Zorgfraude? Petra Pechvogel

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#91 Bericht door elst99 » zondag 06 september 2015, 08:31

[img]Hoe lang mag u per jaar buiten Nederland zijn?
Hoeveel weken per jaar u in het buitenland mag zijn, hangt af van uw leeftijd.

Maximaal 4 weken per jaar als u jonger bent dan 65 jaar en een reïntegratie- en arbeidsplicht heeft.
Maximaal 13 weken per jaar als u jonger bent dan 65 jaar en bent vrijgesteld van uw reïntegratie- en arbeidsplicht.
Maximaal 26 weken per jaar als u ouder bent dan 65 jaar.
Bent u ouder dan 65 en is uw partner jonger dan 65? Dan mag u 26 weken per jaar buiten Nederland verblijven, maar uw partner niet.

U mag meerdere keren per jaar buiten Nederland verblijven. Zolang u in totaal niet meer dan het maximum aantal weken per jaar weg bent. Wij tellen elk jaar uw vakanties bij elkaar op.

Als u rond de jaarwisseling buiten Nederland bent, mag u niet langer dan het jaarlijkse maximum aantal weken wegblijven. U kunt dus bijvoorbeeld niet van september tot en met april buiten Nederland verblijven.


Uw AOW kan ook veranderen als u langer dan 3 maanden buiten Nederland bent
Verblijft u langer dan 3 maanden per jaar buiten Nederland? Dan kan de hoogte van uw AOW-pensioen veranderen. Wij mogen namelijk niet naar elk land de volledige AOW uitbetalen. Informatie hierover vindt u op de pagina "u gaat verhuizen AOW".

[/img]

Informatie van het SVB,
Dit stond in het 3 maandelijkse brochure al in 2011!

Lees als u ouder bent als 65 jaar mag U 26 weken buiten Nederland, dat zijn niet degene die kinderbijslag krijgen, of enig andere uitkering dat zijn mensen met AOW. Ik kan je geen verdere link geven, omdat t.w. geen brochure meer uitgegeven wordt maar alles digitaal gaat.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#92 Bericht door stevenl » zondag 06 september 2015, 08:40

elst99 schreef:[img]Hoe lang mag u per jaar buiten Nederland zijn?
Hoeveel weken per jaar u in het buitenland mag zijn, hangt af van uw leeftijd.

Maximaal 4 weken per jaar als u jonger bent dan 65 jaar en een reïntegratie- en arbeidsplicht heeft.
Maximaal 13 weken per jaar als u jonger bent dan 65 jaar en bent vrijgesteld van uw reïntegratie- en arbeidsplicht.
Maximaal 26 weken per jaar als u ouder bent dan 65 jaar.
Bent u ouder dan 65 en is uw partner jonger dan 65? Dan mag u 26 weken per jaar buiten Nederland verblijven, maar uw partner niet.

U mag meerdere keren per jaar buiten Nederland verblijven. Zolang u in totaal niet meer dan het maximum aantal weken per jaar weg bent. Wij tellen elk jaar uw vakanties bij elkaar op.

Als u rond de jaarwisseling buiten Nederland bent, mag u niet langer dan het jaarlijkse maximum aantal weken wegblijven. U kunt dus bijvoorbeeld niet van september tot en met april buiten Nederland verblijven.


Uw AOW kan ook veranderen als u langer dan 3 maanden buiten Nederland bent
Verblijft u langer dan 3 maanden per jaar buiten Nederland? Dan kan de hoogte van uw AOW-pensioen veranderen. Wij mogen namelijk niet naar elk land de volledige AOW uitbetalen. Informatie hierover vindt u op de pagina "u gaat verhuizen AOW".

[/img]

Informatie van het SVB,
Dit stond in het 3 maandelijkse brochure al in 2011!

Lees als u ouder bent als 65 jaar mag U 26 weken buiten Nederland, dat zijn niet degene die kinderbijslag krijgen, of enig andere uitkering dat zijn mensen met AOW. Ik kan je geen verdere link geven, omdat t.w. geen brochure meer uitgegeven wordt maar alles digitaal gaat.
Juist, alles is nu digitaal en up to date.

2011 informatie en niet op de site: sorry, daarop kunt u zich nu niet meer beroepen. Op de site staat namelijk de up to date informatie, en die is anders dan ji hier weergeeft.

Dus hartelijk dank voor je 'link', ik weet nu dat deze informatie niet meer van toepassing is. Daarnaast ontbreekt nog steeds de context.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#93 Bericht door elst99 » zondag 06 september 2015, 08:48

Het zou zo kunnen zijn Steven, maar er staat nu helemaal niets over vakanties! Ik zou daar niet zo zeker van zijn,
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#94 Bericht door stevenl » zondag 06 september 2015, 09:20

elst99 schreef:Het zou zo kunnen zijn Steven, maar er staat nu helemaal niets over vakanties! Ik zou daar niet zo zeker van zijn,
Graag gedaan.

Maar ik snap niet hoe je kunt zeggen dat er nu niets staat over vakanties, zie mijn eerdere post:
"Site van de SVB is over vakantie heel duidelijk:
"Verblijft u langer dan 3 maanden per jaar buiten Nederland? Dan kan de hoogte van uw AOW-pensioen veranderen. Tijdens de 3 maanden of langer die u buiten Nederland bent gelden de regels voor de hoogte van uw AOW die ook gelden wanneer u permanent buiten Nederland woont. Wij mogen namelijk niet naar elk land de volledige AOW uitbetalen. Informatie hierover vindt u op de pagina 'u gaat verhuizen'."
Van http://www.svb.nl/int/nl/aio/vakantie_b ... /vakantie/

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#95 Bericht door elst99 » zondag 06 september 2015, 09:32

Duidelijk! Ik begreep dat dat over AIO ging
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#96 Bericht door stevenl » zondag 06 september 2015, 09:41

elst99 schreef:Duidelijk! Ik begreep dat dat over AIO ging
De link hier verwijst inderdaad naar AIO, maar in de link daar staan de geciteerde opmeringen over vakantie, met een link naar 'wonen in buitenland', aangezien een langere vakantie zo gezien wordt. En die link staat onder 'AOW'.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#97 Bericht door prajak » zondag 06 september 2015, 09:57

Dank voor de link maar zoals altijd is men weer cryptisch. Uw AOW 'kan' veranderen.....

Tijd voor nadere studie.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#98 Bericht door stevenl » zondag 06 september 2015, 12:07

prajak schreef:Dank voor de link maar zoals altijd is men weer cryptisch. Uw AOW 'kan' veranderen.....

Tijd voor nadere studie.
Natuurlijk 'kan', hangt namelijk af van het bestemmingsland.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#99 Bericht door prajak » maandag 07 september 2015, 01:42

greenthaiway schreef:Bedoelen jullie dat meisje Francine Hillen?
Zag hier niets voorbijkomen, geloof dat jullie een betere inkijk hebben als ik hier :mrgreen: 8-)
Nee, Greenthaiway, de Wet Hillen is een onderdeel van de inkomstenbelasting wetgeving. Het huurwaardeforfait kwam hier even aan de orde.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#100 Bericht door greenthaiway » maandag 07 september 2015, 12:46

prajak schreef:
greenthaiway schreef:Bedoelen jullie dat meisje Francine Hillen?
Zag hier niets voorbijkomen, geloof dat jullie een betere inkijk hebben als ik hier :mrgreen: 8-)
Nee, Greenthaiway, de Wet Hillen is een onderdeel van de inkomstenbelasting wetgeving. Het huurwaardeforfait kwam hier even aan de orde.
prajak, het was een grapje :cheesy:
Nevermind, forget it :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Zorgfraude? Petra Pechvogel

#101 Bericht door prajak » maandag 07 september 2015, 15:10

Had al gezocht op internet, wil die knapperd wel eens zien. Nou, het werd geen afknapperd want de naam komt voor EN het is nog een vrouw ook. Your magic eye, mr GTW!

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”