Het moet toch niet gekker worden,,,,

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Het moet toch niet gekker worden,,,,

#1 Bericht door Thaimax » donderdag 23 januari 2020, 10:35

Ging vandaag de electriciteits rekening betalen KANNOT !! ik moest mijn Thaise ! ID overleggen om te betalen ! fock**g idiots gelukkig een klant naast mij liet haar ID kaart gebruiken dus klopt de naam, op de rekening en die van de vreemde ID niet .wat heeft dit voor zin ?? wij de expats worden steeds verder in de verdoemenis gedrukt.

Helaas heb ik geen alternatief zeker op mijn leeftijd meer want anders ......................

Daarbij komt minder pensioen ook nog geen indexatie geen korting maar toch MINDER . :x :x :x
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het moet toch niet gekker worden,,,,

#2 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 23 januari 2020, 10:46

Overal? Bij Tblog klaagt men alleen over 7/11. Heeft iets te maken met de chip die in de Thaise ID kaart zit maar weer niet in de roze farang kaart. Zal met automatisering te maken hebben. Tja, wij wonen 4 km van de stroomfabriek en rijden er heen met cashgeld.....

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Het moet toch niet gekker worden,,,,

#3 Bericht door Thaimax » donderdag 23 januari 2020, 10:49

erik-kuijpers schreef: donderdag 23 januari 2020, 10:46 Overal? Bij Tblog klaagt men alleen over 7/11. Heeft iets te maken met de chip die in de Thaise ID kaart zit maar weer niet in de roze farang kaart. Zal met automatisering te maken hebben. Tja, wij wonen 4 km van de stroomfabriek en rijden er heen met cashgeld.....
Ook in Tesco zelfs de kleine Tesco's
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Het moet toch niet gekker worden,,,,

#4 Bericht door Joep » donderdag 23 januari 2020, 10:52

Heb vandaag de telefoonrekening, waterrekening en elektriciteitsrekening betaald bij 7/11.
geen enkel probleem, zonder ID of wat gewoon betaald

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Het moet toch niet gekker worden,,,,

#5 Bericht door serpay » donderdag 23 januari 2020, 19:07

erik-kuijpers schreef: donderdag 23 januari 2020, 10:46 Overal? Bij Tblog klaagt men alleen over 7/11. Heeft iets te maken met de chip die in de Thaise ID kaart zit maar weer niet in de roze farang kaart. Zal met automatisering te maken hebben. Tja, wij wonen 4 km van de stroomfabriek en rijden er heen met cashgeld.....
u woont in Friesland dus buitenland. en niet op 4km …...gelxl
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het moet toch niet gekker worden,,,,

#6 Bericht door jumbo » vrijdag 24 januari 2020, 01:33

Thaimax schreef: donderdag 23 januari 2020, 10:35 Ging vandaag de electriciteits rekening betalen KANNOT !! ik moest mijn Thaise ! ID overleggen om te betalen ! fock**g idiots gelukkig een klant naast mij liet haar ID kaart gebruiken dus klopt de naam, op de rekening en die van de vreemde ID niet .wat heeft dit voor zin ?? wij de expats worden steeds verder in de verdoemenis gedrukt.

Helaas heb ik geen alternatief zeker op mijn leeftijd meer want anders ......................

Daarbij komt minder pensioen ook nog geen indexatie geen korting maar toch MINDER . :x :x :x
Technisch ben je verplicht je paspoort bij je te dragen en dan was het geen probleem geweest neem ik aan
Maar ik snap wat je bedoelt, het is een beetje belachelijk
Maar ja, ik zit in de 21e eeuw en doe alles per bank.... scheelt ergernis
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het moet toch niet gekker worden,,,,

#7 Bericht door Herbergier » vrijdag 24 januari 2020, 01:38

Het is weer TiT, in de ene 7-eleven moet het wel en in de andere 7-eleven hoeft het niet, hier drukte ze even op de groene OK-toets van de pincardlezer en de betaling ging gewoon door zonder dat ik mij hoefde te legitimeren.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het moet toch niet gekker worden,,,,

#8 Bericht door Herbergier » vrijdag 24 januari 2020, 01:55

jumbo schreef: vrijdag 24 januari 2020, 01:33
Thaimax schreef: donderdag 23 januari 2020, 10:35 Ging vandaag de electriciteits rekening betalen KANNOT !! ik moest mijn Thaise ! ID overleggen om te betalen ! fock**g idiots gelukkig een klant naast mij liet haar ID kaart gebruiken dus klopt de naam, op de rekening en die van de vreemde ID niet .wat heeft dit voor zin ?? wij de expats worden steeds verder in de verdoemenis gedrukt.

Helaas heb ik geen alternatief zeker op mijn leeftijd meer want anders ......................

Daarbij komt minder pensioen ook nog geen indexatie geen korting maar toch MINDER . :x :x :x
Technisch ben je verplicht je paspoort bij je te dragen en dan was het geen probleem geweest neem ik aan
Maar ik snap wat je bedoelt, het is een beetje belachelijk
Maar ja, ik zit in de 21e eeuw en doe alles per bank.... scheelt ergernis
Er zijn helaas in Thailand nog heel veel winkels en bedrijven waar je alleen met contant geld kan betalen, een vriend van mij ging een paar dagen geleden hier bij een pas geopend PEA-kantoor de elektriciteitsrekening betalen en kon daar alleen met contant geld betalen, hij kon daar niet pinnen en hij hoefde zich ook niet te legitimeren.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het moet toch niet gekker worden,,,,

#9 Bericht door jumbo » vrijdag 24 januari 2020, 03:09

Herbergier schreef: vrijdag 24 januari 2020, 01:55
Er zijn helaas in Thailand nog heel veel winkels en bedrijven waar je alleen met contant geld kan betalen, een vriend van mij ging een paar dagen geleden hier bij een pas geopend PEA-kantoor de elektriciteitsrekening betalen en kon daar alleen met contant geld betalen, hij kon daar niet pinnen en hij hoefde zich ook niet te legitimeren.
LInk naar de PEA app

https://www.pea.co.th/saijaifaifa/ArtMI ... Mobile-App

Rekening scannen op je bank app kan ook
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”