Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#151 Bericht door jumbo » donderdag 14 januari 2021, 08:39

erik-kuijpers schreef: donderdag 14 januari 2021, 07:58 Dat zou dan erg moeilijk worden voor degenen zoals ikzelf die hier de laatste 20 jaar hebben gewerkt, dus ik betwijfel deze hearsay ten sterkste. En anders wordt het een simple in en uit verhaaltje.

Toch maar eens iets lezen op internet, Jumbo, met name de lezersvragen op Tblog, want dit is geen hearsay. Als jij iets niet kent dan is het hearsay! Voor jou geldt het niet want jij hebt een workpermit en bent niet afhankelijk van geld in de bank toch? Jij hebt een andere vorm van legaal verblijf.

En een in- en uitverhaaltje kan niet bij de 8 ton; voor de 4 ton weet ik dat niet. Plotter zegt er dit van:

Die 8 ton (in 1 keer) hoeft alleen maar uit het buitenland te komen als je IN Thailand je visa exempt of toeristen visa om wilt zetten naar een non imm O visum dacht ik. Voor normale jaar verlengingen moet de 8 ton 2 maanden voor de aanvraag en 3 maanden na de aanvraag op de Thaise rekening staan. Daarna mag dit niet onder de 4 ton zakken tot 2 maanden voor de nieuwe aanvraag. Dan moet het weer 8 ton zijn als je op dit bedrag weer een verlenging wilt hebben.


Dus in en uit kan maar beperkt.
Ook ik stop eens met werken en dan wordt het retirement of marriage visa op basis van banksaldo, geen gedoe met foto's e.d.
Ik lees Tblog eigenlijk nooit; teveel geneuzel en de moderatie wordt m.i. gedaan door een paar bejaarden die hun humor-gen hebben laten weghalen en sarcasme als een haat misdrijf zien

Waarom zou het niet kunnen, maar je moet wel 2 x 8 ton beschikbaar hebben en een beetje plannen met transfers van en naar NL, of waar dan ook, want dat is namelijk wat ze vragen
Je kan gewoon geld overmaken naar de BV NL en weer terug......er zijn er die met een dergelijke oplossing hun maandelijkse inkomsten aantonen..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#152 Bericht door pjotter » donderdag 14 januari 2021, 09:46

Oh, oeps, een kleine toevoeging zie ik nu, sorry. Bij een jaarverlenging op basis van huwelijk, hoeft de 400k฿ alleen maar 2 maanden voor de aanvraag op je Thaise bank te staan. Verder officieel geen eisen. Meestal krijg je bij aanvraag een 'under consideration' stempel voor een maand. In deze tijd KAN imm een huisbezoek brengen om eea te controleren. Daarna terug naar je imm. kantoor om de resterende 11 maanden in te laten stempelen. Velen raden aan om de 400k฿ tijdens die overwegings periode van een maand, toch op je rekening te laten staan.
erik-kuijpers schreef: donderdag 14 januari 2021, 07:58 Dat zou dan erg moeilijk worden voor degenen zoals ikzelf die hier de laatste 20 jaar hebben gewerkt, dus ik betwijfel deze hearsay ten sterkste. En anders wordt het een simple in en uit verhaaltje.

Toch maar eens iets lezen op internet, Jumbo, met name de lezersvragen op Tblog, want dit is geen hearsay. Als jij iets niet kent dan is het hearsay! Voor jou geldt het niet want jij hebt een workpermit en bent niet afhankelijk van geld in de bank toch? Jij hebt een andere vorm van legaal verblijf.

En een in- en uitverhaaltje kan niet bij de 8 ton; voor de 4 ton weet ik dat niet. Plotter zegt er dit van:

Die 8 ton (in 1 keer) hoeft alleen maar uit het buitenland te komen als je IN Thailand je visa exempt of toeristen visa om wilt zetten naar een non imm O visum dacht ik. Voor normale jaar verlengingen moet de 8 ton 2 maanden voor de aanvraag en 3 maanden na de aanvraag op de Thaise rekening staan. Daarna mag dit niet onder de 4 ton zakken tot 2 maanden voor de nieuwe aanvraag. Dan moet het weer 8 ton zijn als je op dit bedrag weer een verlenging wilt hebben.


Dus in en uit kan maar beperkt.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#153 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 14 januari 2021, 10:03

Ook ik stop eens met werken en dan wordt het retirement of marriage visa op basis van banksaldo, geen gedoe met foto's e.d.

O! Jij wordt dus ook ouder! Even niet aan gedacht, Jumbo.

Ik had in Nongkhai 8 ton vast in de bank en hoorde bij de laatste extension, augustus 2017, dat ik in het vervolg moest laten zien dat er periodiek inkomen binnenkomt uit een ander land. Nee, maandelijks hoefde niet maar wel per 3 maanden of sneller. Dat zou met mijn inkomen wel gaan bij een aanvaardbare koers en zou die zakken dan moest ik aanvullen uit de spaarcenten. No problem want mijn teveel aan THB verkocht ik aan mijn broer die ieder jaar vakantie kwam vieren en een bankrekening had in TH. Ik stortte op zijn THB account, hij boekte naar mijn ING in NL.

Foto's noem je. Vroeger was dat alleen voor mar extensions. In Nongkhai gingen ze dat ook voor ret extensions vragen. Twee foto's op half-A4 met mijn vrouw en ik er op en van twee kanten van het huis genomen en een situatieschets hoe er te komen. Ik woon 2 km van de immi maar ze doen alsof dat het einde van de wereld is...

April 2018 kreeg ik mijn huis en vertrok ik naar NL. Ik kom voortaan alleen nog als toerist naar TH.
Laatst gewijzigd door erik-kuijpers op woensdag 28 juli 2021, 07:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#154 Bericht door wpdl » donderdag 14 januari 2021, 10:30

Ik blijf dit soort verhalen toch als hearsay zien.
Waarom zou je nog een banksaldo aanhouden als je het bedrag ook via transfer aan moet tonen,
Er zal best een gefrustreerde of slecht opgeleide ambtenaar zo hier en daar wel zitten die zaken door elkaar haalt maar de officieel eisen zijn anders.
Je moet die mannen ook geen tien jaar visumverlening voor zijn neus leggen in een volgepropte aktetas.
Worden ze zenuwachtig van.
Niet meer geven en zeggen als dat ze vragen.

Carrousel overboeking met de BV.nl is een optie mocht je echt tegen een muur aan lopen bij de Immigratie.
Kostenplaatje loopt natuurlijk op dat dan weer wel.
Korat is gelukkig al jaren zeer normaal te noemen bij de Immigratie.
Heb retirement trouwens zeer aan te raden als dat in je kader past.
Tweede rekening voor 'het dagelijkse leven' waar nog nooit naar gevraagd is en ze ook geen fuck mee te maken hebben.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#155 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 14 januari 2021, 12:10

Tja, dan moet je het zelf maar weten Willem. Maar lees de eisen voor een ret of mar extension en pak de laatste regel eens.

Recent ook tussen de vragen op TBlog: https://tinyurl.com/yxkf5vr2
en lees de laatste regels maar eens. Overigens, Yandre heeft deze vraag hier ook al eens aangekaart.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#156 Bericht door wpdl » donderdag 14 januari 2021, 13:21

Er zullen best wel kantoren zijn waar je tegen een muur loopt of een moeizaam gesprek hebt.
Dat een ambtenaar, jou maar eens even op de kast gaat jagen net zo lang totdat.............
Zal het allemaal niet ontkennen maar de regels zijn het niet en worden in mijn ervaring ook niet zo nageleefd.

Yandre, kan mij iets voor de geest halen dat die tussen Bangkok en NongKhai heen een weer zat te rijden en wonen.
Ja dan worden ze zenuwachtig fouten mogen niet gemaakt worden dat gaat men overdreven controleren en bij twijfel is het no go.

Linkje wat ze willen Nr 22 of gelang naar keuze.
Of dat 100 % klopt is weer een andere vraag.

Maart ben ik aan de beurt zal half Feb eens langs lopen hoe of wat.
En ja ik ben ook nooit op mijn best op dat soort dagen.

https://www.immigration.go.th/en/?page_id=1890

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#157 Bericht door jomel17 » donderdag 14 januari 2021, 14:09

Heren, hier of op het blog heb ik eens iets gelezen over de visumondersteuningsbrief per email aanvragen en de info aanleveren voor 2 euro extra.
Kan dit echter nergens meer vinden, weet iemand of dit echt kan ?
หลงรัก

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#158 Bericht door godzilla » donderdag 14 januari 2021, 14:18

erik-kuijpers schreef: donderdag 14 januari 2021, 08:37 Wat het affidavit betreft vd Belgische ambas lees ik in TBlog dat dit verhaal klopt. Maar wat dan? Ik neem aan dat je dan volledig bewijs moet aanleveren zoals mensen met NL inkomen.
Dat bewijzen is geen probleem, we kunnen alles via internet opvragen ivm pensioen.
De vraag is dan enkel of de belgische ambassade dat dan aanvaard, en wel een affidavit aflevert.

Wat dat carrousel betreft, het is het eerste dat ik daarvan hoor.
Volgens mij ben je gerust als 400000/800000 bath vast op je rekening hebt staan, zonder telkens over te boeken.
Bij een marriage visa heb je wel veel meer bewijsstukken nodig.

Ik denk zo dat vele immigration kantoren het niet goed snappen, of er zelfs regeltjes(eisen) aan toe voegen.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#159 Bericht door Kees » donderdag 14 januari 2021, 14:22

jomel17 schreef: donderdag 14 januari 2021, 14:09 Heren, hier of op het blog heb ik eens iets gelezen over de visumondersteuningsbrief per email aanvragen en de info aanleveren voor 2 euro extra.
Kan dit echter nergens meer vinden, weet iemand of dit echt kan ?
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... ningsbrief
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#160 Bericht door pjotter » donderdag 14 januari 2021, 14:33

Voorlopig in ieder geval niet Jomel. Ik ging altijd persoonlijk en dan liet ik ook het levensbewijs afstempelen. Dit/vorig jaar alleen per post helaas. Op de ambassade site::
=====
Visum ondersteuningsbrief Thailand

Vraagt u een verblijfsvergunning in een ander land aan, dan is er in sommige gevallen een ondersteuningsbrief nodig. Met deze brief van de Nederlandse ambassade laat u zien dat u de Nederlandse nationaliteit bezit en wat uw inkomen is. U kunt dit document enkel per post aanvragen. Aan het aanvragen van een ondersteuningsbrief zijn kosten verbonden.
=======
jomel17 schreef: donderdag 14 januari 2021, 14:09 Heren, hier of op het blog heb ik eens iets gelezen over de visumondersteuningsbrief per email aanvragen en de info aanleveren voor 2 euro extra.
Kan dit echter nergens meer vinden, weet iemand of dit echt kan ?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#161 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 14 januari 2021, 15:07

Dat bewijzen is geen probleem, we kunnen alles via internet opvragen ivm pensioen.
De vraag is dan enkel of de belgische ambassade dat dan aanvaard, en wel een affidavit aflevert.


De hoofdbetekenis van affidavit is een verklaring op eed dat jouw woorden juist zijn. Als ze dat niet meer geven dan zullen ze een inkomensverklaring afgeven op basis van bewijsstukken zoals de NL ambas dat doet. Ik neem aan dat je daar nog wel een bericht van krijgt.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#162 Bericht door brake0345 » vrijdag 15 januari 2021, 01:05

Ik mag de komende weken weer voor een verlenging, uiterlijk voor 18 februari. Mijn aanvraag voor de visum ondersteuningsbrief is nu in behandeling en zodra deze in Prachuap retour gekomen is gaan wij terug naar de Rai.

Volgens de mevrouw die mijn online adres en 90 dagen rapporten doet, zijn er in Chiang Rai voor diegene die op de visum ondersteuningsbrief verlengen geen aanvullende eisen bijgekomen.

Dit constante gedoe over visum eisen heeft mij doen besluiten om voor 2021 serieus de permanent residence aanvraag door te zetten, ik zal daar in een nieuw draadje over berichten. Even de aankondiging in de Staatscourant afwachten.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#163 Bericht door brake0345 » dinsdag 19 januari 2021, 04:29

Visumondersteuningsbrief is vandaag aangekomen in Prachuap, nu terug naar de Rai over een weekje. Alle papieren invullen en op bezoek bij immigratie.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#164 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 19 januari 2021, 07:28

Doe het maar snel want binnenkort moet je voor alle visumverlengingen een bewijs van covid vaccinatie laten zien. Gisteren bij Khaosod English.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#165 Bericht door wpdl » dinsdag 19 januari 2021, 08:29

Er staat een bericht dat men een covid-19 TEST heeft besproken en GEEN vaccinatie dat is nog geen eens gestart en zal zeker nog enkele maanden aan lopen voor de grote aantallen.
Typo dus van jou schijnbaar.


Immigration Backtracks on Plan to Require COVID-19 Test for Visa Extensions
By
Khaosod English -
January 19, 2021 11:30 am

Maar minder dan een uur nadat zijn opmerking op Khaosod English was gemeld - wat tot opschudding leidde onder expats op sociale media - reikte de woordvoerder terug om te zeggen dat hij verkeerd was geïnformeerd over het nieuwe beleid en bood hij zijn excuses aan.

'Mijn excuses voor het misverstand,' zei generaal-majoor Archayon. "Het is alleen van toepassing op bepaalde soorten visa, hoogstwaarschijnlijk het visum voor permanente inwoners."

Hij zei verder dat het Immigratiebureau zal moeten wachten op de Raad van State - een agentschap dat belast is met het beslechten van wetgevingsgeschillen - om de nieuwste regelgeving over coronavirus en aankomsten uit het buitenland, gepubliceerd op 25 december, te interpreteren.

"We wachten op de Raad van State om de nieuwe verordening te interpreteren," zei generaal-majoor Archayon.
Zal zeker voor buitenlanders die hier wonen ook een 'puntje' gaan worden op de langere termijn verplicht vaccineren voor je verlenging korte termijn geloof ik niet zo in, maar goed wie ben ik.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”