multiple re entry visum

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: multiple re entry visum

#16 Bericht door SiamTon » dinsdag 29 november 2011, 13:35

dutch schreef:
SiamTon schreef:
joopuberda schreef:ik heb een non O marriage extension voor een jaar, maar omdat ik over de grens wil moet ik een re entry visum hebben , in middels heb ik hem . zoals dutch aangaf is dit re entry visum net zo lang geldig als je Non O jaar extension.
3 studentes welke helpen met invullen van het papier werk, goede services .
Wat is een NON O jaar extention?
Als je een Non Imm O (long stay) visum hebt dan heet de verlenging na 1 jaar:de extension ,(die dan ook weer voor een jaar geldt).
Dat blijft dan een NON Imm O visa heten met de toevoeging extention? Dat is dan dus geen retirement visum?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: multiple re entry visum

#17 Bericht door SiamTon » dinsdag 29 november 2011, 13:39

joopuberda schreef::mrgreen: het is niet altijd makkelijk al die informatie :cheesy:
Nee en zeker niet als het af en toe tegenstrijdig is of in ieder geval het zo lijkt. :D
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: multiple re entry visum

#18 Bericht door Henk Korat » dinsdag 29 november 2011, 15:20

dutch schreef:Ter completering:

Je haalt een Non Imm O-A in Nederland

http://www.mfa.go.th/web/2482.php?id=2493

Je krijgt direct bij aankomst in Thailand een recht op 365 dagen (zonder elke 3 maanden het land uit te moeten)
Goed zo Dutch, want er zijn weer een aantal mensen, die verwarring scheppen. Een non imm O (50+) is gewoon een non imm O-A retirement visum . Zie daarvoor alle informatie op de side van het Ministerie van Buitenlandse Zaken van Thailand en de ellelange discussies op dit forum.

Ik heb een Non-Imm O-A, verblijf al sinds eind september in Thailand en hoef me alleen maar om de 90 dagen te melden bij het Immigration Office. Eenvoudiger kan het niey. :clap: :clap:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: multiple re entry visum

#19 Bericht door SiamTon » dinsdag 29 november 2011, 15:37

Henk Korat schreef:
dutch schreef:Ter completering:

Je haalt een Non Imm O-A in Nederland

http://www.mfa.go.th/web/2482.php?id=2493

Je krijgt direct bij aankomst in Thailand een recht op 365 dagen (zonder elke 3 maanden het land uit te moeten)
Goed zo Dutch, want er zijn weer een aantal mensen, die verwarring scheppen. Een non imm O (50+) is gewoon een non imm O-A retirement visum . Zie daarvoor alle informatie op de side van het Ministerie van Buitenlandse Zaken van Thailand en de ellelange discussies op dit forum.

Ik heb een Non-Imm O-A, verblijf al sinds eind september in Thailand en hoef me alleen maar om de 90 dagen te melden bij het Immigration Office. Eenvoudiger kan het niey. :clap: :clap:
Dus indien ik straks naar TH ga, moet ik dat doen met een NON Imm O (50+) visum, waarmee ik mij alleen elke drie maanden moet melden bij de Imm Police in mijn woonplaats. Ik hoef met dat visum dus niet elk drie maanden het land even uit?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: multiple re entry visum

#20 Bericht door Henk Korat » dinsdag 29 november 2011, 15:57

SiamTon schreef:
Henk Korat schreef:
dutch schreef:Ter completering:

Je haalt een Non Imm O-A in Nederland

http://www.mfa.go.th/web/2482.php?id=2493

Je krijgt direct bij aankomst in Thailand een recht op 365 dagen (zonder elke 3 maanden het land uit te moeten)
Goed zo Dutch, want er zijn weer een aantal mensen, die verwarring scheppen. Een non imm O (50+) is gewoon een non imm O-A retirement visum . Zie daarvoor alle informatie op de side van het Ministerie van Buitenlandse Zaken van Thailand en de ellelange discussies op dit forum.

Ik heb een Non-Imm O-A, verblijf al sinds eind september in Thailand en hoef me alleen maar om de 90 dagen te melden bij het Immigration Office. Eenvoudiger kan het niey. :clap: :clap:
Dus indien ik straks naar TH ga, moet ik dat doen met een NON Imm O (50+) visum, waarmee ik mij alleen elke drie maanden moet melden bij de Imm Police in mijn woonplaats. Ik hoef met dat visum dus niet elk drie maanden het land even uit?
Als je aan de twee voorwaarden voldoet:
- ouder den 50 jaar; en
- voldoende inkomen of saldo op een thaise bank van minimaal Bath 800.000

dan kun je een non-imm visa O-A aanvragen voor 365 dagen en moet je je om de 90 melden bij immigration en hoef je niet het land uit (visum run).

Ik spreek liver over Non Immigration Visa O-A, de officiele benaming, dan een Non Imm O (50+), want van de non imm visa O zijn er heel wat.

Of het Immigration Office in je woonplaats zit, moet je even checken.
Laatst gewijzigd door Henk Korat op dinsdag 29 november 2011, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: multiple re entry visum

#21 Bericht door carpediem » dinsdag 29 november 2011, 15:57

non immigration O-A retirement: te regelen in Nederland, 1 jaar geldig en om de 90 dagen melden bij immigration.

non immigration O retirement voor 3 maanden, binnen deze 3 maanden verlenging aanvragen voor 1 jaar.

Non immigration O retirement voor 1 jaar (elke 90 dagen even land uit) en binnen het jaar verlenging aanvragen.

Bij verlenging om de 90 dagen melden bij immigration

Hoop dat het nu duidelijk is.
pluk de dag (carpediem)

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: multiple re entry visum

#22 Bericht door SiamTon » dinsdag 06 december 2011, 11:13

joopuberda schreef::mrgreen: het is niet altijd makkelijk al die informatie :cheesy:
:D Ik begrijp nu, dat er verschillende mogelijkheden zijn die min of meer 'parallell' lopen. Mij was slechts één van die mogelijkheden bekend. Vandaar mijn verwarring.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: multiple re entry visum

#23 Bericht door SiamTon » dinsdag 06 december 2011, 11:22

Als je aan de twee voorwaarden voldoet:
- ouder den 50 jaar; en
- voldoende inkomen of saldo op een thaise bank van minimaal Bath 800.000

dan kun je een non-imm visa O-A aanvragen voor 365 dagen en moet je je om de 90 melden bij immigration en hoef je niet het land uit (visum run).

Ik spreek liver over Non Immigration Visa O-A, de officiele benaming, dan een Non Imm O (50+), want van de non imm visa O zijn er heel wat.

Of het Immigration Office in je woonplaats zit, moet je even checken.
Dus die mogelijkheid van een NON Imm Visa O-A is beter dan een NON Imm O (50+) multiple entry, omdat je met de 'O-A' variant niet elke 3 maanden het land uit hoeft (Visa-run)? Vereiste is wel dat je direkt al over de nodige pegels moet beschikken, dit in tegenstelling met de NON Imm (50+) multiple entry. Waarbij men slechts moet aantonen dat men een inkomen heeft van min. 1.250 euro/mnd en dat bedrag bij aanvraag ook daadwerkelijk op zijn rekening staat. Heb ik dit juist begrepen?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: multiple re entry visum

#24 Bericht door Henk Korat » donderdag 28 juni 2012, 16:28

Ik wil mijn ervaringen met de verlenging van mijn Non-Immigration O-A Visa (Retirement)multi entry graag met jullie delen. Overigens heb ik Dutch beloofd dat ook te doen.

Ik kreeg mijn Retirement visum op 3 july 2011 en moest voor 3 july 2012 (de expiratiedatum) Thailand binnen zijn gereisd. Ik kwam Thailand binnen op 28 september 2011 en kreeg van de Immigration Officer een stempel dat ik in Thailand mocht blijven tot 27 september 2012. In december 2011 overleed mijn broer en keerde ik voor een paar dagen terug in Nederland. Op 23 december 2011 kwam ik terug in Thailand en kreeg, zoals Dutch had voorspeld, een stempel in mijn pasport, dat ik in Thailand mocht blijven tot 22 december 2012.

Op 1 april keerde ik terug in Nederland om een aantal projecten te begeleiden. Maar voor vertrek mailde ik een PB aan Dutch met de vraag of hij wist wanneer ik mijn Non-Immigration O-A Visa moest verlengen. Dutch was niet zeker, maar dacht dat als ik in Thailand terug kwam voor 27 september 2012, ik nog de verlengingen bij het Immigration Office kon aanvragen. Maar hij voegde daaraan toe, dat ik, voor mijn gemoedsrust, nog even navraag moest doen bij de Immigration Officer. Ik deed dat niet, omdat de logica zou moeten zijn dat ik tot 22 december 2012 met mijn multi entry Thailand in en uit kon reizen. Ik heb behoorlijke veel spijt dat ik de aanrader van Dutch in de wind heb geslagen.

Terug in Nederland begon het bij mij te knagen en legde mijn omstandigheden - zoals boven omschreven - voor aan het Thaivisa forum. Ik kon mij vaag herinneren dat een (1) van de moderators een Immigration Officer is. Ik zal zijn naam niet noemen, maar ik heb veel waardering voor deze persoon om de lange dagen op een Immigration Office door te brengen en dan ook nog de vele “immigration” vragen op het forum te beantwoorden.
Als eerste reactie kreeg ik van hem het volgende antwoord:
You extended your permission to stay so it is not called O-A anymore. You extend for "retirement". And any travel requires a re-entry permit to keep that current permitted to stay alive for return.
Voor het eerst las ik dat ik een re-entry permit moest hebben en reageerde als volgt terug:
Does that mean I have to re-enter Thailand before July 2, 2012 or otherwise my Non-Immigration Visa O-A will laps?

Is it possible to go to the local Thai Embassy or Consulate to submit an extension request, like the one I would have submitted at the Immigration Office? (Of course with the bank letter confirming the 800,000 Bath in the bank account.)
Natuurlijk was mij er veel aangelegen om alles met de Thaise Ambassade in Den
Haag te regelen, maar die optie werd met de volgende reactie de grond ingeboord:
It means you can use that visa for entry up until that date (July 3 2012) for a new entry and will receive permission to stay for one year from the date of entry. You currently appear to have a stay until December 2012 but for any return after July 3 you will need a re-entry permit to keep that date alive. If you do not leave/return prior to July 3 you will need to plan to extend your stay for retirement at Immigration during April/May time period next year.


No you cannot extend your stay at a Consulate. But you could likely obtain another O-A visa from home country again.
Ik was hierdoor behoorlijk van de leg en besloot een bezoekje te brengen aan de Thaise ambassade in Den Haag. Daar werkt op het Consulaat een aardige en effectieve medewerker, die me wel het goede antwoord kon geven.

Ik gaf mijn paspoort aan die vriendelijke man op het Consulaat en vroeg wanneer ik mijn visum moest verlengen. Hij antwoordde dat ik de verlenging voor 3 july moest regelen, maar dat die verlenging niet door de Ambassade in Den Haag maar in Thailand bij het Immigration Office geregeld moest worden. Natuurlijk kon ik wel een nieuw Non Immigration Visa O-A bij de ambassade aanvragen. Ik wilde echter niet nog eens een keer door de procedure.

Welnu, dat werd dus een onverwachts reisje naar Thailand, maar zoals Dutch schreef: “Er zijn ergere dingen”.

Op 27 juni kwamen we in Bangkok aan en ik kreeg een stempel in mijn paspoort dat ik tot 26 juni 2013 in Thailand mag blijven. Diezelfde dag bij mijn bank de bankverklaring geregeld en ’s-avonds de benodigde documenten TM7 en TM8 ingevuld en kopieen gemaakt van de aangegeven bladzijden uit mijn paspoort en de departure kaart.

Vandaag 28 juni ben ik naar het Immigration Office in Dan Kwiam gegaan en na een kwartiertje wachten was ik aan de beurt. Ik overhandigde alle documenten. Na enkele minuten keek de Immigration Officer mij aan en zei dat ik mijn Non Immigration Visa O-A niet hoefde te verlengen, omdat ik tot 26 juni 2013 mag blijven. Ik was even verbaasd, maar legde hem uit dat ik 10 juli weer naar Nederland zou gaan en pas in September weer in Thailand terug zou komen. Dat begreep hij en ging dan ook aan de gang met mijn re-entry permit (multi -entry). Na een tijdje was hij daarmee, alsmede mijn 90 days report, klaar en kreeg ik mijn paspoort terug.

Ik heb een aantal wijze lessen geleerd uit deze ervaringen:
1. Sla nooit een raad van Dutch in de lucht;
2. Luister goed naar de Immigration Officer van Thaivisa, want hij had het bij het rechte eind;
3. Hou je Non Immigration Visa O-A levend door voor de expiratiedatum Thailand uit te reizen en weer binnen te komen, want dan krijg je de 365 dagen verlenging, en vraag een re-entry permit aan. Scheelt je bankverklaringen/inkomsten bewijzen, want mijn Non Immigration Visa O-A is nu geldig tot 26 juni 2014. Of bij mijn volgende binnenkomst in Thailand de Immigration Officer op Swampy er weer een nieuw 365 dagen stempel in mijn paspoort wordt gezet, weet ik niet.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: multiple re entry visum

#25 Bericht door prajak » donderdag 28 juni 2012, 16:50

Nu heb je dus een vergunning tot 26 juni 2014. Ik zou zeggen tot 26 juni 2013. Ik zie je morgenavond en hoor wel...

Uiteraard verlaat je het land met een re-entry. Kom je terug VOOR expiratie van de verlenging wegens ...retirement, huwelijk, etc...dan herleeft de lopende termijn die in dat stempel staat. Kom je terug NA de lopende termijn dan is de verlenging vervallen en kun je opnieuw beginnen. Of je moet de volgende verlenging vroegtijdig aanvragen maar veel IMM kantoren staan dat niet toe (max een maand zgt men wel)

De 90 dagen begint te lopen na terugkomt uit Aland. Daar heb je geen papiertje voor en dat moet je dus zelf in de gaten houden. Daar heb je agenda's voor en gele briefjes op de spiegel in de WC.....

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: multiple re entry visum

#26 Bericht door joepattaya » vrijdag 29 juni 2012, 05:14

Zie weer regelmatig de termen "visum" en "extension of stay" door elkaar gebruikt worden.

Een visum wordt verstrekt door een Thais Consulaat of een Ambassade en is niet meer of minder dan een "toegangsbewijs" voor Thailand. Het Consulaat of de Ambassade vallen het Ministerie van Buitenlandse Zaken en zijn belast met de vertrekking van voornoemde. Het hebben van een visum wil nog niet zeggen dat je daadwerkelijk ook binnen mag!

Dat bepaalt namelijk de Immigratie-dienst en zij vallen onder het Ministerie van Binnenlandse Zaken (Royal Thai Police).
De Immigratie-dienst verleent een zogenaamde "permission of stay" gebaseerd op je visum of het juist niet hebben daarvan (visum-vrije-entree).

Heb je een non-immigrant 'O' visum met multiple entries, dan val je onder 1 van de 15 categorien van dit visum en je verblijf kan van steeds 90 dagen tot wel 360 dagen zijn. Dit zie je terug op de stempel "permission of stay granted until ...............".

Heb je 90 dagen, dan moet je uiterlijk op de 90e dag even het land uit en kom je weer terug met 90 nieuwe dagen.
Heb je 360 dagen, dan dien je je elke 90 dagen even te melden.
Met dit multiple entry visum kun je zo vaak in en uit als je maar wilt.

Ga je gedurende de looptijd van je visum in Thailand verblijven op basis van extenties (verlengingen), dan worden deze in de regel verleend voor 1 jaar en dien je je elke 90 dagen even te melden.
Wil je het land uit dan moet je zorgen voor een re-entry PERMIT (geen visum). Deze kosten THB 1000 voor een single en THB 3800 voor een multiple.

bibliotheek
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: zondag 16 oktober 2011, 12:31

Re: multiple re entry visum

#27 Bericht door bibliotheek » dinsdag 10 juli 2012, 21:40

Beste Siam Ton,
Is 1250€ per maand niet een beetje weinig?
Hasta la vista,
BiBi
Love Thailand.
Don't litter.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: multiple re entry visum

#28 Bericht door joepattaya » woensdag 11 juli 2012, 02:28

bibliotheek schreef:Beste Siam Ton,
Is 1250€ per maand niet een beetje weinig?
Hasta la vista,
BiBi
Misschien, heel misschien......is die 1250 euro netto uitbetaald in Nederland en dit bedrag verandert misschien wel als je eenmaal in Thailand zit richting de 1600 euro.
Da's maar een gok!

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: multiple re entry visum

#29 Bericht door Henk Korat » donderdag 20 september 2012, 15:13

Henk Korat schreef:Ik wil mijn ervaringen met de verlenging van mijn Non-Immigration O-A Visa (Retirement)multi entry graag met jullie delen. Overigens heb ik Dutch beloofd dat ook te doen.

Ik kreeg mijn Retirement visum op 3 july 2011 en moest voor 3 july 2012 (de expiratiedatum) Thailand binnen zijn gereisd. Ik kwam Thailand binnen op 28 september 2011 en kreeg van de Immigration Officer een stempel dat ik in Thailand mocht blijven tot 27 september 2012. In december 2011 overleed mijn broer en keerde ik voor een paar dagen terug in Nederland. Op 23 december 2011 kwam ik terug in Thailand en kreeg, zoals Dutch had voorspeld, een stempel in mijn pasport, dat ik in Thailand mocht blijven tot 22 december 2012.

Op 1 april keerde ik terug in Nederland om een aantal projecten te begeleiden. Maar voor vertrek mailde ik een PB aan Dutch met de vraag of hij wist wanneer ik mijn Non-Immigration O-A Visa moest verlengen. Dutch was niet zeker, maar dacht dat als ik in Thailand terug kwam voor 27 september 2012, ik nog de verlengingen bij het Immigration Office kon aanvragen. Maar hij voegde daaraan toe, dat ik, voor mijn gemoedsrust, nog even navraag moest doen bij de Immigration Officer. Ik deed dat niet, omdat de logica zou moeten zijn dat ik tot 22 december 2012 met mijn multi entry Thailand in en uit kon reizen. Ik heb behoorlijke veel spijt dat ik de aanrader van Dutch in de wind heb geslagen.

Terug in Nederland begon het bij mij te knagen en legde mijn omstandigheden - zoals boven omschreven - voor aan het Thaivisa forum. Ik kon mij vaag herinneren dat een (1) van de moderators een Immigration Officer is. Ik zal zijn naam niet noemen, maar ik heb veel waardering voor deze persoon om de lange dagen op een Immigration Office door te brengen en dan ook nog de vele “immigration” vragen op het forum te beantwoorden.
Als eerste reactie kreeg ik van hem het volgende antwoord:
You extended your permission to stay so it is not called O-A anymore. You extend for "retirement". And any travel requires a re-entry permit to keep that current permitted to stay alive for return.
Voor het eerst las ik dat ik een re-entry permit moest hebben en reageerde als volgt terug:
Does that mean I have to re-enter Thailand before July 2, 2012 or otherwise my Non-Immigration Visa O-A will laps?

Is it possible to go to the local Thai Embassy or Consulate to submit an extension request, like the one I would have submitted at the Immigration Office? (Of course with the bank letter confirming the 800,000 Bath in the bank account.)
Natuurlijk was mij er veel aangelegen om alles met de Thaise Ambassade in Den
Haag te regelen, maar die optie werd met de volgende reactie de grond ingeboord:
It means you can use that visa for entry up until that date (July 3 2012) for a new entry and will receive permission to stay for one year from the date of entry. You currently appear to have a stay until December 2012 but for any return after July 3 you will need a re-entry permit to keep that date alive. If you do not leave/return prior to July 3 you will need to plan to extend your stay for retirement at Immigration during April/May time period next year.


No you cannot extend your stay at a Consulate. But you could likely obtain another O-A visa from home country again.
Ik was hierdoor behoorlijk van de leg en besloot een bezoekje te brengen aan de Thaise ambassade in Den Haag. Daar werkt op het Consulaat een aardige en effectieve medewerker, die me wel het goede antwoord kon geven.

Ik gaf mijn paspoort aan die vriendelijke man op het Consulaat en vroeg wanneer ik mijn visum moest verlengen. Hij antwoordde dat ik de verlenging voor 3 july moest regelen, maar dat die verlenging niet door de Ambassade in Den Haag maar in Thailand bij het Immigration Office geregeld moest worden. Natuurlijk kon ik wel een nieuw Non Immigration Visa O-A bij de ambassade aanvragen. Ik wilde echter niet nog eens een keer door de procedure.

Welnu, dat werd dus een onverwachts reisje naar Thailand, maar zoals Dutch schreef: “Er zijn ergere dingen”.

Op 27 juni kwamen we in Bangkok aan en ik kreeg een stempel in mijn paspoort dat ik tot 26 juni 2013 in Thailand mag blijven. Diezelfde dag bij mijn bank de bankverklaring geregeld en ’s-avonds de benodigde documenten TM7 en TM8 ingevuld en kopieen gemaakt van de aangegeven bladzijden uit mijn paspoort en de departure kaart.

Vandaag 28 juni ben ik naar het Immigration Office in Dan Kwiam gegaan en na een kwartiertje wachten was ik aan de beurt. Ik overhandigde alle documenten. Na enkele minuten keek de Immigration Officer mij aan en zei dat ik mijn Non Immigration Visa O-A niet hoefde te verlengen, omdat ik tot 26 juni 2013 mag blijven. Ik was even verbaasd, maar legde hem uit dat ik 10 juli weer naar Nederland zou gaan en pas in September weer in Thailand terug zou komen. Dat begreep hij en ging dan ook aan de gang met mijn re-entry permit (multi -entry). Na een tijdje was hij daarmee, alsmede mijn 90 days report, klaar en kreeg ik mijn paspoort terug.

Ik heb een aantal wijze lessen geleerd uit deze ervaringen:
1. Sla nooit een raad van Dutch in de lucht;
2. Luister goed naar de Immigration Officer van Thaivisa, want hij had het bij het rechte eind;
3. Hou je Non Immigration Visa O-A levend door voor de expiratiedatum Thailand uit te reizen en weer binnen te komen, want dan krijg je de 365 dagen verlenging, en vraag een re-entry permit aan. Scheelt je bankverklaringen/inkomsten bewijzen, want mijn Non Immigration Visa O-A is nu geldig tot 26 juni 2014. Of bij mijn volgende binnenkomst in Thailand de Immigration Officer op Swampy er weer een nieuw 365 dagen stempel in mijn paspoort wordt gezet, weet ik niet.
Op 19 september weer terug in Thailand. Ik kreeg op van de Immigration Officer een stempel voor een verblijf tot 26 juni 2013 in mijn pasport. Dus gelijk aan de expiratiedatum van mijn re-entry permit. Dat wordt dus mijn visum voor 26 juni aanstaande verlengen en niet zoals ik gehoopt had, op 18 september 2013. Geen verder uitstel van bewijs voldoende saldo op de Thaise bankrekening en/of voldoende inkomen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: multiple re entry visum

#30 Bericht door prajak » donderdag 20 september 2012, 15:25

En bij wat je nu hebt, heb je een 90 dagen meldplicht ? Indien ja dan moet je dat wel zelf uitrekenen......

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”