Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#16 Bericht door elst99 » maandag 26 oktober 2015, 18:13

Jammer dan heb je toch een hoop gemist en zeker de avondmarkt met enorm leuke eettentjes en veel verse vis en zeevruchten is toch echt een must.
Het was heel eenvoudig met het groene busje dat tot s'avonds 10 uur rijdt heel makkelijk te bereiken.

Heb je dus eigenlijk van Hua Hin weinig gezien, niet de tuinen van het Sofitel?
Jammer je reageerde nog al vreemd over hotelpersoneel dat als paaldansers en hotels als kindonvriendelijk, vreemd voor iemand, die in 9 jaar is op vakantie gaat, dat ik je leuke dingen had kunnen adviseren, maar daar al geen lol meer in had.
Als je nog is advies vraagt op een forum doe er dan iets mee en vraag dan naar iemands mening.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#17 Bericht door RuudThai » zaterdag 31 oktober 2015, 06:50

elst99 schreef:Jammer dan heb je toch een hoop gemist en zeker de avondmarkt met enorm leuke eettentjes en veel verse vis en zeevruchten is toch echt een must.
Het was heel eenvoudig met het groene busje dat tot s'avonds 10 uur rijdt heel makkelijk te bereiken.

Heb je dus eigenlijk van Hua Hin weinig gezien, niet de tuinen van het Sofitel?
Jammer je reageerde nog al vreemd over hotelpersoneel dat als paaldansers en hotels als kindonvriendelijk, vreemd voor iemand, die in 9 jaar is op vakantie gaat, dat ik je leuke dingen had kunnen adviseren, maar daar al geen lol meer in had.
Als je nog is advies vraagt op een forum doe er dan iets mee en vraag dan naar iemands mening.
Vreemd reageren? Nou, ik nam alleen maar de gegevens van de Agoda reserveringssite over waar je bij elk opgeroepen hotel de kamerinformatie kunt inzien en daar staan al die voorwaarden. Er zijn hotels waar ze geen baby's willen hebben, dus verboden voor onder de 2 jaar, er zijn hotels waar ze kinderen vanaf 5 jaar al als volwassenen beschouwen die dus een extra bed moeten hebben en er zijn zelfs hotels die gasten jonger dan 18 jaar afwijzen.

En dan denk ik met mijn vunzige gedachten dat dat wel eens geen gewoon hotel zou kunnen zijn maar een bordeel met kamertjesverhuur! :oops: :giggle: Vandaar mijn grappig bedoelde opmerking dat daar dan de receptionistes ook wel eens paaldanseressen zouden kunnen zijn! Maar ja, een grap uitleggen aan iemand die het niet snapt maakt het er niet leuker op.... ;)

En een klapbed bijzetten voor een kind? Nee hoor, dat deden ze niet bij de 2 hotels waar we hadden geboekt want dan moet je echt een extra bed bijbestellen en de kosten variëren dan van 500 tot 1000 baht per nacht. Met één enkele uitzondering tussen de tientallen hotels die ik heb bekeken, daar was het 300 baht.
Maar een aantal hotels laat toe dat je kinderen tot 11 of 12 jaar bij je op de kamer laat slapen mits je gebruik maakt van de bestaande bedden. Wel, een jongen van 10 (en sinds vandaag 11) jaar leg je natuurlijk niet bij z'n ouders in bed dus in het 1e hotel was er een 2-zitsbankje waar hij op kon slapen. Weliswaar was dat iets te klein maar Sjoerd is makkelijk, trekt z'n benen wat op en hij slaapt.
In het 2e hotel moest hij op de grond maar daarvoor hadden we een dikke slaapzak meegenomen en een laken en een fleece-deken. Ging prima!

Nee, we hebben weinig van het stadje Hua Hin gezien, wel een rondtour langs wat bezienswaardigheden er omheen en ook hebben we langs het (rots)strand van Cha-Am een uitgebreid seafooddiner genuttigd.
We zijn wel even vluchtig door de smalle straatjes van het centrum van Hua Hin gereden terugkomend van Cha-Am en het leek me wel aardig, maar we zijn er toch niet toe gekomen om daar nog eens naar terug te gaan.
Misschien een volgende ronde, volgend jaar of zo!
Maar eigenlijk denk ik dan ergens anders naar toe te gaan waar bijv. de zee echt blauw is zoals Koh Samet [|) .

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#18 Bericht door elst99 » zaterdag 31 oktober 2015, 08:40

Nou dan doe je iets verkeerd en in Thailand wonende en een Thaise vrouw, de hotels hebben allemaal reviews en een telefoon, dan reserveer je toch zo.
De meeste hebben ook familiekamers, dus ik begrijp je probleem echt niet.
In ons hotel hadden ze twee klapbedden die als de kamer groot genoeg is er bij zetten.
Maar ze hadden ook bezwaren als er Thaise families kwamen en met z,n 5 en op de kamer sliepen.
Bovenmatrassen op de grond en op de onderbedden sliepen de ouders, overdag werd het bed gebruikt als trampoline, met een hoop ellende voor de onderburen.
Je hebt in een week tijd geen tijd gehad om in het centrum te kijken, niet de avondmarkten, niet de Cicademarkt, ook niet het stationnetje, 'tjonge Ruud wat deed je dan iedere avond?
Vinegard, floatingmarkets, Venetian, waterparadijs, is zeker voor een kind leuk.
En inderdaad, in ieder hotel kun je je vriendin meenemen, je hoeft maar een paspoort te laten zien, maar daardoor zijn het nog geen bordelen.
Maar vraag dan niet meer aan forumleden om advies, alhoewel die sturen je niet naar een bordeel.

De zee is in januari, februari en maart het mooist en dan is hij vaak blauw!
Afgelopen woensdag is er veel olie en rotzooi op het strand aangespoeld, waarschijnlijk door een boot geloosd het is over 6 km vervuild.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#19 Bericht door RuudThai » zaterdag 31 oktober 2015, 15:30

Elst, niet iemand zo afkatten als hij niet precies doet wat JIJ leuk vindt. Dus laat mij nou in m'n waarde en dwing niet zo.
Het antieke stationnetje hebben we gezien bij de rondrit langs de tempel met het enorme standbeeld van die beroemde monnik, de watermarkt, de "Apenberg", enz.
Afbeelding

En we waren nog van plan om afgelopen zondag naar het centrum te gaan maar helaas, we liepen allebei een voedselvergiftiging op wat voor mijn vrouw resulteerde in een opname in het Bangkok Hospitaal midden in de nacht van zaterdag op zondag. Ik had het gelukkig minder dus voor mij alleen maar medicijnen maar we waren pas zondagnamiddag weer thuis en mijn vrouw bleef ook de volgende dag nog niet erg lekker. En dinsdag gingen wij weer terug naar huis.

Als je rechtstreeks boekt bij een hotel en niet via internet ben je een stuk duurder uit dan via een hotelboekingssite. Familiekamers zie ik weinig en zijn gelijk dubbel zo duur. Als ik nou net als jij aan de goudkust van je dorp zou wonen zou dat niet uitmaken :giggle: maar ik moet toch wel op de bahtjes letten.... :roll:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#20 Bericht door prajak » zaterdag 31 oktober 2015, 15:54

Ik heb het al gezien, Hua Hin is mij te duur.

Ik zoek mijn hotels op internet en ervaar het ongenoegen iedere keer weer dat Agoda en andere bemiddelaars de eerste twee, drie pagina's inpikken. Dan mag je blij zijn als je onder de plaatsnaam dat hotel nog tegenkomt en dan is het vaak in het Thais.

Dat kan ik aan, Kai belt dan hun telefoonnummer, dan boekt zij en dan ben ik goedkoper uit dan bij die bemiddelaars. De route vind ik zelf, heb een Thaise mond.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#21 Bericht door RuudThai » zaterdag 31 oktober 2015, 16:05

Wij en ook een Nederlandse vriend hebben het meegemaakt dat je niet vooraf boekt maar zo binnenloopt in een hotel, de prijs vraagt, korting vraagt, waarop doodleuk wordt verteld dat je via internet voordeligere tarieven kan krijgen.
Vandaar mijn opmerking dat boeken via een boekingssite een stuk voordeliger is dan direct boeken en dan bedoel ik ter plekke. Telefonisch zou dat dan ook moeten zijn, boekingssites bedingen meestal hoge kortingen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#22 Bericht door prajak » zaterdag 31 oktober 2015, 16:10

Ruudthai, niet in 400 baht hotelletjes denk ik. Ik blijf maar een enkele nacht in zo'n ding en bed, bad, schoon en airco is me al zat. Eten doe ik buiten de deur en als er geen TV is dan heb ik een boek bij me.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#23 Bericht door RuudThai » zaterdag 31 oktober 2015, 16:14

Nee, in die prijsklasse zal weinig te verhapstukken zijn. Maar dat zijn vaak kleine resorts onderweg langs de doorgaande wegen, die kosten niet zoveel. Als je echter een redelijk hotel wilt boeken in een toeristencentrum zit je in een andere tariefklasse. En dan hoef ik echt geen 1e klas suite.... :happyno:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#24 Bericht door elst99 » zaterdag 31 oktober 2015, 16:20

Dus niet veel ervaring Ruud, de boekingssites hebben altijd wel een paar kamers gereserveerd, maar die moeten er ook aan verdienen.
Als je rechtstreeks boekt en dan Google je op naam van het hotel vind je ook vaak een tel. Nr. En zijn de kamers van de bookingssites niet verhuurd dan krijg je ze heel vaak voor een prikkie.
Als ik jou moet geloven, zou geen Thaise familie met kinderen kunnen reizen, nou ik heb andere ervaringen.
In Hua Hin is van 1000 /1500 Bht goede hotels te boeken en ook midden in het centrum.
Tuurlijk zijn er ook guesthouses die goedkoper zijn, maar meer voor backpack.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#25 Bericht door prajak » zaterdag 31 oktober 2015, 16:39

RuudThai schreef:Nee, in die prijsklasse zal weinig te verhapstukken zijn. Maar dat zijn vaak kleine resorts onderweg langs de doorgaande wegen, die kosten niet zoveel. Als je echter een redelijk hotel wilt boeken in een toeristencentrum zit je in een andere tariefklasse. En dan hoef ik echt geen 1e klas suite.... :happyno:
Nee, ook hartje stad hoor maar dan praat je over Kalasin landelijk, zoals waar Mart heeft gewoond.

(Het regent als de ziekte hier, moet toch eens met de weermaker gaan praten.... :giggle: )

Kamer, bad, bed, airco, TV kabel en BVN, alles netjes en schoon, deur kan op slot, 400 baht maar geen ontbijt, wel waterkoker en koelkastje. Da's niks te duur. Maar ik ben alleen, heb minder eisen dan wanneer je met meerderen bent.

Ik ken die 'one night stand' hotelletjes ook maar blijf daar liefst weg. Daar doe je geen oog dicht zelfs al je geen lekker ding naast je hebt liggen.....

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”