wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#31 Bericht door jomel17 » maandag 14 december 2020, 14:10

Wij hadden een huurcontainer. Denk eraan maar dat zal Transpack je ook vertellen dat je alles op de naam van je vrouw invoert.
Wij hadden 187 items op de paklijst staan maar bijvoorbeeld een bed of bureau betaat al uit minstens 4 onderdelen.
Er kan in een 20 ft omgeveer 26 kuub, wij hadden hem bijna vol met 23 kuub.
Wij hadden bij Transpack een prima contact met Angela van de Hoven en we hebben geen aandelen in dat bedrijf
Onze container is verleden jaar op 4 december ingepakt en binnen een paar dagen verscheept.
Aankomst was als ik het goed herinner ongeveer 16 januari.
Sterkte met je kids en ik zou zeggen gewoon dooorgaan, je oudste kan altijd nog terug als hij hier niet kan wennen ..
หลงรัก

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#32 Bericht door gerrit11 » maandag 14 december 2020, 15:03

bedankt heren, helder antwoord.

Ik zal die Transpack ook een mail sturen.
en wat je zegt Joep, voor 3000 koop ik echt niet wat ik hier heb.
Ik heb daar een redelijk groot huis en wat er nu staat is daar gekocht en dat is van mindere kwalitijd als wat we hier hebben.
ja een koelkast is prima maar meubels, dat valt na jaar uit elkaar..

een maat van me verkocht alles hier en kocht daar nieuw, maar zijn huis was net zo groot als mijn badkamer!! :D
En ik wil me gereedschap meenemen, dat ken ik daar ook niet kopen.

Eerst dat met me zoon zien te regelen, opsturen is zo gebeurt.
bedankt nog.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#33 Bericht door jomel17 » donderdag 17 december 2020, 14:25

Gerrit, nog even een tip voor je , iemand had het over dozen van Gamma.
Niet doen je kan veel goedkoper online bij diverse dozen centrales kopen
Ik had er net niet genoeg gekocht en de laatste dozen bij zo'n opslag keten met de vuurtoren gehaald
หลงรัก

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#34 Bericht door gerrit11 » donderdag 17 december 2020, 20:43

Nee veel eenvoudiger, ik haal ze hiervoor t industrieterrein bij bedrijven. Die gooien ze weg. En dat zijn vaak grote en sterke en kosten uiteraard niets 😊😊. Ik neem aan dat dit geen probleem is?
Die windmill belde me vandaag wat ik van die offerte vond, ja veels te duur.
Ik haal geregeld auto’s en motoren uit de usa en dat kost me stukken minder. Dus dat zou ook met Thailand moeten kunnen.
Laatst gewijzigd door gerrit11 op woensdag 12 mei 2021, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#35 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 17 december 2020, 23:28

Gerrit11, ga niet voor een duppie op de eerste rang zitten!

Windmill staat op media goed aangeschreven en heeft ruime ervaring in Thailand; daar hebben ze brokers voor die de ins en out kennen! Een goedkope club kan leiden tot visitatie, extra transportkosten naar jouw huis en verlies of schade van/aan jouw spullen. Of je mag de container zelf gaan uitladen in Laem Chabang onder toezicht van de douane...

Kwaliteit heeft een prijs. Vergeet verder niet dat de USA maar de helft van de afstand naar Thailand is. Vergelijk de offertes dus minutieus en val niet dood om een paar euro.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#36 Bericht door jomel17 » vrijdag 18 december 2020, 06:15

Erik, windmill en Transpack gebruiken in Thailand dezelfde firma om het af te handelennamelijk Boonma.... werd ook prima geregeld . verwachting was dat ze 10 uur in de ochtend in Khon Kaen zouden zijn, ze waren er om 8 uur al. 5 man extra om alles uit te pakken
หลงรัก

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#37 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 18 december 2020, 08:01

Klopt! Maar er zijn er meer op de markt en een lagere prijs moet ergens door komen. En dan komen je spullen niet of kapot aan. Ik had in 2002 geen container maar een grote kist en alles kwam keurig binnen maar ik moest wel mee de douane langs. Dat gaat tegenwoordig anders.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#38 Bericht door Joep » vrijdag 18 december 2020, 09:00

Wij zijn ook zeer tevreden over Transpack, alles netjes geregeld en ook bijna zonder breuk.
Op de gehele container slechts één glas gebroken van het totale huishouden.
Wij hebben diverse offertes aan gevraagd, en reviews bekeken.

Als je slechts een beetje wil meenemen (1 tot 2 M3) dan is een deelcontainer wel interessant. Hierbij staat Windmill goed aangeschreven.
Wij hebben onze persoonlijke dingen een beetje berekend en kwamen al snel op die 2 kuub.
Daarnaast hadden we goede en degelijke meubels, wat gereedschap en apparatuur die nog vrij nieuw was.
Dan is de beslissing al snel genomen, want dan wordt verschil steeds kleiner mbt een hele container.
Zo uit het hoofd was die deelcontainer € 1200 en de hele container € 2300
Voor dat verschil kun je geen huis inrichten in Thailand met goede meubels.

Wij hadden indertijd gekozen voor de optie om alles zelf in te pakken en in BKK weer zelf uit te pakken.
In NL alles rustig ingepakt, iedere dag een beetje (de dingen die je niet dagelijks gebruikt) en in de laatste week mbv enkele vrienden en familie de rest.
De container 24 uur voor het huis laten staan (meerprijs was toen iets van € 100) en op ons gemak ingepakt.
In BKK een grote meevaller, we waren wat mensen aan het regelen toen de agent contact opnam en vertelde dat hun alles zouden uitladen en uitpakken.
Op de dag verschenen ze met een team van een man of 6 en binnen een paar uur was de container leeg en de sommige spullen weer uitgepakt.
Wij hadden niet alles laten uitpakken omdat we in een tijdelijke woning zatten en 3 maanden later toch weer moesten verhuizen als het huis opgeleverd werd.

Tot op heden geen spijt van onze keuze om alles mee te nemen.
Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#39 Bericht door gerrit11 » vrijdag 18 december 2020, 14:09

Hoi heren,
ik hoef ook niet voor niets de boel te verzenden maar ik vind 4400 euro gewoon veels te veel geld.
ik heb van anderen gehoord die alleen de contaner verzonden vanaf nl naar bkk voor 1100 euro. dan daar wat kosten gehad bij douane en transport naar huis maar dan komt er zeker geen 3300 euro bij!!
En 2 zwagers zijn ook chauffeur daar dus die kan zo de container rijden of ik kan t overladen in andere container/ trailer.
Ik heb idd veel goed gehoord over Windmill maar vind de offerte die ik kreeg gewoon veels te hoog en ga t nog ff bij dat transpack vragen.
Uiteraard nog wat andere.

Ik had ook iemand gesproken die in Phuket woont en die t al een paar keer heeft gedaan, een contaner gekocht en daar weer verkocht.
ene rene. dat vond ik ook interessant, er een kopen hier en daar weer verkopen.
Ik vond t sowieso vreemd dat ik 2 x werd gebeld door Windmill waarbij me werd gevraagd of ik accoord ging. ( of ze om werk verlegen zaten )
Nee, die word t ( nog ) niet.

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#40 Bericht door gerrit11 » maandag 17 mei 2021, 15:09

Had nog een offerte gevraagd bij transpack voor 20tf, deelcontainer.
Zelf inpakken en laden/ lossen.
5350 euro !!
Als ik hier en elders dan lees van 2000-3500 euro begrijp ik Niet waarom die prijzen bij mij een stuk hoger zijn?
En dan vaak zelfs 40 ft container.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#41 Bericht door Joep » maandag 17 mei 2021, 15:29

Misschien dat de prijzen gestegen zijn de laatste jaren.
Container vervoer is gigantisch toegenomen.
Mijn verhuizing was in 2012.
Weet niet meer de exacte bedragen, maar in mijn geheugen staat iets van € 3.000,- alles inbegrepen.
Kan iets meer zijn, maar niet gigantisch
Had destijd Kelly Juhrend als contactpersoon.
Meen mij wel te herinneren dat ik eerst ook een hogere offerte had en na telefonisch contact op een andere prijs uitkwam.

Hoe staat de kids er nu tegenover ?

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#42 Bericht door jomel17 » maandag 17 mei 2021, 15:39

Gerrit, als je de laatste tijd het nieuws een beetje hebt gevolgd had je gemerkt dat er een tekort aan containers is al een half jaar, dus de prijzen gaan omhoog.
Maar gelukkig de euro t/o de baht ook kreeg vandaag 38.198.....
หลงรัก

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#43 Bericht door gerrit11 » maandag 17 mei 2021, 16:44

dag Joep,

Ja voor 3000,- wil ik het ook wel doen maar 5350 vind ik wel belachelijk veel. windmill was 4400 en dat vond ik al veel.
waar die prijsstijging vandaan komt weet ik niet, dacht dat de wereld economie op ze gat lag?
Niet dus, die is iid geëxplodeerd. maar dan vanuit asia deze kant op. er gaan heel weinig lege containers leeg terug en waarom je dan zo veel moet betalen om iets die kant op te sturen is me een raadsel.
Ik zag wel dat in 2022 de prijzen met wel 25% kunnen stijgen maar das nu nog niet.
Me zoon wil nog niet echt, eerst ff een paar weken straks, zag dat t gedoe van quarantaine al minder is als je gevactioneerd bent. Wij hebben al corona gehad dus hebben dan aan 1 vactinatie spuit voldoende :worshippy:

Ja Jomel, blij dat die Bath stijgt, dat is zeker beter voor iedereen. scheelt wel ff als ik straks spaargeld overmaak :D .
Maar wist niet dat er een tekort aan Containers was, slaan er zoveel overboord :D .
Ja wil er wel werk van gaan maken dit jaar.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#44 Bericht door Joep » maandag 17 mei 2021, 17:02

Zou ze gewoon bellen en dan vragen, dan kom je misschien op een heel andere prijs.
Ik heb indertijd gekozen voor Transpack omdat die "geduldiger" waren aan de telefoon om alles uit te leggen aan iemand die er geen verstand van heeft.

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#45 Bericht door gerrit11 » maandag 17 mei 2021, 17:24

hoi, ja ik zal ze morgen eens bellen, dat heen en weer mailen schiet niet echt op.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”