DigiD

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: DigiD

#31 Bericht door Thaimax » zaterdag 08 augustus 2020, 03:08

godzilla schreef: zaterdag 08 augustus 2020, 02:17
Thaimax schreef: woensdag 05 augustus 2020, 11:20
wpdl schreef: woensdag 05 augustus 2020, 09:48 Beste 'boze' Max,

Zat met een Nederlander te praten en wij vroegen ons af of jij je telefoon nummer wel goed heb ingevuld.
+66 en dan de 0 van je originele nummer weg laten en de rest invullen.
Dat moet met alle nummers als je over 'de grens' heen wil bellen of gebeld wil worden.
Dan zou je een sms moeten krijgen.


https://www.landnummers.info/landnummer ... php?van=th
Ja is allemaal correct ingevuld ook ik sta voor een raadsel kan niets anders doen dan opgeven....
Je kan eens nakijken of je 'roaming' is ingeschakeld.
Probeer eens een nummer in nederland te bellen, lukt dat niet dan moet je naar de helpdesk bellen van je thaise kaart.
Ik denk eraan om de 'oude DigiD op te heffen en een 'nieuwe aanvragen misschien helpt dat en ander sturen ze alles maar per post...........
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: DigiD

#32 Bericht door foppo » zaterdag 08 augustus 2020, 05:15

Voor de aanvraag van DigiD (waarvoor de activeringscode overigens nog moet binnenkomen per post) heb ik een Thais nummer gebruikt om te bevestigen zonder 00-66 ervoor.
Bij de eerste mislukte aanvraag had ik wel keurig de prefix ingevuld. Er kwam dus niks.
Maarja, Nederlandse overheid en IT, heeft u even?

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: DigiD

#33 Bericht door Kees » zaterdag 08 augustus 2020, 05:47

Voor de aanvraag van DigiD (waarvoor de activeringscode overigens nog moet binnenkomen per post) heb ik een Thais nummer gebruikt om te bevestigen zonder 00-66 ervoor.
Zou misschien de oplossing kunnen zijn.
Heb een vergelijkbaar iets. Als ik bij mijn zorgverzekering, gevestigd in Israël, wil inloggen moet ik ook mijn Thaise telefoonnummer invullen zonder +66
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: DigiD

#34 Bericht door Thaimax » maandag 05 oktober 2020, 02:33

Ik heb een nieuwe DigiD aangevraagd en moet een code ophalen in bangkok mooi geregeld?
Helaas is er geen vroege vlucht vanuit chiangmai om tijdig ( met de beperkte afspraakmogelijkheden op de ambassade) voor een afspraak te zijn en ik heb er helemaal geen zin im om ook nog een hotel in BKK te boeken kost totaal een hoop geld alleen voor een code te halen DUS f*uk DigiD.

Heb op advies een aangetekende brief naar 'Mijn Overheid' gestuurd om alle vinkjes uit te zetten van berichtenbox en ALLE S per post te sturen.

IK BEN ER KLAAR MEE !
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: DigiD

#35 Bericht door erik-kuijpers » maandag 05 oktober 2020, 08:37

Is dat wel verstandig? Je gaat geheid post missen en daarmee termijnen die in de wet vastliggen.

Nu heeft, al een paar jaar geleden, de Nationale Ombudsman gezegd, na een klacht, dat JIJ de woonplaats mag kiezen waar ook ter wereld en dat de NL overheid je geen enkele belemmering mag opleggen maar de wet is nog steeds de wet en komt post niet binnen dan kun je rechten verliezen. Denk aan bezwaar- en beroepstermijnen. Komt nog bij dat pensioenbetalers meer en meer op DigiD overstappen om niet te noemen fiscus en SVB.

Het is jouw bewuste keuze maar ik vraag me af of het wel zo verstandig is. Ik zou, als je echt de balen hebt van dat DigiD, een correspondentieadres in NL hanteren. Maar ook die mensen gaan wel eens op vakantie.....

weyde4
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 16 maart 2016, 08:43

Re: DigiD

#36 Bericht door weyde4 » woensdag 07 oktober 2020, 18:43

kan je wel digD aanvragen als je niet ingeschreven staat in Nederland, je hebt toch een Nederlands adres nodig

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: DigiD

#37 Bericht door Thaimax » donderdag 26 november 2020, 14:58

Het kan toch eenvoudiger heb via SVB een nieuwe DigiD aangevraagd (alleen mogelijk als je AOW ontvangt ) op 4 november aangevraagd en op 26 november per post mijn code ontvangen!
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: DigiD

#38 Bericht door jumbo » dinsdag 02 februari 2021, 00:48

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: DigiD

#39 Bericht door pjotter » dinsdag 02 februari 2021, 01:57

Bij mijn pensioenfonds hebben ze de sms verificatie aangezet om aan te loggen met digid. Had ik nooit geactiveerd. Om die sms verificatie aan te zetten in digid krijg je een code om het password PERSOONLIJK op te halen bij een 'DigID balie'. Lekker, grrr. Voor in het buitenland wonende mensen mag dat ook bij de ambassade. Toevallig was ik in BKK, maar kon pas woensdag 6 januari terecht. Wilde 2 januari al weer terug naar huis gaan, maar ja.
Naar de ambassade gegaan, keurig geholpen maar...Digid Systeem lag plat. Maar.....ze zouden bellen of mailen met de code. Ze hebben me nu live gezien dus hoefde niet terug te komen. Belden laat in de middag dat het nog steeds plat lag. De volgende middag belde de ambassade mij dat het was gelukt en mailde men mij de activerings code. Dus na een heel gedoe werkt nu dus de app EN de SMS verificatie gelukkig. Helaas.....juist in DIE 4 dagen werd BKK tot covid code rood verklaard en moest dus 14 dagen in huisquarantaine in Korat. Tja, soms zit het mee, soms ........

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: DigiD

#40 Bericht door Joep » dinsdag 02 februari 2021, 03:41

Alles onder het motto Makkelijker kunnen we het niet maken, wel moeilijker.
Mijn zorgverzekering heeft ook al een dubbele verificatie verplicht gesteld middels een app of sms.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”