Facebook groep thailandforum.nl

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Facebook groep thailandforum.nl

#61 Bericht door wanadee » dinsdag 16 maart 2021, 04:15

pjotter schreef: zaterdag 27 februari 2021, 06:58 Ja, toch vind ik het vreemd dat er zo weinig animo is. Ik zie dat ik al meer dan 10 jaar lid ben. Ben toen voornamelijk lid geworden voor vragen aan ervaringsdeskundigen betreffende het aanvragen van een toeristenvisum naar NL voor mijn vriendin. Oeps, wij zijn dus OOK al meer dan 10 jaar samen :o , ha ha. Het was een schat aan informatie en tips wat ik toen heb gekregen. De toestemming van de Ambassade was dan ook meteen de eerste keer raak !
Daarna is mijn vriendin nog 6 keer in NL geweest voor 3 maanden.
Een jaar of 4 geleden heb ik heel wat emigratievragen gesteld. Ook over belastingzaken.
Inmiddels woon ik dus nu al bijna 3,5 jaar hier in de buurt van Korat. Bevalt nog steeds uitstekend.
Jammer nu met die hele Corona/Covid sht, anders had ik afgelopen augustus een keertje afgereisd naar NL, om bij de geboorte te zijn van mijn 2e kleinkind. Helaas, het is even niet anders.
Je zou toch zeggen dat meer mensen met vragen zitten betreffende Visa voor Thailand en NL, Emigratie, Belastingzaken, MVV perikelen etc. Maar misschien dat, laat ik zeggen de 50 plussers, nu idd andere media gebruiken zoals FB voor dit soort vragen.
Is niet vreemd Pjotter. Er zijn heel veel faceboek groepen en de meesten zijn openbaar om te lezen, als je mee wilt schrijven moet je lid worden. Dus als je een interessant onderwerp leest en je wilt dasr dieper op ingaan moet je eerst lid worden.
Er zijn enkele faceboekgroepen prive, zoals nu thailandforum, maar die hebben vaak wel een uitgesproken onderwerp of iets dergelijks wat mensen in bepaalde categorieen aanspreekt en die dasr dan lid van willen worden.
Thailandforum is een algemene titel, dat jodigt mensen niet uit om lid te worden, 13 in een dozijn. En al helemaal niet als je geen onderwerpen kunt kezen die me aanspreken omdat je eerst lid moet worden. Daarnaast moet een goede facebook pagina nog aan een aantal andere voorwaarden voldoen zoals een andere manier van modereren dan een forum.
Ik heb in het begin al gezegd dat deze opzet geen succes gaat opleveren.

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”