Als buitenlander is men hier alleen om geld uit te geven

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Als buitenlander is men hier alleen om geld uit te geven

#1 Bericht door stille » zondag 24 mei 2020, 14:16

Heb gelezen in een media dat buitenlanders niet terug kunnen keren op dit moment.
Ondanks dat ze hier getrouwd zijn,kinderen hebben,een huis, enz.
En niet meer in hun vaderland wonen,maar hier in Thailand woonachtigd, zijn met een jaar visum.
Geeft me toch te denken,dat ze ons,(wij als hier woonachtig zijnde)
alleen nodig hebben om hun economie te spekken.
(Hun eigen volk mag wel terug keren)

Wat men ook doe,om terug tekeren'.
Ook zijn er zijn mensen die desnooids aan alle voorwaarden willen voldoen,die evenueel de regering opmaakt
Er zijn mensen die al bijna 3 maanden,ergens anders zijn
De regering heeft er lak aan.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Als buitenlander is men hier alleen om geld uit tegeven

#2 Bericht door erik-kuijpers » zondag 24 mei 2020, 16:05

Je zegt het goed: op dit moment. Als je de pers volgt dan weet je dat er steeds kleine stapjes worden gezet in de maatregelen. Trouwens, ook mensen van buurlanden zitten er mee. Gastarbeiders met name in Cambodja mogen nog steeds Thailand niet in en die mensen zitten nu zonder werk en inkomen.

Dus even geduld en het komt goed. De hele wereld moet wennen aan dat corona en ieder land doet dat op zijn eigen manier.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Als buitenlander is men hier alleen om geld uit tegeven

#3 Bericht door godzilla » zondag 24 mei 2020, 16:48

De realiteit haalt de politiek in....
Politicy kunnen nooit alles voorzien wat, en als dit, en dit of dat....
Het voordeel nu in thailand (je kan het een nadeel noemen ook), is dat alles snel kan veranderen, op een uurtje tijd.
Niemand weet nog wat mag en niet mag.

Niet echt leuk...

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Als buitenlander is men hier alleen om geld uit tegeven

#4 Bericht door stille » zondag 24 mei 2020, 17:18

Ben gedeeltelijk met jullie eens.
Waar het mij omgaat is,als een buitenlander inNederland geregistreerd is als inwoner van Nederland heeft die net zoveel rechten als plichten,wat geld voor een Nederlander.
Waarom kan een Thai wel terug komen op bepaalde voorwaarden en een buitenlander niet,met een jaar visum?
Is voor mij op dit moment niet zo belangrijk blijft toch voorlopig nog hier.
Maar indien het toegestaan wordt op bepaalde voorwaarden,waar ik mee eens bent en komt een tweede golf terwijl ik in Nederland bent en ze houden dit weer aan,dan bent ik mooi de pisang
https://www.facebook.com/groups/5517974 ... &ref=notif

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Als buitenlander is men hier alleen om geld uit tegeven

#5 Bericht door erik-kuijpers » zondag 24 mei 2020, 21:52

Stille, jij bent geen inwoner van Thailand. Je bent nergens geregistreerd als inwoner, zelfs niet met een huisboek. Jouw bewonerschap bestaat uit een huisboek, mogelijk een ID-kaart en een stempel. Dat is alles. Alleen voor de belastingdienst ben je bij 180+ dagen 'resident'.

Dan moet je echt resident worden, dat heeft meer rechten, of trouwen met een Thaise en Thai national worden (en dan blijf je ook NL-er).

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Als buitenlander is men hier alleen om geld uit tegeven

#6 Bericht door jumbo » maandag 25 mei 2020, 01:39

Of een workpermit, kan je ook nog in- en uit-reizen

Maar ik voel net als Stille wel aan aan dat het niet echt een oplossing is voor Non O visa houders
Je hele hebben en houden is in Thailand wat je als 'thuis' beschouwd, dan is het wrang dat je niet terug naar binnen mag

In nagenoeg ieder land heb je op het vleigveld een poortje voor visa houders, maar hier werkt dat niet zo...
Ook een puntje van irritatie bij de meesten en terecht
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Als buitenlander is men hier alleen om geld uit tegeven

#7 Bericht door pjotter » maandag 25 mei 2020, 02:02

Nou ja, volgens mij kom je b.v. als Thai (buiten EU), OOK Nederland niet in momenteel. Dacht alleen EU paspoort houders. Maar blijft sh*t natuurlijk. Ben ook blij dat ik in Thailand woon en ben.
Aan de andere kant, hoe vervelend ook, ALS de cijfers kloppen, 57 overleden mensen op 70 miljoen in Thailand en 5800 op 17 miljoen mensen in NL, geeft natuurlijk ook te denken.

stille schreef: zondag 24 mei 2020, 17:18 Ben gedeeltelijk met jullie eens.
Waar het mij omgaat is,als een buitenlander inNederland geregistreerd is als inwoner van Nederland heeft die net zoveel rechten als plichten,wat geld voor een Nederlander.
Waarom kan een Thai wel terug komen op bepaalde voorwaarden en een buitenlander niet,met een jaar visum?
Is voor mij op dit moment niet zo belangrijk blijft toch voorlopig nog hier.
Maar indien het toegestaan wordt op bepaalde voorwaarden,waar ik mee eens bent en komt een tweede golf terwijl ik in Nederland bent en ze houden dit weer aan,dan bent ik mooi de pisang
https://www.facebook.com/groups/5517974 ... &ref=notif

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Als buitenlander is men hier alleen om geld uit tegeven

#8 Bericht door stille » maandag 25 mei 2020, 04:59

door pjotter » maandag 25 mei 2020, 02:02
Nou ja, volgens mij kom je b.v. als Thai (buiten EU), OOK Nederland niet in momenteel.
Mits je geregistreerd staat als inwoner van Nederland,dan komt je er wel in.

Misschien een idee?
Maar als alle buitenlandse Ambasadeurs in Thailand,aan de Thaise regering een verzoekt doet om.
Buitenlanders die een ritement visa hebben,of een gehuwden visa hebben,die om de 90 dagen bij de emigratie bureau moeten verlengen,cq een nieuwe en als ze naar buiten willen een re entry moeten ophalen,om deze mensen gelijk te stellen als een Thai met de zelfde voorwaarden.
Als dat zo is ga ik binnenkort naar Nederland voor 2 maanden, heb daar nog wat te doen.
Nu laten ze echt merken dat je een buitenlander bent en blijft,ook al doet men hun best om hier in te burgeren.

Geld niet mensen die in hun eigen land een non emigratie O aanvragen,die elke 90 dagen het land in en uit moeten,of voor voor vakantiegangers voor deze mensen niet

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Als buitenlander is men hier alleen om geld uit tegeven

#9 Bericht door Jim » maandag 25 mei 2020, 11:29

Een van de zaken die mij het meest gaan tegenstaan, als ik er al aan zou kunnen wennen, is het feit dat je totaal geen verblijfsrechten hebt in Thailand.
Elke 90 dagen als een schaap je visumpje verlengen, er uit geknikkerd worden als er iets met je partner gebeurt en je niet meer aan de visumeisen kan voldoen.. al woon je er al 20 jaar.

Ben Mrs Jim al aan het laten wennen aan om alles daar straks maar in de verkoop te gooien en lekker in de EU te blijven wonen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Als buitenlander is men hier alleen om geld uit tegeven

#10 Bericht door jomel17 » maandag 25 mei 2020, 13:54

Jim schreef: maandag 25 mei 2020, 11:29 Een van de zaken die mij het meest gaan tegenstaan, als ik er al aan zou kunnen wennen, is het feit dat je totaal geen verblijfsrechten hebt in Thailand.
Elke 90 dagen als een schaap je visumpje verlengen, er uit geknikkerd worden als er iets met je partner gebeurt en je niet meer aan de visumeisen kan voldoen.. al woon je er al 20 jaar.

Ben Mrs Jim al aan het laten wennen aan om alles daar straks maar in de verkoop te gooien en lekker in de EU te blijven wonen.
Je visum verlengen doe je 1 keer per jaar Jim en als je partner overlijd kan je toch blijven zitten op een retirements visum. !
หลงรัก

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Als buitenlander is men hier alleen om geld uit tegeven

#11 Bericht door wpdl » maandag 25 mei 2020, 14:46

Het maakt het er allemaal niet makkelijker op zonder partner maar is nog goed mogelijk zolang je maar aan de visum eisen voldoet als retirement.
Je moet de landlord of familie leden wel achter je hebben vanwege visum er zijn van die kant uit wat handtekeningen nodig bij verlenging van visum.
Vandaag nog 90 dagen gedaan vijf minuten in het kantoor klaar,kul allemaal maar och TIT.
De weinige rechten die je als buitenlander heb was al jaren bekend dus waar klaag je over dan als buitenlander.
Geen Familie of vele vrienden huur je toch iemand in voor de diensten die je gedaan wil hebben van huishoudster tot knuffelschoudertje.
Vriend [73 gescheiden] van een kennis wilde dat een tijdje terug had gelijk een weekje interview in de mall koffietafel.
Overjarige dames valt wel mee jongste was vrijgezel [gescheiden] en 45.
Agenda indeling na rijp beraad twee dagen in de week en voor alles bestaat een paywall dus andere opties zijn bespreekbaar.
ZiekenZorg het is Nederland niet en daar wil ik mee zeggen is het daar wel zo goed als dat vele denken dat het is.
Geld uitgeven valt wel mee denk ik je levenskwaliteit is hier met die euro nog steeds vele malen meer waard als 'thuis'.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Als buitenlander is men hier alleen om geld uit tegeven

#12 Bericht door Jim » woensdag 27 mei 2020, 14:34

jomel17 schreef: maandag 25 mei 2020, 13:54 Je visum verlengen doe je 1 keer per jaar Jim en als je partner overlijd kan je toch blijven zitten op een retirements visum. !
Je kan blijven zitten, maar alleen niet op je eigen grond en elke 90 dagen moet je toch een stempeltje halen?
Ik vind het al bar irritant dat ik in Nederland elke 10 jaar m'n paspoort moet verlengen.

wpdl schreef: maandag 25 mei 2020, 14:46 De weinige rechten die je als buitenlander heb was al jaren bekend dus waar klaag je over dan als buitenlander.
Dat iets lang bekend is, wil nog niet zeggen dat 't normaal is.
Na een bepaalde tijd in een land te hebben gewoond moet je gewoon ook bepaalde rechten krijgen.

Een tijdje geleden is hier op het forum nog een red actie geweest voor iemand die al 20 of 30 jaar in Thailand woonde, maar er zonder pardon uit werd geflikkerd omdat hij niet meer aan de visumeisen voldeed nadat z'n vrouw overleed.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”