Roken in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Roken in Thailand

#91 Bericht door printen44 » dinsdag 27 september 2011, 15:21

Ruud, roken is ongezond. dat stelde ik al. Wat mij altijd een beetje tegen de borst stuit is de hetze die een aantal niet-rokers tegen rokers voeren. Een normale roker, zoals ik, rookt nooit in het bijzijn van kinderen, rookt nooit in een huis waar nooit gerookt word en houdt rekening met een ander. Dat kan ik niet van die anti-rokers zeggen.

"Ik wil geen mee-roker zijn", stelde hij/zij en liep weg de straat op en wandelde door de uitlaatgassen. "He, eindelijk schone lucht", sprak hij/zij. "Ik hoest me kapot als er eentje rookt", kuchte hij/zij door de dampen van auto's, brommers, kolenstookfabrieken, CO2-vervuiling en stof. En hij/zij snuifde nog een lekkere gezonde lucht op, terwijl hij/zij kuchend zijn/haar weg vervolgde. [8)

Ik vind dat die anti-rokers selectieve verontwaardiging ten toon spreiden.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Roken in Thailand

#92 Bericht door prajak » dinsdag 27 september 2011, 15:48

Schoorsteengasjes, pollutie, uitlaatgasjes, slechte controle van chemische bedrijven, allemaal gelegaliseerde, in fraaie wetten verpakte pogingen van de overheid om jou dood te krijgen voordat je je pensioen haalt. Want dan kost je minder.

Roken is ook een poging om je dood te krijgen maar alleen, helemaal alleen, van jou. Nou, hou dat dan voor je en steek anderen niet in jouw extra rook en gevaren.

Vandaag dag 172 dat ik niet meer rook... En toch verlang ik van tijd tot tijd naar een pijp of een lekkere corona..........

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Roken in Thailand

#93 Bericht door RuudThai » dinsdag 27 september 2011, 17:19

printen44 schreef:Ruud, roken is ongezond. dat stelde ik al. Wat mij altijd een beetje tegen de borst stuit is de hetze die een aantal niet-rokers tegen rokers voeren. Een normale roker, zoals ik, rookt nooit in het bijzijn van kinderen, rookt nooit in een huis waar nooit gerookt word en houdt rekening met een ander. Dat kan ik niet van die anti-rokers zeggen.

"Ik wil geen mee-roker zijn", stelde hij/zij en liep weg de straat op en wandelde door de uitlaatgassen. "He, eindelijk schone lucht", sprak hij/zij. "Ik hoest me kapot als er eentje rookt", kuchte hij/zij door de dampen van auto's, brommers, kolenstookfabrieken, CO2-vervuiling en stof. En hij/zij snuifde nog een lekkere gezonde lucht op, terwijl hij/zij kuchend zijn/haar weg vervolgde. [8)

Ik vind dat die anti-rokers selectieve verontwaardiging ten toon spreiden.
Wat mij altijd zo opvalt is dat rokers een zuivere discussie steeds maar weer vervuilen met non-argumenten en er van alles bijslepen wat niet ter zake doende is.
Ik schreef al eerder dat een aantal zaken je overkomt, waar je zelf dus geen directe invloed op hebt. Dat geldt ook voor luchtvervuiling, uitlaatgassen, stof enz. Maar roken heb je WEL directe invloed op. En meeroken wordt veroorzaakt door een roker. Je hoort niet te roken waar anderen bijzitten en dat geldt niet alleen voor kinderen maar voor alle mensen.

IK hoestte me inderdaad kapot in het tijdperk dat er nog in het wilde weg gerookt mocht worden. Op kantoor zat mijn collega de hele dag te paffen en die voelde zich in haar kruis getast als ik vroeg om het te beperken. Dat was haar vrijheid zei ze.
Hetzelfde gebeurde in restaurants waar mijn smaak werd bedorven door die asociale egoisten aan een buurtafel die na hun heerlijke diner het mijne gingen vergallen door die vuiligheid. Ik ben blij dat daar nu wettelijke voorschriften voor zijn om dat uit te sluiten.
Het is dus geen hetze maar opkomen voor mijn recht om geen hinder te hebben van een overlast bezorgende roker.
En ik pas ervoor, zodra dat mogelijk zou zijn, om ook nog eens te moeten bijdragen in de zorgkosten van iemand die een ziekte als gevolg van zijn/haar gerook krijgt. Zo iemand wil wel de lusten van het roken hebben maar de lasten op de gemeenschap afwentelen. Ik vind dat die rokers daar een hogere bijdrage aan moeten leveren ter compensatie daarvan. [|)

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Roken in Thailand

#94 Bericht door printen44 » dinsdag 27 september 2011, 18:26

Terwijl ik dit schrijf, stak ik een lekker "peukie" op. [8)

En het merk van die sigaretten heet dan ook "Wonder". Het is gewoon nog een wonder dat ik nog leef na al die nicotine. [8)

Niks is heerlijker, dan na een goede maaltijd een lekker sigaretje op te steken.

Ach, je mag ook niks meer tegenwoordig. Maar kom, laat ik nog maar eens een "Wonder" opsteken. Vergeet ik de sores van alle dag. [$) [$) Neem er nog een, Ruud, al is het geen "peukie". Maar niet meer dan een, hoor, want dat is slecht voor je gezondheid. [8) [8)

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Roken in Thailand

#95 Bericht door joepattaya » woensdag 28 september 2011, 02:28

RuudThai schreef:
printen44 schreef:Ruud, roken is ongezond. dat stelde ik al. Wat mij altijd een beetje tegen de borst stuit is de hetze die een aantal niet-rokers tegen rokers voeren. Een normale roker, zoals ik, rookt nooit in het bijzijn van kinderen, rookt nooit in een huis waar nooit gerookt word en houdt rekening met een ander. Dat kan ik niet van die anti-rokers zeggen.

"Ik wil geen mee-roker zijn", stelde hij/zij en liep weg de straat op en wandelde door de uitlaatgassen. "He, eindelijk schone lucht", sprak hij/zij. "Ik hoest me kapot als er eentje rookt", kuchte hij/zij door de dampen van auto's, brommers, kolenstookfabrieken, CO2-vervuiling en stof. En hij/zij snuifde nog een lekkere gezonde lucht op, terwijl hij/zij kuchend zijn/haar weg vervolgde. [8)

Ik vind dat die anti-rokers selectieve verontwaardiging ten toon spreiden.
Wat mij altijd zo opvalt is dat rokers een zuivere discussie steeds maar weer vervuilen met non-argumenten en er van alles bijslepen wat niet ter zake doende is.
Ik schreef al eerder dat een aantal zaken je overkomt, waar je zelf dus geen directe invloed op hebt. Dat geldt ook voor luchtvervuiling, uitlaatgassen, stof enz. Maar roken heb je WEL directe invloed op. En meeroken wordt veroorzaakt door een roker. Je hoort niet te roken waar anderen bijzitten en dat geldt niet alleen voor kinderen maar voor alle mensen.

IK hoestte me inderdaad kapot in het tijdperk dat er nog in het wilde weg gerookt mocht worden. Op kantoor zat mijn collega de hele dag te paffen en die voelde zich in haar kruis getast als ik vroeg om het te beperken. Dat was haar vrijheid zei ze.
Hetzelfde gebeurde in restaurants waar mijn smaak werd bedorven door die asociale egoisten aan een buurtafel die na hun heerlijke diner het mijne gingen vergallen door die vuiligheid. Ik ben blij dat daar nu wettelijke voorschriften voor zijn om dat uit te sluiten.
Het is dus geen hetze maar opkomen voor mijn recht om geen hinder te hebben van een overlast bezorgende roker.
En ik pas ervoor, zodra dat mogelijk zou zijn, om ook nog eens te moeten bijdragen in de zorgkosten van iemand die een ziekte als gevolg van zijn/haar gerook krijgt. Zo iemand wil wel de lusten van het roken hebben maar de lasten op de gemeenschap afwentelen. Ik vind dat die rokers daar een hogere bijdrage aan moeten leveren ter compensatie daarvan. [|)
Dus jarenlang heb je meergerookt.......gratis en voor niets. Nooit werd er gevraagd om er aan mee te betalen en op de koop toe, gaan alle tabaks accijnzen naar een fonds die ook jou mogelijk toekomstige gezwelletje aan gaat pakken. Da's toch ook niet eerlijk?

Nee Ruud, zonder gekheid. Ik vraag me af waar jullie tegen gaan zijn als er niemand meer rookt en jullie er achter komen dat het aantal kankergevallen en gevallen van hart en vaatziekten niet noemenswaardig afnemen. Potverdikke, wat is er dan de werkelijke oorzaak van deze aandoeningen? :crazy:

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 275
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 05:37

Re: Roken in Thailand

#96 Bericht door jvs » woensdag 28 september 2011, 04:01

Even terug naar topic,het valt mij op dat er in Thailand op veel plaatsen gewoon weer gerookt wordt en er weinig of niets gedaan wordt om de antirook wet te handhaven.
De uitbaters willen geen klanten wegjagen die na de maaltijd een peuk opsteken maar ze schijnen niet te begrijpen dat ze door dit beleid andere mensen juist een reden geven om weg te gaan.
Het schijnt net te gaan als in NL,veel regels maar niemand die zorgt dat ze nageleeft worden.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Roken in Thailand

#97 Bericht door dutch » woensdag 28 september 2011, 04:32

De ontwikkelingen op medisch gebied blijven maar doorgaan en daarmede ook de kosten.
Er zal op een gegeven moment een discussie gaan ontstaan, of men wel tot elke prijs met behandelen (en rekken van leven) moet/kan doorgaan.
Uiteindelijk komen deze behandelingskosten uit de gemeenschappelijke pot.

Denk bijv. eens aan het prenatale onderzoek,waarbij men tegenwoordig al in zeer vroeg stadium een bijna onmogelijke medische situatie ziet aankomen.Wie draait er voor de extreme kosten op, die het hele verdere "leven" zullen blijven?
Uiteindelijk zullen keuzes gemaakt worden en denk ik dat er inderdaad een stukje eigen risico gaat worden ingecalculeerd.(De vervuiler betaald,als je me deze vergelijking toestaat).
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Roken in Thailand

#98 Bericht door Hua Thale » vrijdag 25 januari 2013, 09:49

Zo heb er een vol jaar niet roken opzitten.
Ooit eens de Nederlandse versie van Ellen Carr gekregen op de i-pad.
Na het e-book vooral heel op het gemak gelezen te hebben ging het eigenlijk vanzelf.
Er zijn nog wel eens momenten dat je denk "Lijk mij lekker" maar dat heb ik met meer dingen. :Whistle:
Resultaat: Na veertig jaar roken en vele pogingen om te stoppen, zat op een pakje sigaretten per dag of een pak shag op de anderhalve dag (Zware) kan je natuurlijk geen wonderen verwachten.
Niettemin heb sterk de indruk dat mijn conditie goed vooruit gegaan is.
Vrouw is er blij mee hoef nu alleen maar te "Tanken" als de benzine op is.
Huis "Stinkt" niet meer.
Het lijf is wat meer tot rust gekomen.
Op naar het volgende jaar.
Eentje voor mijzelf :clap:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Roken in Thailand

#99 Bericht door prajak » vrijdag 25 januari 2013, 09:55

Gefeliciteerd ! :clap: :clap: :clap:

Ik feliciteer mezelf niet meer na gestopt te zijn op 8 april 2011 en ja, ik snuif wel eens een pijp- of sigaarlucht op en denk 'best wel lekker' maar daar laat ik het bij. En die 20 kilo neem ik onderhand echt voor lief, die gaan er echt niet af.....

Ik heb ergens een leuke foto; even zoeken en dan plaats ik hem hier wel. Als dat mag van Chang want er zit copyright op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Roken in Thailand

#100 Bericht door prajak » vrijdag 25 januari 2013, 10:01

Foto weggehaald door mij wegens mogelijk auteursrecht.
Laatst gewijzigd door prajak op zaterdag 30 maart 2013, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: Roken in Thailand

#101 Bericht door frans49 » vrijdag 25 januari 2013, 10:19

joepattaya schreef: [|)
Nee Ruud, zonder gekheid. Ik vraag me af waar jullie tegen gaan zijn als er niemand meer rookt en jullie er achter komen dat het aantal k ... g afnemen. Potverdikke, wat is er dan de werkelijke oorzaak van deze aandoeningen? :crazy:[/quote]



Dat je dit nog denkt en opschrijft getuigd niet van enig gedegen onderzoek.
Ik mag het niet schrijven maar dit zelfs denkend in 2013 is " gewoon een beetje dom" .
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Roken in Thailand

#102 Bericht door RuudThai » vrijdag 25 januari 2013, 10:38

Van de week net toevallig gezien op BVN bij een Vlaams programma (Koppen of Terzake, dat weet ik niet meer) dat in 20 % van de Belgische horecagelegenheden, vnl. café's, het rookverbod niet wordt nageleefd. Verschillende uitbaters hadden al boetes gekregen, sommigen meerdere boetes, en die weigerde men categorisch om die te betalen.
Nu heb ik niet zo'n probleem met burgerlijke ongehoorzaamheid, echter, zolang het een ideëel doel betreft. En dat kun je roken toch onmogelijk noemen.
Ik hoop dat de Belgen vasthouden aan handhaving van het rookverbod en de onwillige horeca-uitbaters voor de keus stellen: boete betalen én rookverbod handhaven óf sluiting van de tent.

Nederland is zoals zo vaak het voorbeeld van slapte: in kleine cafeetjes zonder personeel mag weer worden gerookt, dit dankzij de immer schipperende VVD. Dat daarmee de iets grotere café's mét personeel worden benadeeld schijnt niet door te dringen tot de minister. Ik zou zeggen: gelijke monniken, gelijke kappen en geen gezeur van ik wist het niet. Handhaven! [|)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Roken in Thailand

#103 Bericht door Hua Thale » vrijdag 25 januari 2013, 11:48

Ja heel eigenlijk het onderwerp RuudThai.
De restaurants met te weinig muren hier in Khorat/korat hebben er ook een beetje lak aan.
Men verstrekt gewoon asbakken veelal of kijkt de andere kant uit.
Men wil geld verdienen en dan ja dan ziet men dingen anders.
Was ook altijd een tegenstander van het verbod zoals dat nu werkt.
Verkoop punten minimaliseren en leeftijdcontrole, in horeca lucht kwaliteit controleren en verplichten filteren dus met apparatuur etc. er waren vele andere mogelijkheden maar goed verleden tijd.
Dat is verboden werkt niet echt als je de geschiedenis er op na slaat.
Het is ook maar zeer minimaal een onderdeel geweest van mijn stop actie het VERBOD.
Net als de "Foto's" op het pakje.
Heb ook geen stervende mensen in het vaandel gehad.
IK was het gewoon zat meer als zat.
Dat de weinige mensen die wel roken helpen in plaats van een ieder om je heen is logisch.
Hoewel ik die enkeling om mij heen nooit als irritatie heb gezien
Denk dat de jeugd primair is, zorg dat ze er NIET aan beginnen en ja wij de "Oude " garde persoonlijk leef ik er prettiger bij maar of ik er nu ouder van gaat worden geloof het niet zo.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Roken in Thailand

#104 Bericht door ron » vrijdag 25 januari 2013, 12:02

Afbeelding

Ik steek er nog maar eentje op,....uche-uche.
Julie wel gefeliciteerd met het behaalde resultaat........kan zelf niet langer dan een maand volhouden. :oops:

Afbeelding

Ron. :Whistle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Roken in Thailand

#105 Bericht door joepattaya » vrijdag 25 januari 2013, 12:39

Even voor de anti-rokers, maar natuurlijk ook voor de verstokte rokers onder "ons" die binnenkort afreizen naar het Sodom-Gommorra.
De politie van dit geweldige en grootste thema-park van de Wereld gaat de komende tijd in het kader van de criminaliteitsbestrijding de anti-rook-wet strenger naleven......of anders gezegd.......ze gaan strenger toezien op de naleving....ja zo staat het er goed.

Dus als je rookt, dan ben je eigenlijk crimineel bezig, of is dat alleen als rookt op een plek waar dat niet mag.

Nog even voor de duidelijkheid:
- restaurants
- bars
- gogo-bars
- karaoke-bars
- openbare gebouwen
- hotel (lobbies)
- ziekenhuizen
- bussen en song taews (en volgens mij ook taxi's)

In principe mag je nergens roken waar ene dak boven is, ook niet als er geen wanden staan (het bekende open-bier-bar-principe).
Je mag dan pas roken op de daarvoor aangewezen plaatsen.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”