Sociaal isolement?!

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Sociaal isolement?!

#76 Bericht door driver » zaterdag 13 juni 2015, 09:30

Ashakorat schreef:Ik ken mijn huidige thaise partner nu een aantal jaren , zij komt regelmatig 3 maanden naar nederland en ik ga daar regelmatig een paar maanden naar toe. Toen we elkaar leerden kennen gaf ze aan wel in nederland te willen wonen, schoon, goed georganiseerd, netjes dus goed wonen. Maar toen ze er achterkwam dat ik wellicht wel in thailand wilde gaan wonen als ik 65 werd had dat toch duidelijk haar voorkeur. Ze had al een fatsoenlijk huis daar en een stukje grond dat ze anders achter zou moeten laten en zodra het beneden de 25 graden komt krijgt ze al oprispingen :crazy:

Volgende week is ze weer hier en dan hoop ik half september met haar terug te gaan een maand of 7 ( ben 65 geworden vorige maand). Ik heb geen jarenlange ervaring met het wonen in thailand zoals een aantal anderen hier, maar ik voel me geen moment eenzaam in die maanden dat ik er ben. Heb er een familie bijgekregen daar die niet de boel plat lopen maar er wel zijn als je ze nodig hebt of een praatje wilt maken en vv.
Okee, ook duidelijk jouw verhaal.
Maar was je nu bijv. 10 jaar jonger geweest dan was jouw partner wslijk wel naar Nederland gekomen totdat jij de Aow leeftijd had bereikt om dan samen terug te gaan .

Suk heeft op een stukje grond na verder niks in thailand qua bezit.
Wel een zoon/ kleinkind maar echt close zijn ze niet dus voor Suk is de stap om terug te keren niet zo groot in de toekomst verwacht ik.
Uiteraard kan dit nog veranderen naarmate ze ouder wordt maar ik heb geen helderziende cursus gevolgd dus weet dat nu nog niet ;)

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Sociaal isolement?!

#77 Bericht door Ashakorat » zaterdag 13 juni 2015, 09:34

Klopt Driver,
Als ik hier zou blijven zou zij ook in nederland blijven. Maar de keus samen hier of samen in thailand kiest ze voor thailand.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Sociaal isolement?!

#78 Bericht door jumbo » zaterdag 13 juni 2015, 10:19

driver schreef:Een Thaise die niet naar Nederland wil ? Alle Thaise die ik inmiddels ken zouden maar wat graag hierheen komen maar kunnen dat niet om diverse redenen.
En een goed leven in Thailand bieden wat is dat dan ?
Dat is toch voor iedereen anders.
Ik ken inmiddels ook wat dames die hier nu bijv. 3 mnd geweest zijn en maar al te graag hier willen blijven met/bij een Nederlandse partner en Thailand heel graag willen verlaten om hier een toekomst op te bouwen .
...Ik zeg dat er heel veel zijn die liever in Nederland wonen met hun Nederlandse partner dan andersom.
Op oudere leeftijd willen er ook weer veel terug naar Thailand indien mogelijk maar ook vaak omdat hun Nederlandse partner dat dan graag wil ivm Aow ect.


gr driver
Tuurlijk denk ik dat er voldoende (Thaise) vrouwen, alle thaisen zoals jij zegt lijkt me wat overtrokken, zijn die als ze in NL zijn geweest waar hun (a.s.)man werkt daar 'graag' willen wonen, maar ik bied mijn vrouw een leven hier aan omdat ik hier/in de regio werk. Mocht ik terug keren naar EU om welke reden dan ook verwacht ik dat ik alleen zal gaan. Om verschillende redenen, maar om er twee te noemen, schoolgaand kind en absoluut geen zin om in EU te wonen ondanks zeer prettige vakantie/reis ervaringen.

De meesten van de werkenden hier zullen dat vanuit NL/D/B doen en dan is het logisch dat je probeert je vrouw daarheen te halen, in mijn geval denk ik dat ze haar familie zal missen, dochter zal missen, leven zal missen en dat wil ik haar niet aan doen.
Ik ben een pure egoist, autodidact, maar dat kan je iemand niet aan doen.

Emigratie kan naar mijn mening alleen uit vrije wil en dat is niet het geval, niet in mijn geval, maar ook niet in jullie geval, jullie kunnen haar geen leven hier bieden, dus ze zal haar hansum yung man, in jullie geval, toch moeten beschermen voor kapers op de kust...
Mijn vrouw gelooft dat wel, gaat gewoon niet mee en weet dat er voor mij niks meer te halen is, nergens...

IK denk dat als jullie je vrouw vertellen dat volgende maand een job in Thailand hebt, zelfde geld en voorzieningen, ze morgen terugzwemt.....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Sociaal isolement?!

#79 Bericht door Hua Thale » zaterdag 13 juni 2015, 10:24

IK denk dat als jullie je vrouw vertellen dat volgende maand een job in Thailand hebt, zelfde geld en voorzieningen, ze morgen terugzwemt.....
Ik denk bij de helft al. :giggle:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Sociaal isolement?!

#80 Bericht door driver » zaterdag 13 juni 2015, 10:46

Hua Thale schreef:
IK denk dat als jullie je vrouw vertellen dat volgende maand een job in Thailand hebt, zelfde geld en voorzieningen, ze morgen terugzwemt.....
Ik denk bij de helft al. :giggle:
Dan heb ik met Suk blijkbaar een aparte getroffen want ze weet dat we nu ook terug kunnen en dan weinig inleveren maar dan nog kiest ze ervoor om hier te blijven.
Hier kunnen we financieel wel meer en in Thailand moeten we dan toch wat rustiger aan doen wslijk met het uitgave patroon maar alles wat wegstrepend zouden we het in Thailand wel redden zonder echt veel in te leveren.
Voor Suk is Thailand voorlopig geen optie en ook niet als er meer geld zou zijn dat intereseert haar namelijk geen ene moer.


gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Sociaal isolement?!

#81 Bericht door driver » zaterdag 13 juni 2015, 10:51

Ashakorat schreef:Klopt Driver,
Als ik hier zou blijven zou zij ook in nederland blijven. Maar de keus samen hier of samen in thailand kiest ze voor thailand.
Okee, helder verhaal

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Sociaal isolement?!

#82 Bericht door driver » zaterdag 13 juni 2015, 11:00

jumbo schreef:
driver schreef:Een Thaise die niet naar Nederland wil ? Alle Thaise die ik inmiddels ken zouden maar wat graag hierheen komen maar kunnen dat niet om diverse redenen.
En een goed leven in Thailand bieden wat is dat dan ?
Dat is toch voor iedereen anders.
Ik ken inmiddels ook wat dames die hier nu bijv. 3 mnd geweest zijn en maar al te graag hier willen blijven met/bij een Nederlandse partner en Thailand heel graag willen verlaten om hier een toekomst op te bouwen .
...Ik zeg dat er heel veel zijn die liever in Nederland wonen met hun Nederlandse partner dan andersom.
Op oudere leeftijd willen er ook weer veel terug naar Thailand indien mogelijk maar ook vaak omdat hun Nederlandse partner dat dan graag wil ivm Aow ect.


gr driver
Tuurlijk denk ik dat er voldoende (Thaise) vrouwen, alle thaisen zoals jij zegt lijkt me wat overtrokken, zijn die als ze in NL zijn geweest waar hun (a.s.)man werkt daar 'graag' willen wonen, maar ik bied mijn vrouw een leven hier aan omdat ik hier/in de regio werk. Mocht ik terug keren naar EU om welke reden dan ook verwacht ik dat ik alleen zal gaan. Om verschillende redenen, maar om er twee te noemen, schoolgaand kind en absoluut geen zin om in EU te wonen ondanks zeer prettige vakantie/reis ervaringen.

De meesten van de werkenden hier zullen dat vanuit NL/D/B doen en dan is het logisch dat je probeert je vrouw daarheen te halen, in mijn geval denk ik dat ze haar familie zal missen, dochter zal missen, leven zal missen en dat wil ik haar niet aan doen.
Ik ben een pure egoist, autodidact, maar dat kan je iemand niet aan doen.

Emigratie kan naar mijn mening alleen uit vrije wil en dat is niet het geval, niet in mijn geval, maar ook niet in jullie geval, jullie kunnen haar geen leven hier bieden, dus ze zal haar hansum yung man, in jullie geval, toch moeten beschermen voor kapers op de kust...
Mijn vrouw gelooft dat wel, gaat gewoon niet mee en weet dat er voor mij niks meer te halen is, nergens...

IK denk dat als jullie je vrouw vertellen dat volgende maand een job in Thailand hebt, zelfde geld en voorzieningen, ze morgen terugzwemt.....
In Suks geval alles uit vrije wil zonder daar over te twijfelen.Iedereen heeft zo zijn/haar eigen redenen om wel/niet te verkassen uiteraard maar ook hier in Nederland zie ik eerst moeders arriveren en daarna de kinderen.Veel Thaise vrouwen gaan met hun kind of kinderen deze kant op hun familie in Thailand achterlatend.
Dat veel werkenden Nederlanders/Belgen de dames in Thailand geen leven kunnen bieden als gezin bij elkaar oid klopt maar dat zou ik wel kunnen in mijn situatie en toch koos Suk ervoor om hierheen te gaan.
Zoveel mensen, Zoveel mensen en ik heb tot nu toe gereageerd zoals ik het zie en beleef en dat is dus dat het merendeel der Thaise die wij kennen Thailand graag uit willen op zoek naar het misschien onbekende maar ook op zoek naar die farang omdat ze liever geen Thai willen.

gr driver

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Sociaal isolement?!

#83 Bericht door elst99 » zaterdag 13 juni 2015, 12:19

Denk dat het voor de Thai gemakkelijker is om niet in een sociaal isolement te komen, ze zijn extraverter, passen zich makkelijker aan?
Voor een Europeaan, die niet werkt of hobby's heeft in Thailand en in het buitengebied woont, zal de verveling sneller toeslaan.
Dat is mijn ondervinding!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Sociaal isolement?!

#84 Bericht door brake034 » zaterdag 13 juni 2015, 13:51

Elst, je hebt ja en nee (on)gelijk. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, er zijn veel introverte Thais en ook veel extroverte Thais.

De Thaise groep in Nederland is geen doorsnee gemiddelde van de Thaise bevolking, je kunt simpelweg niet 1 op 1 vergelijken.

Er wordt erg veel over 1 kam geschoren, alsof alle Thaise dames en meisjes naar het buitenland willen?
Ik meen toch dat een meerderheid van de Thaise dames/meisjes gewoon een relatie heeft met een Thaise meneer/jongen en daar gelukkig mee is?!
Marcel

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Sociaal isolement?!

#85 Bericht door elst99 » zaterdag 13 juni 2015, 14:07

Wat ik met introvert bedoel is dat ze geen gene kennen en in een karaokebar, makkelijk de microfoon nemen al zingen ze zo vals als het maar kan.
Hun optreden in het openbaar ze makkelijker afgaat.
Ik heb weinig zoniet helemaal geen kontakt met Thaise in Nederland, heb dus alleen ervaringen in Thailand met alleen Thai, zowel gemengd als Thai echtparen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Sociaal isolement?!

#86 Bericht door Ashakorat » zaterdag 13 juni 2015, 14:12

elst99 schreef:Wat ik met introvert bedoel is dat ze geen gene kennen en in een karaokebar, makkelijk de microfoon nemen al zingen ze zo vals als het maar kan.
Hun optreden in het openbaar ze makkelijker afgaat.
Ik heb weinig zoniet helemaal geen kontakt met Thaise in Nederland, heb dus alleen ervaringen in Thailand met alleen Thai, zowel gemengd als Thai echtparen.
Je bedoeld extravert Elst, maar dat is ook relatief denk ik. Met karaoke zijn ze opgegroeid dat hoort dus bij hun leventje maar in het algemeen vind ik ze niet zo extravert.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Sociaal isolement?!

#87 Bericht door driver » zaterdag 13 juni 2015, 14:21

brake034 schreef:Elst, je hebt ja en nee (on)gelijk. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, er zijn veel introverte Thais en ook veel extroverte Thais.

De Thaise groep in Nederland is geen doorsnee gemiddelde van de Thaise bevolking, je kunt simpelweg niet 1 op 1 vergelijken.

Er wordt erg veel over 1 kam geschoren, alsof alle Thaise dames en meisjes naar het buitenland willen?
Ik meen toch dat een meerderheid van de Thaise dames/meisjes gewoon een relatie heeft met een Thaise meneer/jongen en daar gelukkig mee is?!
Je hoort mij nergens zeggen dat alle Thaise dames naar het buitenland willen ik praat alleen over datgene wat ik zelf zie en hoor als ik er ben maar het valt mij wel op dat heel veel ook met Thai getrouwde vrouwen opmerkingen maken richting Sukanya in de trant van ...Weet je voor mij geen farang en dat bedoelen ze na wat heen en weer gepraat ook serieus ..En ze kunnen wel een Thai-Thai relatie hebben maar of de dames ook gelukkig zijn dat weet ook niemand denk ik.
En de Thaise vrouwen met een relatie in Nederland zijn m.i wel een redelijke doorsnee van de gemiddelde Thaise , lees het gewone volk want wat ik al eerder aangaf...De dames die uit een finacieel betere leef omgeving komen hoeven geen farang te zoeken vlgs mij die vinden wel een Thai met een bovengemiddeld inkomen of andersom mits het dan daar om gaat wat ik elders ook een beetje lees als ik het goed heb althans.De meeste Thaise die ik ken willen/wilden toch vooral een financieel beter leven en/of gewoon een farang partner die voor ze zorgt dat is althans wat Suk zocht dat laatste .Wordt nu wat lastig qua omschrijven wat ik bedoel maar ik blijf zeggen dat veel Thaise gewoon graag een buitenlandse partner willen en misschien dat de jongere generatie er nu mede door internet anders over gaat denken dat zal ik eens gaan vragen aan Suks nichten en neven als ik er ben of die ook gaan voor een farang of toch voor een Thaise partner.

gr driver
Laatst gewijzigd door driver op zaterdag 13 juni 2015, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Sociaal isolement?!

#88 Bericht door brake034 » zaterdag 13 juni 2015, 14:27

De meeste Thais die naar Nederland komen steken horizontaal over, dat betekend netto net zoveel geld en tegen ongeveer net zo veel werk. Aan het eind schieten ze er maar weinig mee op, ze krijgen wel meer geld maar zijn ook veel meer geld per maand kwijt.....

Ben maar weinig Thais tegengekomen in Nederland die de kip met de gouwe eieren had binnengehaald.......
Marcel

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Sociaal isolement?!

#89 Bericht door ron » zaterdag 13 juni 2015, 14:35

Nederlands staatsburger zijn (paspoort) is een hoofdprijs hoor Marcel.
Ikzelf kom zo af en toe wel ge(p)lukzoekers tegen in Amsterdam.
Het quitte spelen ben ik het dus ook niet mee eens..........maar een ieder z,n idee daarover. :thumbsup:

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Sociaal isolement?!

#90 Bericht door driver » zaterdag 13 juni 2015, 14:40

brake034 schreef:De meeste Thais die naar Nederland komen steken horizontaal over, dat betekend netto net zoveel geld en tegen ongeveer net zo veel werk. Aan het eind schieten ze er maar weinig mee op, ze krijgen wel meer geld maar zijn ook veel meer geld per maand kwijt.....

Ben maar weinig Thais tegengekomen in Nederland die de kip met de gouwe eieren had binnengehaald.......
die kip met gouden eieren misschien niet maar ik weet 100 % zeker dat het overgrote merendeel het hier financieel veel beter heeft dan dat ze het in Thailand hadden al dan niet dankzij hun Nederlandse partner .
Degenen die ik nu ken werken veelal , sparen allemaal, Kopen in Thailand een huisje, resortje of doen iets voor familie en dat is iets wat ze voorheen in Thailand nooit konden.
Zo slecht hebben de meeste het hier niet denk ik al zullen er ook dames zijn die het minder hebben getroffen of door het beeindigen van de relatie in de problemen komen dat zien wij nu ook bij een aantal maar veelal zit daar weer iets anders achter en vaak door hun eigen schuld.

Nee, ik blijf zeggen dat de meeste Thaise hier het in vergelijk met Thailand beter hebben en zoniet....Roept u allen maar.. :mrgreen:

gr driver
Laatst gewijzigd door driver op zaterdag 13 juni 2015, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”