visa of paspoort ?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: visa of paspoort ?

#16 Bericht door prajak » donderdag 22 september 2011, 14:26

"...want na die tijd heeft ze een huis gekocht en wat stukken grond,dit kan volgens mij niet als je geen Thaise nationaliteit hebt...."

Klopt wat de grond betreft; en dat maakt het doemscenario alleen maar donkerder. Speel het verstandig !

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: visa of paspoort ?

#17 Bericht door dutch » vrijdag 23 september 2011, 00:51

Gewoon bij verblijf in Thailand even een paspoort aanvragen en binnen 5 dagen per post in huis,
Even onderzoeken of je de Thaise naam of de Nederlandse naam op het paspoort wil.(In mijn geval had mijn vrouw de Thaise naam ook op haar nederlandse paspoort met de toevoeging e.v..........)
Vervolgens te eniger tijd besluiten om te doen wat er al eerder is aangeraden.
Thailand in en uit met het Thaise paspoort en Nederland in-en uit met het Nederlandse paspoort.
Bij de incheckbalie zowel als bij de paspoort controle bij het instappen,beiden laten zien.Bij de immigratie slechts zoals gemeld.
Zo heeft mijn vrouw dat altijd gedaan en wel zonder problemen (laatste keer was wel 6 jaren geleden!).De oude arrival card zit nog in haar nederlandse paspoort.

Mogelijk zijn er leden met recente ervaring?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: visa of paspoort ?

#18 Bericht door joepattaya » vrijdag 23 september 2011, 03:21

dutch schreef:Gewoon bij verblijf in Thailand even een paspoort aanvragen en binnen 5 dagen per post in huis,
Even onderzoeken of je de Thaise naam of de Nederlandse naam op het paspoort wil.(In mijn geval had mijn vrouw de Thaise naam ook op haar nederlandse paspoort met de toevoeging e.v..........)
Vervolgens te eniger tijd besluiten om te doen wat er al eerder is aangeraden.
Thailand in en uit met het Thaise paspoort en Nederland in-en uit met het Nederlandse paspoort.
Bij de incheckbalie zowel als bij de paspoort controle bij het instappen,beiden laten zien.Bij de immigratie slechts zoals gemeld.
Zo heeft mijn vrouw dat altijd gedaan en wel zonder problemen (laatste keer was wel 6 jaren geleden!).De oude arrival card zit nog in haar nederlandse paspoort.

Mogelijk zijn er leden met recente ervaring?
Da's klinkt een stuk aannemelijker. In principe dus met Nederlands paspoort inreizen en 30 dagen krijgen.
Thais paspoort aanvragen en binnen de 30 dagen een tripje naar Campbodja; met Nederlands paspoort uitreizen (verblijf afsluiten) en met Thais paspoort weer inreizen.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: visa of paspoort ?

#19 Bericht door dutch » vrijdag 23 september 2011, 07:39

joepattaya schreef:
dutch schreef:Gewoon bij verblijf in Thailand even een paspoort aanvragen en binnen 5 dagen per post in huis,
Even onderzoeken of je de Thaise naam of de Nederlandse naam op het paspoort wil.(In mijn geval had mijn vrouw de Thaise naam ook op haar nederlandse paspoort met de toevoeging e.v..........)
Vervolgens te eniger tijd besluiten om te doen wat er al eerder is aangeraden.
Thailand in en uit met het Thaise paspoort en Nederland in-en uit met het Nederlandse paspoort.
Bij de incheckbalie zowel als bij de paspoort controle bij het instappen,beiden laten zien.Bij de immigratie slechts zoals gemeld.
Zo heeft mijn vrouw dat altijd gedaan en wel zonder problemen (laatste keer was wel 6 jaren geleden!).De oude arrival card zit nog in haar nederlandse paspoort.

Mogelijk zijn er leden met recente ervaring?
Da's klinkt een stuk aannemelijker. In principe dus met Nederlands paspoort inreizen en 30 dagen krijgen.
Thais paspoort aanvragen en binnen de 30 dagen een tripje naar Campbodja; met Nederlands paspoort uitreizen (verblijf afsluiten) en met Thais paspoort weer inreizen.
Wij hebben dat tripje nooit gedaan,want per slot van rekening zal je het Nederlandse paspoort nooit meer in Thailand gebruiken(vandaar dat de arrival card er nog in zat),maar dat zou een mooie afronding zijn,lijkt me.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: visa of paspoort ?

#20 Bericht door Adrie » zaterdag 24 september 2011, 09:50

vleespet schreef:Iedereen bedankt voor het meedenken,ik denk dat we het volgende doen,december gaat mijn vrouw naar Thailand en zal dan daar een Thais paspoort aanvragen.
Volgens mij is er destijds niets doorgegeven,want na die tijd heeft ze een huis gekocht en wat stukken grond,dit kan volgens mij niet als je geen Thaise nationaliteit hebt.
Ik laat jullie t.z.t weten hoe het is afgelopen.

[|)
Hallo,

Ik heb eens ff zitte denke.

Mijn vrouw heeft sinds 2009 haar NL PP en heeft dus ook haar Thais PP nog steeds,
dit is mogelijk omdat we officieel getrouwt zijn in zowel Thailand als NL.

Ze is altijd Thailand in en uit gereist met haar Thais PP.

Bij het inreisen in Thailand toont zij alleen haar Thais PP.

Bij het uitreisen in Thailand naar NL toont zij zowel haar Thais pp en haar NL PP.

In haar NL PP staan dus geen stempels.

Dus wanneer Mr en Mevr Vleespet naar Thailand reisen en Mevr via haar NL PP
Thailand binnen komt moet zij dus ook met haar NL PP Thailand uit.

Je bent intussen naar BKK geweest en in het bezit van een nieuw Thais PP.

Nu ben ik benieuwt of de amtenaar in BKK haar Nl PP van een uitreisstempel wil voorzien,
maar dan ook een uitreisstempel wil zetten in haar nieuwe Thais PP zodat zij in de toekomst
via haar Thais PP Thailand in en uit kan reisen met daarnaast haar NL PP om aan te tonen dat zij geen visum voor NL nodig heeft.

Daarom zou ik als ik jullie was met dat oude PP eens persoonlijk bij het consulaat of ambassade navraag doen of het mogelijk is hier in NL een nieuw PP te krijgen want
Dan kan ze vanaf de volgende reis via het Thais PP in en uit reisen, en toont bij het
terug gaan naar Nl tevens haar NL PP als bewijs dat zij voor NL geen visum nodig heeft

Sucses

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: visa of paspoort ?

#21 Bericht door prajak » zaterdag 24 september 2011, 16:26

Het advies was toch om, als ze straks een Thais PP heeft, met haar NL PP uit te reizen naar een van de buurlanden en op haar Thais PP binnen te komen ? Dan doet ze verder in/uit TH met haar TH PP en in/uit NL en andere landen met haar NL PP.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: visa of paspoort ?

#22 Bericht door Adrie » zaterdag 24 september 2011, 17:47

prajak schreef:Het advies was toch om, als ze straks een Thais PP heeft, met haar NL PP uit te reizen naar een van de buurlanden en op haar Thais PP binnen te komen ? Dan doet ze verder in/uit TH met haar TH PP en in/uit NL en andere landen met haar NL PP.

Dat klopt, maar als ik bijde paspoorten hier nu in NL bekijk staat daar
een uitreisstempel van 11 juni 2011 in het Thais PP

De vrouw van mr Vleespet gaat ff de grens over met haar NL PP.

Vervolgens komt ze terug weer Thailand in met een nieuw Thais PP waar
ze volgens de stempels ( want er staat geen stempel in) nooit Thailand
mee heeft verlaten.

Ze overhandigd bij aankomst terug in Thailand haar nieuwe Thais PP
waar nog niet 1 uitreisstempel in staat.

Vraag zal warschijnlijk zijn; hoe ben je het land uitgekomen.

Mevrouw toont vervolgens haar NL PP waar de uitreisstempel in staat.

Wat het gevolg is kunnen we alleen maar raden

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”