Abonnementen fout

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Abonnementen fout

#1 Bericht door wanadee » vrijdag 26 oktober 2018, 09:46

Al tijden gaat het met dat abonnementbeheer mis. Onderwerpen waar ik me op abonneer en dus een mailtje hoor te krijgen als er iets nieuws wordt geplaatst zijn makkelijk bij te houden zonder alles steeds weer te checken.
Maar de laatste tijd, in elk geval al weken, gaat het heel vaak mis.
Vandaag ook weer, ik check het prasthuis, zie dat Ron daar schrijft dat hij een pb heeft gestuurd wat ik vervolgens ga lezen. Een paar uur later krijg ik een mailtje dat ik een privebericht heb. :neus:
Ook de diverse reakties in bv het praathuis heb ik al gelezen voordat ik een mailtje krijg dat er iets nieuws is geplaatst. Irritant want als ik een mail krijg dat er een nieuwe reaktie is, ga ik naar het onderwerp toe om vervolgens te constateren dat ik dat al lang gelzen heb.

Dus heren moderators of wie dan ook, doe hier iets aan aub.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Abonnementen fout

#2 Bericht door Gardensafari » vrijdag 26 oktober 2018, 23:15

Rustig, heer Wanadee, rustig.
Die postduif moet helemaal naar Thailand vliegen:

Afbeelding
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Abonnementen fout

#3 Bericht door wanadee » zaterdag 27 oktober 2018, 02:24

Gardensafari schreef:Rustig, heer Wanadee, rustig.
Die postduif moet helemaal naar Thailand vliegen:

Afbeelding
Je bedoeld naar Nederland? :Whistle:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Abonnementen fout

#4 Bericht door Gardensafari » zaterdag 27 oktober 2018, 10:52

wanadee schreef:
Gardensafari schreef:Rustig, heer Wanadee, rustig.
Die postduif moet helemaal naar Thailand vliegen:

Afbeelding
Je bedoeld naar Nederland? :Whistle:
Nee, van Denemarken naar Thailand. Da's een heel eind.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Abonnementen fout

#5 Bericht door driver » zaterdag 27 oktober 2018, 11:38

Regelmatig dat ik hier wil reageren op mijn mobfhone krijg ik dat sql error. En dus kun je het bericht niet plaatsen. Dat schijnt aan de website te liggen oid begrijp ik via kennissen o.a maar ondanks het feit dat ik zowel hier op het forum als via pm dat gemeld heb komt er 0 reactie op van de website beheerder oid. Is dus ook de reden dat ik hier amper nog post ✉

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Abonnementen fout

#6 Bericht door wanadee » zaterdag 27 oktober 2018, 11:47

driver schreef:Regelmatig dat ik hier wil reageren op mijn mobfhone krijg ik dat sql error. En dus kun je het bericht niet plaatsen. Dat schijnt aan de website te liggen oid begrijp ik via kennissen o.a maar ondanks het feit dat ik zowel hier op het forum als via pm dat gemeld heb komt er 0 reactie op van de website beheerder oid. Is dus ook de reden dat ik hier amper nog post ✉
Tja driver, maar wel begrijpelijk als ze communiceren per postduif :crazy:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Abonnementen fout

#7 Bericht door driver » zaterdag 27 oktober 2018, 16:02

Maar het is serieus waar heel irritant als je een berichtje heb getikt op je mobfhone en dat hier wilt plaatsen en het vervolgens niet kan door dat sql error gedoe. Dan is je berichtje dus weg en je eventuele reactie ook.

Zowwww irritant dak er eg de baalen van heb dannn.

Die postduif moeten ze wat oppoken lijkt me :mrgreen:

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Re: Abonnementen fout

#8 Bericht door Chang » maandag 29 oktober 2018, 20:43

wanadee schreef:Al tijden gaat het met dat abonnementbeheer mis. Onderwerpen waar ik me op abonneer en dus een mailtje hoor te krijgen als er iets nieuws wordt geplaatst zijn makkelijk bij te houden zonder alles steeds weer te checken.
Maar de laatste tijd, in elk geval al weken, gaat het heel vaak mis.
Vandaag ook weer, ik check het prasthuis, zie dat Ron daar schrijft dat hij een pb heeft gestuurd wat ik vervolgens ga lezen. Een paar uur later krijg ik een mailtje dat ik een privebericht heb. :neus:
Ook de diverse reakties in bv het praathuis heb ik al gelezen voordat ik een mailtje krijg dat er iets nieuws is geplaatst. Irritant want als ik een mail krijg dat er een nieuwe reaktie is, ga ik naar het onderwerp toe om vervolgens te constateren dat ik dat al lang gelzen heb.

Dus heren moderators of wie dan ook, doe hier iets aan aub.
Voor je uitgezocht. Er zijn hierover geen foutmeldingen terug te vinden in het logboek, dus het zou moeten werken. Als ik je profiel bekijk dan heb je ook geen forumabonnementen. In het gebruikerspaneel onder de knop abonnementenbeheer kun je zien welke je volgt. Als je bij een bericht klikt 'op dit forum abonneren' zal deze in het abonnementenbeheer worden weergegeven. Je zult dan een notificatie moeten krijgen, komt dit niet aan en heb je hiervoor in je profiel wel toestemming gegeven kan ik in het foutenlogboek zien wat er fout is gegaan.

Voor Driver, je laatste pb bericht welke je naar mij hebt gestuurd dateert van 27 september 2016 19.54 uur met een inhoud die niet ging over een sql error. Op het bericht wat je hebt gepost op 3 april 2018 is de overhead verwijderd binnen de database. Een sql error kan af en toe voor komen, het gaat dan om een kleine storing in de communicatie tussen website en database. Deze storing hoeft niet aan de website te liggen. Dit kan ook aan de gebruiker liggen, bijvoorbeeld bij een instabiel netwerk of het ontbreken van de laatste updates. Je vertelt nu dat je met je mobiel gebruik van het forum. Probeer het eens op een ander apparaat en controleer of je dan de storing blijft houden, als er daadwerkelijk een probleem is tussen website en database heeft iedereen hier veel last van. Dat is nu niet het geval.

Berichten over vegen zijn geveegd, niet nodig om steeds te schrijven.

Chang

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Abonnementen fout

#9 Bericht door wanadee » dinsdag 30 oktober 2018, 01:18

Chang schreef:
wanadee schreef:Al tijden gaat het met dat abonnementbeheer mis. Onderwerpen waar ik me op abonneer en dus een mailtje hoor te krijgen als er iets nieuws wordt geplaatst zijn makkelijk bij te houden zonder alles steeds weer te checken.
Maar de laatste tijd, in elk geval al weken, gaat het heel vaak mis.
Vandaag ook weer, ik check het prasthuis, zie dat Ron daar schrijft dat hij een pb heeft gestuurd wat ik vervolgens ga lezen. Een paar uur later krijg ik een mailtje dat ik een privebericht heb. :neus:
Ook de diverse reakties in bv het praathuis heb ik al gelezen voordat ik een mailtje krijg dat er iets nieuws is geplaatst. Irritant want als ik een mail krijg dat er een nieuwe reaktie is, ga ik naar het onderwerp toe om vervolgens te constateren dat ik dat al lang gelzen heb.

Dus heren moderators of wie dan ook, doe hier iets aan aub.
Voor je uitgezocht. Er zijn hierover geen foutmeldingen terug te vinden in het logboek, dus het zou moeten werken. Als ik je profiel bekijk dan heb je ook geen forumabonnementen. In het gebruikerspaneel onder de knop abonnementenbeheer kun je zien welke je volgt. Als je bij een bericht klikt 'op dit forum abonneren' zal deze in het abonnementenbeheer worden weergegeven. Je zult dan een notificatie moeten krijgen, komt dit niet aan en heb je hiervoor in je profiel wel toestemming gegeven kan ik in het foutenlogboek zien wat er fout is gegaan.

Voor Driver, je laatste pb bericht welke je naar mij hebt gestuurd dateert van 27 september 2016 19.54 uur met een inhoud die niet ging over een sql error. Op het bericht wat je hebt gepost op 3 april 2018 is de overhead verwijderd binnen de database. Een sql error kan af en toe voor komen, het gaat dan om een kleine storing in de communicatie tussen website en database. Deze storing hoeft niet aan de website te liggen. Dit kan ook aan de gebruiker liggen, bijvoorbeeld bij een instabiel netwerk of het ontbreken van de laatste updates. Je vertelt nu dat je met je mobiel gebruik van het forum. Probeer het eens op een ander apparaat en controleer of je dan de storing blijft houden, als er daadwerkelijk een probleem is tussen website en database heeft iedereen hier veel last van. Dat is nu niet het geval.

Berichten over vegen zijn geveegd, niet nodig om steeds te schrijven.

Chang
Dan is je systeem dus niet goed als je geen forumabonnementen ziet.. Ik heb bv een abonnement op dit topic, op internet bankieren, op minder aow, op het praathuis ennzo nog een paar. Elk topic waar ik op schrijf abonneer ik ook en ook sommige andere waar ik niet op schrijf maar wel interessan vindt ook.

Ik vind het overigens wel raar dat jij twijfelt aan wat ik hier schrijf, alsof ik hier wat loop te verzinnen om de moderators te pesten. .
Als ik geen abonnemenen xou hebben zou ik helemaal geen meldingen krijgen. En at ik als mijn probleem omschrijf is NIET dat ik geen meldingen krijg, maar dat ik ze vaak ENKELE UREN LATER OF DE VOLGENDE DAG PAS KRijG NADAT IK ZE ALLANG GELEZEN HEB.. :neus:

Ps op dit topic heb ik dus ook een abonnement.

Ps 2 Ik weet niet waar jij mee bezig bent maar als ik bij abonnemtenbeheer kijk heb ik twee paginas met 68 abonnementen.
Glaasje teveel op of zo? :neus:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Abonnementen fout

#10 Bericht door driver » dinsdag 30 oktober 2018, 07:37

Chang schreef:
wanadee schreef:Al tijden gaat het met dat abonnementbeheer mis. Onderwerpen waar ik me op abonneer en dus een mailtje hoor te krijgen als er iets nieuws wordt geplaatst zijn makkelijk bij te houden zonder alles steeds weer te checken.
Maar de laatste tijd, in elk geval al weken, gaat het heel vaak mis.
Vandaag ook weer, ik check het prasthuis, zie dat Ron daar schrijft dat hij een pb heeft gestuurd wat ik vervolgens ga lezen. Een paar uur later krijg ik een mailtje dat ik een privebericht heb. :neus:
Ook de diverse reakties in bv het praathuis heb ik al gelezen voordat ik een mailtje krijg dat er iets nieuws is geplaatst. Irritant want als ik een mail krijg dat er een nieuwe reaktie is, ga ik naar het onderwerp toe om vervolgens te constateren dat ik dat al lang gelzen heb.

Dus heren moderators of wie dan ook, doe hier iets aan aub.
Voor je uitgezocht. Er zijn hierover geen foutmeldingen terug te vinden in het logboek, dus het zou moeten werken. Als ik je profiel bekijk dan heb je ook geen forumabonnementen. In het gebruikerspaneel onder de knop abonnementenbeheer kun je zien welke je volgt. Als je bij een bericht klikt 'op dit forum abonneren' zal deze in het abonnementenbeheer worden weergegeven. Je zult dan een notificatie moeten krijgen, komt dit niet aan en heb je hiervoor in je profiel wel toestemming gegeven kan ik in het foutenlogboek zien wat er fout is gegaan.

Voor Driver, je laatste pb bericht welke je naar mij hebt gestuurd dateert van 27 september 2016 19.54 uur met een inhoud die niet ging over een sql error. Op het bericht wat je hebt gepost op 3 april 2018 is de overhead verwijderd binnen de database. Een sql error kan af en toe voor komen, het gaat dan om een kleine storing in de communicatie tussen website en database. Deze storing hoeft niet aan de website te liggen. Dit kan ook aan de gebruiker liggen, bijvoorbeeld bij een instabiel netwerk of het ontbreken van de laatste updates. Je vertelt nu dat je met je mobiel gebruik van het forum. Probeer het eens op een ander apparaat en controleer of je dan de storing blijft houden, als er daadwerkelijk een probleem is tussen website en database heeft iedereen hier veel last van. Dat is nu niet het geval.

Berichten over vegen zijn geveegd, niet nodig om steeds te schrijven.

Chang
Ik heb twee keer onlangs via de mobfhone toen ik dat sql error kreeg een melding gekregen dat ik het kon doorgeven. Dat gebeurde toen vlgs mij via een soort formulier oid wat tevoorschijn kwam en wat ik zeg maar ingevuld heb en toen verstuurd. Dat is ik denk de laatste keer twee maanden geleden.

Edit : Bovenstaand stukje schreef ik net met de mobphone.
Ik wil het aanpassen, gedaan en versturen en krijg weer dat sql error.
dan staat er bij neem contact op met forumbeheerder oid.
Dat heb ik dan twee keer gedaan enige tijd geleden.

Frappant is echter dat ik met de mobfhone op heel veel websites zit en nooit sql error krijg alleen hier.

Leer er wel mee leven en het is geen halszaak maar wel heel irritant als je bericht verdwijnt vanwege dit gebeuren.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Re: Abonnementen fout

#11 Bericht door Chang » dinsdag 30 oktober 2018, 10:45

Wanadee,

Je hoeft niet meteen geagiteerd te reageren en suggestieve opmerkingen te plaatsen. Dit wordt door mij totaal niet gewaardeerd, ik vraag je om dit voortaan achterwege te laten. Delen van je antwoord had je niet hoeven schrijven om je abonnementen probleem duidelijk te maken.

Stapsgewijs zal gekeken worden wat het probleem is. Vooralsnog lijkt het probleem alleen in jouw profiel te zitten. Dit betekent dat eerst wordt gekeken of je abonnementenbeheer goed is ingesteld. Jij ziet je abonnementen wel, ik zie ze niet. Daar zou het probleem kunnen liggen. Als ik de tijd heb zal ik dieper in je profiel duiken om te achterhalen of hier daadwerkelijk het probleem is.

Driver,

Bijzonder dat je een formulier krijgt wat je moet invullen. Dat is door mij niet ingesteld. Wat ik kan bedenken is dat je te maken hebt gehad met een hosting-formulier. Deze komt niet bij mij aan, en kan ik dus niet door mij in behandeling worden genomen.

Je vertelt dat je ‘terug gaat’ om je bericht te wijzigen. Ga je niet op de ‘verkeerde’ manier terug om het bericht te wijzigen? Hiermee doel ik op de terug-toets van je telefoon? Heb je ook de app geïnstalleerd voor je mobiele device? Heb je ook al een ander apparaat gebruikt om te proberen of je daar dit probleem ook ervaart?

Chang

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Abonnementen fout

#12 Bericht door wanadee » dinsdag 30 oktober 2018, 10:59

Chang schreef:Wanadee,

Je hoeft niet meteen geagiteerd te reageren en suggestieve opmerkingen te plaatsen. Dit wordt door mij totaal niet gewaardeerd, ik vraag je om dit voortaan achterwege te laten. Delen van je antwoord had je niet hoeven schrijven om je abonnementen probleem duidelijk te maken.

Stapsgewijs zal gekeken worden wat het probleem is. Vooralsnog lijkt het probleem alleen in jouw profiel te zitten. Dit betekent dat eerst wordt gekeken of je abonnementenbeheer goed is ingesteld. Jij ziet je abonnementen wel, ik zie ze niet. Daar zou het probleem kunnen liggen. Als ik de tijd heb zal ik dieper in je profiel duiken om te achterhalen of hier daadwerkelijk het probleem is.

Driver,

Bijzonder dat je een formulier krijgt wat je moet invullen. Dat is door mij niet ingesteld. Wat ik kan bedenken is dat je te maken hebt gehad met een hosting-formulier. Deze komt niet bij mij aan, en kan ik dus niet door mij in behandeling worden genomen.

Je vertelt dat je ‘terug gaat’ om je bericht te wijzigen. Ga je niet op de ‘verkeerde’ manier terug om het bericht te wijzigen? Hiermee doel ik op de terug-toets van je telefoon? Heb je ook de app geïnstalleerd voor je mobiele device? Heb je ook al een ander apparaat gebruikt om te proberen of je daar dit probleem ook ervaart?

Chang
Als ik bij abonnementbeheer kijk staat er “ je volgt geen forum”. En daaronder staan mijn abonnementen. Verder zou ik niet weten wat ik hier zelf in kan stellen.

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Re: Abonnementen fout

#13 Bericht door Chang » dinsdag 30 oktober 2018, 11:07

wanadee schreef:
Als ik bij abonnementbeheer kijk staat er “ je volgt geen forum”. En daaronder staan mijn abonnementen. Verder zou ik niet weten wat ik hier zelf in kan stellen.
Daar kun jij ook niet zoveel instellen. Nogmaals, als ik tijd heb zal ik verder in je profiel duiken om te achterhalen wat het probleem zou kunnen zijn.

Je persoonlijke agitatie heb ik overigens uit bovenstaand bericht verwijderd. Nogmaals, laat dit achterwege, dit wordt door mij niet gewaardeerd.

Chang

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Abonnementen fout

#14 Bericht door driver » dinsdag 30 oktober 2018, 17:12

Chang: Forum net opnieuw op mijn mobfhone gezet. Voor Android begreep ik. Voor zover ik het weet doe ik alles goed maar ik ga nu wel even afwachten of het nu beter gaat.

Wederom bedankt voor je reactie.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Abonnementen fout

#15 Bericht door driver » woensdag 31 oktober 2018, 17:17

Toeval wslijk maar sinds vandaag krijg ik op de mobphone bij de website melding : i dus onveilig ect.
Stop er wel mee want blijkbaar kan mijn Sony Z2 deze site niet aan.
Betekent dus dat ik nog minder hier mee zal kijken/ reageren wslijk.
Kan dus nu alleen op de vaste computer .

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”