Sunbird Diving Topic

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Sunbird Diving Topic

#31 Bericht door wpdl » vrijdag 31 juli 2020, 14:39

Ik denk dat het een openbare gelegenheid is met veel water.
Gezien sunbird zijn opmerking.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Sunbird Diving Topic

#32 Bericht door sunbird » vrijdag 31 juli 2020, 23:44

wpdl schreef: vrijdag 31 juli 2020, 14:39 Ik denk dat het een openbare gelegenheid is met veel water.
Gezien sunbird zijn opmerking.
Inderdaad 😀 zwembad de Heiligeweg, daar is mijn scuba diving gestart bij duikteam Manta .was ook nog een tijdje trainer in dit prachtige zwembad, padi bestond noch niet maar ik behaalde mijn CMAS diploma.
De oude tijd met duiken in Botshol en Dreischor,en Normandy

Afbeelding

In jaren 60 ging ik ook nog naar EK en WK onderwater jagen in Varna ,Bulgaria en Cuba
Een prachtige ervaring zeker Cuba 2 weken werd 1 maand, een prachtig land met lieve mensen, en veel wonderschone duikplaatsen.

Afbeelding

Toen was het tijd om van baan te veranderen , ik werd ass.havenmeester op vliegveld Beek en vond een
Nieuwe duikclub , daarover meer in volgende aflevering
Oww😉 waar zijn de duikers op dit forum ?

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Sunbird Diving Topic

#33 Bericht door Duiker » zaterdag 01 augustus 2020, 18:58

Mijn forumnaam is Duiker. Dat is niet zonder reden!
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Sunbird Diving Topic

#34 Bericht door sunbird » maandag 03 augustus 2020, 03:23

Eerst de reacties die niets te maken hadden met het onderwerp, de “grapjassen “😕 en nu bijna geen enkele reactie of vraag , voor mij geen motief om door te gaan.
Tot slot nog een “ visje” die graag zijn tanden wou laten zien.
Ik heb vele ontmoetingen gehad met de Great White , deze prachtige vis een ongelooflijk goede zwemmer, aan top van de food chain, ( nu beschermt ) heeft tijdens mijn duiken en werk nooit een aanval uitgevoerd.

Afbeelding

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Sunbird Diving Topic

#35 Bericht door driver » maandag 03 augustus 2020, 07:08

sunbird schreef: maandag 03 augustus 2020, 03:23 Eerst de reacties die niets te maken hadden met het onderwerp, de “grapjassen “😕 en nu bijna geen enkele reactie of vraag , voor mij geen motief om door te gaan.
Tot slot nog een “ visje” die graag zijn tanden wou laten zien.
Ik heb vele ontmoetingen gehad met de Great White , deze prachtige vis een ongelooflijk goede zwemmer, aan top van de food chain, ( nu beschermt ) heeft tijdens mijn duiken en werk nooit een aanval uitgevoerd.

Afbeelding
Als je mede post om reacties en/of vragen te krijgen kan het wat tegen vallen ja. .
Ik vindt dit topic wel leuk maar ben net weer terug uit de Harz en daar amper op het internet gebeuren gekeken.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Sunbird Diving Topic

#36 Bericht door driver » maandag 03 augustus 2020, 09:36

Als je vertelt over je duikervaringen her en der komen de vragen misschien vanzelf ?
foto posten en weer vragen waar het zou zijn geweest oid.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Sunbird Diving Topic

#37 Bericht door sunbird » maandag 03 augustus 2020, 10:51

driver schreef: maandag 03 augustus 2020, 09:36 Als je vertelt over je duikervaringen her en der komen de vragen misschien vanzelf ?
foto posten en weer vragen waar het zou zijn geweest oid.
Ja driver daar zit wat in, ik ben wat wispelturig geworden, even zoeken hoe ik van scuba diver naar beroeps ben gekomen, is heel wat jaartjes geleden 😉
Toen ik op vliegveld Beek kwam te werken was het ook het vliegveld van de Afcent ( Nato) daar ontmoette ik
Sir Gus Walker, Air Chief in Command , hij vroeg mij of ik trainer wilde worden van de Afcent Diving Club.

Afbeelding

Wij de duikers hadden de mogelijkheid voor een vliegtuig ,DC4, om naar duikspots te vliegen, wat we ook regelmatig deden. Bv. Naar Bay of Navarino,( kijk maar op internet ) en wat verder weg , Sunken Pirate City in Port Royal, Jamaica , helaas op wat Amphora na nooit wat gevonden.

Zo leerde ik ook Oceaneering International, mijn latere werkgever kennen.
(Beroepsduiker is een van de gevaarlijkste beroepen die je kunt hebben.)
Na een paar jaar vertrok ik naar Australia , om te werken voor Oceaneering, eerst in Bass Street , ik was nog een beginner en moest nog veel leren , eenvoudige werkzaamheden , roest krabben en schilderen op de barge , pijplijn controle en soms vervanging van een segment.
En ook de decompressie tank stond.
Deze was nodig door de lange duiktijden

Afbeelding

Juist hier In de Bass street de Great White :Whistle:

Afbeelding

Ok volgende keer verder

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Sunbird Diving Topic

#38 Bericht door sunbird » maandag 03 augustus 2020, 11:26

Als je nog eens goud wil vinden in Nederland 😀😀😂

Twee duikspots kun je vinden
De Lutine , ( 1799 verging het nabij Terschelling )is al leeg geroofd , maar je kunt niet weten :o

En de Renate Leonard, je kon vroeger aandelen kopen bij piet Visser voor dit goudschip :cheesy:

Afbeelding

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Sunbird Diving Topic

#39 Bericht door sunbird » dinsdag 04 augustus 2020, 05:58

Ik wilde even een zijspoor maken , het blijft wel duiken
Zoals ik schreef was ik ook naar WK en EK spearfishing , dit is zonder diving gear maar op je eigen longen
Vroeger kon ik 3 minuten op 20 meter blijven, maar er zijn er die het 5 minuten op 30 meter uithouden.
Dan zijn er de free divers tot 10 minuten zonder adem te halen ,crazy 😜
Er zijn al diepten gehaald over 200 meter.

De diepste no-limit freedive door een man is 214 m door Herbert Nitsch (Oostenrijk) in Spetses, Griekenland, op 14 juni 2007.

Algemeen beschouwd als de gevaarlijkste vorm van freediving, kunnen beoefenaars zonder grenzen afdalen en opstijgen met de methode van hun keuze. Veel duikers gebruiken een bar of slee die aan een lijn is vastgemaakt om ze naar beneden te halen, terwijl ze terugkeren met behulp van gasballonnen.

Wat nu als men mensen kieuwen kunnen geven ?
Is dat mogelijk .?
Dan samen zwemmen met de Coral Devil 😆😆

Afbeelding

Jazeker zou dat kunnen. De mens heeft zuurstof nodig en moet kooldioxide uitscheiden. HOE dat gebeurt is voor het lichaam niet van belang, ALS het maar gebeurt. Je moet echter wel flink wat aanpassingen doen als je daar kieuwen voor wilt gebruiken. Je zult de kieuwen moeten aansluiten op de bloedsomloop. De kieuwen moeten groot genoeg zijn. De bloeddruk moet misschien worden aangepast om voldoende bloed door de kieuwen te krijgen, en misschien moet zelfs de hoeveelheid bloed in het lichaam worden vergroot: het "winnen" van zuurstof uit water is lastiger dan het winnen van zuurstof uit lucht. Ook moeten er andere spieren komen om voldoende water door die kieuwen te laten stromen. Verder werken longen prima met één in- en uitgang - ik bedoel dat we inademen en uitademen door dezelfde opening. Dat kan omdat het "winnen" van zuurstof uit de lucht relatief makkelijk gaat. Maar uit water gaat dat lastiger. Daarom werken kieuwen in het algemeen volgens het "doorstroom-principe": water stroomt *door* de kieuwen, dus de instroomopening is een andere opening dan de uitstroomopening. Omdat bij de mens voor elkaar te krijgen, moeten er dus nog flink wat aanpassingen gebeuren. Tot slot moet je bedenken wat je met de longen doet. Wil je die verwijderen? Dat kan, maar dan ben je dus een waterdier geworden - en dan zal er nog wat meer moeten veranderen, onder andere de manier van eten, onze haren, en de opbouw van onze huid. Of wil je alleen maar tijdelijk (een paar uur of zo) onder water kunnen ademen? Dan moet je de longen laten zitten. Maar dan zou het wel zo handig zijn als je die zo zou verbouwen dat je niet per ongeluk water in je longen kunt krijgen. Afsluitbare longen zouden dan handig zijn, evenals een betrouwbare manier om hoesten, niezen en hikken te onderdrukken.
En geen Corona 😉

Misschien heb je de film The Abyss gezien, leuke fantasie movie, maar toch hier ook het idee van kieuwen.

https://youtu.be/4zbpL3LeW7k

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Sunbird Diving Topic

#40 Bericht door driver » dinsdag 04 augustus 2020, 10:49

Mooi geschreven Sunbird. Leuk om te lezen. Ben benieuwd of er nog meer mensen reageren?

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Sunbird Diving Topic

#41 Bericht door jomel17 » dinsdag 04 augustus 2020, 13:46

Inderdaad leuk om te lezen maar ik moet er niet aan denken 214 meter diep, word al nerveus bij 1 meter...
หลงรัก

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Sunbird Diving Topic

#42 Bericht door BKK_Bert » dinsdag 04 augustus 2020, 13:56

Ik duik sinds 1974. (NOB logboeknr: 7404). Begonnen bij ows "Scyllias" in Uden. Vanaf 1978 tot 1982 aangesloten bij ows "De Aquanauten" in Den Helder. Dit in verband met mn studie aan de hogere zeevaartschool. Daar ook begonnen met onderwaterhockey. Vanaf 1986 aangesloten bij ows "Calypso" in Leiden. Vooral onderwaterhockey en duiken op zijn tijd. Heb gedoken bij het great-barrierreef (Aus), 1 week on-board. Zeer veel duiken gemaakt bij Manado, Bunaken (noord Sulawesi, indonesië) . Gedoken bij Bretagne en Marseille (Fr), Antalya (Tr) en andere duikstekken in de Middellandse zee. Helaas nooit in de Rode zee of bij de Antillen. Natuurlijk ook de bekende duikstekken in Zeeland.
Ik heb helaas geen foto's... Een ow-camera was destijds net ff te duur voor me....:(

Het blijft een mooie sport.

Zeer mooie foto's/reportages, sunbird.
Home is not where you live, but where they accept you.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Sunbird Diving Topic

#43 Bericht door sunbird » woensdag 05 augustus 2020, 02:01

Bedankt voor jullie reacties, het geeft stimulans om verder te gaan 😀

Eerst even een “ kwajongens streek “, uit de tijd van Manta, we probeerden geld in te zamelen voor het diving team, Amstel bier was bereid om 500 gulden te geven als wij reclame wilden maken op de europesche kampioenschappen Waterski op de bosbaan.
We wachten netjes tot het pauze was en zwommen onderwater via een zijsloot tot voor de tribune
Met de parasols van Amstel bier, langzaam kwamen we naar boven en ontvouwden de parasols.
Oepsss vele boze organisatoren sleepten ons letterlijk het water uit, en waarschuwde de politie,
Tja die wisten ook niet wat ze moesten doen, we kregen een boete voor het niet hebben van een toegangsbewijs, ter plaatse hebben we betaald ....een rijksdaalder :Whistle: 😂😅

Er is een zeer groot verschil tussen scuba diving en beroepsduiker ,je kunt het niet vergelijken
Als er vragen zijn , schroom niet ,laat maar horen ,soms schrijf ik termen die niet aller daags zijn.
En vergeet niet, mobiele bestond nog niet en mogelijkheden voor foto's,tijdens werk had je ook niet

Nadat ik een paar maanden in Australia was vond Oceaneering dat ik een opleiding moest volgen in Houston
Constructie werkzaamheden, lassen en snijden onderwater, werk met explosieven (2 maanden)
Maar ik moest ongeveer een half jaar wachten voordat ik de oproep zou krijgen

Dus even werk zoeken , geen enkel probleem , ik vond werk in een bovengrondse ijzer mijn ( iron ore ) Op Koolan island in WA.
Daar haalde ik ook mijn groot rijbewijs met dit “kleine wagentje“ de Haulpack
Wow het was een aparte belevenis dat kun je begrijpen.

Koolan Island is ook een magnifieke duikplaats, wel met een getij verschil van 18 meter. :o

Afbeelding

3 maanden later kreeg ik bericht en was gelijk op weg naar Houston
Dit “zwembad “ is 12 meter diep , ook de ruimtevaders kregen hier hun opleiding

Afbeelding

Groetjes en tot ziens
Laatst gewijzigd door sunbird op woensdag 05 augustus 2020, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Sunbird Diving Topic

#44 Bericht door De Beweerder » woensdag 05 augustus 2020, 10:30

Leuk verhaal in de krant.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Sunbird Diving Topic

#45 Bericht door sunbird » woensdag 05 augustus 2020, 12:02

😀😀. https://krantenbankzeeland.nl/imageserv ... fc3b7c.pdf

Lezen en lachen ,veel was waar , en nog steeds wil ik op vakantie naar Cuba
Wij waren eerst in Varadero , de opening was in het colosseum Van Havanna , waar Fidel ook zijn woordje sprak
Een slee van 10 meter ? 😂 nee nee het waren de grote Chevrolets met de vleugels van achteren, onderhouden en verzorgt door de Cubanen, en.... ze rijden nog steeds 😯

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”