Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
SNP Wandelvakanties
Bericht
Auteur
jumbo
Expat
Expat

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#181 Bericht door jumbo » vrijdag 19 februari 2021, 04:13

Ayutthaya is eigenlijk een piece of cake... als je alle documenten hebt en door de jaren ervaring is dat wel gelukt

Bij binnenkomst wordt, terwijl ik steevast op arbeids inkomen in Thailand verblijf while married, altijd om de bankverklaring gevraagd
Schijnt dat ik de enige ben want het gebeurt ieder jaar op nieuw en ieder jaar bevestigt een collega dat het zo voldoende is
De lijst vraag om een fors aantal documenten waarvan de helft er wordt uitgehaald....beetje jammer van mijn 'werk'

Laatst kwam ik alleen voor de 90 dagen en vroegen ze waar de vrouw was....dat zegt voldoende over de relatie tussen immi
en ons, ze weten wie je bent en met wie je komt... vervolgens stempelden ze tussen wat ander werk door af en was ik binnen
een paar minuten geholpen...

Zal mij benieuwen hoe dat in de toekomst in Cha-am/Pranburi/Hua Hin gaat, maar dan ga ik voor retirement....met bankverklaring...niet meer op huwelijk
Lijkt me iets eenvoudiger...

Een Non-B via werkgever is/was ook een mogelijkheid maar dan moet je uren in Chamchuri Square wachten....plus je visa vernieuwen als je stopt met werken
Teveel gedoe...

!

jomel17
Expat
Expat

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#182 Bericht door jomel17 » vrijdag 19 februari 2021, 14:26

Mijn vrouw en ik zijn van de week ook weer geweest, foto,s van voordeur zelfde als verleden jaar zonder probleem goedgekeurd....
Ik heb de visumondersteuningsbrief erbij maar werd ook om bankboekje gevraagd, summier ingekeken door de officier.
Moest echter wel een nieuw formulier invullen waar geen letter in het Engels op stond met de namen van mijn ouders, hoeveel kinderen zij hadden en mijn beroep..
TIT dacht ik maar
หลงรัก

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”