Even voorstellen

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Even voorstellen

#316 Bericht door driver » dinsdag 19 november 2013, 17:57

Ayko schreef:Forumnaam: Ayko
Echte naam: Walter
Leeftijd: net geen 50
Woonplaats: Antwerpen
Beroep: technieker
Op dit forum: info krijgen om voor men 50 nog eens in Thailand te kunnen rondtrekken


Ervaringen :enkel in Europese landen .
Hoi WalterAyko :mrgreen:
Welkom hier en..wanneer vertrek je naar Thailand heb je al een idee

gr driver?

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Even voorstellen

#317 Bericht door trangerkuda » woensdag 20 november 2013, 02:11

Ayko/Walter, welkom. Indien je er de tijd voor neemt, is er aardig wat informatie over allerlei aspecten van het reizen naar en in Thailand op dit forum te vinden. Verder mag je verwachten, dat wanneer je concrete vragen via dit forum stelt, er normaliter altijd wel gasten en/of forumleden zullen zijn, die daarop reageren.
Vanzelfsprekend ben je zelf verantwoordelijk om daarbij het kaf van het koren te scheiden.
In ieder geval alvast veel plezier met het voorbereiden van je Thailand-reis gewenst en niet minder plezier en genoegen wanneer het eenmaal zover is. Succes met dat alles.

Zorkq
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zaterdag 30 november 2013, 12:56

Re: Even voorstellen

#318 Bericht door Zorkq » zondag 01 december 2013, 18:21

Forumnaam: Zorkq
Echte naam: Wouter
Leeftijd: 34
Woonplaats: Alkmaar
Beroep: Werkzaam in een zorginstelling voor verstandelijk beperkten.

Hallo!

Regelmatig als ik iets over Thailand opzocht op google kwam ik op dit forum terecht.
Het leek me daarom handig om me aan te melden zodat ik misschien nog wat specifiekere
reistips kan krijgen.

Het was een mooi toeval. In de bus naar mijn werk zag ik op facebook het bericht van
iemand die een ticket naar Thailand had gebooked, maar uiteindelijk zelf niet kon. Voor
een leuk bedrag zou de ticket overgenomen kunnen worden. Vervolgens bleek uit een doorberekening
van mijn uren dat ik op mijn werk nog 4,5 week aan vrije dagen had staan. En of ik die aub dit
jaar op wilde maken. Meteen besloot ik: HOERA! ik ga naar Thailand!
Helaas had ik in de periode van de aangeboden ticket zelf nog wat verplichtingen staan. Dus dat
ging hem (helaas voor die jongen) niet worden, maar mijn interesse voor een Thailandreis was gewekt.
Nu heb ik zelf (ook een goedkope) ticket gebooked. Ik vlieg 16dec heen en 9jan weer terug.
Het is mijn eerste reis naar Thailand en ik heb er erg veel zin in!

Ik zal op dit forum mijn plannen (tot dusver) plaatsen, en hoop nog een paar nuttige tips te ontvangen.

gegroet!

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Even voorstellen

#319 Bericht door trangerkuda » maandag 02 december 2013, 08:05

Zorkq, welkom. Hopelijk zul je ook in de toekomst de nodige nuttige informatie op dit forum vinden. En wat je aanstaande reis betreft; alvast een goede reis naar en een aangenaam verblijf in Thailand gewenst.
Je schreef dat je een vliegticket had geboekt, dus ik vermoed, dat je zelf (ter plekke) een reisplan maakt.
Ik ga hier geen suggesties doen over wat je zoal in Thailand zou kunnen/moeten bezoeken. Ik ben van mening, dat het eigenlijk leuker is om dit soort dingen zelf te ontdekken en beslissen. Als je dat inderdaad op die wijze van plan bent, dan veel genoegen gewenst daarbij. Aangezien je totale reisduur korter is dan dertig dagen, kun je Thailand zonder visum bezoeken, als je tenminste beschikt over een geldig paspoort.
Hoe dan ook, veel plezier, leuke en mooie ervaringen toegewenst. En dan nu maar beginnen met aftellen naar de zestiende!

john19656
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zondag 05 januari 2014, 08:07

Re: Even voorstellen

#320 Bericht door john19656 » zaterdag 11 januari 2014, 08:00

Forumnaam: john19656
Echte naam: aad
Leeftijd: 48
Woonplaats: spijkenisse
Beroep: chauffeur

ben al meer dan 10 keer in thailand geweest eerst met een rugzak van noord naar zuid
veel gezien
de laatste 3 jaar ga ik elk jaar voor drie mnd naar isaan

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Even voorstellen

#321 Bericht door jomel17 » zaterdag 11 januari 2014, 15:12

Welkom John
หลงรัก

Herma2014
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zaterdag 04 januari 2014, 21:37

Re: Even voorstellen

#322 Bericht door Herma2014 » zondag 12 januari 2014, 22:12

Forumnaam: Herma2014
Echte naam: Herma
Leeftijd: 26
Woonplaats: Zeist
Beroep: sociaal cultureel werker

Ik heb ook maar besloten lid te worden, aangezien ik al langer op het forum rondsnuffel :) Heb er al veel aan gehad, waarvoor dank! Maar dan kan ik nu ook zelf reageren of vragen stellen.. Toch wel handig :)

Over een maand vertrekken wij (ik en mijn man) voor een maand naar Thailand. Eerste keer Azië en eerste keer met rugzak en we hebben er heel veel zin in! Hopelijk vind ik alle info die ik nodig heb op het forum, heel leuk om alle verhalen van iedereen te lezen!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Even voorstellen

#323 Bericht door driver » maandag 13 januari 2014, 06:36

Zork/John/Herma...ook welkom aan boord van het TF schip waar het soms in sommige draadjes wat onrustig is maar die sla je desgewenst lekker over en dus doe je hier lekker je eigen ding wat dat ook moge zijn.

gr driver

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Even voorstellen

#324 Bericht door prajak » maandag 13 januari 2014, 10:07

Welkom nieuwe leden en doe lekker mee.

Herma2014 vertrekt mid februari en gaat een maand rugzakken. Da' s wel de heetste tijd in Thailand...dapper hoor :clap:

Maar op die leeftijd fietste ik in de zomer door Haut France en dat was soms ook afzien van de hitte.....en ben er heel uit gekomen.

Herma2014
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zaterdag 04 januari 2014, 21:37

Re: Even voorstellen

#325 Bericht door Herma2014 » maandag 13 januari 2014, 20:27

prajak schreef:Welkom nieuwe leden en doe lekker mee.

Herma2014 vertrekt mid februari en gaat een maand rugzakken. Da' s wel de heetste tijd in Thailand...dapper hoor :clap:

Maar op die leeftijd fietste ik in de zomer door Haut France en dat was soms ook afzien van de hitte.....en ben er heel uit gekomen.
Dank voor je welkom! We zien wel hoe we het doen in de hitte :) Sommigen zeggen het is te heet, anderen dat je het hele jaar door wel naar Thailand kan. Dus we wagen het erop! Rustig aan doen en af en toe een frisse duik...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Even voorstellen

#326 Bericht door prajak » dinsdag 14 januari 2014, 00:49

Hangt er een beetje (veel) van af waar je naar toe gaat.

In maart/april rugzakkend de Isan in met middagtemperaturen van 40+ en soms 45+ is vragen om oververhitting. Dan heb je ook ORS nodig om het zout op peil te houden. Op de heetste momenten van de dag blijf ik in die maanden binnen.

Eilanden hebben vaak zeewind en dat koelt wat af.

sarge
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: woensdag 29 januari 2014, 20:15

Re: Even voorstellen

#327 Bericht door sarge » dinsdag 04 februari 2014, 17:15

greetings & salutations, bonjour, sawadie khrap, konichiwa, gûten tag, hallo..excuses ik was helemaal vergeten mijnzelf voor te stellen op het forum. Mijn naam is 'Sarge' (op openbaar internet verblijf ik graag anoniem).

mijn leeftijd is tegen de 40, al 'gepensioneerd'..entrepreneur, amateur fotograaf, wereld reiziger, natuurliefhebber, ...hobbies: duiken, martial arts oa muay thai, tae kwon do,kyukishinkai karate, militaire close combat, hand-to-hand combat, ..shooting, sky diving.

heb een top vrouw van een partner (moet wel als ge zo'n 15 jaar moet samenleven met mijn lol). heb zeer veel meegemaakt in mijne leven..afgezwaaid instructeur sergent para commando eenheid, survival expert, heb het allerslechtste meegemaakt en gezien wat de mensheid kan aanrichten...maar ook toch heeft de mensheid zo zijn goede kanten. heb ook jaren gewerkt in de top gastronomie internationaal als chef in profesionele keukens. waaronder michelinsterren restaurants en exclusieve hotels.

ben eindelijk zover om terug te gaan naar waar ik vandaan kom! eerste jaar wil ik zo'n 6-8mnd verblijven, daarna hopelijk langer en uiteindelijk een eigen bedrijf starten.

wie vragen heeft mag ze gerust stellen!

play hard, die with honor!!

kimmmy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 10 februari 2014, 21:39

Even voorstellen

#328 Bericht door kimmmy » dinsdag 18 februari 2014, 15:28

Forumnaam: kimmmy
Echte naam: Kim
Leeftijd: 21
Woonplaats: Kampen
Beroep: jeugdzorg/mediamarkt
Op dit forum: Informatie slurpen!!
Ervaring: None

Hoi allemaal, ik ga over een week naar thailand met een georganiseerde rondreis voor 15 dagen.. en daarvoor en tijdens zal ik hier af en toe even rondneuzen om informatie op te doen en om op ideeen te komen =D

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Even voorstellen

#329 Bericht door prajak » dinsdag 18 februari 2014, 15:42

Welkom Kimmmy met drie m-en....en goeie reis gewenst.

monique29
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2014, 19:29

Re: Even voorstellen

#330 Bericht door monique29 » zondag 11 mei 2014, 12:51

Hoi, ook ik stel me even voor


Forumnaam: Monique29
Echte naam: Monique
Leeftijd: 45
Woonplaats: Drachten
Beroep: thuiszorg
Op dit forum: lezen en op ideeën komen voor onze eerste Thailand reis volgend jaar
Ervaring: Nog geen.

Eind dit jaar zijn we 25 jaar getrouwd en gaan we met onze kinderen voor de laatste keer samen op vakantie, Thailand is onze keus en ik ben graag goed voorbereid dus wil veel weten over alles wat met Thailand te maken heeft.

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”