Dient een multiple entry visa direct gebruikt te worden?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
thajuice4me
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: vrijdag 25 september 2009, 10:57

Dient een multiple entry visa direct gebruikt te worden?

#1 Bericht door thajuice4me » donderdag 20 oktober 2011, 14:21

Graag zou ik willen weten of een multiple entry visa bij aankomst in Bangkok direct gebruikt dient te worden.

Dit omdat ik in de eerste instantie maar enkele dagen in Bangkok zal verblijven, om vervolgens naar Jakarta
door te vliegen, en ik hierdoor dus niet alvast een entry wil 'verspillen', gezien ik recht heb op 3 entries van
ieder 60 dagen.

Bestaat er een mogelijkheid, om bij aankomst op de luchthaven in Bangkok, een 30 dagen toerist visum in
mijn paspoort gestempeld te krijgen, met behoud van mijn onaangebroken multiple entry visa?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Dient een multiple entry visa direct gebruikt te worden?

#2 Bericht door prajak » donderdag 20 oktober 2011, 15:13

Je hebt een visum voor 3 keer toegang in jouw paspoort. Als de ambtenaar dat ziet zal hij het gebruiken, denk ik. En het zal moeilijk zijn het visum te verstoppen; men bladert het boekje door.

Misschien heeft iemand een beter idee ?

Je krijgt nooit een toeristenvisum bij aankomst; dat moet je buiten Thailand halen/kopen. Je krijgt een stempeltje voor 30 dagen als je uit westerse landen komt en het land in komt via een luchthaven. Kom je over een landgrens dan krijg je 15 dagen.

thajuice4me
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: vrijdag 25 september 2009, 10:57

Re: Dient een multiple entry visa direct gebruikt te worden?

#3 Bericht door thajuice4me » donderdag 20 oktober 2011, 15:41

Bedankt voor je reactie. Ik ga er inderdaad ook vanuit dat de persoon die het paspoort stempelt zal kijken of er
een visum in staat en deze vervolgens direct zal bestempellen. Ik ben dan ook op zoek naar een officiële manier
om er voor te zorgen dat dit niet gebeurd, zonder dit als een gunst te vragen, de kans bestaat dan namelijk dat
hier gewoonweg geen gehoor aan wordt gegeven.

P.S. Ik bedoelde inderdaad een 30 dagen stempel en ben mij er bewust van dat dit geen 30 dagen tourist visa is.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Dient een multiple entry visa direct gebruikt te worden?

#4 Bericht door prajak » donderdag 20 oktober 2011, 15:48

Verander de reis, indien mogelijk. Doe eerst Indo en dan Thailand ?

Waar ga je heen in TH ? Doe je ook de buurlanden aan ? Laos ? Dan zou je daar een T kunnen halen.

En anders wil misschien Ben reageren ? Kun je een stempel in het land zelf verlengen ?

thajuice4me
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: vrijdag 25 september 2009, 10:57

Re: Dient een multiple entry visa direct gebruikt te worden?

#5 Bericht door thajuice4me » donderdag 20 oktober 2011, 16:07

prajak schreef:Verander de reis, indien mogelijk. Doe eerst Indo en dan Thailand ?

Waar ga je heen in TH ? Doe je ook de buurlanden aan ? Laos ? Dan zou je daar een T kunnen halen.

En anders wil misschien Ben reageren ? Kun je een stempel in het land zelf verlengen ?
Ik woon in Thailand en ben nu op vakantie in Nederland. Bij terugkomst ga ik dus eerst even mijn bagage stallen
en mijzelf voorbereiden op mijn reis naar Jakarta. Daarnaast heb ik mijn ticket al, vertrek ik Zondag en voel ik er
niet veel voor om mijn ticket last minute te wijzigen (naar bijvoorbeeld Indonesië).

Ik kan naderhand 'altijd' nog een nieuw multiple entry visum in Laos halen, alleen lees ik op veel forums, zoals
Thaivisa dat er sinds augustus dit jaar steeds moeilijker wordt gedaan met het afgeven van multiple entry visums.
Daarom benut ik de entries die ik nu heb dan ook graag zo goed mogelijk.

Ik had ook ergens gelezen dat het een mogelijkheid is om een multiple entry visum te verlengen met 30 dagen.
Weet iemand hier meer over?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Dient een multiple entry visa direct gebruikt te worden?

#6 Bericht door prajak » donderdag 20 oktober 2011, 16:11

Tja, ik meende dat je in Uithoorn woont.... Zo zie je dat mensen verkeerd gaan denken als ze zich concentreren op jouw profiel info.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Dient een multiple entry visa direct gebruikt te worden?

#7 Bericht door prajak » donderdag 20 oktober 2011, 16:19

Het gaat me niks aan maar....

Je WOONT in Thailand, bent op VAKANTIE in NL, dus je hebt een vorm van semi-permanent verblijf hier ? Kon je dan geen re-entry permit halen voor vertrek ??

Of je hebt geen vorm van semi-permanent verblijf (zoals ik met een retirement extension...) en blijft hier wonen en komt met een 3 x 60 dagen visum naar hier ? Niet met een non im O multiple voor een jaar ?

Of pendel je tussen TH en Indo ?

Nogmaals, het zijn mijn zaken niet maar als je zegt dat je in TH woont dan heb je toch meer nodig dan een 3 x 60 dagen visum ?

thajuice4me
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: vrijdag 25 september 2009, 10:57

Re: Dient een multiple entry visa direct gebruikt te worden?

#8 Bericht door thajuice4me » donderdag 20 oktober 2011, 16:25

prajak schreef:Het gaat me niks aan maar....

Je WOONT in Thailand, bent op VAKANTIE in NL, dus je hebt een vorm van semi-permanent verblijf hier ? Kon je dan geen re-entry permit halen voor vertrek ??

Of je hebt geen vorm van semi-permanent verblijf (zoals ik met een retirement extension...) en blijft hier wonen en komt met een 3 x 60 dagen visum naar hier ? Niet met een non im O multiple voor een jaar ?

Of pendel je tussen TH en Indo ?

Nogmaals, het zijn mijn zaken niet maar als je zegt dat je in TH woont dan heb je toch meer nodig dan een 3 x 60 dagen visum ?
Ik pendel tussen Nederland en Thailand, waarbij ik in de zomermaanden altijd in Nederland verblijf. Gezien mijn leeftijd,
kom ik niet in aanmerking voor een retirement visa. Om in Thailand voor lange duur te kunnen verblijven maak ik gebruik
van multiple entry visums, maar zoals ik al aangaf, las ik dat men hier steeds strenger op wordt, en deze niet meer zo
makkelijk uitgeeft als voorheen het geval was.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Dient een multiple entry visa direct gebruikt te worden?

#9 Bericht door prajak » donderdag 20 oktober 2011, 16:30

Ik snap het; ook jouw foto heeft alles van een 'jonkie'. Je bent nog geen 50. Ja, dan is het puzzelen. Succes verder !

Je zou via een PB forumlid Ben kunnen vragen of je hier een verlenging kunt krijgen van een 60 dg stempeltje. Ik heb die kennis niet paraat.

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: Dient een multiple entry visa direct gebruikt te worden?

#10 Bericht door frans49 » vrijdag 21 oktober 2011, 01:01

thajuice4me schreef:Graag zou ik willen weten of een multiple entry visa bij aankomst in Bangkok direct gebruikt dient te worden.

Dit omdat ik in de eerste instantie maar enkele dagen in Bangkok zal verblijven, om vervolgens naar Jakarta
door te vliegen, en ik hierdoor dus niet alvast een entry wil 'verspillen', gezien ik recht heb op 3 entries van
ieder 60 dagen.

Bestaat er een mogelijkheid, om bij aankomst op de luchthaven in Bangkok, een 30 dagen toerist visum in
mijn paspoort gestempeld te krijgen, met behoud van mijn onaangebroken multiple entry visa?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties!


Voor wat het waard is na allle reacties.
In het verre verleden had ik een (eenmalig) visa voor Thailand.
Maar ik wilde eerst een trip maken naar Maleisie en Sumatra en dus bleef mijn eerste verblijf in Thailand binnen de tijd die je krijgt als je geen visum hebt.
Bij aankomst in Thailand heb ik de immigratie offiecier dit verteld en die heeft er geen probleem van gemaakt.
Ik kon dus mijn visum later gebruiken
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

travelalone
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: donderdag 03 januari 2008, 15:42
Locatie: Chiang Mai

Re: Dient een multiple entry visa direct gebruikt te worden?

#11 Bericht door travelalone » vrijdag 21 oktober 2011, 02:25

Wanneer je voor de eerste keer Thailand binnenkomt vraag dan aan de immigratie-officier om een dertig dagen stempel en toon hem dan tevens je ticket naar Indonesie een paar dagen later.
Grote kans dat je een dertig dagen stempel krijgt.

Mij werd enkele jaren geleden specifiek gevraagd op het vliegveld of ik mijn visum meteen wilde gebruiken.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Dient een multiple entry visa direct gebruikt te worden?

#12 Bericht door joepattaya » vrijdag 21 oktober 2011, 05:04

Als je niets vraagt, zul je niets krijgen.
Zeg je niets bij binnenkomst, dan zal je visum "geopend" worden en je eerste entry is gebruikt.

Ik hoor wel vaker, dat een visum bij aankomst niet direkt gebruikt wordt.
Als je maar zorgt, dat je je laatste entry gebruikt voor je visum afloopt!

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”