Thaise taal cursus in Nederland

De beginselen van de Thaise taal.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Bericht
Auteur
Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Thaise taal cursus in Nederland

#16 Bericht door Henk Korat » dinsdag 06 september 2011, 09:53

Haast je niet Ervee. Het is een Thaaie cursus en ik heb hem in een te snel tempo gedaan (half jaar). :crazy: :crazy:

Inmiddels zit mijn eerste cursus (20 lessen) bij Pepsi er bijna op (nog 1 zitting). Ook deze in een dubbele snelheid gedaan. Ze doet het echt perfect. :thumbsup: :thumbsup: :worshippy: :worshippy:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Thaise taal cursus in Nederland

#17 Bericht door Ervee71 » dinsdag 06 september 2011, 17:09

We doen ons best...hihi
Elke ochtend naar het werk ( uur) en 's avonds naar huis (1 uur), oefenen op de uitspraak.

Vanaf woensdag starten met schrijven en lezen...en dat zal niet meevallen.
GETROUWD OP 24-08-2011

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Thaise taal cursus in Nederland

#18 Bericht door Henk Korat » dinsdag 06 september 2011, 17:26

Train de vooral op de K, P, T en Ch klanken. Je vrouwtje kan je daar goed bij helpen. Ik kan nu het verchil tussen tjaan en chang, tou, tahaan en tung, pung. paan en plaa goed horen. :thumbsup: :thumbsup:

Als je de klanken kan onderschieden, gaat het schrijven makkelijker en heb je al een belangrijke stap gedaan naar de vijf tonen. :clap: :asian22: :thumbsup: [|)
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Thaise taal cursus in Nederland

#19 Bericht door Jim » dinsdag 06 september 2011, 23:58

wel oppassen dat je niet te veel thais gaat praten.
dat maakt de inburgeringscursus een stuk moeilijker voor haar.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Thaise taal cursus in Nederland

#20 Bericht door Ervee71 » woensdag 07 september 2011, 06:42

Henk, bedankt voor deze tip. [|)

Jim, ook bedankt voor het advies en we zullen hier zeker rekening mee houden. [|)
GETROUWD OP 24-08-2011

oilly
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: maandag 05 november 2012, 13:33

Re: Thaise taal cursus in Nederland

#21 Bericht door oilly » dinsdag 06 november 2012, 10:58

bij http://thaisspreken.nl/index.php in Utrecht u kan je lessen volgen .
De lessen zullen tussen 1 uur en 3 uur duren, dit kan in overleg met de cursisten bepaald worden. Omdat het stimulerend werkt om in een prettige ruimte de taal aan te leren, kan ook overlegd worden waar de lessen plaats zullen vinden. Lessen kosten € 12,50 per persoon per uur en worden alleen in groepsverband worden gegeven. Geïnteresseerd? Neem contact met met Nunthida (06 46181407) .

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: Thaise taal cursus in Nederland

#22 Bericht door han wouters » woensdag 07 november 2012, 18:17

Ik ben sinds januari ook bezig met de cursus van het NHA. Heel moeilijk maar wel goed uitgebreid. Sinds een maand of drie heb ik als aanvulling drie keer in de week les via Skype met een lerares in Thailand. Dat bevalt me erg goed. Kan ik wat ik geleerd heb daar in de praktijk brengen en evt vragen kan zij ook beantwoorden. Dat loopt niet zo lekker bij het NHA. Er zijn verschillende instituten in Thailand die goed engels sprekende thaise leraren of leraressen hebben dus even Googelen.
Dit is de link van mijn lerares, ze heet Bo en vraagt 450 bath per uur.
Succes
http://www.iwanttolearnthai.com/register_thankyou.html
Waar domheid begint eindigt de rede

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: Thaise taal cursus in Nederland

#23 Bericht door peter westerbaan » zaterdag 17 augustus 2013, 09:23

Ik ben oorspronkelijk ook stukgelopen op de enige Nederlandstalige cursus, die van de HNA. Is voor beginners beslist ongeschikt. De schrijvers hebben niet erg begrepen wie de studenten zijn en wat die met de cursus willen bereiken.Zo krijg je daar zeer uitgebreide info hoe je mensen van adel en leden van het Koninklijk Huis moet aanspreken. Ik heb toen in Thailand de Engelstalige cursus "Complete Thai" van David Smyth gekocht en bestudeerd, met Cd´s. Veel beter en stukken goedkoper.Altijd lastig dat de transcriptie van de uitspraak via het Engels gebeurt, maar het is niet anders. Ook de cursus Colloquial Thai van "Studieplan" is goed (te doen), maar heeft hetzelfde nadeel.
Ik zoek overigens nog een Thai die me bij uitspraak en conversatie een beetje kan helpen. Weet iemand van jullie iemand in (de buurt van) Amsterdam?
Groet,
Peter!

boonma
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: zaterdag 07 september 2013, 16:14
Locatie: ergens in NL

Re: Thaise taal cursus in Nederland

#24 Bericht door boonma » dinsdag 10 september 2013, 19:55

Wat Buddharama school voor Thaise taal en cultuur staat op het terrein van Wat Buddharama te Waalwijk ze hebben ook een facebook pagina

leuk hoor als je van zwendel houdt schoolgeld van 250 of 265 euro voor 31 lessen op zondag kan alleen cash betaald worden . men zegt dat het schoolgeld als donatie bij de tempel terecht komt :neus: :giggle:
college geld gestort rechtstreeks op rekening van de tempel wordt niet ge accepteerd
restitutie ???? :happyno: :giggle3: :neus: :cheesy: :Whistle: :Whistle: eerst zien dan geloven

het geld is binnen 1 maand gestorneerd VOLGENS THAISE BEGRIPPEN vrij snel WELISWAAR met een aantekening PERSONA NON GRATA omdat ik het lef had om HET TERUG TE VORDEREN :D bor pen yang had het het toch wel gehad met thaise activiteiten in NL

een grote muppet show fundraise actie met dana tamboon als dekmantel

wie heeft de meeste bling bling wie kan met de meeste bank biljetten zwaaien
Laatst gewijzigd door boonma op vrijdag 04 oktober 2013, 20:58, 4 keer totaal gewijzigd.

boonma
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: zaterdag 07 september 2013, 16:14
Locatie: ergens in NL

Re: Thaise taal cursus in Nederland

#25 Bericht door boonma » dinsdag 10 september 2013, 20:16

er wordt ook Thaise taal les gegeven op de ambassade van het koninkrijk Thailand te Den Haag 8-) en de twee andere wats die Nederland rijk is in totaal heeft Nederland drie Thai stijl tempels

maarre wat ga je bedenken als meneer pastoor , de imam of in dit geval hoofd monniken voorkomt rijden in een dikke vette luxe limo met prive chauffeur :worshippy: :worshippy: :giggle: :cheesy:

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: Thaise taal cursus in Nederland

#26 Bericht door han wouters » woensdag 11 september 2013, 07:04

Dag beste mensen,
Ik heb deze link al een keer geplaatst maar voor de liefhebbers nog maar eens. Dit is voor de iets gevorderde student, goed om de vocabulaire uit te breiden, lezen en vooral leren luisteren naar normaal dagelijks taalgebruik.

http://thairecordings.com/#recordings

Groet
Han
Waar domheid begint eindigt de rede

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thaise taal cursus in Nederland

#27 Bericht door prajak » woensdag 11 september 2013, 15:34

"...maarre wat ga je bedenken als meneer pastoor , de imam of in dit geval hoofd monniken voorkomt rijden in een dikke vette luxe limo met prive chauffeur ..."

Omdat deze mensen niet de gelofte van armoede af hoeven te leggen. Ze kunnen van huis uit rijk zijn. En je kent toch de spreuk 'eerlijk zullen we alles delen, ik een beetje meer dan jij...' ?

Dus die 10 hele euro :mrgreen: vanmorgen in de staatskloterij hou ik helemaal voor mezelf ! Helemaal voor mij alleen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Thaise taal cursus in Nederland

#28 Bericht door Jeanette » woensdag 11 september 2013, 23:09

Maar eigenlijk mag een winnend lot alleen 'winnend lot' heten als je meer wint dan de inleg. (vind ik) Dat tientje is eigenlijk een korting op het lot van volgende maand.

Het is dat de reclame-code-commissie zo'n ingewikkeld pad bewandeld anders had ik dit laten toetsen.

Maar ik gun je van harte eens een echte prijs.

[|)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Thaise taal cursus in Nederland

#29 Bericht door Jim » donderdag 12 september 2013, 08:54

Jeanette schreef:
Het is dat de reclame-code-commissie zo'n ingewikkeld pad bewandeld anders had ik dit laten toetsen.
:giggle:

mocht je er toch ooit zin in hebben, vergeet dan die shampoos niet waarvan 87,3 procent van alle vrouwen vinden dan hun haar 95% beter zit.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Thaise taal cursus in Nederland

#30 Bericht door Jeanette » donderdag 12 september 2013, 10:59

Jim schreef:
Jeanette schreef:
Het is dat de reclame-code-commissie zo'n ingewikkeld pad bewandeld anders had ik dit laten toetsen.
:giggle:

mocht je er toch ooit zin in hebben, vergeet dan die shampoos niet waarvan 87,3 procent van alle vrouwen vinden dan hun haar 95% beter zit.
En voor dat onderzoek hebben ze vast subsidie opgestreken. :giggle3:

Plaats reactie

Terug naar “Thaise Taal”