Resort Thaawiphan in Phanna Nikhom (Sakon Nakhon)

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Resort Thaawiphan in Phanna Nikhom (Sakon Nakhon)

#1 Bericht door prajak » zaterdag 10 augustus 2013, 16:30

Een 40 km westelijk van de stad Sakon Nakhon in de gelijknamige provincie ligt het stadje Phanna Nikhom en daar vind je geen hotel maar wel een resort. De volledige naam is Baanphak Thaawiphan en baanphak staat voor resort, zomerhuis.

Midden in het stadje, op een steenworp afstand van de ‘seven’ en het bestaat uit kleine huisjes die je huurt, althans ik betaalde in augustus 2013, 400 baht, 10 hele euro.

Mijn indruk is dat er geen short time bezigheden worden gedaan. Ik sliep tenminste uitstekend ondanks dat uitgerekend het huisje naast me ook in gebruik was en dat waren geen toeristen maar, denk ik, Thaise mensen die in die buurt een klus moesten opknappen. Techneutologen.

Vijf. Vijf huisjes maar en daarom zul je er geen bussen met toeristen aantreffen want waar laat je die mensen. Op internet vind je dit ding echt niet.

Een paar plaatjes....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De sprietantenne geeft elf zenders waarvan er een paar dubbel zitten...daar is weinig eer te behalen voor een buitenlander.

Afbeelding

Afbeelding

Alle onderbrekers zijn 64 amp. Ja, zo kan ik het ook.....daar blijf je vet aan hangen hoor als er wat mis gaat.

Aardlek ?

Afbeelding

Nee, dit is de extra schakelaar om de douche uit te zetten, merk Chang (die zit ook overal in....) en er staat 25 amp op en is absoluut geen aardlekschakelaar. Zou dit in het goedkoopste model douche zitten ?

Geen restaurant maar wel een waterkoker. En dat betekent dat je bij de ‘seven’ koffie of thee kunt inslaan. En enkele sandwiches, of een half broodje en wat snijvlees, en dat bewaar je in de koelkast. Kopjes, glazen, lepeltjes, dat is er wel. Het is behelpen maar vooruit....

Eten doe je in de stad. Thais. Mag ik het menu, vroeg ik. Zwijgend wees de juffrouw naar de muur..... daar hing alles keurig aangeplakt en met foto’s ook. En het was zoals Thais eten behoort te zijn: lekker.

Hoe dan ook, voor 400 baht een rustige nette kamer.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Resort Thaawiphan in Phanna Nikhom (Sakon Nakhon)

#2 Bericht door RuudThai » zaterdag 10 augustus 2013, 16:38

Maar ook airco en wifi, zie ik! :thumbsup:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Resort Thaawiphan in Phanna Nikhom (Sakon Nakhon)

#3 Bericht door prajak » zaterdag 10 augustus 2013, 16:45

Jazeker, jazeker, pico bello in orde.

En dichtbij Wouter's boomhut aan de weg 227 ligt, leerde ik vandaag, ook zo'n resort. 250 B per dag, en 350 met airco. Daar kun je je geen buil aan vallen.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Resort Thaawiphan in Phanna Nikhom (Sakon Nakhon)

#4 Bericht door jomel17 » zaterdag 10 augustus 2013, 21:55

Ik zou het leuk vinden om straks ook zo rond te rijden in de isaan.
Maar als ik in een resort of hotel kom vind ik altijd keiharde bedden.
Zou de de doorsnee Thai niet weten dat een falang graag iets zachter slaapt of denkt hij/zij, het wordt toch wel gehuurd ?
หลงรัก

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Resort Thaawiphan in Phanna Nikhom (Sakon Nakhon)

#5 Bericht door v@go » zaterdag 10 augustus 2013, 23:54

mijn voorkeur gaat uit naar een behoorlijk hard bed met pocketveren ik slaap dus ook altijd heerlijk in Thaise hotels
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Resort Thaawiphan in Phanna Nikhom (Sakon Nakhon)

#6 Bericht door prajak » zondag 11 augustus 2013, 01:31

Het is niet altijd keihard hoor. Ik heb schitterend liggen pitten op een springmatras.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Resort Thaawiphan in Phanna Nikhom (Sakon Nakhon)

#7 Bericht door RuudThai » zondag 11 augustus 2013, 18:18

Moest zondag met echtgenote naar Udon Thani om in te kopen voor haar winkel.
Onderweg bij Phang Khon opgelet of er daar resorts waren en ja, meerdere resorts. Zelfs vlak voor binnenkomst van het stadje vanaf Udon enkele officiële blauwe borden met de naam van een resort erop, ook in het Engels.
De ervaring leert dat je daar meestal op de bonnefooi naar toe kunt want ze zitten bijna nooit vol, hoogstens met songkran of een andere feestdag.
Dus de omweg naar Phanna Nikhom zou niet nodig zijn geweest.

Behalve die 2 officieel aangegeven resorts zag ik ook borden met de bekende '24' erop, wat betekent dat je zo'n huisje gedurende elk tijdstip van de dag kunt huren. Het zou mij niet uitmaken of er in het huisje van de buren een schuinsmarcheerder daar enkele gezellige uren doorbrengt met z'n mia noi..... zolang ze het maar rustig houden! ;) :giggle:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Resort Thaawiphan in Phanna Nikhom (Sakon Nakhon)

#8 Bericht door ron » maandag 12 augustus 2013, 01:05

Net buiten Phang Khon zijn ook nieuwe resorts gebouwd.
Een kilometer of vijf vanaf de grote kruising 22/227 met stoplichten (de enigste :giggle: ) richting Warichapum aan de linkerkant zijn twee resorts.

Afbeelding
In maart nog druk bezig,maar heden een mooi resort geworden.

De tweede is net klaar (is eigenlijk nooit klaar,maar ja) en heeft ook een uitgebreide menukaart,waar het eten van goede kwaliteit is.

Afbeelding

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”