vijf weken thailand en midden in naar laos

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
mirel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 04 oktober 2009, 11:21

vijf weken thailand en midden in naar laos

#1 Bericht door mirel » maandag 05 oktober 2009, 16:29

wij gaan vijf weken naar thailand, althans vliegen heen en terug via bangkok. de ambassades krijg ik maar niet te pakken.
welk visum heb ik nodig en klopt het dat als we via laos thailand weer in komen we dan nog maar 15 dagen thailand mogen doen? dan doen we er dus handig aan dit in het midden van onze reis te doen..

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: vijf weken thailand en midden in naar laos

#2 Bericht door prajak » maandag 05 oktober 2009, 17:28

Als je over land binnenkomt krijg je 15 dagen. Kom je door de lucht dan 30. Maar er zit een max aan van 90 als je zonder visum reist. Denk er aan, een visum voor Laos kost iets van 1.600 baht voor max 14 dagen. Nodig is een pasfoto en een formulier dat je aan de overkant van de grens haalt, en een entry card idem.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: vijf weken thailand en midden in naar laos

#3 Bericht door prajak » maandag 05 oktober 2009, 17:37

Schiet me net te binnen, volgens mij zijn T visums voor TH nu gratis. Dat is voor 60 dagen en dan hoef je niet het land uit. Maar woon je ver van Mokum dan ben je die dikke 30 euro aan de trein kwijt.

En Laos is zo slecht nog niet. Even de cultuur opsnuiven in Vientiane, dikke biefstukken eten (de filet mignon..... op de Franse manier bereid, ik droom er wel eens van.....) en als je naar Thailand teruggaat via Nongkhai 5 liter rode Californian wijn uit Laos tax free meenemen voor mij, ik betaal natuurlijk, dan bied ik je een lunsje aan.

Belangstelling ? Laat maar weten, dan krijg je mijn email en tel nummer. Ik woon 4 km van de brug af.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: vijf weken thailand en midden in naar laos

#4 Bericht door RuudThai » maandag 05 oktober 2009, 18:12

prajak schreef:en als je naar Thailand teruggaat via Nongkhai 5 liter rode Californian wijn uit Laos tax free meenemen voor mij, ik betaal natuurlijk.
_________________
Alcohol maakt alles kapot ! Neem Hero.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: vijf weken thailand en midden in naar laos

#5 Bericht door prajak » dinsdag 06 oktober 2009, 16:29

Ocherm, dat ene glaassie rooie wijn....nondepie. Kaas is slechter voor de mens.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: vijf weken thailand en midden in naar laos

#6 Bericht door joepattaya » woensdag 07 oktober 2009, 03:06

prajak schreef:Ocherm, dat ene glaassie rooie wijn....nondepie. Kaas is slechter voor de mens.
Da's nogal een behoorlijk glas............ :D
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: vijf weken thailand en midden in naar laos

#7 Bericht door prajak » woensdag 07 oktober 2009, 11:07

Nee Joep, dat heet een EMMER..... In de middeleeuwen had men het over een ROEMER wijn...

bluesparkle
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2007, 13:21
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: vijf weken thailand en midden in naar laos

#8 Bericht door bluesparkle » woensdag 07 oktober 2009, 12:51

Visum voor Laos (on arrival) is 30 dagen geldig en kost 35 USD voor Nederlanders.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: vijf weken thailand en midden in naar laos

#9 Bericht door prajak » woensdag 07 oktober 2009, 16:17

Laos 30 dagen ? Dat is nieuw voor me maar ik heb Thailand dan ook al sinds sept 04 niet meer verlaten.....

Simoon4
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: maandag 28 april 2014, 19:58

Re: vijf weken thailand en midden in naar laos

#10 Bericht door Simoon4 » maandag 05 mei 2014, 14:41

Hallo,

Ik ga eind juni naar Thailand voor +/- 5 weken, daarna wil ik via het noorden naar Laos om daar vervolgens zo'n 3 weken te verblijven. Daarna ga ik weer terug naar Bangkok voor de terugreis naar Amsterdam.
Klopt het dat je je visum voor Laos aan de grens kunt regelen voor max. 30 dagen?
En welk visum heb ik nodig voor Thailand. Ik dacht eerst de double entry, maar volgens mij red ik het met 1 entry.
Thanks!

Groetjes Simone

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: vijf weken thailand en midden in naar laos

#11 Bericht door prajak » maandag 05 mei 2014, 16:00

Eerst Laos. Kijk eens hier....

http://www.brotherlouis.nl/reistips-bac ... overgangen

30 Dagen krijg je als je Laos binnenkomt. Dat kan onder meer via Nongkhai. Fotootje meenemen, 1.600 baht en net over de grens een briefje invullen. Er is een regeling dat 30 of 40 US Dollar ook kan (is goedkoper) maar die info vind ik niet officieel. In genoemde site staat 35 us dollar.

In Laos betaal je met Thai Baht in de hoofdstad maar daarbuiten echt alleen met Lao kiep en de koers is tussen de 250 en 300 kiep in 1 baht. De kiep is geen .... waard !

Thailand. Als je komt zonder visum krijg je 30 dagen waarbij dag 'in' en dag 'uit' als dag tellen. Wil je 5 weken blijven dan moet je een toeristenvisum halen op het consulaat in Amsterdam of bij de Belgen of in Essen. Je kunt het het met 30 dagen doen en dan naar Laos gaan.

Kom je OVER LAND OF ZEE Thailand in dan krijg je max 15 dagen. Kom je binnenvliegen dan krijg je 30 dagen. Je kunt dus 30 dagen Thailand doen, 30 dagen Laos en 15 dagen Thailand en dat is in totaal, nu wordt het ingewikkeld, 30+28+15 is 73 dagen zonder een visum te halen in Nederland.

Dus neem jouw beslissing ! Ik wens je een goeie reis.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”