Oude van dagen huizen voor farangs

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: Oude van dagen huizen voor farangs

#16 Bericht door chelobechek » maandag 12 december 2011, 05:16

Voor die doden voor wie het niet ophoudt na de dood zou het wel fijn zijn als je dan een vermelding krijgt bij de forumnaam, zodat we weten of we met een levend of dood lid communiceren

Over de doden niets dan goeds namelijk, dat betekent een enorme aanpassing van de omgangsvormen op dit forum. Levende forumleden, met uitzondering van degenen met >1000 bijdragen misschien, worden bij voortduring afgeslacht ( :giggle3: ) (toevallig door diegenen die al in de rij staan zogezegd).

Onderling mogen de overledenen natuurlijk doen wat ze willen, dat hebben ze dan wel verdiend denk ik.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Oude van dagen huizen voor farangs

#17 Bericht door nbreeker » maandag 12 december 2011, 05:28

chelobechek schreef:Voor die doden voor wie het niet ophoudt na de dood zou het wel fijn zijn als je dan een vermelding krijgt bij de forumnaam, zodat we weten of we met een levend of dood lid communiceren

Over de doden niets dan goeds namelijk, dat betekent een enorme aanpassing van de omgangsvormen op dit forum. Levende forumleden, met uitzondering van degenen met >1000 bijdragen misschien, worden bij voortduring afgeslacht ( :giggle3: ) (toevallig door diegenen die al in de rij staan zogezegd).

Onderling mogen de overledenen natuurlijk doen wat ze willen, dat hebben ze dan wel verdiend denk ik.
Was jij niet degene die hekel had aan irritante giegelaars. :happyno:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: Oude van dagen huizen voor farangs

#18 Bericht door chelobechek » maandag 12 december 2011, 05:38

Was jij niet degene die hekel had aan irritante giegelaars. :happyno:[/quote]


helemaal juist maar die reactie is inene onvindbaar :giggle: :giggle2: :giggle3:

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Oude van dagen huizen voor farangs

#19 Bericht door joepattaya » maandag 12 december 2011, 13:11

Kinders, het gaat hier om "oude dagen huizen voor farangs". Het gaat dus om behuizing voor mensen in de fase VOOR het overlijden, doodgaan, de pijp aan maarten geven, het hiernamaals opzoeken.

Persoonlijk zou ik het best zien zitten om er op termijn gebruik van te maken.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Oude van dagen huizen voor farangs

#20 Bericht door RuudThai » maandag 12 december 2011, 16:30

Ik moet er niet aan denken om ergens in zo'n ding terecht te komen. Ik kan het me wel voorstellen als je zwaar hulpbehoevend wordt en dagelijks medische hulp nodig hebt (dialyse, zuurstof, kunstmatige beademing en zo) dat je dan naar een verzorgingshuis moet, maar dat is wat anders.
Als ik verpleegkundige hulp nodig zou hebben die mijn vrouw niet zou aankunnen, dan zou ik doen wat een Engelsman hier heeft gedaan. Die ging toen het zover was naar het plaatselijke ziekenhuis, zocht een aardige en ervaren verpleegster uit, vroeg wat ze verdiende en bood vervolgens het dubbele als ze hem aan huis ging verzorgen. Wat ik begrepen heb liep dat naar beider volle tevredenheid.... :idea: [|)

lakota-oyanke
kenner
kenner
Berichten: 108
Lid geworden op: maandag 14 november 2011, 07:20
Locatie: Provincie Rayong

Re: Oude van dagen huizen voor farangs

#21 Bericht door lakota-oyanke » maandag 12 december 2011, 16:50

...dialyse, zuurstof, kunstmatige beademing ..

Is er in dit land iets als de melange van Drion ? Met alles wat ge hierboven leest wens ik niet te leven. Kan ik dan euthanasie vragen ? Een zachte dood ?

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Oude van dagen huizen voor farangs

#22 Bericht door SiamTon » maandag 12 december 2011, 17:15

RuudThai schreef:Ik moet er niet aan denken om ergens in zo'n ding terecht te komen. Ik kan het me wel voorstellen als je zwaar hulpbehoevend wordt en dagelijks medische hulp nodig hebt (dialyse, zuurstof, kunstmatige beademing en zo) dat je dan naar een verzorgingshuis moet, maar dat is wat anders.
Als ik verpleegkundige hulp nodig zou hebben die mijn vrouw niet zou aankunnen, dan zou ik doen wat een Engelsman hier heeft gedaan. Die ging toen het zover was naar het plaatselijke ziekenhuis, zocht een aardige en ervaren verpleegster uit, vroeg wat ze verdiende en bood vervolgens het dubbele als ze hem aan huis ging verzorgen. Wat ik begrepen heb liep dat naar beider volle tevredenheid.... :idea: [|)
Een uitstekend idee, maar je moet daar wel het geld voor hebben.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

lakota-oyanke
kenner
kenner
Berichten: 108
Lid geworden op: maandag 14 november 2011, 07:20
Locatie: Provincie Rayong

Re: Oude van dagen huizen voor farangs

#23 Bericht door lakota-oyanke » maandag 12 december 2011, 17:18

Het is goedkoper dan in een ziekenhuis liggen. En je bent in de eigen vertrouwde omgeving. Een aanrader als het tijdperk U komt.....

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Oude van dagen huizen voor farangs

#24 Bericht door carpediem » maandag 12 december 2011, 18:31

Ik heb is op een sigarendoosje uitgerekend dat 24 uurs proffesionele verpleging/ verzorging thuis zo'n 100.000,- THB per maand kost, alles inbegrepen.
Uitstapjes met speciaal vervoer naar gezellige plekjes is dan niet inbegrepen.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Oude van dagen huizen voor farangs

#25 Bericht door RuudThai » maandag 12 december 2011, 18:43

carpediem schreef:Ik heb is op een sigarendoosje uitgerekend dat 24 uurs proffesionele verpleging/ verzorging thuis zo'n 100.000,- THB per maand kost, alles inbegrepen.
Uitstapjes met speciaal vervoer naar gezellige plekjes is dan niet inbegrepen.
Ik meen dat de verpleegster in het ziekenhuis ongeveer 10.000 baht per maand verdiende. En dat ze voor het dubbele graag de man in kwestie thuis wou verzorgen. Maar die had wel een echtgenote die 's nachts hulp kon bieden; het echte verpleegwerk als injecties toedienen en apparatuur aansluiten (dialyse), wassen enz. werd door die verpleegster in een normale dagtaak gedaan.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Oude van dagen huizen voor farangs

#26 Bericht door carpediem » maandag 12 december 2011, 18:50

Een (universtair)gediplomeerde verpleegkundige verdient wat ik heb horen vertellen meer dan 20.000 THB per maand.

even nagekeken; een beginnend verpleegkundig in 2005 bijna 1.700,- THB pm.
http://www.worldsalaries.org/professionalnurse.shtml
pluk de dag (carpediem)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Oude van dagen huizen voor farangs

#27 Bericht door Jeanette » maandag 12 december 2011, 19:51

En ziekenverzorgsters, hebben ze die ook in Thailand? :giggle3:

Trouwens, een leerlijng verpleegster moet wel in het ZH blijven werken als ze de opleiding af wil maken.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Oude van dagen huizen voor farangs

#28 Bericht door dutch » dinsdag 13 december 2011, 00:52

joepattaya schreef:Kinders, het gaat hier om "oude dagen huizen voor farangs". Het gaat dus om behuizing voor mensen in de fase VOOR het overlijden, doodgaan, de pijp aan maarten geven, het hiernamaals opzoeken.

Persoonlijk zou ik het best zien zitten om er op termijn gebruik van te maken.
In principe zou ook ik ,indien noodzakelijk,daar positief tegenover staan.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Oude van dagen huizen voor farangs

#29 Bericht door nbreeker » dinsdag 13 december 2011, 01:40

Jeanette schreef:En ziekenverzorgsters, hebben ze die ook in Thailand? :giggle3:

Trouwens, een leerlijng verpleegster moet wel in het ZH blijven werken als ze de opleiding af wil maken.
Ja overjarige :giggle3:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

j.b
Expat
Expat
Berichten: 198
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 07:33
Locatie: chiangmai

Re: Oude van dagen huizen voor farangs

#30 Bericht door j.b » dinsdag 13 december 2011, 09:22

lakota-oyanke schreef:...dialyse, zuurstof, kunstmatige beademing ..

Is er in dit land iets als de melange van Drion ? Met alles wat ge hierboven leest wens ik niet te leven. Kan ik dan euthanasie vragen ? Een zachte dood ?
Wel niet te lang wachten als het zo ver is , trouwens zoveel eerder ben je dan weer terug :angel:

j.b

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”