Zorgfraude? Petra Pechvogel

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Zorgfraude? Petra Pechvogel

#1 Bericht door prajak » woensdag 02 september 2015, 03:28

Een triest verhaal uit de eerste hand.

Natuurlijk heet zij niet Petra; ik vertel je niet eens of er sprake is van een zij, een hij of het derde geslacht.

Petra is hier 10+ jaar en kwam naar Thailand vanwege vervroegd pensioen, dus in 2004 - 2005. Keurig een Nederlandse particuliere ziektekostenpolis meegenomen want ze woonde in Nederland.

Maar tegen het einde van 2005 krijgt zij de brief die ik ook kreeg en anderen hier ook: einde van de polis en haar verzekeraar heeft geen (duurdere) buitenlandpolis in de aanbieding, dus einde verhaal.

Petra heeft in medische termen gesproken ‘al wat gehad’ en besluit terug te gaan naar Nederland.

Inwonen en inschrijven

Kan inwonen bij een van haar volwassen kinderen, sluit verplicht een polis af die nu ‘zorgverzekering’ heet, betaalt in Nederland keurig inkomstenbelasting, premie volksverzekering en, daar komt dat lange woord weer, de inkomensafhankelijke premie zorgverzekeringswet.

Ze heeft een eigen risico, betaalt een maandelijkse premie aan ZOZ-Zorg en voor wie in Nederland woont komt dat bekend voor. Ze woont officieel in Nederland. Doet het verder goed: permanente reisverzekering, WA particulier en zo.

Thailand blijft evenwel trekken.

Petra heeft hier een appartement gehuurd en er nette spulletjes in gezet dus ze gaat gebruik maken van de 8+4 regeling. Acht maanden Thailand, vier maanden Nederland en er zijn ook in dit forum mensen die netjes de dagen tellen en die dagen mogelijk zuchtend ‘uitzitten’ in Nederland.

Nee hoor, niet voor Petra

Thailand trekt; wie hier permanent woont begrijpt dat en de vier maanden in Nederland worden al snel drie weken vakantie. Petra houdt dat netjes geheim en heeft geluk, ze heeft nauwelijks ziektekosten.

Maar dan emailt haar broer. Die woont al jaren in Afrika, in de Zoveel Republiek, en of ze niet eens op bezoek wil komen. Nou, fijn, maar ze breekt daar haar been en moet worden geopereerd.

Broer heeft zo zijn relaties en ze wordt opgenomen in een particuliere kliniek voor ‘witneuzen’ en voor lokale mensen die dat kunnen betalen. ZOZ-Zorg betaalt een voorschot en geeft een garantie af. Tot zover niks aan de hand.

Maar ijverige mensen in de kliniek maken een kopie van haar paspoort, van alle gebruikte pagina’s. Petra wordt verzocht daar een handtekening op te zetten; ze ligt aan de pijnstillers en denkt daar niet bij na. En daarmee gaat het mis.

(wordt vervolgd morgen)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#2 Bericht door Jeanette » donderdag 03 september 2015, 07:38

Tenenkrommend gelezen.

---> en er zijn ook in dit forum mensen die netjes de dagen tellen en die dagen mogelijk zuchtend ‘uitzitten’ in Nederland.<---

Ik weet niet wat je punt gaat worden maar regels zijn regels hoor.
Geen band meer met Nederland, geen liefde ervoor zelfs - eerder het tegenovergestelde - en dan verbaasd zijn dat je niet meer uit de Nederlandse ruif mag eten?
Iedereen maakt zelfs zijn bed op en als dat dan een matje op de vloer blijkt, pech gehad.

Doei Petra :evil:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#3 Bericht door elst99 » donderdag 03 september 2015, 09:16

De dagen zuchtend uitzittend in Nederland, die zinsnede alleen al!
Thailand kan dan voor jou, misschien ook noodzakelijk, het beloofde land zijn, er zijn anders miljoenen die graag naar Nederland willen. :x

Er zijn hier misstanden maar zeker zovele in Thailand, heb het 16 jaar op 8/4 maanden gedaan, maar ben ook gelukkig hier in Nederland, mijn sociale leven is in Nederland toch een van veel meer inhoud.
Dus om nu denigrerend te doen over Nederland, vind ik niet passen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#4 Bericht door ron » donderdag 03 september 2015, 09:41

Het zoete wel,maar het zoute niet?
Iets met:boontje en loontje..........
Op twee paarden wedden.....
De krenten uit de pap vissen........
Gegokt,maar verloren........
Het gras bij de buren...........
Nederland als navelstreng blijven gebruiken,en ondertussen maar doen wat je wil,kan je dus weleens opbreken......niets mis mee.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ron op donderdag 03 september 2015, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#5 Bericht door prajak » donderdag 03 september 2015, 09:45

Dames en heer, we zijn pas halverwege het verhaal. Effe geduld svp.

hanshu

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#6 Bericht door hanshu » donderdag 03 september 2015, 09:50

Maak het dan ook niet zo spannend, Prajak :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#7 Bericht door prajak » donderdag 03 september 2015, 09:55

Call me Hitchcock please ..... master of suspense. :giggle:

Ik heb vandaag al 7 pagina's verhaal geplaatst en laat het er echt bij.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#8 Bericht door prajak » donderdag 03 september 2015, 10:03

"...er zijn ook in dit forum mensen die netjes de dagen tellen en die dagen mogelijk zuchtend ‘uitzitten’ in Nederland...."

Is dit jullie probleem?

Nou, IK zou, moest ik verplicht 4 maanden naar NL, ook al is het hartje zomer, daar zuchtend 'mijn tijd uitdienen'. Ik zie mijn vrouw en kind niet, heb dubbele lasten, zit er tegen mijn zin vanwege de zorgpolis alleen, nee, ik zou het DAN niet naar mijn zin hebben.

Maar ik kan niet voor een ander praten. Geef slechts het verslag van Petra weer. Die kon zich niet zetten tot 8+4 en hoe het mis ging lees je morgen en verder. Er komen nog 3 pagina's aan.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#9 Bericht door elst99 » donderdag 03 september 2015, 10:14

Het leven wat je nu 'lijdt' is je niet opgedrongen, vrije keuze en of dat met zorgverzekering te maken heeft denk het niet, wij hebben een zorgverzekering waar we 364dagen in het buitenland kunnen blijven, maar het SVB heeft limiet van 6/12 en met 8/4 MOET je je uitschrijven bij de Gemeente waar je woont. Dus!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#10 Bericht door Ashakorat » donderdag 03 september 2015, 10:26

elst99 schreef:Het leven wat je nu 'lijdt' is je niet opgedrongen, vrije keuze en of dat met zorgverzekering te maken heeft denk het niet, wij hebben een zorgverzekering waar we 364dagen in het buitenland kunnen blijven, maar het SVB heeft limiet van 6/12 en met 8/4 MOET je je uitschrijven bij de Gemeente waar je woont. Dus!
Wat bedoel je met 6/12 Elst van de SVB. Die 8/4 weet ik maar heeft de SVB andere eisen?

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#11 Bericht door printen44 » donderdag 03 september 2015, 11:10

Prajak, het verhaal met die afleveringen lees ik met belangstelling en elke aflevering met een einde als "cliffhanger". [$) [$)

En ik denk dat de conclusie pas in de laatste aflevering komt. Dus lezers, eerst alle afleveringen lezen en dan kan het commentaar losbarsten.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#12 Bericht door prajak » donderdag 03 september 2015, 15:07

elst99 schreef:Het leven wat je nu 'lijdt' is je niet opgedrongen, vrije keuze en of dat met zorgverzekering te maken heeft denk het niet, wij hebben een zorgverzekering waar we 364dagen in het buitenland kunnen blijven, maar het SVB heeft limiet van 6/12 en met 8/4 MOET je je uitschrijven bij de Gemeente waar je woont. Dus!
Elst99, misschien een misverstand wegwerken: het lijdend voorwerp in dit artikel ben ik niet hoor!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#13 Bericht door prajak » donderdag 03 september 2015, 15:18

Morgen komt de rest. Ik zie dat de leiding deel 1 en 2 bij elkaar getrokken heeft dus morgen komt wat er nog meer is. Om 7 uur Thaise tijd.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#14 Bericht door RuudThai » donderdag 03 september 2015, 16:02

elst99 schreef:Het leven wat je nu 'lijdt' is je niet opgedrongen, vrije keuze en of dat met zorgverzekering te maken heeft denk het niet, wij hebben een zorgverzekering waar we 364 dagen in het buitenland kunnen blijven, maar het SVB heeft limiet van 6/12 en met 8/4 MOET je je uitschrijven bij de Gemeente waar je woont. Dus!
L*llig dat je dan voor de 365e dag terug moet naar Nederland.... ;) :giggle:

hanshu

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#15 Bericht door hanshu » donderdag 03 september 2015, 16:05

RuudThai schreef:
elst99 schreef:Het leven wat je nu 'lijdt' is je niet opgedrongen, vrije keuze en of dat met zorgverzekering te maken heeft denk het niet, wij hebben een zorgverzekering waar we 364 dagen in het buitenland kunnen blijven, maar het SVB heeft limiet van 6/12 en met 8/4 MOET je je uitschrijven bij de Gemeente waar je woont. Dus!
L*llig dat je dan voor de 365e dag terug moet naar Nederland.... ;) :giggle:
Gelukkig heb jij daar geen last van toch,Ruud?

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”