Wij willen in Thailand wonen, wat moet ik doen?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Wij willen in Thailand wonen, wat moet ik doen?

#16 Bericht door wanadee » maandag 08 mei 2017, 01:00

Medische verklaring verkopen ze hier in korat naast het rijbewijzenkantoor, 120 baht meen ik. Kmt geen dokter of verpleegkundige aan te pas :happyno:

eric45
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2017, 12:54

Re: Wij willen in Thailand wonen, wat moet ik doen?

#17 Bericht door eric45 » maandag 08 mei 2017, 06:40

Mario08 schreef:Beste eric45,

Edit: Heeft de Thaise ambassade je geadviseerd om de geboorte akte te laten legaliseren of las je dit op hun website? De legalisatie is waarschijnlijk voor personen die vroeger de Thaise nationaliteit hadden. Zij tonen dit aan met behulp van hun geboorte bewijs.
Bedankt voor je uitleg Mario08,

Dat van die geboorte akte is iets waar ik zelf van dacht dat ik deze ook moest laten legaliseren idem als de trouwakte.
Ik heb deze internationaal aangevraagd en gekregen, dat is dus voldoende?

eric45
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2017, 12:54

Re: Wij willen in Thailand wonen, wat moet ik doen?

#18 Bericht door eric45 » maandag 08 mei 2017, 07:02

KhunSugar schreef:

Wij willen daar eerst iets gaan huren, vervolgens kijken voor een leuk huis op mijn vrouw haar naam. waarom niet op uw naam?
Bedankt voor je reactie, hier kunnen we wat mee!
Wat betreft het huis samen of alleen kopen maakt mij niet echt veel uit, ben 49% eigenaar als deze op onze naam staat.
Als mijn vrouw hem koopt hoeft er ook geen extra romslom met advocaten e.d. geregeld te worden.
Ik ga een huis kopen van een fractie van mijn spaargeld, heb genoeg reserve om als het verkeerd gaat nog een huis te kopen.

Wij maar met name ik wil gaan downsizen in Thailand, heb hier in NL te veel en te duur gekocht alleen mijn Rolf Benz sofa is al 9.5K
Alles wordt straks verkocht, alleen mijn audio en visuele app. neem ik mee.

Voor een Thai rijbewijs heb je uw Europees vertaald en gelegaliseerd rijbewijs nodig, internat. rijbewijs volstaat niet(meer).
Of je doet het theoretisch en praktisch examen. (niet zo moeilijk)
Waar kan ik deze laten legaliseren? moet ik dat aanvragen? kan dit in NL

eric45
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2017, 12:54

Re: Wij willen in Thailand wonen, wat moet ik doen?

#19 Bericht door eric45 » maandag 08 mei 2017, 07:09

Mario08 schreef:
Na de legalisatie door het Thaise ministerie van buitenlandse zaken wat je blijkbaar al gedaan hebt kun je het huwelijk laten registreren op ieder gewenst districts kantoor. Omdat het een bestaand huwelijk is zal je een kor rhor 22 formulier krijgen als bewijs van inschrijving van het buitenlandse huwelijk.
Beste Mario08,

Ik had begrepen dat de vertaalde trouwakte alleen geregistreerd kon worden bij de gemeente in de plaats waar mijn vrouw het laatst ingeschreven staat.
In haar geval zal dit Surat Thani zijn.
Klopt dit omdat jij aangeeft ieder gewenst districts-kantoor?

dank

eric45
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2017, 12:54

Re: Wij willen in Thailand wonen, wat moet ik doen?

#20 Bericht door eric45 » maandag 08 mei 2017, 07:14

pasfoto,s worden ter plekke gemaakt. Wel medische verklaring vereist.
Medische verklaring vanuit NL of uit Thailand?
In een post verder lees ik dat deze daar is aangevraagd.

eric45
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2017, 12:54

Re: Wij willen in Thailand wonen, wat moet ik doen?

#21 Bericht door eric45 » maandag 08 mei 2017, 07:18

Allen, hartelijk dank voor de uitleg!
Alle info is welkom

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Wij willen in Thailand wonen, wat moet ik doen?

#22 Bericht door KhunSugar » maandag 08 mei 2017, 07:25

Het meest eenvoudige is om aan de Nederlandse ambassade in Bangkok te vragen of ze vertaalde Europese rijbewijzen legaliseren. Is een mailtje sturen tenzij hier iemand dit met zekerheid weet.
In NL vraag je aan de Thaise ambassade wie voor hen een erkend vertaler is. Misschien hebben ze op hun site wel een lijst met namen.

Voor de aankoop van een huis in Thailand op uw of beide namen is geen company vereist. Maar goed, dit blijkt uw zorg niet te zijn.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wij willen in Thailand wonen, wat moet ik doen?

#23 Bericht door wpdl » maandag 08 mei 2017, 08:05

Dokters verklaring is in ieder ziekenhuis te halen in Thailand.
Balie medewerker aan spreken afspraak maken of gelijk doorlopen [het is geen Nederland] en klaar is eric in no time.

Internationale vertaling van de ANWB is voldoende.
Uiteraard met je echte rijbewijs ernaast.

Onderbouwing:
Valid international driver's license plus signed photocopy or translated regular driving licence from the applicant's home country, certified by Embassy or consulate. (if available).
Bron : http://driving.information.in.th/driving-licence.html

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Wij willen in Thailand wonen, wat moet ik doen?

#24 Bericht door Mario08 » woensdag 10 mei 2017, 12:41

eric45 schreef:
Mario08 schreef:Beste eric45,

Edit: Heeft de Thaise ambassade je geadviseerd om de geboorte akte te laten legaliseren of las je dit op hun website? De legalisatie is waarschijnlijk voor personen die vroeger de Thaise nationaliteit hadden. Zij tonen dit aan met behulp van hun geboorte bewijs.
Bedankt voor je uitleg Mario08,

Dat van die geboorte akte is iets waar ik zelf van dacht dat ik deze ook moest laten legaliseren idem als de trouwakte.
Ik heb deze internationaal aangevraagd en gekregen, dat is dus voldoende?
Dat is voldoende.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Wij willen in Thailand wonen, wat moet ik doen?

#25 Bericht door Mario08 » woensdag 10 mei 2017, 12:46

eric45 schreef:
Mario08 schreef:
Na de legalisatie door het Thaise ministerie van buitenlandse zaken wat je blijkbaar al gedaan hebt kun je het huwelijk laten registreren op ieder gewenst districts kantoor. Omdat het een bestaand huwelijk is zal je een kor rhor 22 formulier krijgen als bewijs van inschrijving van het buitenlandse huwelijk.
Beste Mario08,

Ik had begrepen dat de vertaalde trouwakte alleen geregistreerd kon worden bij de gemeente in de plaats waar mijn vrouw het laatst ingeschreven staat.
In haar geval zal dit Surat Thani zijn.
Klopt dit omdat jij aangeeft ieder gewenst districts-kantoor?

dank
Voor sommige zaken kun je alleen terecht bij de gemeente waar men ingeschreven staat. Maar een huwelijk kan bij iedere gemeente ingeschreven worden. Ik zelf ben ook elders getrouwd omdat op de dag dat ik mijn huwelijk ging registreren er geen ambtenaar van de burgelijke stand beschikbaar was door een training. Ik raad je aan er een te kiezen waar ze veel met buitenlandse huwelijken te maken krijgen, dat versnelt de zaak.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Wij willen in Thailand wonen, wat moet ik doen?

#26 Bericht door wanadee » woensdag 10 mei 2017, 13:38

wpdelange schreef:Dokters verklaring is in ieder ziekenhuis te halen in Thailand.
Balie medewerker aan spreken afspraak maken of gelijk doorlopen [het is geen Nederland] en klaar is eric in no time.

Internationale vertaling van de ANWB is voldoende.
Uiteraard met je echte rijbewijs ernaast.

Onderbouwing:
Valid international driver's license plus signed photocopy or translated regular driving licence from the applicant's home country, certified by Embassy or consulate. (if available).
Bron : http://driving.information.in.th/driving-licence.html
Je weet toch wel willem dat je een doktersverklaring op het rijbewijzenkantoortje kan kopen? Daar hoef je niet voor naar een ziekenhuis. Die juffies daar zittennde hele dag achter hun burootje doktersverklaringen te schrijven :giggle:

hanshu

Re: Wij willen in Thailand wonen, wat moet ik doen?

#27 Bericht door hanshu » woensdag 10 mei 2017, 13:42

wanadee schreef:
wpdelange schreef:Dokters verklaring is in ieder ziekenhuis te halen in Thailand.
Balie medewerker aan spreken afspraak maken of gelijk doorlopen [het is geen Nederland] en klaar is eric in no time.

Internationale vertaling van de ANWB is voldoende.
Uiteraard met je echte rijbewijs ernaast.

Onderbouwing:
Valid international driver's license plus signed photocopy or translated regular driving licence from the applicant's home country, certified by Embassy or consulate. (if available).
Bron : http://driving.information.in.th/driving-licence.html
Je weet toch wel willem dat je een doktersverklaring op het rijbewijzenkantoortje kan kopen? Daar hoef je niet voor naar een ziekenhuis. Die juffies daar zittennde hele dag achter hun burootje doktersverklaringen te schrijven :giggle:
Niet in Udon....maar daar heb je het spelletje met de twee potloden dan weer niet.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wij willen in Thailand wonen, wat moet ik doen?

#28 Bericht door wpdl » woensdag 10 mei 2017, 14:19

Vlak voor dat gebouw waar die instantie is gehuisvest heb je een restaurant waar in het hoekje een dame zit met een zuster outfit die a[toen] 150 Bant die verklaring afgeeft.
Als je mazzel heb vraagt ze of je wat mankeert.

Ziekenhuis kost die het dubbele en kijken ze oppervlakkig ook echt of je belangrijkste organen/ledematen die nodig zijn om een voertuig te rijden voldoen.

Aan een ieder de keus.

Twee rijbewijzen halen in een keer trouwens is ook alles twee keer inleveren aangezien je er ook twee krijgt voor diegene onder ons die dit project nog mogen doen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Wij willen in Thailand wonen, wat moet ik doen?

#29 Bericht door wanadee » woensdag 10 mei 2017, 15:04

wpdelange schreef:Vlak voor dat gebouw waar die instantie is gehuisvest heb je een restaurant waar in het hoekje een dame zit met een zuster outfit die a[toen] 150 Bant die verklaring afgeeft.
Als je mazzel heb vraagt ze of je wat mankeert.

Ziekenhuis kost die het dubbele en kijken ze oppervlakkig ook echt of je belangrijkste organen/ledematen die nodig zijn om een voertuig te rijden voldoen.

Aan een ieder de keus.

Twee rijbewijzen halen in een keer trouwens is ook alles twee keer inleveren aangezien je er ook twee krijgt voor diegene onder ons die dit project nog mogen doen.
Maar 1 residence certificate volstond voor twee rijbewijzen, ze maakten er zelf een kopie van. En ook die gezondheidsverklaring maakten ze zelf een kopie van. Toen mijn vrouw telefonisch informeerde wat ik nodig had gaven ze dat zelf aan, zonde om van alles twee te hebben ze maakten wel een kopie voor 5 baht per kopie. Wel twee aanvragen voor auto en motor apart.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Wij willen in Thailand wonen, wat moet ik doen?

#30 Bericht door ron » woensdag 10 mei 2017, 16:22

KhunSugar schreef:
wanadee schreef:Een kennis van me heeft drie weken geleden zijn thai rijbewijs gekregen, rijbewijs plus int rijbewijs volstond.
Een kennis van mij heeft examen mogen doen, zelfs zijn Europees werd niet aanvaard. TiT
Waarschijnlijk hebben jullie dan verschillende kennissen.... :crazy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”