Opnieuw jaarvisa aanvragen

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marcel28
kenner
kenner
Berichten: 96
Lid geworden op: zondag 13 januari 2008, 12:16
Locatie: Korat-SoengSang

Opnieuw jaarvisa aanvragen

#1 Bericht door marcel28 » zondag 18 september 2011, 14:14

hallo iedereen

Ik ben getrouwd met een thaise en heb vorig jaar in Juli 2010 een jaarvisa in mijn paspoort (Non-O)marry-visa.
Echter in Oktober datzelfde jaar (2010) moest ik onverhoopts terug naar NL en is mijn jaar visa inmiddels verlopen.
Toendertijd moest ik in Den haag uitsluitend
-kopie van haar paspoort laten zien
- trouwakte (+khor 1+2)
- aanvraagformulier
- 120 euro

Ik neem aan dat ik gewoon weer een Non-o marryvisa kan krijgen met dezlfde papieren en 130 euro

Is dit correct
Thxx
Er zijn armen en rijken,armen omarmen,rijken bereiken..help de armen door ze te bereiken

gjastip
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 25 februari 2010, 22:02

Re: Opnieuw jaarvisa aanvragen

#2 Bericht door gjastip » maandag 19 september 2011, 03:07

Afgelopen jaar ben ik ook naar Thailand gekomen met de volgens de Thaise ambassade benodigde papieren, maar bij aankomst in Thailand bleken al deze papieren (kosten voor legalisaren en vertalen 360 euro) geen drol waard te zijn.
De eisen die ze stellen verschilt naar mijn mening sterk van plaats.
Het enige waar de dames en heren interesse in hadden was een bankboekje van 800.000 THB. en de trouwakte.
Inmiddels ben ik ook enige maanden terug geweest naar Nederland op een "permit of re-entry" waardoor mijn visum geldig is gebleven.
Voor de kosten van THB 1000 hoef je het niet te laten, en bovendien veel minder rompslomp.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Opnieuw jaarvisa aanvragen

#3 Bericht door joepattaya » maandag 19 september 2011, 08:41

gjastip schreef:Afgelopen jaar ben ik ook naar Thailand gekomen met de volgens de Thaise ambassade benodigde papieren, maar bij aankomst in Thailand bleken al deze papieren (kosten voor legalisaren en vertalen 360 euro) geen drol waard te zijn.
De eisen die ze stellen verschilt naar mijn mening sterk van plaats.
Het enige waar de dames en heren interesse in hadden was een bankboekje van 800.000 THB. en de trouwakte.
Inmiddels ben ik ook enige maanden terug geweest naar Nederland op een "permit of re-entry" waardoor mijn visum geldig is gebleven.
Voor de kosten van THB 1000 hoef je het niet te laten, en bovendien veel minder rompslomp.
gjastip, het is natuurlijk wel frustrerend als je voor zoveel geld en tijd van alles laat vertalen en legaliseren, maar je loopt evengoed ook het risico dat ze WEL alles willen zien en dan hang je.
Dat de eisen van Ambassade tot Ambassade, van Consulaat tot Consulaat en van Immigratie tot Immigratie nogal afwijken is ook duidelijk, de Immigratiewet is in alle gevallen hetzelfde, het is de interpretatie van deze wet die de verschillen veroorzaakt. Daarnaast heb je ook nog het verschijnsel dat elke dienst voor zich ook nog eens aanvullende documenten mag eisen. Heel duidelijk allemaal.

Een re-entry permit had voor marcel28 niets uitgemaakt, deze is namelijk geldig zolang zijn visum/extension geldig is.

marcel28
kenner
kenner
Berichten: 96
Lid geworden op: zondag 13 januari 2008, 12:16
Locatie: Korat-SoengSang

Re: Opnieuw jaarvisa aanvragen

#4 Bericht door marcel28 » maandag 19 september 2011, 12:31

Dus de vraag blijft voor mij

Kan ik gewoon een 2e maal een jaarvisum aanvragen op grond van mijn trouwakte
met eerstgenoemde formulieren (benodigheden)
Er zijn armen en rijken,armen omarmen,rijken bereiken..help de armen door ze te bereiken

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Opnieuw jaarvisa aanvragen

#5 Bericht door joepattaya » dinsdag 20 september 2011, 02:17

marcel28 schreef:Dus de vraag blijft voor mij

Kan ik gewoon een 2e maal een jaarvisum aanvragen op grond van mijn trouwakte
met eerstgenoemde formulieren (benodigheden)
Je mag er in principe van uit gaan, dat dezelfde papieren nog steeds benodigd zijn. Beter is het als je even belt met de Ambassade of het Consulaat, dan weet je het zeker.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”