Thong Nai Pan Beach

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
veeteetje
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 12:59
Locatie: Lienden
Contacteer:

Thong Nai Pan Beach

#1 Bericht door veeteetje » woensdag 25 januari 2012, 19:05

In de eerste / tweede week van februari kunnen wij onze 4 weken lange reis naar Thailand boeken omdat dan de vlucht voor de terugweg vrij gegeven wordt.
Nu hebben we voor 28 december tot en met 3 januari het Havana Beach Resort in ons programma opgenomen. Programma is opgesteld door Thailand Online.
Vandaag wilde ik een vriendin het prijs verschil laten zien tussen Havana Beach en het Panviman Resort. Beiden op het Thong Nai Pan strand.
Tot mijn grote schrik en verbazing zag ik dat bij websites zoals Agoda, Booking.com en dergelijke het Havana Beach Resort als UITVERKOCHT staat. Ik heb diverse data geprobeerd eind december.
Nu ga ik er van uit dat Thailand Online hotelkamers ingekocht heeft, maar ze hebben het ook elke keer over "op basis van beschikbaarheid".
Dus wat als het Havana Beach écht vol zit?
Waar kunnen we dan naar toe?
Het Panviman is gewoon te duur.
We willen wel een gelijk soort strand als het Thon Nai Pan strand; niet te druk, rust, mooie natuur... welk strand is dan te adviseren op Koh Phangan? En welke hotels die gelijkwaardig zijn qua kwaliteit en prijs aan het Havana Beach Resort?

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 276
Lid geworden op: woensdag 08 september 2010, 13:53

Re: Thong Nai Pan Beach

#2 Bericht door Ka2le » donderdag 26 januari 2012, 03:06

Heb je Thailand Online al gebeld/gemaild en gevraagd hoe het zit m.b.t. de kamers?

Praten we over december dit jaar? Dan heb je nog VEEL tijd.

Sabai sabai [|)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thong Nai Pan Beach

#3 Bericht door driver » donderdag 26 januari 2012, 10:09

veeteetje schreef:In de eerste / tweede week van februari kunnen wij onze 4 weken lange reis naar Thailand boeken omdat dan de vlucht voor de terugweg vrij gegeven wordt.
Nu hebben we voor 28 december tot en met 3 januari het Havana Beach Resort in ons programma opgenomen. Programma is opgesteld door Thailand Online.
Vandaag wilde ik een vriendin het prijs verschil laten zien tussen Havana Beach en het Panviman Resort. Beiden op het Thong Nai Pan strand.
Tot mijn grote schrik en verbazing zag ik dat bij websites zoals Agoda, Booking.com en dergelijke het Havana Beach Resort als UITVERKOCHT staat. Ik heb diverse data geprobeerd eind december.
Nu ga ik er van uit dat Thailand Online hotelkamers ingekocht heeft, maar ze hebben het ook elke keer over "op basis van beschikbaarheid".
Dus wat als het Havana Beach écht vol zit?
Waar kunnen we dan naar toe?
Het Panviman is gewoon te duur.
We willen wel een gelijk soort strand als het Thon Nai Pan strand; niet te druk, rust, mooie natuur... welk strand is dan te adviseren op Koh Phangan? En welke hotels die gelijkwaardig zijn qua kwaliteit en prijs aan het Havana Beach Resort?
Je hebt nog bijna 11 mnd te gaan als ik het goed lees tenminste dus tijd zat toch om iets te vinden.Er zijn overal toch Hotels en lukt het niet kijk dan gewoon ter plekke zou ik zeggen ik reserveer ( bijna ) nooit van te voren maar moet zeggen dat ik ook niet kieskeurig ben dus overal kan slapen .

mvg driver

Gebruikersavatar
veeteetje
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 12:59
Locatie: Lienden
Contacteer:

Re: Thong Nai Pan Beach

#4 Bericht door veeteetje » donderdag 26 januari 2012, 15:54

Ik heb contact gehad met Thailand Online en zij werken dus op basis van beschikbaarheid en niet op basis van inkoop. Gezien het feit dat op 3 verschillende websites Havana Beach al uitverkocht is, ben ik bang... Ga het maar eens checken op diverse boekingswebsites! Dan lijkt 11 maanden nog wel ver weg maar blijkbaar is het een geliefd hotel.

Wij hadden de voorkeur voor het Thong Nai Pan strand en daar zijn niet veel hotels. Dit even als reactie op Driver "er zijn toch genoeg hotels".

Daarom mijn vraag... stel dat het inderdaad vol zit... wat is dan een vergelijkbaar strand?
Ik zat zelf te denken aan Thansadej of Mae Had?
Maar wellicht zijn er nog onontdekte stranden...


Oh ja, Driver... we gaan niet ter plaatse zoeken, we regelen alles vanuit NL. Ja, ik weet dat ter plaatse alles goedkoper is maar ons leven bestaat altijd al uit regelen, organiseren, stressen etc. etc. en aangezien de periode dat wij gaan toch hoogseizoen is willen we daar ter plaatse niets regelen, organiseren of stressen maar van tevoren weten waar we terecht komen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thong Nai Pan Beach

#5 Bericht door driver » donderdag 26 januari 2012, 17:42

veeteetje schreef:Ik heb contact gehad met Thailand Online en zij werken dus op basis van beschikbaarheid en niet op basis van inkoop. Gezien het feit dat op 3 verschillende websites Havana Beach al uitverkocht is, ben ik bang... Ga het maar eens checken op diverse boekingswebsites! Dan lijkt 11 maanden nog wel ver weg maar blijkbaar is het een geliefd hotel.

Wij hadden de voorkeur voor het Thong Nai Pan strand en daar zijn niet veel hotels. Dit even als reactie op Driver "er zijn toch genoeg hotels".

Daarom mijn vraag... stel dat het inderdaad vol zit... wat is dan een vergelijkbaar strand?
Ik zat zelf te denken aan Thansadej of Mae Had?
Maar wellicht zijn er nog onontdekte stranden...


Oh ja, Driver... we gaan niet ter plaatse zoeken, we regelen alles vanuit NL. Ja, ik weet dat ter plaatse alles goedkoper is maar ons leven bestaat altijd al uit regelen, organiseren, stressen etc. etc. en aangezien de periode dat wij gaan toch hoogseizoen is willen we daar ter plaatse niets regelen, organiseren of stressen maar van tevoren weten waar we terecht komen.
De omgeving daar ken ik niet dus vegelijkbaar strand weet ik ook niet.

Wat betreft het zoeken / regelen is dat uiteraard voor een ieder een eigen afweging , Jullie willen graag alles van te voren vastgelegt hebben terwijl ik het weer leuk vindt alles ter plekke te regelen etc
Maakt allemaal niks uit als je er maar schik hebt daar gaat het tenslotte toch om :thumbsup:

Gebruikersavatar
veeteetje
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 12:59
Locatie: Lienden
Contacteer:

Re: Thong Nai Pan Beach

#6 Bericht door veeteetje » donderdag 26 januari 2012, 18:39

driver schreef: Wat betreft het zoeken / regelen is dat uiteraard voor een ieder een eigen afweging , Jullie willen graag alles van te voren vastgelegt hebben terwijl ik het weer leuk vindt alles ter plekke te regelen etc
Maakt allemaal niks uit als je er maar schik hebt daar gaat het tenslotte toch om :thumbsup:
Daar gaat het om, absoluut en dat komt ook vast en zeker goed. :D
Op vakantie willen we RUST. Alles klaar, geregeld. Heerlijk!

Op BMI travel heb ik even gekeken naar de diverse stranden en voor m'n gevoel komt inderdaad Thansadej het dichtste in de buurt van Thong Nai Pan. We wachten even af wat Thailand Online zegt en eventueel als alternatieven aanbiedt.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Thong Nai Pan Beach

#7 Bericht door Ervee71 » vrijdag 27 januari 2012, 08:58

veeteetje schreef:Tot mijn grote schrik en verbazing zag ik dat bij websites zoals Agoda, Booking.com en dergelijke het Havana Beach Resort als UITVERKOCHT staat. Ik heb diverse data geprobeerd eind december.
Nu ga ik er van uit dat Thailand Online hotelkamers ingekocht heeft, maar ze hebben het ook elke keer over "op basis van beschikbaarheid".
Vaak is dat ook een teken, dat de prijzen voor die periode nog niet bekend zijn bij de booking-agents. Dat is tenminste wat ik ooit heb gehoord van Agoda.
Misschien toch eens rechtstreeks naar het hotel bellen, om de beschikbaarheid te checken.
GETROUWD OP 24-08-2011

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Thong Nai Pan Beach

#8 Bericht door Jeanette » vrijdag 27 januari 2012, 10:13

Wij zijn in 2008 in Havanna beach resort geweest. Prachtige rustieke hooggepolitourde meubels en balkons. Er was een zwembad en een niet afgemaakte 'spa'.

Uit 2008
Op het eiland bleek ons ressort aan de andere kant te zitten en moesten we een taxi nemen van 800 bath. Dit bleek een hele mooie tocht door het eiland te zijn over soms steile zandwegen door een prachtige natuur. Een mooie kamer op eenhoog en aan het strand.
Het zijn in Koh Phanang een paar heerlijke dagen geweest. Het hotel is als een aflopend straatje met de kamers in pagodastijl en heel veel van zwaar gelakt rustiek hout gemaakte meubels. We hebben vrijdag en zaterdag aan het strand geluierd, op de luchtbedden gedobberd of in de schaduw liggen lezen. (Lulu Wang, was hier lekker in stijl met al die 'moonparties')
Vanmorgen zijn we door de hoteljeep weer door de bergen teruggebracht naar de pier. Ik zou hier niet graag rijden in het regen seizoen, je ziet de gaten in de weg die de regen en het verkeer hier gemaakt hebben en de chauffeur zoekt de beste weg uit maar moet ook op tegenliggers (juist, links blijven) letten. We passeren steile wegen door een prachtige natuur. O, kon ik maar zo'n tros banaantjes meenemen naar Nederland, het hangt hier gewoon in het wild.

Op de pier krijgen we een sticker met de letters A P er op zodat iedereen ziet dat we na de catamarang de bus naar de airport (incl) moeten hebben. Als de boot er is wordt eerst de bagage door 4 man gooiend en vangend een eindje van onze bagage (vertrekkende groep) gezet. De tocht duurt maar een half uur en weer hebben we het zeeziekvrije plekje gevonden. Puur toevallig is dat stoel 21 en 22 en die hebben we al vaker in trein en bus gehad. Na aanleggen worden alle touristen met de a p sticker in no time in een bus geladen en zijn we wel erg vroeg op de luchthaven van Koh Samui aangekomen.
Het hotel was toen, half februari, niet eens half vol. Een echt avond leven was er niet, ook niet in de buurt. Wel moet er vlak bij een waterval zijn als ik me goed herinner maar wij waren te lui.

Gebruikersavatar
veeteetje
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 12:59
Locatie: Lienden
Contacteer:

Re: Thong Nai Pan Beach

#9 Bericht door veeteetje » vrijdag 27 januari 2012, 10:46

Ervee71 schreef:
Vaak is dat ook een teken, dat de prijzen voor die periode nog niet bekend zijn bij de booking-agents. Dat is tenminste wat ik ooit heb gehoord van Agoda.
Misschien toch eens rechtstreeks naar het hotel bellen, om de beschikbaarheid te checken.
Dat klopt inderdaad. Die worden meestal pas bekend na een bepaalde beurs begin maart.
Er wordt vandaag of morgen naar het hotel gebeld. Anders gaan we zoeken op een ander strand.
Ik denk Haad Yao...

Gebruikersavatar
ramsy1980
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2011, 15:41
Locatie: Bangkok, Bang Phlat

Re: Thong Nai Pan Beach

#10 Bericht door ramsy1980 » zaterdag 28 januari 2012, 07:57

Ik heb zelf afgelopen jaar een aantal dagen in het Haadlad Prestige Hotel gezeten.

http://maps.google.nl/maps?q=Koh+Phanga ... angan&z=19

Op zich wel een aanrader, heb op deze baai een van de meest memorabele avonden gehad van de vakantie. :asian22:

Gebruikersavatar
veeteetje
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 12:59
Locatie: Lienden
Contacteer:

Re: Thong Nai Pan Beach

#11 Bericht door veeteetje » zaterdag 28 januari 2012, 11:38

ramsy1980 schreef:Ik heb zelf afgelopen jaar een aantal dagen in het Haadlad Prestige Hotel gezeten.

http://maps.google.nl/maps?q=Koh+Phanga ... angan&z=19

Op zich wel een aanrader, heb op deze baai een van de meest memorabele avonden gehad van de vakantie. :asian22:
Ziet er goed uit!
Prijs ook te vergelijken met Havana Beach denk ik?

Gebruikersavatar
ramsy1980
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2011, 15:41
Locatie: Bangkok, Bang Phlat

Re: Thong Nai Pan Beach

#12 Bericht door ramsy1980 » zaterdag 28 januari 2012, 19:24

Geen flauw idee eigenlijk, zat bij de prijs inbegrepen :)
Kan niet wachten .. nog 4 maanden!

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”