Amerikaanse Remake van Bangkok Dangerous komt er dit jaar.

Informatie over films uit Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Amerikaanse Remake van Bangkok Dangerous komt er dit jaar.

#1 Bericht door JohanS » vrijdag 11 januari 2008, 13:07

Amerikaanse Remake van Bangkok Dangerous komt er dit jaar.

In de hoofdrol : Nicolas Cage.

Dit hoeft zeker geen betere film te worden maar als positieve punten zijn er wel de opnames in Thailand zelf en hetzelfde regisseursduo als van de originele film.

Release Datum : 16 april 2008 voor Belgie.
Nederland 24 April.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#2 Bericht door marceziani » vrijdag 11 januari 2008, 22:07

Heb de originele thuisliggen en die vond ik top. Kan me niet voorstellen dat de Holywood-remake (nog) beter of mooier wordt, maar we wachten eerst maar even af. Ik vind Cage een goede acteur, dus ben wel benieuwd.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Me&Myself&I
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 70
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2007, 19:09
Locatie: Nederland, nog!!

#3 Bericht door Me&Myself&I » vrijdag 11 januari 2008, 22:27

Remakes toch bijna altijd slechter :shock:
Some things are just meant to be!!

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#4 Bericht door JohanS » zaterdag 12 januari 2008, 10:19

Me&Myself&I schreef:Remakes toch bijna altijd slechter :shock:
Zelfde regisseurs als origineel, in Thailand opgenomen en ook gedeeltelijke Thaise Crew; lijkt mij toch een interssante film om te kijken.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Amerikaanse Remake van Bangkok Dangerous komt er dit jaar.

#5 Bericht door marceziani » dinsdag 02 september 2008, 09:45

Het is inderdaad de moeite waard om de film te bekijken. De Hollywood-remake lijkt heel veel op het origineel, maar er zijn enkele verschillen. Er zijn - vanzelfsprekend - wat meer dialogen in het Engels. Zodra huurmoordenaar Joe (Nicolas Cage) in beeld komt, zijn de dialogen in het Engels, maar de Thai onderling spreken gewoon Thai. Verder kan huurmoordenaar Joe spreken en horen en zijn liefje, die bij de apotheek werkt, kan niet praten. Dat was in de oorspronkelijke versie niet het geval.

Ik vond de oorspronkelijke versie beter. Cage kan mij niet geheel overtuigen, terwijl ik hem normaal gesproken heel graag zie spelen. Verder is de verhaallijn wat mooier verfilmd in het origineel. In het origineel wordt er teruggekeken naar het verleden van de huurmoorderaar en hoe hij zijn 'leerling' alle trucjes van het vak bijbrengt. In deze remake wordt er niet teruggekeken en de verhouding leerling-leraar minder nadrukkelijk en minder spectaculair in beeld gebracht.

Toch de moeite waard? Jazeker. De opnames zijn voornamelijk in Bangkok. Ook het spectakel bij de drijvende markt is leuk gedaan. Het is een onderhoudende film en als Thailandliefhebber moet je hem gezien hebben. De oorspronkelijke versie is echter veel beter.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

BIRD
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 60
Lid geworden op: donderdag 26 februari 2009, 10:07

Re: Amerikaanse Remake van Bangkok Dangerous komt er dit jaar.

#6 Bericht door BIRD » maandag 02 maart 2009, 15:47

dez remake is echt waardeloos, hele verhaal slaat nergens meer op, ik raad aan om gewoon het origineel te kijken en deze niet.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Amerikaanse Remake van Bangkok Dangerous komt er dit jaar.

#7 Bericht door JohanS » maandag 02 maart 2009, 23:10

BIRD schreef:dez remake is echt waardeloos, hele verhaal slaat nergens meer op, ik raad aan om gewoon het origineel te kijken en deze niet.
Dit slaat nergens op. Het is duidelijk een van de betere holywood producties.
En ik kon Cage wel verdragen in deze film alhoewel ik zeker geen fan van hem ben.

Zien die Film.

BIRD
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 60
Lid geworden op: donderdag 26 februari 2009, 10:07

Re: Amerikaanse Remake van Bangkok Dangerous komt er dit jaar.

#8 Bericht door BIRD » dinsdag 03 maart 2009, 10:14

JohanS schreef:
BIRD schreef:dez remake is echt waardeloos, hele verhaal slaat nergens meer op, ik raad aan om gewoon het origineel te kijken en deze niet.
Dit slaat nergens op. Het is duidelijk een van de betere holywood producties.
En ik kon Cage wel verdragen in deze film alhoewel ik zeker geen fan van hem ben.

Zien die Film.
Het is eerder te zien aan cage dat het een haast klus was, hij acteert echt op de automatische piloot.....en in het originele verhaal is de killer doofstom en dus dachten ze laten we hem nu dan maar een doofstom vriendinnetje geven want cage een doofstomme spelen kan natuurlijk niet, dus vandaar belachelijk imho.

Hendrik
kenner
kenner
Berichten: 94
Lid geworden op: zondag 23 september 2007, 20:59

Re: Amerikaanse Remake van Bangkok Dangerous komt er dit jaar.

#9 Bericht door Hendrik » dinsdag 03 maart 2009, 12:45

BIRD schreef:
JohanS schreef:
BIRD schreef:dez remake is echt waardeloos, hele verhaal slaat nergens meer op, ik raad aan om gewoon het origineel te kijken en deze niet.
Dit slaat nergens op. Het is duidelijk een van de betere holywood producties.
En ik kon Cage wel verdragen in deze film alhoewel ik zeker geen fan van hem ben.

Zien die Film.
Het is eerder te zien aan cage dat het een haast klus was, hij acteert echt op de automatische piloot.....en in het originele verhaal is de killer doofstom en dus dachten ze laten we hem nu dan maar een doofstom vriendinnetje geven want cage een doofstomme spelen kan natuurlijk niet, dus vandaar belachelijk imho.
Conclusie: smaken verschillen en iemand vindt hem slecht of goed. Of de film dat is..... daar waag ik me niet aan.
Ik vond de film ook wel aardig.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Amerikaanse Remake van Bangkok Dangerous komt er dit jaar.

#10 Bericht door JohanS » dinsdag 03 maart 2009, 16:14

BIRD schreef:
JohanS schreef:
BIRD schreef:dez remake is echt waardeloos, hele verhaal slaat nergens meer op, ik raad aan om gewoon het origineel te kijken en deze niet.
Dit slaat nergens op. Het is duidelijk een van de betere holywood producties.
En ik kon Cage wel verdragen in deze film alhoewel ik zeker geen fan van hem ben.

Zien die Film.
Het is eerder te zien aan cage dat het een haast klus was, hij acteert echt op de automatische piloot.....en in het originele verhaal is de killer doofstom en dus dachten ze laten we hem nu dan maar een doofstom vriendinnetje geven want cage een doofstomme spelen kan natuurlijk niet, dus vandaar belachelijk imho.
Indien de film een exacte kopij moest worden had het toch geen zin om een remake te maken.
De regisseurs zijn ook dezelfde dus hadden ze net zogoed het origineel kunnen gebruiken.
Kijk het is niet omdat de originele film 100 % Thai was dat ik hem goed Moet vinden

Ik vond dat je beelden van Bangkok er zeer goed uit zien.
Ik heb in ieder geval ervan genoten.

Plaats reactie

Terug naar “Films”