THAILAND, to be or not to be,

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

THAILAND, to be or not to be,

#1 Bericht door sunbird » zaterdag 20 juni 2020, 04:06

Thailand “ to be or not to be“
13 jaar woon ik nu in Thailand met zoon en vrouw
Ik was en ben nog steeds een Nomad , dus travel blijft in het bloed.
In veel landen heb ik gewoond en gewerkt , Thailand is een prettig land maar staat niet boven aan mijn lijst 😉.
Veel is veranderd in Thailand , neem immigratie, vroeger moesten we naar Nong Khai of Mukdahan , lange travels, de papierwinkel was groot, en zie nu , immigratie kantoor op 10 minuten afstand, papieren stukken minder of helemaal niet, paspoort is genoeg.
Mijn ervaringen met immigratie waren altijd goed.

Tja de corona....wie had dat kunnen bedenken , ik ken trouwens niemand die er mee besmet is, de covid 19 geeft wat belemmering, ontmoeting met de kinderen ging de mist in, dus verder in de wachtkamer, zelfde voor mijn zoon , die zou gaan werken in Australia, maar het continent is nog steeds op slot en zit dus “vast” in Thailand.
Geen werk dus pa mag de kosten betalen 😉😀😀

Zoals velen lees ik TB, het heeft een aantal goede artikelen.
Maar veel klagers, die ook de oorzaak zijn dat ik Nederland een beetje onprettig ben gaan vinden 😞 ,
neem de hetze tegen de Chinezen, zij hebben ook recht op vakantie, en wat doen zij verkeerd, ok, zij hebben een andere cultuur, maar die hebben wij ook.
Soms lijkt het op racisme.

Wat mij ook stoort is de eindeloze kritiek op het gouvernement, of het nu de minister is ,of het onderwijs ,enz. niets is goed bij sommige schrijvers in TB,
Zulke farang kunnen beter thuis blijven en daar klagen en kritiek hebben.

Er zijn ook Thai die Nederlands kunnen lezen, het is te begrijpen dat ze soms een hekel krijgen aan vreemdelingen, ik heb Nederlanders gezien die hun achterste laten zien als ze het niet eens zijn 😠, Boos worden op het immigratie bureau als ze weggestuurd worden om hun papieren in orde te brengen, dat is niet de manier om je te gedragen als een gast .

Men doet hier ook hun best om Covid 19 buiten de deur te houden, veel landen zouden Thailand als voorbeeld kunnen nemen,
Is moeilijk te begrijpen waarom er zo weinig gevallen zijn hier en omliggende landen
Terwijl USA een disaster is.
Zal nog lang duren voor dat alles weer een beetje normaal wordt.

Australia is voor mij een topland om te wonen , daarna Bali, Singapore,
Verder nog Griekenland/Spanje allemaal landen waar ik langer dan 2 jaar gewerkt/ gewoond heb, en dan zwijg ik maar over Jordan/Lybia 😞

Thailand, “ to be or not to be “ ?
Antwoord....TO BE 😀

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: THAILAND, to be or not to be,

#2 Bericht door wpdl » zondag 21 juni 2020, 06:27

Thailand “ to be or not to be“

Interessante vraag sunbird.
Woon hier nu sinds eind 2008 ietsje korter dus als jij.
Was geen Nomad mijn leven en dus werk was in de stad waar ik woonde.
Heb vanaf  mijn jonge jaren wel veel landen in Europa gezien was een HD rijder en die hadden 'weekeinde' weg op de brommer.
Uiteraard ook vakantie zonder die motor maar met een vliegtuig korte blikken dus van een andere levensstijl in Europa.
In een veel later stadium buiten de grenzen van Europa.
Samen met vrienden uit het sociale leven als vrijgezel na de eerste dompers in de wereld van relaties.
Goa Sri Lanka Maldiven en Thailand zo'n beetje ook in die volgorde dacht ik.
Hier tegen mijn inmiddels vrouw aangelopen en zijn nu achttien jaar verder getrouwd en wel.
Thailand heeft natuurlijk als bewoner van buitenlandse afkomst wel eens wat punten die niet helemaal stroken met onze gedachte over vrijheid blijheid.
Regelmatig terecht regelmatig ook niet terecht.
Het is aanzienlijk groter als Nederland democratie is nog erg jong en zal er ook nooit komen op ons niveau .
Dit is Azië.
Een mengeling van politieke inzichten waarbij men de burger voor een groot gedeelte gelukkig probeert te houden in mijn gedachte.
De fronttroepen en de achterblijvers om het zo maar te zeggen worden regelmatig terecht gewezen op een manier die wij westerlingen bestempelen als niet democratisch.
Kom over dertig jaar nog eens kijken vermoed ik.
Beperkt kritiek moet in alle redelijkheid overal mogelijk zijn en dat is ook hier vaak het geval.
Zie mijzelf niet echt als gast trouwens maar meer als bewoner zonder rechten maar wel plichten.
Heel  vroeger toen er kamers jaarrond aan mensen verhuurt werden in de BV.nl wel plichten weinig rechten zoiets ongeveer.
Heb hier trouwens een prettige locatie met vrijwel alles erop en eraan.
Het leven ging bij mij niet zoals ik het zo af en toe eens uitstippelde er zijn zo van die tijden dat je moet zeggen Hoppa middendoor die knop.
Op je 54 naar Thailand gaan bijvoorbeeld en daar blijven.
Had Griekenland ooit eens als TOP locatie voor ogen en goed kans dat ik daar nog eindigt mocht het hier als weduwnaar overblijven.
Meer onder de Europese paraplu en toch overwegend aangenaam met klimaat en mentaliteit.
Thailand vakantie of overwinter land zo je wil.


Tot zo ver

Thailand, “ to be or not to be “ ?
Antwoord....TO BE BUT.................................

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: THAILAND, to be or not to be,

#3 Bericht door sunbird » zondag 21 juni 2020, 10:55

Met dank voor je reactie
Ondertussen heb ik je een bericht gezonden
Groet

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”