wonen in thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: wonen in thailand

#16 Bericht door mooatje » zaterdag 04 februari 2017, 17:47

Ik snap het niet goed,een ouder die zijn;minderjarige;kinderen volgt naar Thailand.Door de wens om in Thailand te verblijven een verblijfsvergunning krijgt?
Ik dacht altijd dat kinderen de ouders volgen,niet omgekeerd. :o
Probeer het maar eens,misschien krijgen we terug een nieuwe versie van een oud verhaal.
Ik zou zeggen:neem eens contact met de Thaise ambassade;neem daar inlichtingen;leg daar je wensen voor en bekijk het resultaat.Misschien dat je dan wat verduidelijkingen krijgt.Probeer ook eens de financiële kant van het plaatje te bekijken.

En als je zover bent,vraag dan eens wat praktische oplossingen voor problemen.

Ook mogelijk:de oplossing van brake034
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

inggrid
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: dinsdag 10 januari 2017, 17:09

Re: wonen in thailand

#17 Bericht door inggrid » zaterdag 04 februari 2017, 18:36

moaatje het geeft niks dat je het niet begrijpt..en financiele plaatje is dik in orde hoor maar alsnog bedankt ... :thumbsup:

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: wonen in thailand

#18 Bericht door Mario08 » zondag 05 februari 2017, 04:00

mooatje schreef:Ik snap het niet goed,een ouder die zijn;minderjarige;kinderen volgt naar Thailand.Door de wens om in Thailand te verblijven een verblijfsvergunning krijgt?
Ik dacht altijd dat kinderen de ouders volgen,niet omgekeerd. :o
Probeer het maar eens,misschien krijgen we terug een nieuwe versie van een oud verhaal.
Ik zou zeggen:neem eens contact met de Thaise ambassade;neem daar inlichtingen;leg daar je wensen voor en bekijk het resultaat.Misschien dat je dan wat verduidelijkingen krijgt.Probeer ook eens de financiële kant van het plaatje te bekijken.

En als je zover bent,vraag dan eens wat praktische oplossingen voor problemen.

Ook mogelijk:de oplossing van brake034
Het is gewoon een ED-visa. De kinderen gaan naar school en krijgen daarvoor een ED-visa. Een van de ouders kan de kinderen volgen om voor hen te zorgen, indien 2 kinderen kunnen twee ouders de kinderen volgen maar moeten beide ouders indic=vidueel 500,000 Thaise baht in een rekening in Thailand hebben.

Met een inschrijvingsbewijs van een school in Thailand zouden de ED-visas reeds in Nederland aangevraagd kunnen worden, samn met een O-visa voor de moeder.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: wonen in thailand

#19 Bericht door brake034 » zondag 05 februari 2017, 10:09

Een goeie Mario08, ik zou zelf de ED visa niet verzonnen hebben! :thumbsup:
Marcel

inggrid
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: dinsdag 10 januari 2017, 17:09

Re: wonen in thailand

#20 Bericht door inggrid » zondag 05 februari 2017, 10:50

mario08 en marcel bedankt voor jullie ideeen het is wel makkelijker om zo te doen dan via thai elite alhoewel thaielite je voor 5 jaar een visum kan aan bieden.Ik vind het een beetje vaag van Thaielite dat ze zeggen dat je je kan inkopen en wat krijg je dan precies voor terug?kan je dan wel land kopen?
Ik weet dat je als je daar bent nooit iets kan kopen wel pachten maar ja..dat vind ik niet voldoende pachten.mario08 en marcel hebben jullie verhalen gehoord
over thailelite dat het goed was ,Jullie zitten namelijk al heeel lang op dit forum :worshippy:

mvg Inggrid

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: wonen in thailand

#21 Bericht door bontje » zondag 05 februari 2017, 12:54

Zo af en toe vervloek ik dit land.....Maar als ik dan naar de nederlandse weersverwachting kijk en mijn vrouwtje weer thuis is van haar werk dan is dat weer zo voorbij.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: wonen in thailand

#22 Bericht door Mario08 » zondag 05 februari 2017, 15:51

Thailand elite is redelijk solide en voor vele een uitkomst.

Ik weet echter niet hoe het zit met minderjarige kinderen en of deze ook onder jouw lidmaatschap zullen vallen. Dat zal je moeten navragen bij hen.
De kosten voor een visa zijn natuurlijk wel veel minder dan voor Thailand Elite. Visum: 60 euro per persoon, jaarlijkse extensies immigratiedienst 1,900 baht per persoon en de verplichte 500,000 in de bank kun je weer opnemen.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: wonen in thailand

#23 Bericht door brake034 » zondag 05 februari 2017, 16:19

Mario08 schreef: jaarlijkse extensies immigratiedienst 1,900 baht per persoon
Vergeet de eventuele re-entry permit niet, 3.800 baht per persoon in het geval van een multi entry!
Marcel

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 405
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 21:04
Locatie: Bangkok

Re: wonen in thailand

#24 Bericht door Fritsie » maandag 06 februari 2017, 03:07

Om even wat tegengas te geven met betrekking tot de vele waarschuwingen dat Thailand discriminerend zou zijn jegens de 'buitenlander' (wat hier en daar niet te ontkennen valt), is er een opmerkelijke uitzondering die in het geval van de OP erg interessant kan zijn. Dat is namelijk dat verschillende internationale scholen (in Bangkok) een korting van 50% geven op het schoolgeld indien het kind een buitenlands paspoort heeft. Dan nog is het een smak geld wat er ieder jaar opgehoest moet worden maar aangezien het financiële aspect wel snor lijkt te zitten, is dit een prettige bijkomstigheid. Een belangrijke overweging over het wel of niet verhuizen lijkt me de baanzekerheid van je echtgenoot. Mocht dat onverhoopt aflopen dan is het hier niet eenvoudig om (snel) een nieuwe baan te vinden. Ook niet onmogelijk trouwens.

inggrid
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: dinsdag 10 januari 2017, 17:09

Re: wonen in thailand

#25 Bericht door inggrid » maandag 06 februari 2017, 09:10

fritsie verhuizen naar Thailand doen we daar is geen enkel twijfel over,,en aflaten hangen van mijn man zijn werk vind ik geen goede basis want zoals je dat alvermelde wat als hij zonder baan zit...daarom vind ik persoonlijk dat je ten alle tijde al geld achterde hand moet hebben want met kinderen kan
je niet zomaar zonder geld zitten.Gelukkig hebben wij al ervaring omtrend in het buitenland wonen we hebben ook in Brazil gewoond nou als je Brazil overleefd dan kan je overal terwereld wonen want in mijn ogen is niks erger dan Brazil..Wij zitten alleen te dubben wat voor visa is het best en wat is wijsheid Thai elite of of zoals mario08 al noemde ed visa.Wij gaan al de 22 feb heen en wat betreft de scholen tis idd veel geld wat je moet betalen en ik krijg pas korting als ik 3 schoolgaande kinderen heb..maar je hebt niet veel keuze qua scholen betreft.Wij hebben de Hua Hin school gekozen en hopen dat wij de juiste keuze hebben gemaakt dat horen we pas als de kids na paar maanden naar school zijn geweest.

mvg Inggrid

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: wonen in thailand

#26 Bericht door sunbird » zaterdag 11 februari 2017, 01:25

Hallo Ingrid

Ik kan je alleen maar gelijk geven, negative reactions leg die maar naast je neer.
10 jaar geleden ben Ik hierheen gekomen met mijn zoon, Lang ook in Bali gewoon, en veel andere delen van de wereld.
(Ben hier tevreden, mis de zee ;) , maar dat is voor holiday.)
Spreekt en schrijft nu vloeiend Thai. Dit jaar krijgt hij zijn graduate op de universiteit, als een van de beste. Zijn toekomst is verzekerd.
Wij wonen in isan , goed onderwijs, en met zijn study tourism and hotel management veel facatures. Enzelfs de mogelijkheid te werken in Singapore.
Nu nog steeds een Ed visa, ( voor mij retirement visa)
Daarna wordt het work permit, een ander department, dus geen immigration.
Wij hadden eerst in huahin gekeken, maar 10 jaar geleden waren afstand school en wonen te groot
Heb je nog vragen stuur een PB
Sterkte met de voorbereiding is zoals ik het zie geen enkel probleem

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: wonen in thailand

#27 Bericht door Arietwee » zaterdag 11 februari 2017, 08:07

Je zoon is thai?

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: wonen in thailand

#28 Bericht door sunbird » zaterdag 11 februari 2017, 08:53

Nee en hij heeft de nederlandse nationalities ;)

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: wonen in thailand

#29 Bericht door Arietwee » zaterdag 11 februari 2017, 12:22

100 procent farang?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: wonen in thailand

#30 Bericht door stevenl » zondag 12 februari 2017, 02:09

sunbird schreef:Hallo Ingrid

Ik kan je alleen maar gelijk geven, negative reactions leg die maar naast je neer.
10 jaar geleden ben Ik hierheen gekomen met mijn zoon, Lang ook in Bali gewoon, en veel andere delen van de wereld.
(Ben hier tevreden, mis de zee ;) , maar dat is voor holiday.)
Spreekt en schrijft nu vloeiend Thai. Dit jaar krijgt hij zijn graduate op de universiteit, als een van de beste. Zijn toekomst is verzekerd.
Wij wonen in isan , goed onderwijs, en met zijn study tourism and hotel management veel facatures. Enzelfs de mogelijkheid te werken in Singapore.
Nu nog steeds een Ed visa, ( voor mij retirement visa)
Daarna wordt het work permit, een ander department, dus geen immigration.
Wij hadden eerst in huahin gekeken, maar 10 jaar geleden waren afstand school en wonen te groot
Heb je nog vragen stuur een PB
Sterkte met de voorbereiding is zoals ik het zie geen enkel probleem
Klinkt goed, veel succes verder.

Kleine correctie: het blijft wel immigratie, voor een workpermit is non-immigrant B of (soms) O veriest, of natuurlijk een extension of stay (retirement kan niet, maar dat lijkt me ook nog niet van toepassing).

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”