Geld overmaken via azimo

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Geld overmaken via azimo

#61 Bericht door pjotter » donderdag 07 januari 2021, 10:29

Idd denk ik dat het langer duurt bij grotere bedragen.

Had enige tijd geleden wat testjes gedaan met 100 piek omdat ik 'nieuw was' en bij de kasikorn was het er al voordat ik het besefte. Super. Nou dat super is nu dus verdwenen bij mij. Het werkt hartstikke goed hoor, maar duurt ook gewoon ruim een dag net als bij mijn NL bank met swift code bij grotere bedragen. Het eindbedrag in batten, is natuurlijk een stuk beter dan bij mijn gewone bank met swift.
Kon trouwens bij dat grotere bedrag ook niet kiezen voor een snellere, duurdere optie. TW zegt "banken doen er soms lang over, over de transfer als wij het overgemaakt hebben.
Denk dat dit onzin is. Waarom zou een bank 100€ WEL direkt bijschrijven en 5.000€ niet. Denk, met zo ontzettend veel geld over de wereld bij TW, dat zij toch wel iets kunnen doen met dat geld in 6 uur of zo. Hun goed recht natuurlijk
Zal volgende maand wel weer eens kijken als ik een 'Thais leef bedrag' van 1.600€ of zo, overmaak van mijn pensioen
Gardensafari schreef: donderdag 07 januari 2021, 09:04 Voor mijn lief €500 overgemaakt naar Thailand de dag voor kerst. Binnen 2 minuten op de Thaise rekening. Heb zowel naar TW als naar Azimo een kopie van het paspoort moeten opsturen. En inderdaad voor kleinere bedragen is Azimo goedkoper, voor grotere TW, al zijn de verschillen niet heel erg indrukwekkend. Beide zijn wel veel goedkoper dan de reguliere Nederlandse banken. Wel is Azimo veel sneller dan TW, zeker buiten de openingstijden van de Thaise banken. Hoe dat kan is mij een raadsel.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geld overmaken via azimo

#62 Bericht door godzilla » donderdag 07 januari 2021, 15:19

Als je met visa of masterkaart werkt gaat het ook sneller. (zowel Azimo als Transferwise)
Je moet je wel houden aan het limiet van de kaart.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geld overmaken via azimo

#63 Bericht door jumbo » donderdag 07 januari 2021, 23:17

TW duurt bij mij niet langer als 8 uur, paar duizend per maand.
Ik transfer rond 06.00 rond 14.00 staat het in Thailand
Ook bij mij de opmerking dat Thai banken de tijd nemen...
Geen idee hoe Azimo dat wel zo snel doet, weekend en feestdagen ook???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Geld overmaken via azimo

#64 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 07 januari 2021, 23:29

TW was bij mij altijd binnen een dag. Nu met de feestdagen zeiden ze bij de opdracht 3 dg, het werden er 2. Mijn vrouw doet niet aan internetbankieren dus moet fysiek naar de bank om het te controleren.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Geld overmaken via azimo

#65 Bericht door Gardensafari » maandag 11 januari 2021, 11:58

Kosten bij Azimo zijn € 0,99 en als ze de kopiefacturen je paspoort of rijbewijs hebben duurt een transactie maximaal 4 minuten, ook op zondag. Als ze echter jouw papieren opvragen, duurt het lang, soms enkele dagen. Dat is eenmalig, maar kan soms net op het verkeerde moment zijn.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geld overmaken via azimo

#66 Bericht door driver » maandag 11 januari 2021, 15:02

Gardensafari schreef: maandag 11 januari 2021, 11:58 Kosten bij Azimo zijn € 0,99 en als ze de kopiefacturen je paspoort of rijbewijs hebben duurt een transactie maximaal 4 minuten, ook op zondag. Als ze echter jouw papieren opvragen, duurt het lang, soms enkele dagen. Dat is eenmalig, maar kan soms net op het verkeerde moment zijn.
oké, dank je wel.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geld overmaken via azimo

#67 Bericht door driver » zondag 31 januari 2021, 15:41

Azimo, Geld overmaken naar Thailand las ik hier in een ander draadje. Ik dacht mijn Engels is wat miserabel maar ga toch aanmelden daar.
Sukanya, mijn vrouw gevraagd om bij haar oudste zus de benodigde info te vragen om daar wat geld aan over te maken.
En de info uiteraard in het ABC en niet in het Thais. :mrgreen:.
De voorgaande jaren werdt bij een bank overboeking dit meestal gedaan door onze goede vriend Henkkhorat die hier ook actief is geweest maar helaas is hij overleden :cry: dus dat kan nu niet meer.

Gezegd dat de zus van Sukanya de tijd had in Thailand om alles rustig op te zoeken en zie, Gisteren kwamen de berichten met de info bij Sukanya binnen via Line.
Dat is een soort chatbox oid wat Sukanya gebruikt met haar familie.
Paar keer gevraagd of alles goed gecheckt was daar en dat was het kreeg ik te horen.

En dus ik naar Azimo en eens kijken hoe dat moet.
Paar dingen invullen en zonder verder moeilijk gedoe kon ik geld overmaken zag ik.
De eerste drie transacties Free.
Dat stukje Engels snap ik heel best eigenlijk.
Nu ben ik altijd vrij voorzichtig met dit soort nieuwe dingen dus ik dacht :?: eerst maar even 10 euro overmaken. Gaat dat goed kan later wel een hoger bedrag.

Netjes ingevuld en aangezien ik een visa card heb eerst deze geprobeerd.
Dat lukte eigenlijk direct zonder verder een paspoort oid in te sturen en het geld kon via een bevestiging worden overgemaakt.

Klik en zie :. Er werdt gemeldt dat ik eerst in mijn Visa card app de opdracht moest bevestigen.
Prima vondt ik deze extra controle.
Gedaan, bevestigd en weer naar Azimo en wederom bevestigd.
Netjes een overzicht van de transactie inclusief de koers van de Thb.
Keurig geregeld vondt ik en nu even afwachten wanneer het geld op de Thaise bankrekening staat.

Twee uur later lig ik net in bed en komt Sukanya naar me toe met een verschrikt gezicht :o
Arie.. Geld niet goed, Nu probleem..
Ik zeg hoezo probleem?.
Alles ging toch goed.
Nee Nee, nummer bank zus niet goed echt probleem nu.
Ik was er al weer klaar mee en zei, Prima ze zoeken het maar uit daar dan krijgt iemand anders nu lekker wat gratis Thai Batjes.
Niet de eerste namelijk dat er dingen fout gaan ik raak er zowaar aan gewend inmiddels.

Ben gaan slapen en vanochtend even de Azimo App ingedoken en ook gevonden om een transactie eventueel te cancelen.
Dat ook naar even uitgeprobeerd en dat lukte ook dus nu ga ik op mijn dooie gemak eens zien hoe het nu verder gaat met de overboeking.

Inmiddels voelen in BKK twee personen zich toch ietswat gegeneerd en schuldig dat ze een bankrekening nummer hebben gegeven met 1 verkeerd cijfertje erin.
Een 0 ipv een 3.

Heb via Sukanya laten weten dat ik het geen probleem vindt en dat ik uit voorzorg en de eerste keer Azimo al bewust weinig geld had overgemaakt. 1 Euro had ook gekund maar ach.. Misschien komt er nu 10 euro terecht bij iemand die er heel blij mee is :mrgreen:.

Gr Driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geld overmaken via azimo

#68 Bericht door driver » zondag 31 januari 2021, 15:46

Kom ik nu op het volgende :

Via Azimo maakte ik dus 10 euro over en doe ik dat bijvoorbeeld via mijn SNS bank wordt ik wat betreft transacties in Nederland bij een foutief bankrekening nummer er op geattendeerd dat naam niet overeenkomt met opgegeven bankrekening nummer.
Dan kun je zelf dus al checken voordat je geld overmaakt.
Buitenland doe ik eigenlijk nooit en koop ik iets meestal met Visa card.

Bij Azimo kan dit blijkbaar niet tijdens het invullen van de gevraagde gegevens?.
Nu was het maar 10 euro wat me niet echt boeit maar bij een hoger bedrag had ik wslijk wel eventjes giga gebaald.

Uiterst wacht ik even af hoe het nu verder gaat bij Azimo na mijn vraag de transactie te cancelen.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Geld overmaken via azimo

#69 Bericht door jomel17 » zondag 31 januari 2021, 15:56

Goed gedaan Arie, we horen wel hoe het afloopt, het is niet op mijn rekening binnen gekomen
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geld overmaken via azimo

#70 Bericht door driver » zondag 31 januari 2021, 15:58

jomel17 schreef: zondag 31 januari 2021, 15:56 Goed gedaan Arie, we horen wel hoe het afloopt
Ben ook wel benieuwd wat er uit komt rollen binnenkort.
Ik had na lange tijd in ieder geval weer iets te melden hier wat Thailand betreft :mrgreen:

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Geld overmaken via azimo

#71 Bericht door jomel17 » zondag 31 januari 2021, 16:10

Ja het is helaas stil hier .
Wat betreft de naam nummer controle dat is hier in Thaland goed geregeld.
Ik heb een rekening bij Kasikorn en als ik het nummer invoer voor een betaling zie ik gelijk de naam erbij staan .
Je kan zelfs geld over maken naar iemand van wie je alleen het telefoon nummer hebt, en alles gaat snel, daar kunnen ze in NL nog wat van leren Kantoren ook iedere dag open .
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geld overmaken via azimo

#72 Bericht door driver » zondag 31 januari 2021, 16:15

Naam en nummer controle ook bij jou in Thailand is dus net als hier bij de Sns bank goed geregeld.

Bij Azimo kon ik het niet checken dus hier zit dus een stukje onveiligheid om het zo even te noemen wat betreft de controle op je overboeking bij invullen gegevens lijkt me?.
Misschien dat er na mijn bevestiging nog bankrekeningnummer icm opgegeven ontvanger zeg maar gecheckt wordt?.
Ik wacht het lekker rustig af.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Geld overmaken via azimo

#73 Bericht door jomel17 » zondag 31 januari 2021, 16:20

We lezen het wel Arie hoe het afloopt, nu bedtijd hier ...
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geld overmaken via azimo

#74 Bericht door driver » zondag 31 januari 2021, 16:25

jomel17 schreef: zondag 31 januari 2021, 16:20 We lezen het wel Arie hoe het afloopt, nu bedtijd hier ...
Hier nog niet.. 16.25 uur hier.
Welterusten.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Geld overmaken via azimo

#75 Bericht door Joep » zondag 31 januari 2021, 16:48

Laat ze met Line een foto maken van de eerste pagina van het bankboekje, heb je het correcte nummer en de juiste naam. Je vrouw kan evt de naam in het Thais invullen, maar is m.i. niet echt nodig.

Bij Transferwise kun je ook een opdracht herhalen, als die eenmaal goed is gegaan.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”