Wie ? Betaalbaar hotel of zo Kabin- of Prachin-buri ?

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Wie ? Betaalbaar hotel of zo Kabin- of Prachin-buri ?

#1 Bericht door prajak » maandag 03 september 2012, 16:14

Wie heeft een idee voor -liefst- Kabinburi, desnoods Prachinburi of tussen die twee steden in ?

Betaalbaar is voor mij beneden de 1.000 baht. 't Is maar voor EEN nachtje.... Hotel, guesthouse, mij allemaal goed als het maar schoon is.

Want de plannen, evenwel nog zonder toestemming......., zijn voor november na mijn verjaardag (66 al, ik word een ouwe lummel) : lees en huiver...

Nongkhai - Chaiyaphum - Kabinburi of directe omgeving - Banglamung (Pattaya Noord) 2 nachten bij 'de Kapitein' - Sa Keao - Surin of Sisaket - Kalasin - Sakon Nakhon (Ruudthai) - Buengkan - Nongkhai en dat op 'den moteur'.

Ik ben hier 10+ jaar en het is tijd voor vacantie !

(Ja, Henk C, ja N.G., ja Siamton, we zien elkaar....)

Ik vind in Kabinburi alleen dingen duurder dan 2 k baht en dat is wellicht leuk voor Sam Gotplenty, voor een manager in de zorg of voor een forum-eigenaar/moderator maar daar begin ik niet aan. :giggle:

Beloning: ach, voor iedereen. Ik maak verslag en plaats hier foto's als ik terug ben. Ben namelijk van plan 10 dagen geen internet te zien; ik neem een digicamera mee, een schrijfblok, een potlood, puntenslijper en een gum.... Een gum is multifunktie, dat weet je toch ?

En natuurlijk de mobi voor contact met Kai en familie thuis.

Dus als je wat weet....graag.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Wie ? Betaalbaar hotel of zo Kabin- of Prachin-buri ?

#2 Bericht door vleespet » maandag 03 september 2012, 17:32

http://www.booking.com/searchresults.nl ... ormitories

Hier ben je iets meer kwijt 30€,maar daarvoor krijg je er wel een ontbijtje bij.
Vraag of Kai eens op een Thaise website kan kijken,ik weet zeker dat er ook voor THB 800 wat te vinden is.

:thumbsup:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Wie ? Betaalbaar hotel of zo Kabin- of Prachin-buri ?

#3 Bericht door Loe » maandag 03 september 2012, 18:37

Hallo Prajak,

als je toch naar Ruud gaat kun je ook bij mij langs komen is ongeveer een uurtje van ruud.
Si Sonkron een leuk dorpje en dan kan ik je ook de rubber plantages laten zien.
Slapen kun je ook in het appartemen van mijn broer.
Heb je interesse stuur me maar een bericht

groetjes Loe

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wie ? Betaalbaar hotel of zo Kabin- of Prachin-buri ?

#4 Bericht door prajak » dinsdag 04 september 2012, 01:36

Dank; Loe heeft een pb gehad. Ik ga verder zoeken en desnoods rij ik wat zuidelijker door.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Wie ? Betaalbaar hotel of zo Kabin- of Prachin-buri ?

#5 Bericht door Edje » dinsdag 04 september 2012, 15:51

Op die route liggen voldoende (al meerdere malen gereden) goede resorts voor THB 500,00.
Even in de omgeving oogjes open houden, meestal alleen aangegeven in Thai maar de 24 hrs aanduiding kunnen je niet ontgaan.
Succes.

PS; vraag me alleen af wat je in Chaiaphum moet zoeken op de route Nong Kai - Banglamung
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wie ? Betaalbaar hotel of zo Kabin- of Prachin-buri ?

#6 Bericht door prajak » dinsdag 04 september 2012, 15:58

"...PS; vraag me alleen af wat je in Chaiaphum moet zoeken op de route Nong Kai - Banglamung..."

'Terug' door de oostelijke Isan zoals beschreven. En na de uitnodiging van Loe die kort bij Nakhon Phanom woont komt een groot stuk Mehkong er nog eens bij.

'Heen' niet langs die zoef-zoef-autobaan maar de mooie route Udon-Nongbualamphu-Chumpae-etc. Ik ken die weg, die regio en het is er mooi, en rustig op de weg. En in Bua Yai kan ik slapen bij een vriend.

Vandaag zag Kai me kaarten raadplegen voor de route. Ze werd niet eens boos......

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Wie ? Betaalbaar hotel of zo Kabin- of Prachin-buri ?

#7 Bericht door Edje » dinsdag 04 september 2012, 16:07

prajak schreef:".

'Heen' niet langs die zoef-zoef-autobaan maar de mooie route Udon-Nongbualamphu-Chumpae-etc. Ik ken die weg, die regio en het is er mooi, en rustig op de weg. En in Bua Yai kan ik slapen bij een vriend.
Als je de route even verlegt, Udon-Nongbualamphu- WANGSAPHUNG- Chumphae, dan kom je bij mij langs.
Welkom voor enkele nachtjes.
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wie ? Betaalbaar hotel of zo Kabin- of Prachin-buri ?

#8 Bericht door prajak » dinsdag 04 september 2012, 16:11

Edje, dank je, we hadden het er eerder over. Loei staat voor een latere reis gepland.....

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Wie ? Betaalbaar hotel of zo Kabin- of Prachin-buri ?

#9 Bericht door printen44 » dinsdag 04 september 2012, 18:07

Prajak, ik had wel gedacht dat je het Hoge Noorden als vakantieplaats zou hebben uitgezocht. Wat is mooier om Doi Ithanon met je "motosike" te beklimmen en als een echte "motormuis" de afdaling te doen. [$) [$) [$) [$)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wie ? Betaalbaar hotel of zo Kabin- of Prachin-buri ?

#10 Bericht door prajak » woensdag 05 september 2012, 01:10

Printen44, C-mai is over de weg 800+ km. Lijkt me een aardig stukje, heen over Nongbualamphu, Chumpae, Pitlook, Lampang, en terug kijken of dat kan via Nan of Uttaradit binnendoor naar Loei, daar zullen onderhand toch wel nette wegen lopen ? En dan langs de rivier.

Ik denk dat ik eerst eens kom vliegen vanaf Udon en dan huur ik daar wel een motoding. Maar eerst Banglamung...

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Wie ? Betaalbaar hotel of zo Kabin- of Prachin-buri ?

#11 Bericht door Edje » donderdag 07 maart 2013, 13:27

Prajak, je schreef in november gepland te hebben dus ik ben te laat met deze info.
Voor de volgende rit dan maar.
Heb afgelopen week een tour gemaakt naar Koh Chang-Pattaya-Ayuttaya en terug.
In Kabin Buri leuk nieuw resort gevonden, eenvoudig maar schoon.
Even vóór Kabin Buri is er een afslag (links) naar Sa Kaew, een soort randweg. Aan het einde voor je de grote weg weer nadert aan de linker kant is het resort gelegen.
Groetjes; Edje

gjastip
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 25 februari 2010, 22:02

Re: Wie ? Betaalbaar hotel of zo Kabin- of Prachin-buri ?

#12 Bericht door gjastip » donderdag 07 maart 2013, 14:39

Terwijl ik dit onderwerp lees meen ik met Thailandexperts te maken te hebben en wil daarom graag een beroep doen op jullie ervaringen.
Omdat het weer tijd wordt het leven tussen de familie , vanwege de alsmaar rokende hopen vuilverbranding en houtskool maken, en de immer durende feesten ,de rug toe te keren ga ik eens de rust zoeken in Pai voor 1 a 2 weken en wel in in het Bueng Pai Farm resort.
Ik ben in het bezit van een auto dus mobiliteit is geen probleem.
Graag wil ik weten of dit een interessante plek is om te vertoeven.
Alvast bedankt Gerard

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Wie ? Betaalbaar hotel of zo Kabin- of Prachin-buri ?

#13 Bericht door Duncan » donderdag 07 maart 2013, 14:59

prajak schreef: binnendoor naar Loei, daar zullen onderhand toch wel nette wegen lopen ? En dan langs de rivier.
Ehm.... nee. Tussen de gaten door ligt wel wat asfalt maar als je de rivier wilt volgen via Dan Sai - Tha Li - Chiang Kan is het op bepaalde stukken behoorlijk afzien.
Maar als ik tzt ook in Loei ben is een pitstop bij Dan Sai altijd mogelijk [|) .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wie ? Betaalbaar hotel of zo Kabin- of Prachin-buri ?

#14 Bericht door prajak » donderdag 07 maart 2013, 16:02

Ja, ik ben een planner.....maar er komt wel eens wat tussen en ik moet toestemming hebben en een slaapie thuis regelen want Kai is bang alleen in huis.

Maar wellicht binnenkort ga ik met een ander forumlid een dagje, of twee misschien, een rondje Loei maken en mogelijk Nongbualamphu, en dat in een knaloranje Peugeot. En dan nemen we graag het aanbod aan om tenminste een bakkie te komen doen.....

Ron heeft ook weer plannen om naar hier te komen (die Ron is een smulneus hoor, die ruikt de snert op 800 km afstand...) en nu is een in Pattaya bivakkerende NL-hier en die heeft twee dagen van Kai's kookkunsten genoten. Zo hebben we altijd wat te doen en vaak gasten.

Edje, heb je nog een naam van dat resort nabij Kabinburi ?

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Wie ? Betaalbaar hotel of zo Kabin- of Prachin-buri ?

#15 Bericht door Edje » donderdag 07 maart 2013, 16:10

Duncan schreef:
prajak schreef: binnendoor naar Loei, daar zullen onderhand toch wel nette wegen lopen ? En dan langs de rivier.
Ehm.... nee. Tussen de gaten door ligt wel wat asfalt maar als je de rivier wilt volgen via Dan Sai - Tha Li - Chiang Kan is het op bepaalde stukken behoorlijk afzien.
Maar als ik tzt ook in Loei ben is een pitstop bij Dan Sai altijd mogelijk [|) .
Over dit traject heb ik al eerder gepost, zeer slecht soms zelfs levensgevaarlijk.
Van Nong Kai naar Chiang Kan en vervolgens Loei, de route voor Prajak, is goed te doen. Tenminste twee maanden geleden nog.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”