Geld overmaken via azimo

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Geld overmaken via azimo

#46 Bericht door pjotter » dinsdag 05 januari 2021, 14:57

Aha. Ja mss omdat het de eerste keer is dat ik een groter bedrag overmaak naar mijn Euro deel bij TW. Van daaruit moet ik het dus nog naar mijn Thaise rekening overmaken via TW. Er staat wel in het bericht wat je ziet als je op die eueo rekening klikt dat mijn document wordt geverifieerd en dat dat minimaal 3 uur duurt. W'll see...
jumbo schreef: dinsdag 05 januari 2021, 14:33
pjotter schreef: dinsdag 05 januari 2021, 14:02 Vandaag met Transferwise een groter bedrag proberen over te maken. Met Ideal naar mijn Euro rekening bij Transferwise. Ik denk omdat het een groter bedrag is, willen ze nu dus wel een kopie van mijn ID. Heb ik geupload en sommige dingen afgeplakt. Tot nu toe staat het geld 'op pauze' voor verificatie bij TW. Al 6 uur. We wachten af.
Mijn betaling vanaf mijn USD rekening naar Euro in NL duurt 10 seconden, naar TH, normaliter een 8 uur, dus dezelfde dag als je in de ochtend overmaakt....weekend en feestdagen kan het langer duren

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Geld overmaken via azimo

#47 Bericht door jomel17 » dinsdag 05 januari 2021, 15:09

Waarom eerst naar je euro-rekening?
je kan met ideal direct over maken naar Thailand
หลงรัก

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Geld overmaken via azimo

#48 Bericht door pjotter » woensdag 06 januari 2021, 01:53

Ah, ben nieuw met TW. Dat moet ik dus nog eens nakijken.
Dacht dat het eerst in Euro van NL naar de TW Euro balance moest en dat ik het daarna vanaf die Euro balance het pas naar mijn Thaise rekening kon overmaken. Als het geld op die TW Euro balance staat, zal ik nog eens wat snuffelen hoe dat ik dat dan doe. Bedankt voor de tip :worshippy:
jomel17 schreef: dinsdag 05 januari 2021, 15:09 Waarom eerst naar je euro-rekening?
je kan met ideal direct over maken naar Thailand

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Geld overmaken via azimo

#49 Bericht door jomel17 » woensdag 06 januari 2021, 04:08

Als je in TW op send money klikt, een bedrag invult zie je daarna een keuze menu hoe te betalen. Daar staat Ideal bij en eeen lijst met NL banken ..
หลงรัก

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geld overmaken via azimo

#50 Bericht door godzilla » woensdag 06 januari 2021, 06:59

Moet je geen borderless account bij TW aanvragen of is dat niet meer?
ff een link:
https://transferwise.com/gb/borderless/

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Geld overmaken via azimo

#51 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 06 januari 2021, 07:39

Waarom eerst naar je euro-rekening?
je kan met ideal direct over maken naar Thailand


Nee, kijk maar op jouw bank. Via Ideal betaal je op hun Rabo, en zij laten hun bank in Thailand de overboeking doen naar de bestemming.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Geld overmaken via azimo

#52 Bericht door pjotter » woensdag 06 januari 2021, 07:43

Idd, Jommel. Dat 'pad' had ik nog niet gevolgd. Goed te weten voor de volgende keer :worshippy:
Helaas staan mijn eurotjes nog steeds op 'paused' na 23 uur... :cry:
jomel17 schreef: woensdag 06 januari 2021, 04:08 Als je in TW op send money klikt, een bedrag invult zie je daarna een keuze menu hoe te betalen. Daar staat Ideal bij en eeen lijst met NL banken ..

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Geld overmaken via azimo

#53 Bericht door pjotter » woensdag 06 januari 2021, 07:45

Ik bedoel rechtstreeks in het menu in de app. Ik dacht dat je de eoro's eerst, als tussenstap, naar dat euro account moest overmaken. Maar het klopt wat jommel zegt. Gewoon sent klikken, bedrag in euro's invullen en verder klikken tot het scherm hoe betalen. Daar staat ideal al bij.
Dat dit op de achtergrond dit dan toch via euro's loopt, en daarna weer door hun Thaise bank bij mij komt, zal wel zo zijn. Thx !

[quYote=erik-kuijpers post_id=8325064 time=1609915174 user_id=7567]
Waarom eerst naar je euro-rekening?
je kan met ideal direct over maken naar Thailand


Nee, kijk maar op jouw bank. Via Ideal betaal je op hun Rabo, en zij laten hun bank in Thailand de overboeking doen naar de bestemming.
[/quote]

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Geld overmaken via azimo

#54 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 06 januari 2021, 09:31

Mijn geld kwam vanmorgen binnen; maandagmorgen geboekt, nu binnen. Koers klopt exact, was 72 uur garantie.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Geld overmaken via azimo

#55 Bericht door Gardensafari » woensdag 06 januari 2021, 11:26

pjotter schreef: dinsdag 05 januari 2021, 14:02 Vandaag met Transferwise een groter bedrag proberen over te maken. Met Ideal naar mijn Euro rekening bij Transferwise. Ik denk omdat het een groter bedrag is, willen ze nu dus wel een kopie van mijn ID. Heb ik geupload en sommige dingen afgeplakt. Tot nu toe staat het geld 'op pauze' voor verificatie bij TW. Al 6 uur. We wachten af.
Als je je BSN hebt afgeplakt zal TW jouw documenten niet accepteren. De Nederlandsche Bank eiste dat nu eenmaal. Zowel Azimo als TW staan onder toezicht van DNB en moeten dus onder meer het BSN van hun klanten vastleggen. Dat is wettelijk geregeld.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Geld overmaken via azimo

#56 Bericht door pjotter » woensdag 06 januari 2021, 12:50

Waarom zeg je dat NU Pas, ha ha. Klopt helemaal Garden. Zojuist gebeld en idd willen een kopie zonder afgeplakt BSN. Mss moet ik ook nog een foto van mijzelf met dat paspoort in mijn hand sturen vertelde de dame van de klantenservice. Ze zouden binnen 2 uur een email met upload link sturen. Nou ja, ff een strubbeling maar zal wel goed komen. Bedankt :worshippy:
Gardensafari schreef: woensdag 06 januari 2021, 11:26
pjotter schreef: dinsdag 05 januari 2021, 14:02 Vandaag met Transferwise een groter bedrag proberen over te maken. Met Ideal naar mijn Euro rekening bij Transferwise. Ik denk omdat het een groter bedrag is, willen ze nu dus wel een kopie van mijn ID. Heb ik geupload en sommige dingen afgeplakt. Tot nu toe staat het geld 'op pauze' voor verificatie bij TW. Al 6 uur. We wachten af.
Als je je BSN hebt afgeplakt zal TW jouw documenten niet accepteren. De Nederlandsche Bank eiste dat nu eenmaal. Zowel Azimo als TW staan onder toezicht van DNB en moeten dus onder meer het BSN van hun klanten vastleggen. Dat is wettelijk geregeld.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Geld overmaken via azimo

#57 Bericht door pjotter » donderdag 07 januari 2021, 00:14

Toch even een update.

Had ff klantenservice gebeld, (Engels vrouwtje was wel 'een waterval', maar zeer behulpzaam) en heeft een mail gestuurd met 1 link voor upload documenten. Nou ja, toch maar kopie paspoort geupload en ze wilde ook echt een foto van mijzelf met dat paspoort leesbaar in mijn hand.
Na een half uurtje 'approved' en geld op mijn rekening. Dus, beetje lastig allemaal maar werkt dus goed. Voor eventuele volgende keren niet meer nodig natuurlijk.
Gardensafari schreef: woensdag 06 januari 2021, 11:26
pjotter schreef: dinsdag 05 januari 2021, 14:02 Vandaag met Transferwise een groter bedrag proberen over te maken. Met Ideal naar mijn Euro rekening bij Transferwise. Ik denk omdat het een groter bedrag is, willen ze nu dus wel een kopie van mijn ID. Heb ik geupload en sommige dingen afgeplakt. Tot nu toe staat het geld 'op pauze' voor verificatie bij TW. Al 6 uur. We wachten af.
Als je je BSN hebt afgeplakt zal TW jouw documenten niet accepteren. De Nederlandsche Bank eiste dat nu eenmaal. Zowel Azimo als TW staan onder toezicht van DNB en moeten dus onder meer het BSN van hun klanten vastleggen. Dat is wettelijk geregeld.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geld overmaken via azimo

#58 Bericht door godzilla » donderdag 07 januari 2021, 02:27

Ik vergelijk nu voordat ik geld overmaak Azimo met Transferwise.
En de laatste tijd is Tranferwise voordeliger, ook al zijn de tranferkosten er hoger.
Azimo is goed voor kleinere bedragen, max slechts 0.99€ transferkosten.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Geld overmaken via azimo

#59 Bericht door Gardensafari » donderdag 07 januari 2021, 09:04

Voor mijn lief €500 overgemaakt naar Thailand de dag voor kerst. Binnen 2 minuten op de Thaise rekening. Heb zowel naar TW als naar Azimo een kopie van het paspoort moeten opsturen. En inderdaad voor kleinere bedragen is Azimo goedkoper, voor grotere TW, al zijn de verschillen niet heel erg indrukwekkend. Beide zijn wel veel goedkoper dan de reguliere Nederlandse banken. Wel is Azimo veel sneller dan TW, zeker buiten de openingstijden van de Thaise banken. Hoe dat kan is mij een raadsel.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geld overmaken via azimo

#60 Bericht door driver » donderdag 07 januari 2021, 09:13

Garden.. 500 euro op de Thaise rekening. Wat zijn daar dan de kosten van?.
Of heb ik iets gemist qua kostenplaatje?

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”