Bewijs van leven

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Bewijs van leven

#1 Bericht door sunbird » zaterdag 22 augustus 2020, 00:55

Wat is er aan de hand met SSO ?
Ik heb begrepen dat het niet meer zou kunnen een stempel voor attestatie de vita daar te halen
Terwijl SSO en SVB toch een samenwerking verband hebben.
Of is dit fake nieuws?
Groetjes

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Bewijs van leven

#2 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 22 augustus 2020, 06:13

Joseph, gisteren discussie in het T-landblog en het lijkt er op dat die samenwerking voorbij is. Ik denk dat je daar de berichten kunt volgen tot een officieel bericht van de SVB beschikbaar is. Jammer, het was een goed en gratis systeem.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Bewijs van leven

#3 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 22 augustus 2020, 06:52

Een vd reacties: "...Inmiddels bericht gekregen van de Sociale Verzekeringsbank. Nu is alleen nog ondertekening mogelijk op de Nederlandse ambassade in Bangkok, het Nederlandse consulaat op Phuket en het hoofdkantoor van de Social Security Office te Nonthaburi. Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt voor de ambassade..."

Dat gaat dan geld kosten want dan moet je naar Bangkok, Nonthaburi (nabij Bangkok) of Phuket. Dan zou het consulaat van een ander land ook niet mogen? Leve de EU! Maar daar doet NL toch al moeilijk over, want een DigiD kun je alleen krijgen als je NL-er bent.... Of het wordt weer knutselen bij lokale politie, Immi, advocaat/notaris, ziekenhuis of de dorpsgek......

Wacht maar even af wat het gaat worden.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Bewijs van leven

#4 Bericht door Thaimax » zaterdag 22 augustus 2020, 07:19

Ze laten niets na om ons leven zo zuur mogelijk te maken smerige hufters
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Bewijs van leven

#5 Bericht door Thaimax » zaterdag 22 augustus 2020, 07:21

Ze laten niets na om ons leven zo zuur mogelijk te maken smerige hufters
Zal ook wel weer flink betaald moeten worden bij de ambassade net als voor de visa ondersteuning brief.
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Bewijs van leven

#6 Bericht door stille » zaterdag 22 augustus 2020, 07:56

Heb nog steeds niets ontvangen.
Zowel met Digid of per post
Moet normaal in Juni doen.
Heb met digid aan hun maar gevraagd,hoe het nu zit.
Dan krijgt je ook geen misvertanden,heb niet zoveel op met mondelinge antwoorden.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Bewijs van leven

#7 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 22 augustus 2020, 08:28

stille schreef: zaterdag 22 augustus 2020, 07:56 Heb nog steeds niets ontvangen.
Zowel met Digid of per post
Moet normaal in Juni doen.
Heb met digid aan hun maar gevraagd,hoe het nu zit.
Dan krijgt je ook geen misvertanden,heb niet zoveel op met mondelinge antwoorden.
Hans, maar dat is toch allemaal verschoven naar 1 oktober? Ik denk dat je een mededeling hebt gemist. Het is uitgebreid besproken op het T-blog. Verder kan ik je adviseren te doen wat ik deed: die 'levens'papieren had ik gekopieerd en kon ik printen als ze eens niet binnenkwamen. Ik kreeg ze per post in NL en mijn broer scande ze in dus ik had altijd voorraad.

Thaimax, ken je de achtergrond? En als dat nu eens fraude is gepleegd door mensen met vriendjes of familie in de SSO? Want op Nonthaburi headoffice kun je wel terecht. En er circuleren al enige tijd verhalen over fraude, ook al binnen TB.

Je zult je informatie toch echt uit meerdere bronnen moeten halen; dit is een klein forum met minder actieve mensen dan de Nederlandstalige Facebookpagina's, het Tblog en Thai Visa.
Laatst gewijzigd door erik-kuijpers op zondag 23 augustus 2020, 06:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Bewijs van leven

#8 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 22 augustus 2020, 08:32

Hum, tja, vandaag hoef je niet te zoeken naar dingen van gisteren op Tblog. Storing door de internetmaanmannetjes...... Maar neem van mij aan dat men het er gisteren uitgebreid over heeft gehad.......

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Bewijs van leven

#9 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 22 augustus 2020, 08:58

Joseph, het is ook hier besproken! Dat heb je vast gemist!

viewtopic.php?f=2118&t=827532&p=8322058 ... b#p8322058

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Bewijs van leven

#10 Bericht door pjotter » maandag 24 augustus 2020, 10:02

Maar mss doet de SSO het afstempelen niet tot 1 oktober dan ? Ben 2 weken geleden hier in Korat nog geweest. Ik heb nog geen AOW, en ze wilde mijn bewijs van leven van mijn bedrijfspensioen ook niet tekenen. Maar ze lieten mij dus diverse bewijzen van in leven zijn van de SVB zien.
Normaal gesproken doe ik dat toch al in de Ambassade BKK, omdat ik ook de visumondersteuningsbrief wil.
In tegenstelling tot de SVB blijkbaar, heb ik de aanvraag voor bewijs van leven, extreem vroeg gehad, in juni. Omdat ik pas in januari mijn jaarextensie nodig heb, begon ik wat te twijfelen aan de geldigheidsduur van die visumondersteuningsbrief als ik nu al zou gaan. Vandaar zowaar in de lokale Amphur hier. Moest alleen dat formulier van in leven zijn ff laten vertalen in Thai. Dus eenvoudig voor komende jaren en gratis. Ambassade 30€ of zo ?
Ik vind het alleen altijd een beetje eng het origineel per post te versturen. Men wil bij mij het origineel hebben. Vervoerders als DHL, Fedex etc. sturen niet naar een postbus en stuk duurder, 1,200฿. Kan ik het wel naar mijn dochter sturen en dat zij het weer doorstuurt, maar is ook weer zo'n gedoe. Nou ja, het is al 4 keer gelukt met de Thaise post dus so far so good.

erik-kuijpers schreef: zaterdag 22 augustus 2020, 08:28
stille schreef: zaterdag 22 augustus 2020, 07:56 Heb nog steeds niets ontvangen.
Zowel met Digid of per post
Moet normaal in Juni doen.
Heb met digid aan hun maar gevraagd,hoe het nu zit.
Dan krijgt je ook geen misvertanden,heb niet zoveel op met mondelinge antwoorden.
Hans, maar dat is toch allemaal verschoven naar 1 oktober? Ik denk dat je een mededeling hebt gemist. Het is uitgebreid besproken op het T-blog. Verder kan ik je adviseren te doen wat ik deed: die 'levens'papieren had ik gekopieerd en kon ik printen als ze eens niet binnenkwamen. Ik kreeg ze per post in NL en mijn broer scande ze in dus ik had altijd voorraad.

Thaimax, ken je de achtergrond? En als dat nu eens fraude is gepleegd door mensen met vriendjes of familie in de SSO? Want op Nonthaburi headoffice kun je wel terecht. En er circuleren al enige tijd verhalen over fraude, ook al binnen TB.

Je zult je informatie toch echt uit meerdere bronnen moeten halen; dit is een klein forum met minder actieve mensen dan de Nederlandstalige Facebookpagina's, het Tblog en Thai Visa.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Bewijs van leven

#11 Bericht door Kees » maandag 24 augustus 2020, 10:26

Ook ik heb nog geen AOW, maar moet ook voor mijn bedrijfspensioen een bewijs van leven opsturen. Dit laat ik mijn "Law office" regelen. Dit bewijs, scan ik in, en stuur deze via e-mail terug naar het pensioenfonds. Dit heeft het pensioenfonds mij geadviseerd om het op deze manier te doen.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Bewijs van leven

#12 Bericht door pjotter » maandag 24 augustus 2020, 11:09

Wow, netjes Kees. Helaas staat een rechts kantoor/advocaat bij mij niet bij de geautoriseerden :cry: Een arts is ook al niet goed meer.
Buiten dat willen ze (Philips Pensioenfonds) OOK nog eens het origineel hebben. Per email wordt niet geaccepteerd bij Flipse :roll: (Mazzelaar !! ha ha)
Ach, ik ben al blij dat het hier op de Amphur Chokchai kan :thumbsup:
Kees schreef: maandag 24 augustus 2020, 10:26 Ook ik heb nog geen AOW, maar moet ook voor mijn bedrijfspensioen een bewijs van leven opsturen. Dit laat ik mijn "Law office" regelen. Dit bewijs, scan ik in, en stuur deze via e-mail terug naar het pensioenfonds. Dit heeft het pensioenfonds mij geadviseerd om het op deze manier te doen.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Bewijs van leven

#13 Bericht door sunbird » woensdag 26 augustus 2020, 08:30

Ik heb net gesproken met het SVB
Volgens de mevrouw die ik sprak is er niets aan de hand met SSO,
Het levens bewijs zou verzonden worden in oktober maar waarschijnlijk wordt dat veel later.
Dan over het Digitale Levens bewijs ( Waldo ) dat zou niet gebruikt kunnen worden omdat het SVB met andere gegevens werkt , zoals partner.
In ieder geval hoeft niemand zich zorgen te maken, de AOW wordt gewoon overgemaakt

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bewijs van leven

#14 Bericht door jumbo » donderdag 27 augustus 2020, 01:34

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Bewijs van leven

#15 Bericht door sunbird » donderdag 27 augustus 2020, 07:16

jumbo schreef: donderdag 27 augustus 2020, 01:34 https://pers.svb.nl/pilot-met-digitaal-levensbewijs/

Is dit nog actueel???
Dat is nog maar de vraag ,waarschijnlijk niet
Je levensbewijs gaat ook samen met andere gegevens zoals je partner
En verder afwachten van berichten in je berichten box.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”