8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en ticket?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#16 Bericht door Henk Korat » donderdag 14 juli 2011, 15:51

Ben schreef:
Henk Korat schreef:
carpediem schreef:Wel moet je elke drie maanden naar het Immigration Office.

Alleen met een extension of stay
dus niet met een visum dan zul je toch elke 90 dagen de grens over moeten
Op dit forum, maar ook op de ambassade zeiden ze: Elke drie maanden naar het Immigration Office en echt niet de grens over. [|Op dit forum(
Zou ook een beetje raar zijn met een 365 dagen visum. :crazy:
Op dit forum
Wie zei dat ?
maar ook op de ambassade zeiden ze
Onjuiste informatie
en echt niet de grens over
Zou ook een beetje raar zijn met een 365 dagen visum
Dat is helemaal niet raar .

Onderstaand citaat komt rechtstreeks van de side van het Ministerie van Buitenlandse Zaken van Thailand. Ik ben toch niet gek en ook niet dislectisch.

De verwarring is nu zo groot dat ik morgen de Ambassade bel.

CITAAT
_____________________________________________________________________________
5. Recommendations for foreigners with Non-Immigrant Visa “O-A” (Long Stay) while staying in the Kingdom


5.1 Upon arrival, holder of this type of visa will be permitted to stay in Thailand for 1 year from the date of first entry.


5.2 At the end of the 90-day stay , the foreigner must report to the immigration officer in his or her residence area and report again every 90 days during his or her stay in Thailand. The foreigner may report to the police station if there is no immigration office in his or her residence area.



5.3 Foreigner may report to the competent authority by post and should provide the following:

- A report form (Tor Mor 47).

- A copy of passport pages showing the foreigner’s photo, personal details, and the latest arrival visa stamp.

- A copy of the previous receipt of acknowledgement.

- A self-addressed envelope with postage affixed.

Such documents must be sent to the Immigration Division 1, 120 Moo 3, Government Center B, Chaengwattana Soi 7, Laksi, Bangkok 10210 and must be submitted 7 days before the end of every 90-day period. A receipt of acknowledgement will be given and should be used for future correspondence.



5.4 Foreigner who wishes to extend his or her stay shall submit a request for extension of stay at the Office of the Immigration Bureau with documented evidence of money transfer or a deposit account in Thailand or an income certificate showing an amount of not less than 800,000 Baht or an income certificate plus a deposit account showing a total amount of not less than 800,000 Baht. A one-year extension of stay shall be granted at the discretion of the immigration officer to the foreigner as long as he or she meets the above requirements.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#17 Bericht door carpediem » donderdag 14 juli 2011, 16:00

consulaat amsterdam:

Non- Immigrant One Entry

Non - Immigrant 1 entry: Maximaal verblijf van 1 x 90 dagen
Geldigheid Paspoort: 9 maanden vanaf dag van aanvraag
Geldigheid Visum: 3 maanden vanaf dag van aanvraag
Kosten: €55,=

Non – Immigrant Multiple Entries **

Non – Immigrant Multiple Entries: Maximaal verblijf van 4 x 90 dagenGeldigheid Paspoort: 15 maanden vanaf dag van aanvraag
Geldigheid Visum: 12 maanden vanaf dag van aanvraag
Kosten: €130,=


** Verblijf van telkens maximaal 90 dagen, wanneer men de grens over gaat en Thailand wederom binnengaat, gaat de volgende verblijfsperiode van 90 dagen in.

Dus verblijf van maximaal 90 dagen per keer.

Henk ga maar uit van deze informatie.
Als je het land niet uit wil moet je extension aanvragen.

En of dat juridisch kan als je niet uitgeschreven bent ui nederland is ook nog de vraag.
pluk de dag (carpediem)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#18 Bericht door elst99 » donderdag 14 juli 2011, 16:07

Mijn ervaring, maar geef het graag voor een betere, ga te biecht bij het Consulaat denk dat je dan het juiste krijgt.
Maar heb, of wil je niet een bankaccount en heb je genoeg inkomen c.q. pensioen neem een Ret. O visa mulltyple en je kunt gaan en staan zoals je wilt weliswaar met elke 90 dgn een visa-run.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#19 Bericht door Ben » donderdag 14 juli 2011, 16:19

5.4 Foreigner who wishes to extend his or her stay shall submit a request for extension of stay at the Office of the Immigration Bureau with documented evidence of money transfer or a deposit account in Thailand or an income certificate showing an amount of not less than 800,000 Baht or an income certificate plus a deposit account showing a total amount of not less than 800,000 Baht. A one-year extension of stay shall be granted at the discretion of the immigration officer to the foreigner as long as he or she meets the above requirements.
De info is voor een Extention ,want waarom zou ik een Extention aanvragen als ik er volgens jou info toch niet uit hoef :?:

hteeuwen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2011, 03:37

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#20 Bericht door hteeuwen » donderdag 14 juli 2011, 16:35

Non – Immigrant Multiple Entries **
Non – Immigrant Multiple Entries: Maximaal verblijf van 4 x 90 dagenGeldigheid Paspoort: 15 maanden vanaf dag van aanvraag
Geldigheid Visum: 12 maanden vanaf dag van aanvraag
Kosten: €130,=
** Verblijf van telkens maximaal 90 dagen, wanneer men de grens over gaat en Thailand wederom binnengaat, gaat de volgende verblijfsperiode van 90 dagen in.
Dus verblijf van maximaal 90 dagen per keer.

Zo las ik het ook op de site van het thaise consulaat. Als ik dus een NON-O visum multiple entry haal is dat voor mij voldoende en moet om de 90 dagen er even uit. Dat zie ik toch goed?

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#21 Bericht door Henk Korat » donderdag 14 juli 2011, 16:38

Ben schreef:
5.4 Foreigner who wishes to extend his or her stay shall submit a request for extension of stay at the Office of the Immigration Bureau with documented evidence of money transfer or a deposit account in Thailand or an income certificate showing an amount of not less than 800,000 Baht or an income certificate plus a deposit account showing a total amount of not less than 800,000 Baht. A one-year extension of stay shall be granted at the discretion of the immigration officer to the foreigner as long as he or she meets the above requirements.
De info is voor een Extention ,want waarom zou ik een Extention aanvragen als ik er volgens jou info toch niet uit hoef :?:
De extention is voor een jaar. Dat klopt. Maar dat wist ik al.
:asian22: :asian22:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#22 Bericht door carpediem » donderdag 14 juli 2011, 17:47

hteeuwen schreef:Non – Immigrant Multiple Entries **
Non – Immigrant Multiple Entries: Maximaal verblijf van 4 x 90 dagenGeldigheid Paspoort: 15 maanden vanaf dag van aanvraag
Geldigheid Visum: 12 maanden vanaf dag van aanvraag
Kosten: €130,=
** Verblijf van telkens maximaal 90 dagen, wanneer men de grens over gaat en Thailand wederom binnengaat, gaat de volgende verblijfsperiode van 90 dagen in.
Dus verblijf van maximaal 90 dagen per keer.

Zo las ik het ook op de site van het thaise consulaat. Als ik dus een NON-O visum multiple entry haal is dat voor mij voldoende en moet om de 90 dagen er even uit. Dat zie ik toch goed?
zie je goed.
pluk de dag (carpediem)

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#23 Bericht door Henk Korat » dinsdag 18 oktober 2011, 15:39

Ben schreef:
5.4 Foreigner who wishes to extend his or her stay shall submit a request for extension of stay at the Office of the Immigration Bureau with documented evidence of money transfer or a deposit account in Thailand or an income certificate showing an amount of not less than 800,000 Baht or an income certificate plus a deposit account showing a total amount of not less than 800,000 Baht. A one-year extension of stay shall be granted at the discretion of the immigration officer to the foreigner as long as he or she meets the above requirements.
De info is voor een Extention ,want waarom zou ik een Extention aanvragen als ik er volgens jou info toch niet uit hoef :?:

Inmiddels op mijn Non-Immigrant Visa O-A in Thailand gearriveerd. Kreeg, zoals Jumbo en Dutch zeiden, een mooie stempel voor een duur van 365 dagen naast mijn visum.

Twee dagen daarna naar het Imm. Office in Dan Kwian gegaan voor van Residence Certificate, dat ik, met een goede voorbereiding, zonder enige moeite kreeg. Was zo gepiept. :worshippy:

Kon met de Residence Certificate naar de bank voor internet bankieren. heb ook daarmee een auto op eigen naam gekocht en mijn Thais rijbewijs gehaald. :clap: :thumbsup:

De Immigration Officer was ook zo vriendelijk een briefje aan mijn arrival kaart te hangen voor de eerste 90 dagen, geldig tot 27 december aanstaande en zei ook nog dat ik op of voor die datum nog even langs moest komen voor de volgende 90 dagen. Ik informeerde langs neus en lippen of ik een borderrun moest doen. In gebroken Engels zei hij: Ofcourse not.

Dit bevestigde de berichten op de side van de ambassade. Dus ik wens Ben veel genoegen met zijn borderruns. Ik blijf lekker in Thailand en maak elke 90 dagen een ritje naar Dan Kwian. :clap: :clap: :cheesy: :cheesy:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#24 Bericht door Ben » dinsdag 18 oktober 2011, 15:55

Henk Korat schreef:
Ben schreef:
5.4 Foreigner who wishes to extend his or her stay shall submit a request for extension of stay at the Office of the Immigration Bureau with documented evidence of money transfer or a deposit account in Thailand or an income certificate showing an amount of not less than 800,000 Baht or an income certificate plus a deposit account showing a total amount of not less than 800,000 Baht. A one-year extension of stay shall be granted at the discretion of the immigration officer to the foreigner as long as he or she meets the above requirements.
De info is voor een Extention ,want waarom zou ik een Extention aanvragen als ik er volgens jou info toch niet uit hoef :?:

Inmiddels op mijn Non-Immigrant Visa O-A in Thailand gearriveerd. Kreeg, zoals Jumbo en Dutch zeiden, een mooie stempel voor een duur van 365 dagen naast mijn visum.

Twee dagen daarna naar het Imm. Office in Dan Kwian gegaan voor van Residence Certificate, dat ik, met een goede voorbereiding, zonder enige moeite kreeg. Was zo gepiept. :worshippy:

Kon met de Residence Certificate naar de bank voor internet bankieren. heb ook daarmee een auto op eigen naam gekocht en mijn Thais rijbewijs gehaald. :clap: :thumbsup:

De Immigration Officer was ook zo vriendelijk een briefje aan mijn arrival kaart te hangen voor de eerste 90 dagen, geldig tot 27 december aanstaande en zei ook nog dat ik op of voor die datum nog even langs moest komen voor de volgende 90 dagen. Ik informeerde langs neus en lippen of ik een borderrun moest doen. In gebroken Engels zei hij: Ofcourse not.

Dit bevestigde de berichten op de side van de ambassade. Dus ik wens Ben veel genoegen met zijn borderruns. Ik blijf lekker in Thailand en maak elke 90 dagen een ritje naar Dan Kwian. :clap: :clap: :cheesy: :cheesy:
Hans, ik heb afgelopen maandag mijn Non-Immigration Visa O-A opgehaald bij de Thaise ambassade in Den Haag. Op hun side kun je vinden wat je allemaal nodig hebt. Het is echt een fluitje van een cent. Documenten niet ouder dan 6 maanden.

Ik neem aan dat je met "Oude" bedoelt, dat je 50 jaar of ouder bent. Voor dat Non-Imm. O-A visum gelden twee additionele voorwaarden. Je moet ouder dan 50 jaar zijn en je mag geen beroep in Thailand uitoefenen.

Wel moet je elke drie maanden naar het Immigration Office.

Een 3-6-12 maands ticket is bij elke maatschappij peper duur. Daarom heb ik een enkeltje genomen. Ook wel duurder (relatief) dan een retourtje voor b.v. een maand, maar dat weegt echt niet op tegen zo'n lange termijn ticket.
Twee dagen daarna naar het Imm. Office in Dan Kwian gegaan voor van Residence Certificate, dat ik, met een goede voorbereiding, zonder enige moeite kreeg. Was zo gepiept
Dat heb je dus niet vermeld in je eerste post ,By the way had je dan beter een single enty ipv een multiple entry kunnen vragen in AMS, van dat geld kan je aardig wat noodles kopen Henk. :crazy: [|)

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 275
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 05:37

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#25 Bericht door jvs » dinsdag 18 oktober 2011, 20:04

Henk,als ik het goed begrijp heb je nu dus een retirement visum?Ellst,je zegt dat je ook een retirement visum hebt ,dan hoef je echt niet elke 90 dagen het land uit!
Ik hoop dat jullie reageren want ik vindt het een beetje verwarrend. :?

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#26 Bericht door Henk Korat » woensdag 19 oktober 2011, 03:05

jvs schreef:Henk,als ik het goed begrijp heb je nu dus een retirement visum?Ellst,je zegt dat je ook een retirement visum hebt ,dan hoef je echt niet elke 90 dagen het land uit!
Ik hoop dat jullie reageren want ik vindt het een beetje verwarrend. :?
Ik heb inderdaad een retirement visum Non-Immigrant O-A en Ben heeft hier een beetje de verwarring gecreeerd. Ook zijn laatste bericht begrijp ik niet. Wat zou ik hem niet gezegd hebben? Ik ben altijd glas helder geweest, maar lezen is ook een kunst. :crazy:
Als ik pas op 29 september in Thailand binnenkom, hoe kan ik dan in een bericht van eerdere datum melden dat ik bij het Imm. Office ben geweest!!!!!! Ik kan de toekomst helaas nog niet voorspellen. [|( [|(

De berichten op de side van de Thaise Ambassade, de Thaise Ambassade in Den Haag en andere sides zoals die van de Thaise ambassade in Singapore zijn glashelder. Met een retirement visum moet je je elke 90 dagen melden bij de Immigration Office en hoef je het land niet uit. :clap: :worshippy: :thumbsup:

Ben vermeldt niet wat voor visum hij heeft, maar waarschijnlijk een Non-Immigrant O- (B t/m Z). :giggle2: :giggle2:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#27 Bericht door Ben » woensdag 19 oktober 2011, 04:15

Henk Korat schreef:
jvs schreef:Henk,als ik het goed begrijp heb je nu dus een retirement visum?Ellst,je zegt dat je ook een retirement visum hebt ,dan hoef je echt niet elke 90 dagen het land uit!
Ik hoop dat jullie reageren want ik vindt het een beetje verwarrend. :?
Ik heb inderdaad een retirement visum Non-Immigrant O-A en Ben heeft hier een beetje de verwarring gecreeerd. Ook zijn laatste bericht begrijp ik niet. Wat zou ik hem niet gezegd hebben? Ik ben altijd glas helder geweest, maar lezen is ook een kunst. :crazy:
Als ik pas op 29 september in Thailand binnenkom, hoe kan ik dan in een bericht van eerdere datum melden dat ik bij het Imm. Office ben geweest!!!!!! Ik kan de toekomst helaas nog niet voorspellen. [|( [|(

De berichten op de side van de Thaise Ambassade, de Thaise Ambassade in Den Haag en andere sides zoals die van de Thaise ambassade in Singapore zijn glashelder. Met een retirement visum moet je je elke 90 dagen melden bij de Immigration Office en hoef je het land niet uit. :clap: :worshippy: :thumbsup:

Ben vermeldt niet wat voor visum hij heeft, maar waarschijnlijk een Non-Immigrant O- (B t/m Z). :giggle2: :giggle2:
Ik heb inderdaad een retirement visum Non-Immigrant O-A
hier zaai jij de verwarring .
Je hebt geen VISUM maar een EXTENTION inmiddels

Met een VISUM kan je maar tot MAX 90 Dagen in Thailand verblijven
Met een EXTENTION heb je meldingsplicht .

Als je een visum aanvraagt buiten Thailand en je wil geen borderrun maken
moet je dat om laten zetten in een Extention bij de immigratie in Thailand .
En je hebt niet vermeld in je eerste post dat je dat ging doen,Is ook niet verplicht .

Ken er genoeg die een 1 Jarig visum hebben op diverse mogelijkheden maar toch
maar geen extention hebben .en dus binnen de gestelde 90 dagen Thailand even of wat langer verlaten .

Ik heb geen visum maar een EXTENTION

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#28 Bericht door Ben » woensdag 19 oktober 2011, 04:30

In Den haag hebben ze je mooi gefopt voor 75 euro :P
Een single entry NON O VISUM was voldoende geweest voor 55 Euro in jou geval .

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#29 Bericht door dutch » woensdag 19 oktober 2011, 04:34

Ben, als je het niet (zeker) weet,hou dan in g*dsnaam op.
Een (retirement) O-A is voor 365 dagen bij binnenkomst zoals ik in het begin al heb aangegeven en zoals Henk tot zijn grote vreugde ondervindt.
Na binnenkomst kan hij over ca. 360 dagen zijn eerste extension gaan halen en als hij tussentijds nog eens de grens over gaat dan krijgt hij bij terugkomst wederom 365 dagen.Wel moet hij elke 90 dagen zijn TM47 bij de immigratie inleveren.
Laatst gewijzigd door dutch op woensdag 19 oktober 2011, 05:17, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#30 Bericht door Ben » woensdag 19 oktober 2011, 04:41

dutch schreef:Ben, als je het niet (zeker) weet,hou dan in g*dsnaam op.
Een (retirement) O-A is voor 365 dagen bij binnenkomst zoals ik in het begin al heb aangegeven en zoals Henk tot zijn grote vreugde ondervindt.
Na binnenkomst kan hij over ca. 360 dagen zijn eerste extension gaan halen en als hij tussentijds nog eens de grens over gaat dan krijgt hij bij terugkomst wederom 365 dagen.

Mooi .

Laat ik de rest aan jullie .

Chok Dee . [|)

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”