Passen de DVD's uit Nederland in de DVD spelers in Thailand?

Luister naar muziek uit Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Passen de DVD's uit Nederland in de DVD spelers in Thailand?

#1 Bericht door Jeanette » woensdag 03 augustus 2011, 20:40

Vandaag wilde ik neuzen bij V & D voor DVD's. Het lijkt me leuk om een strandfeest/BBQ te hebben deze winter bij Ban Phe met niet alleen de muziek van Queen maar ook b.v. de concertregistratie uit Wembley op een grote TV. Maar de verkoper vertelde mij dat de DVD's uit Europa van regio 2 zijn en Azië een andere regio is. Dus dat het niet compatible is. Dit is echt nieuw voor mij. Ik hoop dat de goede man wat gespoten, gesnoven of gesilkt heeft en dat hij fantaseerde. Ik vroeg of Amerika dan regio 1 is en dat beaamde hij.

Dus mijn vraag is; Heeft iemand DVD's uit Nederland en een DVD speler uit Thailand? En zo ja, werkt het goed?

Vast mijn dank,
Jeanette

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: Passen de DVD's uit Nederland in de DVD spelers in Thail

#2 Bericht door frans49 » woensdag 03 augustus 2011, 20:55

Jeanette schreef:Vandaag wilde ik neuzen bij V & D voor DVD's. Het lijkt me leuk om een strandfeest/BBQ te hebben deze winter bij Ban Phe met niet alleen de muziek van Queen maar ook b.v. de concertregistratie uit Wembley op een grote TV. Maar de verkoper vertelde mij dat de DVD's uit Europa van regio 2 zijn en Azië een andere regio is. Dus dat het niet compatible is. Dit is echt nieuw voor mij. Ik hoop dat de goede man wat gespoten, gesnoven of gesilkt heeft en dat hij fantaseerde. Ik vroeg of Amerika dan regio 1 is en dat beaamde hij.

Dus mijn vraag is; Heeft iemand DVD's uit Nederland en een DVD speler uit Thailand? En zo ja, werkt het goed?

Vast mijn dank,
Jeanette

Alleen moet je een schoenlepel gebruiken.
:D :D

Geen probleem hoor.
:clap: :clap:
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Passen de DVD's uit Nederland in de DVD spelers in Thail

#3 Bericht door Jim » woensdag 03 augustus 2011, 23:42

of hij wat gesnoven heeft had weet ik niet maar z'n verhaal klopt wel ;)
thailand is regio 3

met de meeste spelers kan je (ik geloof 5x) van regio wisselen.
er zijn ook regio 0 disks en die kunnen overal op worden gespeeld.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dvd#Regiocode
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Passen de DVD's uit Nederland in de DVD spelers in Thail

#4 Bericht door Akang » donderdag 04 augustus 2011, 02:27

Je kunt natuurlijk ook een kleine, goedkope dvdspeler uit NL meenemen [hmmz wel opletten met de stekker, die is weer anders......... :Whistle: ]
Even the longest journey starts with the first step...

travelalone
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: donderdag 03 januari 2008, 15:42
Locatie: Chiang Mai

Re: Passen de DVD's uit Nederland in de DVD spelers in Thail

#5 Bericht door travelalone » donderdag 04 augustus 2011, 03:27

Ik heb hier enkele legale DVD's uit Nederland liggen welke ik zonder problemen op mijn in Thailand gekochte DVD speler kan afspelen.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Passen de DVD's uit Nederland in de DVD spelers in Thail

#6 Bericht door Mart » donderdag 04 augustus 2011, 04:08

Jeanette schreef: Dus mijn vraag is; Heeft iemand DVD's uit Nederland en een DVD speler uit Thailand? En zo ja, werkt het goed?
Vast mijn dank,
Jeanette
JA ... JA ... JA :lol:

JA 1 = mits legaal - succes :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Passen de DVD's uit Nederland in de DVD spelers in Thail

#7 Bericht door prajak » donderdag 04 augustus 2011, 07:13

Ja, en no problem met dvd's uit NL. Veel dvd's uit westerse landen hebben regiocode 0 dus let daar op als je koopt. En anders, goeie tip, neem een dvd speler mee uit NL.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Passen de DVD's uit Nederland in de DVD spelers in Thail

#8 Bericht door RuudThai » donderdag 04 augustus 2011, 11:07

Nou, dan hebben bovenstaande leden geluk gehad. Want ik heb toch een aantal dvd's uit Nederland die hier niet op alle spelers konden worden gedraaid. De ene speler is regiovrij gemaakt en de ander heeft regiocode 3, dus van Azie. En met die laatste heb je dan een probleem.
Wat eenvoudig is op te lossen want je gaat naar Google, tikt het merk en typenummer van het apparaat in gevolgd door "regionhack" en dan krijg je bijv. de website http://www.videohelp.com/dvdhacks/ met gelijk een doorverwijzing naar jouw apparaat.
Vaak zijn de B- en C-merken regiovrij maar merken als Samsung, LG en Sony wel voorzien van de regiocode. Doch op die website staan de trucks om ze via een geheime fabrieksinstelling simpel te wijzigen in regiovrij.
Natuurlijk kan dit ook bij Nederlandse apparaten met regiocode 2 waarop je geen andere dvd's kunt draaien.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Passen de DVD's uit Nederland in de DVD spelers in Thail

#9 Bericht door Jeanette » donderdag 04 augustus 2011, 13:02

Dit antwoord kreeg ik van Ton van Laemya .....
Hi Jeanette,

De verkoper heft waarschijnlijk niets gesnoven maar is een aantal jaren stil blijven staan.
Toen de DVD/VCD op de markt kwam was er inderdaad een regio aan verbonden. Afgesproken door de grote merken, oa Philips, Panasonic.
Europa/Azië/Amerika/XX. Weet niet meer hoeveel. Maar ja…de goedkope merken hadden er maling aan. Zowel voor de spelers als de DVD’s. En zo is het eigenlijk met het badwater weggegooid.
Inmiddels zijn alle spelers allang regio vrij. Maar er zijn rechtszaken om geweest! Je moet alleen nog wel oppassen met bv DVD’s uit Amerika.
Die zijn heel soms alleen in NTSC en niet in PAL. Maar ook daar hebben de meeste spelers maling aan, NTSC is enkel ietsje minder van kwaliteit.
VCD is in Azië heel populair. De kwaliteit van vrnl. beeld is minder en daardoor kan er meer op 1 schijfje gezet worden en dus uiterst geschikt voor karaoke.
Maar voor gewoon in de kroeg of op het strand merk/zie je het niet.

Hier in Thailand, waar alles gekopieerd wordt, is alles te koop en op elke speler af te spelen.
Koop een spelertje van 800 Baht en hij kan alles, tot karaoke aan toe.
Consumenten elektronica kost veel minder dan vroeger en kan veel meer.

Als Queen fan heb ik natuurlijk naast een berg CD’s de nodige DVD’s van ze. Zelfs een kopietje van Garry Mullen!
Enkele heb ik in Bangkok gekocht.
Ik ben heel zuinig op mijn DVD’s (en CD’s) en de jongens hier mogen ze ook niet lenen van me.
De sloddervossen!
Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen maken op de voor mij vroege ochtend.

.... stukje er uit ....
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Groetjes uit gelukkig weer zonnig Ban Phe.
Ton
Wel, dan ga ik me nu eens verdiepen in de vraag wie er komt als welke muziek draait. :?: :roll: :?: Wat vinden jullie (en dan bedoel ik potentiele gasten) van Elvis Presley, Clif Richard, Michael Jackson, Ander Rieu, de golden oldies/60ties of een van de live aids concerten? Ik noem maar wat, doe eventueel ook een suggestie. En ook een voor de meest ideale datum. (b.v. de 74ste verjaardag van Hare Majesteit) Niet dat ik zo pro Willem ben maar die datum bindt ons. ;) :Whistle: [|(

En als je 100% zeker weet dat je hier geen zin, tijd of geld voor hebt dan dit draadje overslaan graag. Echt, graag alleen positieve reacties of dit draadje dood laten bloeden. 8-)

Jeanette

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Passen de DVD's uit Nederland in de DVD spelers in Thail

#10 Bericht door RuudThai » donderdag 04 augustus 2011, 15:02

Hoe hij erbij komt dat alle dvd-spelers allang regiovrij zijn begrijp ik niet helemaal.
Mijn eind vorig jaar hier in Thailand gekochte LG home-theatre was echt nog afgesteld op regio 3 en ik moest echt wel de truc met de regiohack uithalen voordat films als Oorlogswinter, De Storm en De Aanslag konden draaien op dat toestel.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Passen de DVD's uit Nederland in de DVD spelers in Thail

#11 Bericht door Jim » donderdag 04 augustus 2011, 15:04

hehehe.. tja.. en regio 5 is overbekend in de download scene dus hoe hij er sowieso aan komt dat het iets uit het verleden is.. :roll:

ach, jeanette merkt het vanzelf wel :giggle:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Passen de DVD's uit Nederland in de DVD spelers in Thail

#12 Bericht door Gardensafari » donderdag 04 augustus 2011, 16:12

Passen de DVD's uit Nederland in de DVD spelers in Thailand?
Ja, ze passen allemaal. LP's niet.

Maar zeker bij duurdere home cinema sets is er nog wel degelijk het regioprobleem.
Dat kun je op twee manieren verhelpen: de al genoemde regiohack, of de DVD op je computer zetten en een programmaatje gebruiken om die regiocode eruit te halen.
Daarna DVD weer terugzetten op een lege beschrijfbare DVD.
Dat laatste was vroeger heel gemakkelijk, maar tegenwoordig gebruikt men vaak double-layer DVD's met een hogere opslagcapaciteit.
De branders en de beschrijfbare DVD's voor die hogere opslagcapaciteit kunnen heel duur zijn.

Hoe goedkoper de DVD-speler die je koopt hoe groter de kans dat hij alles afspeelt.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Passen de DVD's uit Nederland in de DVD spelers in Thail

#13 Bericht door Mart » donderdag 04 augustus 2011, 16:36

RuudThai schreef:Nou, dan hebben bovenstaande leden geluk gehad.

Vaak zijn de B- en C-merken regiovrij maar merken als Samsung, LG en Sony wel voorzien van de regiocode.
Ik ben van mening dat een JVC XV-NK38SL DVD Player geen B of C merk is. Daarom heeft JVC in de handleiding keurig vermeld hoe men op eenvoudige wijze zelf de regio code kan aanpassen. Mijn apparaat staat ingesteld op 0 - nul - [|)
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Passen de DVD's uit Nederland in de DVD spelers in Thail

#14 Bericht door RuudThai » donderdag 04 augustus 2011, 16:49

Mart schreef:
RuudThai schreef:Nou, dan hebben bovenstaande leden geluk gehad.

Vaak zijn de B- en C-merken regiovrij maar merken als Samsung, LG en Sony wel voorzien van de regiocode.
Ik ben van mening dat een JVC XV-NK38SL DVD Player geen B of C merk is. Daarom heeft JVC in de handleiding keurig vermeld hoe men op eenvoudige wijze zelf de regio code kan aanpassen. Mijn apparaat staat ingesteld op 0 - nul - [|)
Goed lezen Mart! Ik schrijf: "merken als" en dat betekent dat ik deze alleen als voorbeeld gebruik. Ik heb toevallig de 3 grootste merken (volgens mij) in Thailand genoemd, maar JVC, Panasonic, Philips vallen natuurlijk ook onder de A-merken. En dan zal er misschien weer iemand opstaan die kermt dat Akai ook een A-merk is. Goed hoor, je hebt gelijk; zeg ik ook vaak tegen mijn 6-jarig zoontje.... :cheesy:
In de handleidingen van mijn LG's en Samsung stonden geen vermeldingen hoe je de regiocode op regiovrij moest zetten, wel op 1 t/m 5. Formeel zou dat ook niet mogen want dan doorkruis je het regiobeleid. En op die hackpagina zie je dat het nog steeds nodig is om de verborgen fabrieksinstelling te kunnen wijzigen.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Passen de DVD's uit Nederland in de DVD spelers in Thail

#15 Bericht door Pieter » vrijdag 05 augustus 2011, 14:01

Ik heb pas mijn pioneer regio vrij gemaakt en dat viel dus niet mee

veranderde firmware software gedownload van een zweedse site

best wel knap van mezelf

Pieter [|( [|) :angel:
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Plaats reactie

Terug naar “Muziek”