8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en ticket?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#31 Bericht door Henk Korat » woensdag 19 oktober 2011, 05:19

dutch schreef:Ben, als je het niet (zeker) weet,hou dan in g*dsnaam op.
Een (retirement) O-A is voor 365 dagen bij binnenkomst zoals ik in het begin al heb aangegeven en zoals Henk tot zijn grote vreugde ondervindt.
Na binnenkomst kan hij over ca. 360 dagen zijn eerste extension gaan halen en als hij tussentijds nog eens de grens over gaat dan krijgt hij bij terugkomst wederom 365 dagen.Wel moet hij elke 90 dagen zijn TM47 bij de immigratie inleveren.
Dank je Dutch en ik hoop dat andere meelezende 50 plusser, die het plan hebben in Thailand te verblijven, nu niet meer in verwarring zijn.

Ben Chok die duai.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#32 Bericht door chelobechek » woensdag 19 oktober 2011, 05:30

Uit eigen ervaring: ik heb al jaren een 50+ non imm O. Een paar dagen voor afloop van de 90 dagen termijn nagevraagd bij immigration in Khon Kaen (verleden jaar), kan ik me hier melden of moet ik de grens over? Antwoord: de grens over. Kan zijn dat dat per imm office of zelfs per imm office medewerker verschilt; ik moet echter de grens over. Mijn advies los van alle info op allerlei sites, ga tijdig naar het imm office zodat als je het land toch uit blijkt te moeten, je nog tijd voldoende hebt om dat zonder overstay te kunnen doen. Je hebt dan ook de tijd om nog snel bv een Laos visum te halen zodat je met de internationale bus de grens over kan (sabai sabai)

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#33 Bericht door dutch » woensdag 19 oktober 2011, 06:02

chelobechek schreef:Uit eigen ervaring: ik heb al jaren een 50+ non imm O. Een paar dagen voor afloop van de 90 dagen termijn nagevraagd bij immigration in Khon Kaen (verleden jaar), kan ik me hier melden of moet ik de grens over? Antwoord: de grens over. Kan zijn dat dat per imm office of zelfs per imm office medewerker verschilt; ik moet echter de grens over. Mijn advies los van alle info op allerlei sites, ga tijdig naar het imm office zodat als je het land toch uit blijkt te moeten, je nog tijd voldoende hebt om dat zonder overstay te kunnen doen. Je hebt dan ook de tijd om nog snel bv een Laos visum te halen zodat je met de internationale bus de grens over kan (sabai sabai)
Je hebt dus GEEN Non imm O-A De A staat voor pre-approved,hetgeen betekent dat aan de voorwaarden voor het verkrijgen van een "retirement" visum reeds in Nederland (of thuisland....ik heb het bijv. in Indonesie gedaan omdat ik daar woonde en werkte!!) zijn voldaan.
Dit is ietsje anders als een normaal Non Imm O.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#34 Bericht door chelobechek » woensdag 19 oktober 2011, 07:37

Dutch je hebt helemaal gelijk. LOL@mezelf nu begrijp ik ook waarom ik steeds die grens overmoet. Van al die links werd ik niets wijzer en over die A heb ik steeds heengelezen omdat hij niet op mijn visum staat.

nogmaals hahaha@me

-1 Chelo

hteeuwen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2011, 03:37

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#35 Bericht door hteeuwen » woensdag 19 oktober 2011, 14:49

Op die Thaise site staat ook voor een non-o visum : " • A copy of bank statement showing a deposit of the amount equal to and not less than 800,000 Baht or an income certificate (an original copy) with a monthly income of not less than 65,000 Baht, or a deposit account plus a monthly income totaling not less than 800,000 Baht."

Op het consulaat in Amsterdam is een bankafschrift met 1250 Euro voldoende. Wel een verschil, maar dat zal allemaal wel. Als ik een enkele reis laat zien bij mijn non-o aanvraag is dat wel voldoende? Ik ben gelukkig bijna zo ver!

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#36 Bericht door Henk Korat » woensdag 19 oktober 2011, 16:00

hteeuwen schreef:Op die Thaise site staat ook voor een non-o visum : " • A copy of bank statement showing a deposit of the amount equal to and not less than 800,000 Baht or an income certificate (an original copy) with a monthly income of not less than 65,000 Baht, or a deposit account plus a monthly income totaling not less than 800,000 Baht."

Op het consulaat in Amsterdam is een bankafschrift met 1250 Euro voldoende. Wel een verschil, maar dat zal allemaal wel. Als ik een enkele reis laat zien bij mijn non-o aanvraag is dat wel voldoende? Ik ben gelukkig bijna zo ver!
Voor mij met een Non-Imm O-A visum was dat voldoende. Ik weet niet of het consulaat in Amsterdam er eigen regeltjes op na houdt, maar ik heb een bewijs van een "deposit of the amount equal to and not less than 800.00 Bath" overhandigd, zoals het Min. of Foreign affairs voorschrijft voor een Non-Imm. O-A visa.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#37 Bericht door joepattaya » donderdag 20 oktober 2011, 03:00

Het stikt van de begrips-verwarringen; niet onbelangrijk want het gebruik van de juiste begrippen kan een hoop frustratie schelen.

Een visum vraag je aan bij een Ambassade of Consulaat op basis van je persoonlijke situatie, achtergrond of reden om naar Thailand te gaan. Een visum is een bewijs, dat een officiële instantie onder auspiciën het Thais Ministerie van Buitenlandse Zaken, de voorwaarden voor afgifte van het visum zijn getoetst. Een visum is een soort van toegangsbewijs, een entreekaartje.

De werkelijke toelating tot Thailand is in handen van de Thaise Immigratiedienst en die is weer werkzaam onder het Ministerie van Binnenlandse Zaken. De Thaise Immigratiedienst geeft je toestemming om voor een bepaalde periode in het land te verblijven en dat is afhankelijk van visum, nationaliteit, status en reden om in Thailand te zijn.

In alle gevallen komt een visum te vervallen, maar kan in veel overgaan naar een extentie op basis van weer de persoonlijke omstandigheden (huwelijk, pensionering, werk, studie, e.d.). Verblijft men op basis van een extentie, dan verblijft men hier niet op basis van het visum, maar vanwege een bepaalde reden. (huwelijk, pensionering, werk, studie, e.d.). Valt die reden weg, dan vervalt ook je extentie of je toestemming tot verblijf.

In het kader van de laatste post (THB 800,000 gestort op een bankrekening). Hier is de Ambassade of Consulaat niet in geinteresseerd. Je krijgt een visum op basis van de vereisten die gesteld worden door de Ambassade of Consulaat, die in de regel overeenkomen met de vereisten van het Ministerie van Buitenlandse Zaken van Thailand. Eén van die vereisten is, dat voor een non-O een Thaise/Nederlandse bankrekening getoond dient te worden met daarop minimaal Euro 1250. Dit heeft niets te maken met de financiele eis van THB 800,000 (da's van latere zorg). Laat je een bankrekening zien met daarop THB 800,000, dan is de lading natuurlijk wel gedekt.

In het kort: een visum is een entree-kaartje en bij binnenkomst krijg je daarvoor een aantal dagen toestemming om in Thailand te verblijven. Een visum heeft een eind-datum en bij het verstrijken van deze datum dien je het land te verlaten OF te verblijven op basis van extenties.

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#38 Bericht door chelobechek » donderdag 20 oktober 2011, 05:39

Da's een helder verhaal Joep. Bedankt!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#39 Bericht door dutch » donderdag 20 oktober 2011, 07:10

twee links v.w.b. het O-A visum

http://www.mfa.go.th/web/2482.php?id=2493

http://thaiembassy.sg/consular-visa-mat ... long-stay/

Beiden geven zeer duidelijk aan,waaraan voldaan moet worden.De eerste is de officiele versie vna het ministerie v, B.Z. en de tweede is een voorbeeld van hoe de ambassade in Singapore het doet.Dat de Nederlandse ambassade het wat gemakkelijker doet?Nou ja... dat is hun verantwoording.
Ik zelf heb inderdaad aan al die eisen (bij Thaise ambassade in Jakarta) moeten voldoen incl.de politieverklaringen,medische verklaring zowel als de inkomens eisen etc.
Verder werd mijn aanvraag doorgestuurd naar de immigratiedienst in Bangkok om aldaar de toestemming te laten bekrachtigen en ik heb zo'n 4 weken moeten wachten.
Aldus mijn "eerlijk" verhaal.
Overigens kan je,zoals al zo vaak eerder aangegeven,met een O-A zo vlak voor einde 365 dagen,nog eens een kort buitenlands reisje maken en krijg je bij terugkomst wederom de 365 dagen.Zo zit je dus,als je zou willen,bijna 2 jaren (maximum) in het land alvorens de eerste extensie aan te vragen.
Ik geloof echter dat als je toch hier met pensioen komt en niet heen en weer naar Holland gaat,dat er niet zo veel van deze mogelijkheid(nog eens 365 dagen) gebruik maken.
Laatst gewijzigd door dutch op vrijdag 21 oktober 2011, 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

hteeuwen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2011, 03:37

Re: 8 maanden per jaar naar Thailand want voor visum en tick

#40 Bericht door hteeuwen » donderdag 20 oktober 2011, 15:10

Duidelijk verhaal. Jammer genoeg kan ik daar geen gebruik van maken omdat ik toch ieder jaar (met tegenzin) naar Holland moet om mijn verzekering te kunnen houden.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”