Terug naar Nederland

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Terug naar Nederland

#1 Bericht door sunbird » maandag 24 augustus 2020, 03:15

Helaas moet ik mijn zoon terug sturen naar Nederland voor 26 september 😞
Na 14 jaar Thailand terug naar een land wat hij niet kent.
Werken hier is voorlopig onmogelijk, maar dat zal in Nederland ook niet makkelijk zijn.
Bovendien lijkt mij dat het leven daar onprettig wordt
Bedreigingen, rotzooi schoppen,zinloos geweld, hooligan bendes, met messen ☹️ De rap cultuur, en zo veel meer ( helaas)
Wordt het niet tijd om een strenger beleid in te voeren ?
Weet u nog , in 1970 toen de mariniers de Dam schoon veegden? 👍😀
( met hulp van de penose van de Zeedijk )
Het was wel in een keer afgelopen.😉

Iedereen zal toch moeten toegeven dat Thailand voor ons een goed land is om te leven, wij zijn gebonden aan de immigratie regels, maar ik zie het niet als een probleem
Als je ,je zoon (26 ) terug moet sturen, (naar een andere cultuur )zijn het toch zorgen, er is geen familie , gelukkig heeft hij wat hulp van vrienden

( kosten enkele reis FinnAir ...10.000 baht !)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Terug naar Nederland

#2 Bericht door driver » maandag 24 augustus 2020, 06:06

Minder negatief nieuws lezen en kijken misschien want ik heb eigenlijk nergens last van in Nederland ligt er ook aan waar je woont natuurlijk. Dat er dingen niet goed zijn of gaan is ongetwijfeld zo en wat jij opschrijft gebeurt niet overal maar is er wel ja. Maar in Thailand is het ook niet overal lief en aardig denk ik.
Misschien waar jij woont en komt maar ook daar worden mensen omgelegt en is er drugshandel, armoede en heeft de bevolking nergens inspraak in wat bepaalde dingen betreffende ect.
.
En met 26 jaar praat je over een volwassen man die er dan wslijk moeite mee zal hebben Thailand uit te gaan maar misschien moet je het zeker tegen hem wat positiever brengen ipv dat negatieve wat je nu post.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Terug naar Nederland

#3 Bericht door robin33 » maandag 24 augustus 2020, 06:28

driver schreef:Minder negatief nieuws lezen en kijken misschien want ik heb eigenlijk nergens last van in Nederland ligt er ook aan waar je woont natuurlijk. Dat er dingen niet goed zijn of gaan is ongetwijfeld zo en wat jij opschrijft gebeurt niet overal maar is er wel ja. Maar in Thailand is het ook niet overal lief en aardig denk ik.
Misschien waar jij woont en komt maar ook daar worden mensen omgelegt en is er drugshandel, armoede en heeft de bevolking nergens inspraak in wat bepaalde dingen betreffende ect.
.
En met 26 jaar praat je over een volwassen man die er dan wslijk moeite mee zal hebben Thailand uit te gaan maar misschien moet je het zeker tegen hem wat positiever brengen ipv dat negatieve wat je nu post.
Ik onderschreif driver zijn verhaal. Van alles wat jij opnoemt heb ik in mijn leven niks van ondervonden in NL. Wel de armoede in Thailand. En de protesten in het verleden in Thailand (ook dat was voor mij niet direct). Waarom moet iemand van 26 eigen lijk terug. Snap dat als ouders je het altijd als je kind ziet. Maar het is natuurlijk een volwassen man die zijn eigen leven moet gaan leiden...


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk


Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Terug naar Nederland

#4 Bericht door erik-kuijpers » maandag 24 augustus 2020, 06:33

Somberheid troef bij jou, Joseph! En je generaliseert. Ik pendel nu 2+ jaar tussen Friesland en Thailand en heb in beide landen nergens last van, wat jij allemaal noemt zijn uitzonderingen en daar maak je nu de regel van.

Waarom moet jouw zoon naar NL? Is hij geen Thai ook? Hij zal toch wel NL spreken en een vak hebben? En als dat coronagedoe voorbij is kan hij terugkomen maar (als hij geen Thai is...) voor een permanent stempel is hij te jong. Of je moet er iets op vinden dat hij een dependent visum krijgt, dependent van jou of als verzorger van jou. Er zijn wat mogelijkheden dus ik stel voor dat je je daarin verdiept.

In T-blog is DE visumexpert Ronny Mergits, een Vlaming. Er is daar een visumdossier en je kunt er vragen stellen.
Laatst gewijzigd door erik-kuijpers op maandag 24 augustus 2020, 06:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Terug naar Nederland

#5 Bericht door erik-kuijpers » maandag 24 augustus 2020, 06:45

Ik vlieg ook Finnair en een enkeltje economy voor 10 k baht lijkt me heel normaal. Ik vlieg zelf business vanwege mijn invaliditeit; een prima maatschappij en de rolstoel staat keurig overal klaar.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Terug naar Nederland

#6 Bericht door godzilla » maandag 24 augustus 2020, 06:59

Ik snap ook niet goed waarom je zoon terug naar nederland moet.
Mss kan je dat eens nader verklaren, als je dat wil natuurlijk.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Terug naar Nederland

#7 Bericht door sunbird » maandag 24 augustus 2020, 07:10

Bedankt voor jullie reacties , tja ik kijk een beetje negatief en moet jullie gelijk geven ,
Is wel zo , dat waar wij wonen ( Mahasarakham) een prettige woon omgeving is, land van farmers , en de schoolstad van isaan , relatief weinig armoe,

mijn zoon is 26 met een goede studie. Spreekt Nederlands ,Thais ,Engels en Bahassa In woord en geschrift.
Wij hebben al alles geprobeerd, vergeet niet hij heeft de Nederlandse nationaliteit,
Tegenover hem ben ik zowieso altijd positieve.
Werkvergunning in Thailand is momenteel niet mogelijk,
Hij heeft zijn studie afgemaakt, tourism en hotel management, Bachelor en daarna zijn Master, ( deze zijn erkend in Nederland )
Ondertussen zijn we bezig met defensie en Fox reizen, en het is nu afwachten.

Groetjes Joseph 🙏🙏

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Terug naar Nederland

#8 Bericht door sunbird » maandag 24 augustus 2020, 07:18

godzilla schreef: maandag 24 augustus 2020, 06:59 Ik snap ook niet goed waarom je zoon terug naar nederland moet.
Mss kan je dat eens nader verklaren, als je dat wil natuurlijk.
Zoals gezegd hij is ook” Farang“ dus voor hem de regels die er zijn om een werkvergunning te krijgen
Voorlopig geen enkele kans zonder dat er touristen zijn,

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Terug naar Nederland

#9 Bericht door godzilla » maandag 24 augustus 2020, 08:37

Dus als ik het goed begrijp heeft hij enkel de nederlandse nationaliteit, en geen thaise.
Dat zou al iets verduidelijken.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Terug naar Nederland

#10 Bericht door sunbird » maandag 24 augustus 2020, 09:15

godzilla schreef: maandag 24 augustus 2020, 08:37 Dus als ik het goed begrijp heeft hij enkel de nederlandse nationaliteit, en geen thaise.
Dat zou al iets verduidelijken.
Dat is juist, geboren in Bali, dus als je hem ziet lijkt hij op een “Thai” 😉

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Terug naar Nederland

#11 Bericht door erik-kuijpers » maandag 24 augustus 2020, 10:54

Jouw zoon heeft goeie papieren maar in zijn branche is het nu overal slecht door dat corona. Toerisme ligt wereldwijd op zijn gat. Het zal niet meevallen aan werk te komen.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Terug naar Nederland

#12 Bericht door pjotter » maandag 24 augustus 2020, 11:49

Mmm, mooi kl***te idd. Zijn er dan helemaal geen mogelijkheden qua visum ? Ergens werken hier met workpermit, tijdelijk e.o.a. studie volgen ? "Dependent" visum ? Ik weet het zeker ook niet hoor maar hoop dat je e.e.a. al hebt bekeken. Tja, en anders is het helaas afwachten wat de toekomst brengt :roll:
Suc6
sunbird schreef: maandag 24 augustus 2020, 09:15
godzilla schreef: maandag 24 augustus 2020, 08:37 Dus als ik het goed begrijp heeft hij enkel de nederlandse nationaliteit, en geen thaise.
Dat zou al iets verduidelijken.
Dat is juist, geboren in Bali, dus als je hem ziet lijkt hij op een “Thai” 😉

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Terug naar Nederland

#13 Bericht door sunbird » maandag 24 augustus 2020, 12:03

pjotter schreef: maandag 24 augustus 2020, 11:49 Mmm, mooi kl***te idd. Zijn er dan helemaal geen mogelijkheden qua visum ? Ergens werken hier met workpermit, tijdelijk e.o.a. studie volgen ? "Dependent" visum ? Ik weet het zeker ook niet hoor maar hoop dat je e.e.a. al hebt bekeken. Tja, en anders is het helaas afwachten wat de toekomst brengt :roll:
Suc6

🙏pjotter mijn dank , we hebben alles al geprobeerd , zijn master studie was de laatste mogelijkheid.
En ja wachten wat de toekomst zal brengen

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Terug naar Nederland

#14 Bericht door RuudThai » maandag 24 augustus 2020, 12:29

sunbird schreef: maandag 24 augustus 2020, 09:15
godzilla schreef: maandag 24 augustus 2020, 08:37 Dus als ik het goed begrijp heeft hij enkel de nederlandse nationaliteit, en geen thaise.
Dat zou al iets verduidelijken.
Dat is juist, geboren in Bali, dus als je hem ziet lijkt hij op een “Thai” 😉
Is zijn moeder geen Thaise dan?
Het is niet belangrijk waar hij is geboren als één der ouders maar de Thaise nationaliteit bezit. Dan ontleent hij daaraan eveneens de Thaise nationaliteit.
Net als mijn zoon, geboren in Nederland uit een Nederlandse vader (ik dus) en een Thaise moeder, heeft dus een dubbele nationaliteit.

Er was ooit iemand die dat verwerpelijk vond maar inmiddels zijn er al een 2 miljoen Nederlanders met een meervoudige nationaliteit en dat worden er alleen maar meer met al die Nederlanders die voor een buitenlandse partner kiezen. 👍😀

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Terug naar Nederland

#15 Bericht door sunbird » maandag 24 augustus 2020, 13:08

Nee Ruud zijn moeder is geen Thai maar Balinees ( Indonesia)
Dus alleen de Nederlandse nationaliteit
Groetjes

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”