Inkomstenbrief weer per post !

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#16 Bericht door Mart » vrijdag 09 september 2011, 11:02

Ik stuur het inderdaad niet naar de buren. :roll:
Ik heb in de afgelopen 20 jaar wel tig maal iets verzonden, maar altijd per EMS.

Raar, maar mijn zendingen zijn altijd correct aangekomen.
Bij de Post zijn ze inderdaad niet dom meer. Men weet precies welke beambte bij een EMS post stuk betrokken is geweest, dus ik noem het een "broodje aap " verhaal.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#17 Bericht door Jeanette » vrijdag 09 september 2011, 11:49

joopuberda schreef:Dat vertel ik je toch net :o 10 keer en 8 keer kwam het niet aan. :cheesy:
jij weet toch net als ik dat ze bij de thaise post niet dom zijn?? binnen de kortste keren weten ze dat post gericht aan de nederlandse ambasade mogelijk geld bevat. of stuur jij het naar de buren?? :D
Een ezel stoot zich in 't gemeen.
Geen twee maal aan de zelfde steen.

Slim hoor, 10 x versturen.
(Lijkt de staatsloterij wel) :giggle3:

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#18 Bericht door nbreeker » vrijdag 09 september 2011, 11:52

Op 1 Augustus 2011 hebben we een dikke brief met formulieren naar de ING nabestaanden,antwoordnummer xxxxxxx in Nederland gestuurd per EMS kosten 800 bath,toen er eind augustus nog geen taal of teken was vernomen vanuit Holland,ben ik het gaan tracken op de computer,daar stond keurig Udon Thani 1 augustus,een dag later hoofdpostkantoor in Udon,dan Bangkok en toen Holland al met al heeft dat een paar dagen geduurd,uiteindelijk is het in Holland op 19 augustus bezorgd waarom het zo lang heeft geduurd is mij een raadsel,ik heb een behoorlijk handschrift en heb zelf het adres op de brief geschreven dus daar kan het niet aangelegen hebben of het moet zeiknat zijn geworden zodat het niet goed was te lezen anders kan ik het niet verklaren. : :crazy:


Have a nice day.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#19 Bericht door prajak » vrijdag 09 september 2011, 15:28

Nbreeker, als ik je een tip mag geven....

Al mijn post gaat uit mijn wordprocessor,

daar heb ik ook alle adressen in staan,
Thaise adressen in het Thais,
andere adressen in het 'farang',
onderaan het adreslabel staat de naam van het land ook in Thais,
en keurig vet gedrukt,
en in een groot lettertype...

en dat print ik uit, dan knippen en met een plakstift van het merk UHU plak ik dat op de enveloppe,

en met doorschijnende tape plak ik alle adresgegevens af zodat het niet nat kan worden.

En het komt altijd aan.

EMS komt niet snel aan als je naar een antwoordnummer of postbus stuurt ? Dat vindt men maar lastig ? Geen idee. maar dan zoek ik de postcode op van het huis/kantooradres.

Verder heb ik de indruk dat aangetekende post net zo snel gaat als EMS maar wel veel goedkoper is.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#20 Bericht door printen44 » vrijdag 09 september 2011, 15:38

Dat doe ik ook. Elk adres, in Thais, Engels of Nederlands ligt opgeslagen in mijn PC. Even uitprinten, knippen en plakken en iedereen kan het adres goed lezen.

Ook brieven aan instanties gaan via Words. Hoef niemand zijn ogen te breken over het rotte handschrift van mij. [8)

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#21 Bericht door joepattaya » zaterdag 10 september 2011, 09:27

nbreeker schreef:
RuudThai schreef:Nog iets wat mij opviel op de website van de ambassade: het afsprakensysteem is afgeschaft.
"De consulaire afdeling beoogde met een afsprakensysteem de wachttijd te reduceren maar gezien veel mensen zonder afspraak blijven langskomen en mensen met een afspraak niet annuleren, is dit afsprakensysteem gestaakt.
Men kan op werkdagen zonder afspraak langskomen tussen 8.30 en 11.30 uur bij de consulaire/paspoort balie."


En ik ben blij dat ik niet voor zo'n formuliertje speciaal naar Bangkok hoef! Een bewijs van in leven zijn kan ik tot nu toe steeds regelen op het gemeentehuis hier en legalisatie handtekening heb ik tot nu toe niet nodig gehad, dus mij zullen ze niet vaak zien op de ambassade! :D
Dat bedoel ik nu met eigen luizen,afspraken niet afzeggen en blijven komen zonder afspraak,jan de Hollander ten voeten uit. :neus:
Makkelijk gezegd!! Heb 2 keer een afspraak gemaakt en ben elke keer 3 uur VOOR de afspraak van huis gegaan. Het is Banglamung naar de Bangkok-grens circa 1,5 uur en vanaf die grens is het nog circa 15 kilometer. De eerste keer kwam ik 20 minuten te laat, maar de ambassade dame vertelde me dat het op die dag wel heel druk was.
De 2e afspraak dus ook weer 3 uur genomen. Deze keer een half uur te laat.

Het gaat me net iets te ver, om een hotel te bespreken wat op 10-15 minuten loopafstand ligt om zodoende op tijd te kunnen zijn.

Ik werd overigens in beide gevallen direct geholpen, waarvoor dank.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#22 Bericht door RuudThai » zaterdag 10 september 2011, 09:38

printen44 schreef:Dat doe ik ook. Elk adres, in Thais, Engels of Nederlands ligt opgeslagen in mijn PC. Even uitprinten, knippen en plakken en iedereen kan het adres goed lezen.

Ook brieven aan instanties gaan via Words. Hoef niemand zijn ogen te breken over het rotte handschrift van mij. [8)
Wat hebben jullie (prajak en printen) in vredesnaam voor printers? Nog met van dat papier met gaatjes aan de zijkanten (ik weet niet eens meer de naam van die dingen)? In de meeste tegenwoordige printers leg je een enveloppe in de lade en het adres van zowel de geadresseerde als de afzender worden keurig geprint. Niks geen kleutergefrobel met knippen en plakken! :happyno:

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#23 Bericht door nbreeker » zaterdag 10 september 2011, 10:06

joepattaya schreef:
nbreeker schreef:
RuudThai schreef:Nog iets wat mij opviel op de website van de ambassade: het afsprakensysteem is afgeschaft.
"De consulaire afdeling beoogde met een afsprakensysteem de wachttijd te reduceren maar gezien veel mensen zonder afspraak blijven langskomen en mensen met een afspraak niet annuleren, is dit afsprakensysteem gestaakt.
Men kan op werkdagen zonder afspraak langskomen tussen 8.30 en 11.30 uur bij de consulaire/paspoort balie."


En ik ben blij dat ik niet voor zo'n formuliertje speciaal naar Bangkok hoef! Een bewijs van in leven zijn kan ik tot nu toe steeds regelen op het gemeentehuis hier en legalisatie handtekening heb ik tot nu toe niet nodig gehad, dus mij zullen ze niet vaak zien op de ambassade! :D
Dat bedoel ik nu met eigen luizen,afspraken niet afzeggen en blijven komen zonder afspraak,jan de Hollander ten voeten uit. :neus:
Makkelijk gezegd!! Heb 2 keer een afspraak gemaakt en ben elke keer 3 uur VOOR de afspraak van huis gegaan. Het is Banglamung naar de Bangkok-grens circa 1,5 uur en vanaf die grens is het nog circa 15 kilometer. De eerste keer kwam ik 20 minuten te laat, maar de ambassade dame vertelde me dat het op die dag wel heel druk was.
De 2e afspraak dus ook weer 3 uur genomen. Deze keer een half uur te laat.

Het gaat me net iets te ver, om een hotel te bespreken wat op 10-15 minuten loopafstand ligt om zodoende op tijd te kunnen zijn.

Ik werd overigens in beide gevallen direct geholpen, waarvoor dank.
ja ok Joe uitzonderingen daar gelaten,maar je weet best wat ik bedoel. :giggle3:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#24 Bericht door prajak » zaterdag 10 september 2011, 10:06

"...Niks geen kleutergefrobel met knippen en plakken! ..."

Er is toch niks leukers dan knippen en plakken ? Neem ons dat plezier nou niet af Ruud ! Straks zitten we met trillende vingers en een slab om aan een zuigfles te lubberen en vertelt dr Alka Zoveel (ik vergeet steeds die naam...) ons hoe we ook weer heten......

En dan MOGEN we niet eens meer in de buurt van de computer, de printer en een schaar komen..... :)

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#25 Bericht door nbreeker » zaterdag 10 september 2011, 10:08

RuudThai schreef:
printen44 schreef:Dat doe ik ook. Elk adres, in Thais, Engels of Nederlands ligt opgeslagen in mijn PC. Even uitprinten, knippen en plakken en iedereen kan het adres goed lezen.

Ook brieven aan instanties gaan via Words. Hoef niemand zijn ogen te breken over het rotte handschrift van mij. [8)
Wat hebben jullie (prajak en printen) in vredesnaam voor printers? Nog met van dat papier met gaatjes aan de zijkanten (ik weet niet eens meer de naam van die dingen)? In de meeste tegenwoordige printers leg je een enveloppe in de lade en het adres van zowel de geadresseerde als de afzender worden keurig geprint. Niks geen kleutergefrobel met knippen en plakken! :happyno:
Wij houden nog van knippen en plakken,zodoende. :clap: :cheesy:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#26 Bericht door dutch » zaterdag 10 september 2011, 10:24

RuudThai schreef:
printen44 schreef:Dat doe ik ook. Elk adres, in Thais, Engels of Nederlands ligt opgeslagen in mijn PC. Even uitprinten, knippen en plakken en iedereen kan het adres goed lezen.

Ook brieven aan instanties gaan via Words. Hoef niemand zijn ogen te breken over het rotte handschrift van mij. [8)
Wat hebben jullie (prajak en printen) in vredesnaam voor printers? Nog met van dat papier met gaatjes aan de zijkanten (ik weet niet eens meer de naam van die dingen)? In de meeste tegenwoordige printers leg je een enveloppe in de lade en het adres van zowel de geadresseerde als de afzender worden keurig geprint. Niks geen kleutergefrobel met knippen en plakken! :happyno:
Wij passen ons aan,aan de Thaise overheid en bedrijfsleven :crazy:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#27 Bericht door printen44 » zaterdag 10 september 2011, 13:47

Knippen en plakken is mijn lust en mijn leven. Ik deed dat al op de kleuterschool en die vrijetijdsbesteding ben ik nooit meer kwijtgeraakt. [8) [8) [8)

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#28 Bericht door joepattaya » maandag 12 september 2011, 02:21

RuudThai schreef:Wat hebben jullie (prajak en printen) in vredesnaam voor printers? Nog met van dat papier met gaatjes aan de zijkanten (ik weet niet eens meer de naam van die dingen)? In de meeste tegenwoordige printers leg je een enveloppe in de lade en het adres van zowel de geadresseerde als de afzender worden keurig geprint. Niks geen kleutergefrobel met knippen en plakken! :happyno:
Dat heet een matrixprinter te zijn en zijn bij veel bedrijven in Thailand nog steeds in gebruik, met name voor het afdrukken van duplicaat-formulieren, rekeningen, bonnen en kwitanties.

Gebruikersavatar
mango
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: zondag 18 november 2007, 13:20
Locatie: amstelveen

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#29 Bericht door mango » maandag 12 september 2011, 08:49

ook in Nederland nog volop in gebruik aan de kassa bij groothandels zoals:
-makro
-sligro
-hanos
-kweker

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Inkomstenbrief weer per post !

#30 Bericht door Mart » maandag 12 september 2011, 11:20

mango schreef:ook in Nederland nog volop in gebruik aan de kassa bij groothandels zoals:
-makro
-sligro
-hanos
-kweker
Natuurlijk worden matrix printers nog steeds volop gebruikt. Een inktlint is vele malen goedkoper dan een inktvulling, bovendien kan men ook afdrukken op een enkel A4 vel papier, zelfs op een enveloppe. :giggle:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”