Postadres

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Postadres

#16 Bericht door RuudThai » zaterdag 25 april 2015, 17:35

In de 9 jaar dat ik hier woon zijn wel eens poststukken verloren geraakt. Dat merk je omdat sommige van die stukken een reactie vereisen en als die niet komt krijg je een herinnering.
Soms is de schuldige ook de verzender die zoals hier al wordt vermeld, een ruimtetekort heeft voor het volledige adres te vermelden en dan gaan ze improviseren. Dat kan goed uitpakken maar ik heb toch wel eens hoofdschuddend gekeken naar wat ze ervan gemaakt hadden.... [|(
En dan ligt het aan de mate van slimheid van het plaatselijke postkantoor of het poststuk wel of niet in je brievenbus komt.

Nooit in me opgekomen om het op de wijze van Prajak te doen, ik wil er gewoon niemand mee belasten. En organisaties als SVB, Belastingdienst enz. zijn coulant genoeg om overschrijding van een termijn niet meteen af te straffen als je hun post niet hebt ontvangen.
Alleen is de Belastingdienst zo dom om in hun brieven je te sommeren binnen 2 dagen na verzending te reageren c.q. te betalen! Dat heb je met die geautomatiseerde standaardbrieven waar alleen met postverzending binnen Nederland wordt gerekend. :oops:

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Postadres

#17 Bericht door Ashakorat » zaterdag 25 april 2015, 19:07

RuudThai schreef: Alleen is de Belastingdienst zo dom om in hun brieven je te sommeren binnen 2 dagen na verzending te reageren c.q. te betalen! :oops:
Niet alleen dom maar hoogst onfatsoenlijk om een dergelijke korte termijn te nemen. Ik heb het eerlijk gezegd nooit opgemerkt want na een korte blik op hun post gaat het in een enveloppe naar mijn "mannetje".

Maar dit sterkt me wel in mijn kruistocht om ze op alle mogelijke manieren terug te pakken. Een dergelijke organisatie moet je te vuur en te zwaard bestrijden :crazy:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Postadres

#18 Bericht door ron » zaterdag 25 april 2015, 19:12

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Postadres

#19 Bericht door prajak » zondag 26 april 2015, 00:59

Maar toen broer met zijn vrouw 2 maanden met de camper door O-Europa trok miste ik mijn post. En toen heb ik 'mijnoverheid.nl' aangemaakt. Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord van Digid en dan aangeven welke post je daar wilt hebben.

Belasting ja, SVB ja, overheid ja, gemeentes ja (want daar komt toch niks van). En komt er wat dan krijg je een email. Is dat wel 100% dicht? Geen idee maar tot nu toe werkt het.

Eergisteren weer een email, een bericht in 'mijn overheid'. De papieren voor de SSO om het inkomen van Kai op te geven. Openen en op het scherm zetten en de printknop indrukken.

Je kunt de bijlage ook naar elders zenden of op schijf opslaan. Ik ben er blij mee.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Postadres

#20 Bericht door prajak » zondag 26 april 2015, 01:14

Wat de termijn betreft mag je de instanties attenderen op....

Zie vraag 14 van het 'Belastingdossier postactieven' in dit forum.

---
Over dat vragen stellen volgt nu een opmerking. De Nationale Ombudsman heeft geoordeeld over de termijn die de overheid mag stellen als je in een buitenland woont.
---

Nationale Ombudsman; zie nummer 11-036 hierna:
http://www.futd.nl/wp-content/uploads/2 ... 11-Def.pdf

en ga naar pg 15.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Postadres

#21 Bericht door Ashakorat » zondag 26 april 2015, 07:34

Dat die ambtenaren zelf niet kunnen bedenken dat post naar Vietnam langer duurt.......
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Postadres

#22 Bericht door Loe » dinsdag 28 april 2015, 17:57

Ashakorat schreef:Dat die ambtenaren zelf niet kunnen bedenken dat post naar Vietnam langer duurt.......
Veel brieven van de belastingsdienst worden automatisch aangemaakt met standaardteksten er komt geen ambtenaar meer aan te pas het is allemaal computer werk alleen de programmeur zou dit probleem kunnen oplossen maar die heeft daar geen opdracht voor.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Postadres

#23 Bericht door Ashakorat » dinsdag 28 april 2015, 18:03

Dat bedoel ik. Ze weten toch dat er een grote groep nederlanders elders woont? Dus weten ze ook dat een standaardprogramma voor alleen nederland niet werkt. Ze zullen het wel weten maar gebrek aan initiatief of desinteresse om er iets aan te doen. "werken bij de belasting, leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel".
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Postadres

#24 Bericht door prajak » woensdag 29 april 2015, 00:26

Je zou het eens aan de in dit forum schrijvende belastingambtenaar kunnen voorleggen. En ik herhaal dat je je kunt inschrijven bij 'mijnoverheid'; bij mij werkt het uitstekend, ook als het van de SVB komt.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Postadres

#25 Bericht door Ashakorat » woensdag 29 april 2015, 05:54

prajak schreef:Je zou het eens aan de in dit forum schrijvende belastingambtenaar kunnen voorleggen. En ik herhaal dat je je kunt inschrijven bij 'mijnoverheid'; bij mij werkt het uitstekend, ook als het van de SVB komt.
Ik heb geen idee wie die ambtenaar is prajak en ik ben ook ingeschreven bij mijn overheid mijn svb en mijn cz enz. Maar wat ik eerder al meldde, ik heb een stuk of 6/7 pensioenfondsen waar ik geld van krijg/ga krijgen en op 1 na werken die allemaal nog met post, daar zit het belangrijkste probleem.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Postadres

#26 Bericht door prajak » woensdag 29 april 2015, 06:45

Ja, daar zit een probleem, dat kan niet altijd digitaal.

Maar Zwitserleven, mijn pensioenbetaler, bericht me wel uitsluitend per email. Ook het bewijs leven komt per email binnen al mag ik ook een bericht van max 1 maand oud van de SVB zenden. En dat mag ik scannen, hoeft niet per post.

Heb je ze al eens gevraagd wederzijds digitaal aan te leveren? Misschien zijn ze er wel blij mee ook.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Postadres

#27 Bericht door stevenl » woensdag 29 april 2015, 07:10

Tjam DigiD woonachtig in het buitenland aanvragen valt niet mee.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Postadres

#28 Bericht door Ashakorat » woensdag 29 april 2015, 09:40

prajak schreef:Ja, daar zit een probleem, dat kan niet altijd digitaal.

Maar Zwitserleven, mijn pensioenbetaler, bericht me wel uitsluitend per email. Ook het bewijs leven komt per email binnen al mag ik ook een bericht van max 1 maand oud van de SVB zenden. En dat mag ik scannen, hoeft niet per post.

Heb je ze al eens gevraagd wederzijds digitaal aan te leveren? Misschien zijn ze er wel blij mee ook.
Kan ik gaan doen. Toevallig heb ik gisteren mijn eerste pensioenbetaling van Zwitserleven ontvangen ( ik wordt volgende maand 65) + eenmalige de jaarlijkse specificatie per post. Dan zal ik dus zelf het initiatief moeten nemen om dat digitaal te krijgen.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”