Tourist Visa of Special Tourist Visa

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Loco
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 24 februari 2014, 18:50

Tourist Visa of Special Tourist Visa

#1 Bericht door Loco » woensdag 14 juli 2021, 17:33

Dag allen,

01 september 2021 wil ik graag naar Thailand voor 6 maanden met gebruik van het Phuket Sandbox Programme. Ik lees mij nu in over alle rompslomp en documenten etc.,
nu vraag ik mij af welk visum ik moet hebben de Tourist Visa of Special Tourist Visa, wat ik zie is dat de STV geldig is voor 90 dagen, en de Tourist Visa voor 60 dagen. Wat ik wel begrijp is dat je een Visa run kunt doen, oftewel landje hoppen zodat je opnieuw 60 dagen in Thailand mag verblijven (moet je dan opnieuw 14 dagen in quarantaine?).

Momenteel zie ik door de bomen even het bos niet meer. Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?

Duur: 6 maanden
Reden: Toerisme
In deze 6 maanden zou ik graag landen er omheen willen bezoeken (Multiple Entry?)
Werkgeversverklaring zal ik met die tijd niet hebben vanwege opzeggen van mijn baan.
Daarnaast is een heen- en terugvlucht verplicht. Wat te doen als ik enkel een heenvlucht wil (Phuket), aangezien ik niet weet vanaf waar/wanneer ik weer terug zal vliegen?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Tourist Visa of Special Tourist Visa

#2 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 14 juli 2021, 22:13

Zover ik weet zijn de over-landsgrenzen gesloten dus je zult Thailand moeten binnen vliegen. Dan gelden de regels voor quarantaine, Covidverzekering, andere verzekering (40 k, 400 k) en een coronaverklaring.

Ik adviseer je nog een jaar te wachten. Thailand staat op het punt een rode zone te worden en dan krijg je geen COE verklaring want jouw verzekering gaat weigeren. Zie vandaag in Thailand-blog-nl een artikel over de verplichte verzekering van 100 k dollar voor covid en 40/400 k voor ziektekosten. Nee, zomaar even Thailand in; forget it!

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Tourist Visa of Special Tourist Visa

#3 Bericht door brake0345 » donderdag 15 juli 2021, 03:00

Loco, de situatie is erg ingewikkeld en voor buitenstaanders is het moeilijk antwoord te geven. Ik raad je aan je licht op te steken bij Ernst-Otto Smit's team bij Green Wood Travel. Die kennen de huidige regels precies en weten hoe om te gaan met de papierstroom.

Daarnaast zijn alle overland grenzen voor toeristen gesloten, geen border runs mogelijk.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Tourist Visa of Special Tourist Visa

#4 Bericht door Joep » donderdag 15 juli 2021, 03:54

Misschien de website van de ambassade eens goed in de gaten houden.

https://bit.ly/3i50DGE

Het STV is sowieso bijna afgelopen, tenzij de regelgeving veranderd.
Reizen tussen diverse landen zal betekenen dat je regelmatig in quarantaine moet, in ieder geval als je terugkomt naar TH.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Tourist Visa of Special Tourist Visa

#5 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 15 juli 2021, 07:36

Vraag me af of TH niet de deur dichtgooit voor mensen wonend in NL als NL covid-rood wordt. Dan kun je naar de CoE fluiten, vrees ik.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Tourist Visa of Special Tourist Visa

#6 Bericht door pjotter » zaterdag 17 juli 2021, 09:25

Het STV wordt bijna overal afgeraden nu. Laatste verlenging voor 90 dagen loopt, wat joep al zegt, af per 29 september.
Bovendien is hierop geen ander 'inlands' visum te krijgen.

Het is op de snede, maar je kunt een toeristenvisum proberen te krijgen en dat kun je in Thailand verlengen met 30 dagen voor 1,900฿. Momenteel is er tot 27 september, wederom een 'covid extensie' (op basis 'unable to travel) te koop voor 60 dagen, ook weer voor 1,900฿. Daar heb jij nu niets aan, maar je kunt de gok wagen dat dit nogmaals gebeurt. Deze extensie is al meerdere malen opnieuw ingevoerd. Dus mocht het allemaal lukken heb je dan zowiezo verblijf tot ongeveer 1 december. OF er dan nog steeds een 'Covid extensie' voor 60 dagen mogelijk is, is dus niet zeker. Naar andere landen is ook haast niet mogelijk omdat je dan zoals hier gezegd, bij terugkomst weer 14 dagen in quarantaine moet zoals het er nu uitziet. Voorlopig ziet het er steeds beroerder uit. Zeer onzeker wat de regels per 1 september zijn. Men weet ook niet zeker of de zogenaamde 'sandbox' voor Phuket er dan nog is. Dan zit je ook wel in een quarantaine van 14 dagen, maar dan kun je in iedergeval binnen het hele 'eiland Phuket' rondkijken. Een paar Eelanden zoals Koh Samui b.v. , zijn sinds eergisteten ook op die manier geopend. Maar nogmaals, ZEER onzeker momenteel. Suc6

Loco
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 24 februari 2014, 18:50

Re: Tourist Visa of Special Tourist Visa

#7 Bericht door Loco » zaterdag 17 juli 2021, 10:14

Bedankt voor de reacties. e.e.a meer duidelijk nu! Ik wacht echter nog even met boeken en regelen tot (hopelijk) wat meer zekerheid.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”