Naar school in Pattaya

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Nils
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: donderdag 05 juni 2014, 11:19

Naar school in Pattaya

#1 Bericht door Nils » vrijdag 06 juni 2014, 12:29

Ik ben voornemens van plan om volgend jaar naar Pattaya te emigreren. Ik ben dan klaar met werken en ik ga ervan uit dat ik voldoe aan de eisen om aan een jaar visa te voldoen. Mijn Thaise vrouw (en ik) hebben inmiddels een huis in Pattaya-tai. Onze zoon (nu 8 jaar) wil ik onderwijs laten volgen aan een internationale school. Gelukkig is hier geen gebrek aan in Pattaya, wat de keus ook weer lastig maakt.
Mijn eerste gedachte was de International School of Pattaya (ISP) op Sukhumvit road (Soi 33) maar die is er mee gestopt. Anderen zijn onbetaalbaar, bijvoorbeeld Regent's, en heel duur hoeft ook niet altijd goed te zijn.
Ik ben eigenlijk op zoek naar "ervaringsdeskundigen" die goede tips hebben. Het liefste een school waar primary en secondary (lager onderwijs en middelbaar onderwijs) gegeven wordt, en die ook nog enigszins betaalbaar zijn.
De concrete vraag is dus: Wat is een goede betaalbare internationale school in Pattaya :?:
Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie suggesties en meedenken.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Naar school in Pattaya

#2 Bericht door Pieter » vrijdag 06 juni 2014, 15:51

Nils schreef:Ik ben voornemens van plan om volgend jaar naar Pattaya te emigreren. Ik ben dan klaar met werken en ik ga ervan uit dat ik voldoe aan de eisen om aan een jaar visa te voldoen. Mijn Thaise vrouw (en ik) hebben inmiddels een huis in Pattaya-tai. Onze zoon (nu 8 jaar) wil ik onderwijs laten volgen aan een internationale school. Gelukkig is hier geen gebrek aan in Pattaya, wat de keus ook weer lastig maakt.
Mijn eerste gedachte was de International School of Pattaya (ISP) op Sukhumvit road (Soi 33) maar die is er mee gestopt. Anderen zijn onbetaalbaar, bijvoorbeeld Regent's, en heel duur hoeft ook niet altijd goed te zijn.
Ik ben eigenlijk op zoek naar "ervaringsdeskundigen" die goede tips hebben. Het liefste een school waar primary en secondary (lager onderwijs en middelbaar onderwijs) gegeven wordt, en die ook nog enigszins betaalbaar zijn.
De concrete vraag is dus: Wat is een goede betaalbare internationale school in Pattaya :?:
Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie suggesties en meedenken.
Ik kan alleen aangeven wat wij voor onze 9 jarige dochter betalen..... 440.000 thb per jaar. Wel een goede school en niet de duurste en met primairy en secondairy en wat ik belangrijk vind brits georienteerd.. ze zijn een midelgrootte school die naar max 1000 leerlingen wil, is. Bijkbaar zo goed dat er een wachtlijst van meer dan 300 kinderen. Dat is in bangkok
Een tweede duur ding kan,kunnen de ziektekosten zijn.

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Naar school in Pattaya

#3 Bericht door Pieter » zaterdag 07 juni 2014, 15:56

Heeft je vrouw ondertussen de nl nationaliteit voor het geval dat ......


En een thaise school lres dit dan even......

http://www.stickmanbangkok.com/Reader/reader1363.htm

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Naar school in Pattaya

#4 Bericht door Duiker » donderdag 03 juli 2014, 17:05

De mensen bij wie ik logeer hebben een kind dat naar B.E.S.T. school in Pattaya gaat. Een internationale school. Geen idee wat de kosten zijn. Deze school is nabij soi khao Talo. Je moet wel de sukhumvith over helaas. Wil je meer info, zoek dan contact met eugeen at gratisrijbewijsonline punt be Die kan je vast meer vertellen over de kosten of kwaliteit.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Naar school in Pattaya

#5 Bericht door ron » donderdag 03 juli 2014, 17:29

Hallo Nils

Wij zijn 3 maanden geleden terug naar Nederland gegaan,na een verblijfsperiode van twee jaar in Pattya.
Mijn zoon Kevin van 6 destijds is naar een private school gegaan genaamd "Tantrarak school".
Nu weer terug in Nederland is Kevin weer naar zijn oude school gegaan,en blijkt dat tijdens zijn verblijf in Thailand er niets bijgeleerd is.

Moet er wel bij zeggen dat Kevin hier een SBO-school bezoekt,welke voor moeilijk lerende kinderen is.
Dacht ik destijds een match gevonden te hebben,aangezien de scholing in Thailand achter loopt op die van Nederland,en Kevin dus ook,blijkt dat ik dat verkeerd gezien heb..........
De conclusie van de school is na een test,dat Kevin nu dus 8 jaar, gewoon twee jaar "stil" is blijven staan.

Maak dus goed je keuze wat scholing betreft.
Heb je trouwens al eerst eens geprobeerd om een periode van 1 jaar of meer aaneen in Thailand te verblijven,of spring je zodirekt gewoon in een keer in het diepe?

Succes in ieder geval,zul je mischien wel nodig hebben. :thumbsup:

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Nils
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: donderdag 05 juni 2014, 11:19

Re: Naar school in Pattaya

#6 Bericht door Nils » zaterdag 12 juli 2014, 22:15

Beste Ron, Duiker en Pieter,
Dank voor jullie reacties,

Ja, we springen meteen in het diepe en wagen de grote sprong richting Thailand. Inmiddels zijn we vorig jaar ook bij BEST school geweest. Dit is een Thaise school die zijn onderwijs baseert op het Engelse systeem. Eigenlijk een voor Thaise begrippen een wat duurdere school. Ben wezen kijken, voornamelijk 85% Thaise kinderen en de voertaal is Thais aangevuld met Engels, dit wordt hem dus niet.

Inmiddels verder wezen zoeken op Internet. Kwam erachter dat St Andrews (richting Rayong, kosten ook ongeveer 440.00 bht per jaar) een Dutch stream heeft. Hier zitten 60-70 Nederlandse kinderen op. Koningsdag en Sint Nicolaas wordt daar ook gevierd. Dit is een Internationale school die eigenlijk voor mij best wel duur is. Toch overweeg ik om hier voor te kiezen. Ben benieuwd of er lezers zijn die ervaring hebben met deze school.
http://www.standrewsrayong.com/

Met vriendelijke groet, Nils

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Naar school in Pattaya

#7 Bericht door ron » zaterdag 19 juli 2014, 11:38

Het is welliswaar een link uit 2008,maar mischien voor jou wel interessant Nils?

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... 54&start=0

ps:Ik heb Jezz een pb gestuurd,mischien reageert hij erop.....
De vraag aan hem was hoe het afgelopen is........

Groet,Ron. [|)
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

hanshu

Re: Naar school in Pattaya

#8 Bericht door hanshu » zaterdag 19 juli 2014, 16:01

Ehhh Ron..(de man die altijd zn huiswerk doet)
Volgens mij.....is Jess of Jezz geen "hij" maar een "zij"..afkorting van Jessika.
:clap: :clap:
Ps:..

Wel leuk is dat je je verhaal weer opgepakt hebt waarvoor dank...

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Naar school in Pattaya

#9 Bericht door Adrie » zaterdag 19 juli 2014, 21:13

Vraag het eens aan Mathieu van Tulip house ( Jomtien ) want die heeft een opgroeiende zoon.
Kennis van me heeft een zoon op de Regents school zitten, maar daarvan zij Mathieu toen dat dat de financien niet toe lieten, en voor vele niet naar ik begrijp dat die wel de hoofdprijs scoren.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Naar school in Pattaya

#10 Bericht door Phuket Dragon » zondag 20 juli 2014, 01:20

Iemand die uit de zesde klas komt van een Thaise school kan net lezen en schrijven en dan nog geen eens uitmuntend.
Wat een verschil met Nederland en Belgie waar ze na de eerste klas al redelijk kunnen lezen en schijven.
Het is een feit dat als je naar een Thaise school gaat je stil blijft staan, beter is dan thuis scholing door de Nederlands sprekende ouder.
Een voordeel je bespaart kosten die veelal weggegooit geld is in slechte scholing.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

henk177
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 146
Lid geworden op: maandag 22 november 2010, 18:06
Locatie: Chon Buri

Re: Naar school in Pattaya

#11 Bericht door henk177 » zondag 20 juli 2014, 17:48

Vraag me alleen af of Pieter zich geen nulletje heeft vergist ??

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Naar school in Pattaya

#12 Bericht door Adrie » zondag 20 juli 2014, 18:57

henk177 schreef:Vraag me alleen af of Pieter zich geen nulletje heeft vergist ??


0
Laatst gewijzigd door Adrie op dinsdag 08 december 2015, 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Naar school in Pattaya

#13 Bericht door ron » zondag 20 juli 2014, 19:30

Toch is het wel confronterend,als je leest dat veel kinderen al blij zijn wanneer er drinkwater op school aanwezig is........... :oops:

Afbeelding

Bron:http://www.net4kids.org/en/mynet4kids/l ... in-schools

Bijbehorend filmpje (link) is wel aardig om te bekijken,waarin vertelt wordt dat een waterinstalatie voor een school 1000 euro kost........ :thumbsup:
Staan trouwens meerdere filmpjes die het bekijken waard zijn........
Dat dit alles geheel off-topic is,zal wel duidelijk zijn...excuses daarvoor....... :angel:

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Naar school in Pattaya

#14 Bericht door Jos Flachs » maandag 21 juli 2014, 01:53

Als ik zo lees wat ouders betalen om hun kinderen naar school te sturen kan ik alleen maar concluderen dat kinderen een hele dure liefhebberij zijn.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Naar school in Pattaya

#15 Bericht door Phuket Dragon » maandag 21 juli 2014, 02:57

Jos Flachs schreef:Als ik zo lees wat ouders betalen om hun kinderen naar school te sturen kan ik alleen maar concluderen dat kinderen een hele dure liefhebberij zijn.
Internationale school wel ja die word niet gesubsidieerd, Thaise school is gratis maar daar leer je bijna niets.
Naja gratis...er moeten xx uniformen worden aangeschaft elk jaar met allerlei verschillende schoenen e.d vele Thai kunnen dit niet betalen en word er geld geleend.....

Kinderen een dure liefhebberij ? dat ligt eraan, je kind zelf lesgeven is een optie en vergt geen zware financiele belasting.
is er een forumlid die zijn kind zelf lesgeeft ?
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”