Prijzen/toegankelijkheid Acccomodatie

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Radical Larry
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 13 mei 2013, 12:08

Prijzen/toegankelijkheid Acccomodatie

#1 Bericht door Radical Larry » maandag 17 juni 2013, 19:15

Beste leden,

Deze zomer gaan ik en een stel vrienden op vakantie in Thailand (17 juli - aug). Aangezien we er maar 18 dagen zijn, gaan we vanuit Bangkok
waarschijnlijk alleen naar Phuket en een aantal eilanden. Ik ben zelf in mei 2011 in Thailand geweest (Bangkok, Chiang Mai, Phuket, Koh Phi Phi,
Koh Tao, Koh Phangan) en heb ondervonden dat het reizen van en naar bestemmingen en het vinden van onderdak zeer gemakkelijk was. Het enige
lastige was een slaapplek vinden tijdens de Full Moon Party op Koh Phangan.
In mei is het dan ook relatief rustig in Thailand, daarom vroeg ik mij af hoe dit in de zomer zit. We zijn het liefst zo ongebonden mogelijk en willen
niet van te voren allerlei busreizen/hostels gaan boeken. Is het in de zomer ook mogelijk bij plaatselijke T.A.T's op korte termijn dergelijke zaken te regelen?
Verder vroeg ik mij af hoe het zit met de prijzen van de wat goedkopere hostels; zijn die veel hoger in de zomermaanden?
Alle tips/aanraders zijn verder altijd welkom!

Gr,

Larry

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Prijzen/toegankelijkheid Acccomodatie

#2 Bericht door Henk Korat » maandag 17 juni 2013, 19:40

Ik verwacht dat het in mei tot en met september niet druk zal zijn in Thailand. Het vakantieseizoen in Thailand is van November tot en met Januari. De Thaise zomer beslaat de maanden maart en april, de heetste maanden van het jaar. Daarna begint het regenseizoen met regelmatig buien en zeker drukkend warm weer. Ik hoor dan ook de horeca in de vakantie gebieden klagen dat de klandizie weg blijft. Dus maak je geen zorgen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Prijzen/toegankelijkheid Acccomodatie

#3 Bericht door ron » dinsdag 18 juni 2013, 01:50

Ook hier in Pattaya is het om te treuren qua klanditie,als ik de Thai moet geloven.
Zie zelf natuurlijk ook wel dat het niet zo druk is als twee/drie maanden geleden.
Wel veel Thaise toeristen zijn er te bespeuren en gezelschappen uit India.
Aan de verveelde gezichten van de verkopers af te lezen,bemerk ik wel dat ze niet echt blij zijn met die stilte.

Toch proberen sommige door "boeren slimheid" dezelfde dagelijkse verdienste te behouden door de prijzen flink omhoog te gooien. :o
Vreemd maar waar......
Er is echter in veel winkels wel uitverkoop,zo kocht ik gisteren een paar mooie overhemden voor 50% van de orginele prijs.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Prijzen/toegankelijkheid Acccomodatie

#4 Bericht door Pieter » dinsdag 18 juni 2013, 01:58

Het beste is om in Thailand te boeken en dan zelf via agoda
Mocht je dan wat langer of korter ergens willen zitten kan dat

Via agoda is het goedkoopste, in 90% procent ook goedkoper dan rechtstreeks boeken
of zomaar binnen lopen is meestal niet goedkoper

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: Prijzen/toegankelijkheid Acccomodatie

#5 Bericht door heisa » woensdag 19 juni 2013, 13:46

Radical Larry schreef:Beste leden,

Deze zomer gaan ik en een stel vrienden op vakantie in Thailand (17 juli - aug). Aangezien we er maar 18 dagen zijn, gaan we vanuit Bangkok
waarschijnlijk alleen naar Phuket en een aantal eilanden. Ik ben zelf in mei 2011 in Thailand geweest (Bangkok, Chiang Mai, Phuket, Koh Phi Phi,
Koh Tao, Koh Phangan) en heb ondervonden dat het reizen van en naar bestemmingen en het vinden van onderdak zeer gemakkelijk was. Het enige
lastige was een slaapplek vinden tijdens de Full Moon Party op Koh Phangan.
In mei is het dan ook relatief rustig in Thailand, daarom vroeg ik mij af hoe dit in de zomer zit. We zijn het liefst zo ongebonden mogelijk en willen
niet van te voren allerlei busreizen/hostels gaan boeken. Is het in de zomer ook mogelijk bij plaatselijke T.A.T's op korte termijn dergelijke zaken te regelen?
Verder vroeg ik mij af hoe het zit met de prijzen van de wat goedkopere hostels; zijn die veel hoger in de zomermaanden?
Alle tips/aanraders zijn verder altijd welkom!

Gr,

Larry

gewoon lekker daar alles boeken en er is altijd wel plek zeker op phangan rondom fullmoonparty. Weet niet wat jullie budget is en waar jullie naar op zoek zijn maar heb nog wel wat leuke adresjes op Phangan als je interesse hebt. Als je goedkoop wilt vliegen naar Phangan (Nakon Si Tammarat of Surathani) dan wel vantevoren boeken (nok air of airasia). Doe dit samen dan met je bootticket want die kan rondom fullmoon wel eens vol zitten...

Weet ook niet waar je in BKK wilt verblijven maar Kingston Suites is een zeer goed en betaalbaat hotel waar wij altijd met plezier naar toe gaan. rustige soi, dichtbij skytrain en uitgaansgebied.

veel plezier.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Prijzen/toegankelijkheid Acccomodatie

#6 Bericht door Ben » woensdag 19 juni 2013, 15:57

heisa schreef:

gewoon lekker daar alles boeken en er is altijd wel plek zeker op phangan rondom fullmoonparty. Weet niet wat jullie budget is en waar jullie naar op zoek zijn maar heb nog wel wat leuke adresjes op Phangan als je interesse hebt. Als je goedkoop wilt vliegen naar Phangan (Nakon Si Tammarat of Surathani) dan wel vantevoren boeken (nok air of airasia). Doe dit samen dan met je bootticket want die kan rondom fullmoon wel eens vol zitten...

Weet ook niet waar je in BKK wilt verblijven maar Kingston Suites is een zeer goed en betaalbaat hotel waar wij altijd met plezier naar toe gaan. rustige soi, dichtbij skytrain en uitgaansgebied.

veel plezier.

hahah die Heisa .

Als je het eiland zoals jij op je duimpie kent weet je altijd een plekkie
maar voor vreemden valt dat niet mee .
In elk geval moet je flinke mazzel hebben wil je kort bij Haad Rin zitten
zeker als het een drukke full moon is .
Als je zeker weet waneer je er bent en kort bij wil zitten
raad ik je aan toch te boeken .

Radical Larry
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 13 mei 2013, 12:08

Re: Prijzen/toegankelijkheid Acccomodatie

#7 Bericht door Radical Larry » vrijdag 21 juni 2013, 13:18

Allereerst bedankt voor de reacties! Zo te lezen valt het dus erg mee met de drukte in de zomermaanden.
Heeft iemand enig idee of het eind juli/begin augustus vergelijkbaar zal zijn met mei? Toen was het ook
vrij rustig, maar als het helemaal uitgestorven is, is er natuurlijk ook niks aan. Ons budget zal rond de 40e per dag
liggen. Een vrij beperkt budget dus, maar heb me er de vorige keer goed mee kunnen redden. Het zullen vooral
hostels/guesthouses worden. We zijn van plan om tijdens de Full Moon Party wel dichtbij Haad Rin te zitten
(Coral Beach resort o.i.d.). Dit zullen wij waarschijnlijk bij aankomst in Bangkok boeken. In Bangkok zullen
we waarschijnlijk op Khao San Road verblijven.
Aanraders zijn natuurlijk altijd welkom!

Gr,

Larry

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”