Met gezin emigreren naar Thailand, pre-retirement.

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: Met gezin emigreren naar Thailand, pre-retirement.

#16 Bericht door euromonkey » donderdag 28 januari 2016, 13:04

Messatsu schreef:@stevenl @euromonkey : Dank voor de antwoorden en uitleg [|) Graag zou ik nog wat dieper willen ingaan op wat zaken.

Een "non immigrant O" visum is neem ik aan een gewoon toeristen-visum? En kunnen wij in Thailand ons Nederlandse huwelijk overzetten in Thais huwelijk en vanuit daar voortborduren naar een marriage visa?

Wat betreft de kids. Nr.1 is in Thailand geboren en heeft nu 2 paspoorten en Nederlandse achternaam op het NL paspoort en Thaise achternaam op Thaise paspoort. Nr.2 is in Nederland geboren en heeft 0 paspoorten en Nederlandse achternaam. Nr.1 heeft neem ik aan dubbele nationaliteit? Alhoewel ze op het gemeentehuis zeiden dat ik het Thaise paspoort weg kon gooien want was volgens de beambte niet meer geldig...niet gedaan uiteraard!(wat vinden jullie daarvan??) Nr.2 is sowieso Nederlands, en ik gok als we naar Thailand (op vakantie) gaan dat we ook een Thais paspoort/nationaliteit kunnen aanmeten? Is dat nog leeftijd gebonden?

Wat betreft voet in Nederland houden. Ik ben nu 35 jaar. Als ik nu mijn AOW leeftijd opvraag is dat zodra ik 70 jaar word. Pensioen hetzelfde. Mijn inziens geen reden om hier nog 35 jaar te blijven en werken, wie weet wat er in 35 jaar allemaal kan veranderen qua AOW en pensioen..

Hoezo heb je gekozen voor 2 namen?
Mijn vrouw en mijn dochter hebben de nederlandse naam in hun thaise pasport.
Een verlopen pasport is nooit geldig. Bedoelen ze dat?
Niemand weet wat het leven brengt , maar geef eens aan wat je verwacht van het leven?
Ieder jaar vakantie,luxe auto, internationale scholen en leven als god in Frankrijk?
Of als een boer in het noordoosten en met locale school, brommer en af en toe naar de stad.
verschil per jaar is ongeveer 30.000 Euro

Messatsu
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: maandag 07 oktober 2013, 10:30

Re: Met gezin emigreren naar Thailand, pre-retirement.

#17 Bericht door Messatsu » donderdag 28 januari 2016, 13:33

Als we ~30.000baht per maand binnenharken zodra we daar gesettled zijn vinden wij het prima [|)

tino kuis
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2011, 14:37

Re: Met gezin emigreren naar Thailand, pre-retirement.

#18 Bericht door tino kuis » donderdag 28 januari 2016, 15:22

Je begint zelf over geld, en dan mogen wij niet antwoorden? Wat een onzin.
Laatst gewijzigd door tino kuis op vrijdag 29 januari 2016, 07:57, 2 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Met gezin emigreren naar Thailand, pre-retirement.

#19 Bericht door prajak » donderdag 28 januari 2016, 16:06

...
Laatst gewijzigd door prajak op donderdag 28 januari 2016, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Messatsu
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: maandag 07 oktober 2013, 10:30

Re: Met gezin emigreren naar Thailand, pre-retirement.

#20 Bericht door Messatsu » donderdag 28 januari 2016, 18:05

Waar ik al enigzins bang voor was, speculeren over mijn geldzaken en aanhalen en discussieren over "wat het allemaal wel niet kost!". Bedankt voor de goede bedoelingen, maar is niet de insteek van het topic.(zie 1e post nog eens)

Project is: hoe ga ik weg uit Nederland en wat zijn de beste opties qua visa voor mij om daar lang te blijven. Ik begrijp dat het voor mijn vrouw en de 2 kids geen probleem is.
Laatst gewijzigd door Messatsu op donderdag 28 januari 2016, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Met gezin emigreren naar Thailand, pre-retirement.

#21 Bericht door RuudThai » donderdag 28 januari 2016, 18:07

Ach, als je de jackpot van de staatsloterij hebt gewonnen dan is hier alles mogelijk.... :cheesy:

Messatsu
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: maandag 07 oktober 2013, 10:30

Re: Met gezin emigreren naar Thailand, pre-retirement.

#22 Bericht door Messatsu » donderdag 28 januari 2016, 18:18

RuudThai schreef:Ach, als je de jackpot van de staatsloterij hebt gewonnen dan is hier alles mogelijk.... :cheesy:
Klopt helemaal! Alleen heeft geld verder niks te maken met de vragen van mijn eerste post.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Met gezin emigreren naar Thailand, pre-retirement.

#23 Bericht door RuudThai » donderdag 28 januari 2016, 18:24

Messatsu schreef:
RuudThai schreef:Ach, als je de jackpot van de staatsloterij hebt gewonnen dan is hier alles mogelijk.... :cheesy:
Klopt helemaal! Alleen heeft geld verder niks te maken met de vragen van mijn eerste post.
Jawel, maar je komt zelf met deze reactie: "Als we 30.000baht per maand binnenharken zodra we daar gesettled zijn vinden wij het prima", en dan lok je reacties op financieel vlak uit. Omdat mensen zich bezorgd maken en enige onwetendheid vermoeden. En je vervolgens een financieel plaatje voorhouden, puur om je uit de droom te helpen.
Dus enig begrip daarvoor.
En het verkrijgen van een visum heeft ook te maken met je financiële positie.

Messatsu
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: maandag 07 oktober 2013, 10:30

Re: Met gezin emigreren naar Thailand, pre-retirement.

#24 Bericht door Messatsu » donderdag 28 januari 2016, 18:30

Ik heb het over mijn eerste post. Grote fout die ik in dit topic heb gemaakt is te antwoorden op de vraag hoe hoog ik de lat leg.

Bedankt voor de zorgen op financieel vlak allen, maar is voor mij nog niet echt belangrijk [|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Met gezin emigreren naar Thailand, pre-retirement.

#25 Bericht door prajak » donderdag 28 januari 2016, 23:58

Nu, dan haal ik het weg. Als jij meedenken verwart met speculeren; best hoor.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Met gezin emigreren naar Thailand, pre-retirement.

#26 Bericht door Pieter » vrijdag 29 januari 2016, 12:32

Messatsu schreef:@stevenl @euromonkey : Dank voor de antwoorden en uitleg [|) Graag zou ik nog wat dieper willen ingaan op wat zaken.

Een "non immigrant O" visum is neem ik aan een gewoon toeristen-visum? En kunnen wij in Thailand ons Nederlandse huwelijk overzetten in Thais huwelijk en vanuit daar voortborduren naar een marriage visa?

Wat betreft de kids. Nr.1 is in Thailand geboren en heeft nu 2 paspoorten en Nederlandse achternaam op het NL paspoort en Thaise achternaam op Thaise paspoort. Nr.2 is in Nederland geboren en heeft 0 paspoorten en Nederlandse achternaam. Nr.1 heeft neem ik aan dubbele nationaliteit? Alhoewel ze op het gemeentehuis zeiden dat ik het Thaise paspoort weg kon gooien want was volgens de beambte niet meer geldig...niet gedaan uiteraard!(wat vinden jullie daarvan??) Nr.2 is sowieso Nederlands, en ik gok als we naar Thailand (op vakantie) gaan dat we ook een Thais paspoort/nationaliteit kunnen aanmeten? Is dat nog leeftijd gebonden?

Wat betreft voet in Nederland houden. Ik ben nu 35 jaar. Als ik nu mijn AOW leeftijd opvraag is dat zodra ik 70 jaar word. Pensioen hetzelfde. Mijn inziens geen reden om hier nog 35 jaar te blijven en werken, wie weet wat er in 35 jaar allemaal kan veranderen qua AOW en pensioen..

Bij de thaise ambassade kun je gewoon voor nr 2 een birth certificate regelen. heb ik ook gedaan toen mijn dochter 9 of 10 was
(eigenlijk had je dat bij de geboorte moeten doen)
je kind is namelijk ook thais als 1 van de ouders thai is

misschien moeten in de toekomst die kinderen gaan kiezen voor welke maar nu is er geen wet die dat zegt dus ze hebben gewoon twee nationaliteiten


Belangrijkste !!!!!!!! is dat je vrouw ook een nederlands paspoort heeft of regelt

(hier spreekt een ervarings deskundige die 8 jaar best goed in thailand geleefd (voor mn 50e vertrokken) heeft maar nu weer terug is in nederland)

zo nee en het loopt spaak kun je altijd terug naar nl (hier zijn wel voedsel banken in thailand niet , hooguit familie)
met alleen een thais paspoort en meer dan 6 maanden weg
kom je vrouw er gewoon niet in en duurt dat zeker 2 jaar


ik moet er niet aan denken als dat was gebeurd met ons





Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: Met gezin emigreren naar Thailand, pre-retirement.

#27 Bericht door euromonkey » vrijdag 29 januari 2016, 12:47

In Thailand zijn er tempels waar je 2 keer per dag gratis kan eten.
Uiteraard verwachten ze dat je helpt met de diensten en dat je het park om de tempel schoonhoud.
Dus omkomen van de honger zal je nooit hier.
maar dit is nou niet waarnaar je opzoek gaat als je een leven wilt opbouwen.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”