Geen toeristen meer welkom.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Geen toeristen meer welkom.

#31 Bericht door erik-kuijpers » zondag 27 september 2020, 11:50

Dus Ruud moet er ook uit, als ik hem zo lees? Nee, want Ruud heeft een jaar-extension. Dat heeft die man niet, die heeft een 3-maands stempel en moet er dan even uit. DAT is het verschil en die man acht ik geen longstayer. Triest voor hem maar dat is het risico van verblijf met zo'n stempel.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Geen toeristen meer welkom.

#32 Bericht door RuudThai » zondag 27 september 2020, 15:16

erik-kuijpers schreef: zondag 27 september 2020, 11:50 Dus Ruud moet er ook uit, als ik hem zo lees? Nee, want Ruud heeft een jaar-extension. Dat heeft die man niet, die heeft een 3-maands stempel en moet er dan even uit. DAT is het verschil en die man acht ik geen longstayer. Triest voor hem maar dat is het risico van verblijf met zo'n stempel.
Waar kapittel je die man nou in vredesnaam over? Vanwege zijn lage inkomen is hij alleen maar in staat zo'n armeluizenvisum aan te schaffen. Maar hij zit al langer in Thailand dan jij dus is echt wel een longstayer. Dat hij elke 3 maanden een border run moet maken is weer zo'n rare frats van Thailand; farang pesten is schijnbaar een hobby van ze. Net als die onzinnige 90 dagen melding die ik moet doen.
's Lands wijs 's lands eer... jaja! 😝

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Geen toeristen meer welkom.

#33 Bericht door erik-kuijpers » zondag 27 september 2020, 15:51

Ruud, er is een combinatiemethode. Weet meneer dat? Dat zou ik hem maar eens vertellen dan is ie van de problemen af. Inkomen alleen is geen maatstaf.

Kan ie niet een paar ton baht van kinderen of familie lenen? Dan haalt ie 8 ton en is ie klaar. Mogelijk is ie met een lening van 10 k euro al geholpen. Afgeven op Thailand is zinloos; de regels worden hier door de politiek vastgesteld en daar heb je maar mee te leven.

Maar ik lees niet dat ie naar NL is. Dus is ie illegaal nu? Ik hoop dat hij weet wat hij riskeert en dat ze hem in een hok gooien (detentiecentrum heet dat....) tot er een ticket is. Dan is ie verder van huis dan nu uit eigen beweging terug gaan.

Je hebt er bij die alleen op de harde manier willen leren.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Geen toeristen meer welkom.

#34 Bericht door Joep » zondag 27 september 2020, 16:33

Voorlopig mag ie weer één maand blijven heb ik gelezen.

https://www.facebook.com/richardbarrowthailand/

Meestal wel betrouwbaar

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Geen toeristen meer welkom.

#35 Bericht door printen44 » zondag 27 september 2020, 20:55

RuudThai schreef: zondag 27 september 2020, 11:43 Tja, en zo jaagt de Thaise overheid behalve de toeristen ook de 150.000 vaste verblijvers in dezelfde situatie als deze man weg. Soepelheid niet, kortzichtigheid wel😡.
Ik woonde in Thailand, had te maken met de Thaise regels, of ik dat leuk vond of niet.

Thailand stelt de regels op. Niet de buitenlanders, niet andere mogendheden, maar de overheid van Thailand. Daar kunnen jij of ik het hartgrondig mee oneens zijn, maar zij stellen de regels op. Zo simpel i het.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Geen toeristen meer welkom.

#36 Bericht door KhunSugar » maandag 28 september 2020, 05:43

Amnesty wordt verlengd tot 31 oktober.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geen toeristen meer welkom.

#37 Bericht door godzilla » maandag 28 september 2020, 15:43

KhunSugar schreef: maandag 28 september 2020, 05:43 Amnesty wordt verlengd tot 31 oktober.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Blijkbaar, het artikel staat in de bangkok post.
https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... foreigners

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Geen toeristen meer welkom.

#38 Bericht door RuudThai » dinsdag 29 september 2020, 16:29

printen44 schreef: zondag 27 september 2020, 20:55
RuudThai schreef: zondag 27 september 2020, 11:43 Tja, en zo jaagt de Thaise overheid behalve de toeristen ook de 150.000 vaste verblijvers in dezelfde situatie als deze man weg. Soepelheid niet, kortzichtigheid wel😡.
Ik woonde in Thailand, had te maken met de Thaise regels, of ik dat leuk vond of niet.

Thailand stelt de regels op. Niet de buitenlanders, niet andere mogendheden, maar de overheid van Thailand. Daar kunnen jij of ik het hartgrondig mee oneens zijn, maar zij stellen de regels op. Zo simpel i het.
O, dus jij vindt ook niet dat mensen mogen protesteren tegen door de overheid opgestelde regels zoals in Bangkok (en elders in Thailand), Wit-Rusland enz.
Kijk, ik hou me aan de regels maar als ik daar iets verkeerds in zie mag ik mijn mening toch wel uiten?
En moet ik iemand meteen veroordelen als hij de regel van 4 maanden NL+8 maanden TH ontduikt? Nee, dat is zijn beslissing en zijn verantwoordelijkheid dus wie ben ik om daarover te oordelen.
Ik heb hem ooit gewezen op de consequenties en dat is het.

En Erik, natuurlijk is hij bekend met die combinatieregeling van inkomen+vermogen maar we zijn niet allemaal zo rijk als jij 😜 en hij zeker niet. En een lening afsluiten bij een bank? Ze zien hem aankomen, haha! Penpaimaidai zeggen ze hier dus.

Morgen hem maar weer eens spreken, gisteren was hij zo negatief over Thailand dat hij misschien maar een enkele reis wilde boeken. Liefst bij KLM maar die vraagt voor een enkele reis ticket meer dan voor een retour: 33.000 baht, de afzetters!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geen toeristen meer welkom.

#39 Bericht door driver » dinsdag 29 september 2020, 16:53

Ruud.. Wat betreft protesteren in Bkk of Wit Rusland :Buitenlanders protesteren daar toch niet lijkt me maar Thais of de Wit Russen openlijk en vrij massaal.
In Thailand kun je als buitenlander gewoon jezelf aanpassen aan hun regels hoe vervelend soms ook. Kun je uiteraard niet mee eens zijn maar helpt weinig de Thaise overheid ongeacht wie dat is heeft als het er op aan komt toch maling aan de buitenlanders denk ik. Te weinig inkomen is wegwezen dat is al bekend lijkt me sinds jaar en dag.
Voor de persoon die jij nu aan u
aankaart heel erg triest maar ook hij wist en weet waaraan je moet voldoen om te mogen blijven dus klagen helpt weinig , Er giga van balen dat je na zoveel jaar uiteindelijk misschien met lege handen staat snap ik heel goed. Maar het helpt toch niks. Regels zijn regels en voldoe je daar niet aan. Game Over ongeacht hoe oud of hoe jong en ongeacht hoelang je al in Thailand vertoefd.

Mocht ik ooit gaan wat ik betwijfel maar stel dat ik toch wil :Aow plus ➕ spaargeld uit onder andere verkoop huis ect. Is dat er niet heb ik ook niks in Thailand te zoeken lijkt me. Met alleen Aow kom ik nergens voor in aanmerking daar.
Laatst gewijzigd door driver op dinsdag 29 september 2020, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Geen toeristen meer welkom.

#40 Bericht door Joep » dinsdag 29 september 2020, 18:06

Voorlopig mag je kennis weer een maand blijven.

Ik kijk net bij KLM, een ticket voor 31 oktober is 485 euro. enkele reis onder ruimbagage en 526 euro met 1 koffer van 23 kilo
Beide 12 kilo handbagage.

Is ongeveer hetzelfde als ik op 18 september heb betaald.
En ja als je niet in quarantaine wil kun je nog niet direct terug.
Dat is de consequentie van een visum aanvragen op deze manier.

Ik vermaak me prima, die 4 maanden maar ja ben wel wat jonger dan je kennis.
Op die leeftijd zou ik dat ook niet meer willen.

En anders contact opnemen met visumburo's , er zijn er die je wel een echt visum bezorgen.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Geen toeristen meer welkom.

#41 Bericht door robin33 » dinsdag 29 september 2020, 18:39

Joep schreef:Voorlopig mag je kennis weer een maand blijven.

Ik kijk net bij KLM, een ticket voor 31 oktober is 485 euro. enkele reis onder ruimbagage en 526 euro met 1 koffer van 23 kilo
Beide 12 kilo handbagage.

Is ongeveer hetzelfde als ik op 18 september heb betaald.
En ja als je niet in quarantaine wil kun je nog niet direct terug.
Dat is de consequentie van een visum aanvragen op deze manier.

Ik vermaak me prima, die 4 maanden maar ja ben wel wat jonger dan je kennis.
Op die leeftijd zou ik dat ook niet meer willen.

En anders contact opnemen met visumburo's , er zijn er die je wel een echt visum bezorgen.
Klm....ehh ..nee laat maar

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk


Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Geen toeristen meer welkom.

#42 Bericht door Joep » dinsdag 29 september 2020, 18:56

[/quote]Klm....ehh ..nee laat maar

[/quote]

Ben ik met je eens, normaliter vlieg ik ook liever niet met KLM.
Maar in deze tijd heb ik toch gekozen voor een rechtstreekse vlucht naar NL. (normaliter vlieg ik via Keulen of Düsseldorf)
EVA had alle vluchten geannuleerd.
En ik denk dat de service bij andere maatschappijen niet veel anders zal zijn in deze roerige tijden.

Bij binnenkomst lag een flesje water op de stoel met een deken.
Na ± uur een warme maaltijd met een drankje (ook alcoholisch), vervolgens een zak met snacks en een fles water
Later nog een summier ontbijt met koffie.

Ik was gewaarschuwd voor de mindere service, dus had zelf wat extra water en een broodje meegenomen.

Volgende keer weer KLM ?
Nee liever niet, hoop dan weer vanaf Dusseldorf te mogen vertrekken.

Tevreden over mijn vlucht ?
Ja, gezien de omstandigheden

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Geen toeristen meer welkom.

#43 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 29 september 2020, 22:18

11 Uur op een flesje water en een broodje lijkt me hoogst onaangenaam. En ze rekenen de volle prijs of een + prijs dus waarom geen fatsoenlijk eten? Of zouden de gaarkeukens op S-poem dicht zijn?

Ik heb nog nooit KLM gevlogen; tegenwoordig vlieg ik liefst de Fin maar ja, de omstandigheden zijn nu wel even anders. Ik wacht nog maar even en denk dat ik pas in mei of zo kan vliegen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Geen toeristen meer welkom.

#44 Bericht door RuudThai » woensdag 30 september 2020, 04:17

Joep schreef: dinsdag 29 september 2020, 18:06 Voorlopig mag je kennis weer een maand blijven.

Ik kijk net bij KLM, een ticket voor 31 oktober is 485 euro. enkele reis onder ruimbagage en 526 euro met 1 koffer van 23 kilo
Beide 12 kilo handbagage.

Is ongeveer hetzelfde als ik op 18 september heb betaald.
En ja als je niet in quarantaine wil kun je nog niet direct terug.
Dat is de consequentie van een visum aanvragen op deze manier.

Ik vermaak me prima, die 4 maanden maar ja ben wel wat jonger dan je kennis.
Op die leeftijd zou ik dat ook niet meer willen.

En anders contact opnemen met visumburo's , er zijn er die je wel een echt visum bezorgen.
Ik zie bij KLM inderdaad een bedrag van 18035 baht staan, rond de € 485 dus en voor 2000 baht meer kun je ook nog een stoel uitzoeken.
Ik had dat bedrag van 33000 baht bij Skyscanner gezien dus die zijn niet helemaal bij lijkt het zo.
Als je trouwens een retour wilt boeken bij KLM dan zijn er plotseling geen vluchten beschikbaar vermoedelijk omdat er geen vrije binnenkomst in Thailand is. Vliegen ze dan leeg naar Bangkok om alleen maar mensen op te halen die Thailand willen/moeten verlaten?
In ieder geval zijn toeristen dus nog steeds niet echt welkom... 😒

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Geen toeristen meer welkom.

#45 Bericht door robin33 » woensdag 30 september 2020, 04:41

RuudThai schreef:
Joep schreef: dinsdag 29 september 2020, 18:06 Voorlopig mag je kennis weer een maand blijven.

Ik kijk net bij KLM, een ticket voor 31 oktober is 485 euro. enkele reis onder ruimbagage en 526 euro met 1 koffer van 23 kilo
Beide 12 kilo handbagage.

Is ongeveer hetzelfde als ik op 18 september heb betaald.
En ja als je niet in quarantaine wil kun je nog niet direct terug.
Dat is de consequentie van een visum aanvragen op deze manier.

Ik vermaak me prima, die 4 maanden maar ja ben wel wat jonger dan je kennis.
Op die leeftijd zou ik dat ook niet meer willen.

En anders contact opnemen met visumburo's , er zijn er die je wel een echt visum bezorgen.
Ik zie bij KLM inderdaad een bedrag van 18035 baht staan, rond de € 485 dus en voor 2000 baht meer kun je ook nog een stoel uitzoeken.
Ik had dat bedrag van 33000 baht bij Skyscanner gezien dus die zijn niet helemaal bij lijkt het zo.
Als je trouwens een retour wilt boeken bij KLM dan zijn er plotseling geen vluchten beschikbaar vermoedelijk omdat er geen vrije binnenkomst in Thailand is. Vliegen ze dan leeg naar Bangkok om alleen maar mensen op te halen die Thailand willen/moeten verlaten?
In ieder geval zijn toeristen dus nog steeds niet echt welkom... [emoji19]
Schandalig...50 euro om een stoel te kiezen voor

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk


Plaats reactie

Terug naar “Diversen”