Nieuw ZKV regels 2020 althans bij VGZ.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Nieuw ZKV regels 2020 althans bij VGZ.

#1 Bericht door stille » dinsdag 03 december 2019, 05:08

Er zijn nieuwe regels voor U zorgverzekering.
Informatie aflevertermijn geneesmiddelen |
basisverzekering
Uw apotheker mag geneesmiddelen voor een bepaalde
periode aan u meegeven. De periode hangt af van het
recept, het geneesmiddel en hoe lang u het geneesmiddel gebruikt. Voor geneesmiddelen vanwege een
chronische aandoening kan uw arts u een recept voor
bijvoorbeeld 6 maanden geven (maximaal 12 maanden).
U kunt de geneesmiddelen dan in één keer voor
6 maanden ophalen bij uw apotheek. Dat scheelt mogelijk in de terhandstellingskosten.
Huishoudelijke hulp | aanvullende

https://www.zorgzaamverzekerd.nl/sites/ ... p7IJCCs6E8

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Nieuw ZKV regels 2020 althans bij VGZ.

#2 Bericht door Thaimax » dinsdag 03 december 2019, 06:34

stille schreef: dinsdag 03 december 2019, 05:08 Er zijn nieuwe regels voor U zorgverzekering.
Informatie aflevertermijn geneesmiddelen |
basisverzekering
Uw apotheker mag geneesmiddelen voor een bepaalde
periode aan u meegeven. De periode hangt af van het
recept, het geneesmiddel en hoe lang u het geneesmiddel gebruikt. Voor geneesmiddelen vanwege een
chronische aandoening kan uw arts u een recept voor
bijvoorbeeld 6 maanden geven (maximaal 12 maanden).
U kunt de geneesmiddelen dan in één keer voor
6 maanden ophalen bij uw apotheek. Dat scheelt mogelijk in de terhandstellingskosten.
Huishoudelijke hulp | aanvullende

https://www.zorgzaamverzekerd.nl/sites/ ... p7IJCCs6E8
Dat is mooi maar wat heeft dat met Thailand te doen hier geen NL zorgverzekering...
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Nieuw ZKV regels 2020 althans bij VGZ.

#3 Bericht door stille » dinsdag 03 december 2019, 06:51

Er zijn genoeg Nederlanders hier die 8 maanden verblijven en ingeschreven staan in Nederland.
Vandaar de extra aandacht genoteerd.
Nu kunnen ze maximum 1 jaar medeicijnen meenemen.
Hoeven ze het hier ook niet te kopen,(als ze er zijn) voorheen krijgt je maar van de apotheek maar voor 3 maanden medicijnen mee.

Thaimax » dinsdag 03 december 2019, 06:34
Dat is mooi maar wat heeft dat met Thailand te doen hier geen NL zorgverzekering...

Ik heb een Nederlandse zorgverzekering bij VGZ met woonland Thailand, kent hier in Changmai nog 2.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nieuw ZKV regels 2020 althans bij VGZ.

#4 Bericht door jumbo » woensdag 04 december 2019, 03:53

Ik zou wel een medische verklaring vragen zodat je geen problemen hebt met douane hier
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Nieuw ZKV regels 2020 althans bij VGZ.

#5 Bericht door Thaimax » woensdag 04 december 2019, 08:01

stille schreef: dinsdag 03 december 2019, 06:51 Er zijn genoeg Nederlanders hier die 8 maanden verblijven en ingeschreven staan in Nederland.
Vandaar de extra aandacht genoteerd.
Nu kunnen ze maximum 1 jaar medeicijnen meenemen.
Hoeven ze het hier ook niet te kopen,(als ze er zijn) voorheen krijgt je maar van de apotheek maar voor 3 maanden medicijnen mee.

Thaimax » dinsdag 03 december 2019, 06:34
Dat is mooi maar wat heeft dat met Thailand te doen hier geen NL zorgverzekering...

Ik heb een Nederlandse zorgverzekering bij VGZ met woonland Thailand, kent hier in Changmai nog 2.
Je staat dus nog steeds in NL ingeschreven ,leg anders eens uit om en zorgverzekering te hebben bij VGZ met Thailand als woonland als je uitgeschreven bent..
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Nieuw ZKV regels 2020 althans bij VGZ.

#6 Bericht door stille » woensdag 04 december 2019, 11:43

Ben vanaf 2009 uitgeschreven
In 2009 had ik mijn ZKV bij Unive Universeel compleet met als woonland Thailand,betaalde toen 300+ euro.
2017 is Unive gestop met die verzekering en heeft mij ovegeheveld naar VGZ Universeel Compleet,met als woonland Thailand.
Sinds 2018 neem VGZ geen nieuwe mensen meer aan,degene die het hebben mogen blijven.
Dit jaar betaald ik nog 600 euro p.m, volgend jaar 620 euro p.m.
2010 prostaat kanker,2013 darmkanker + nabehandelingen o.a chemo,s scans kijkoperaties ,hier in het RAM hospitaal changmai geho;pen
2018 in Leeuwarden hersens beroerte gehad, tijden de rit in ambulance naar het MCL in leeuwarden hebben ze in mijn tasje mijn sofi nummer al door gegeven.
Heb daar 5 dagen gelegen = daarna nacontrole,hier met het medisch rapport van het MCL hier mij gemeld bij de neuroloog. en verder behandeld.
2019 toen ik voor mijn thaise rijbewijs wou hebben afgekeurd voor mijn ogen.
Ben na de oogarts gegaan in het RAM hospitaal Changmai,het bleek dat ik Glaucoom had,kunnen ze niets aan doen alleen medicijnen,maar ook het begint van staar,vroeg aan haar of ik geopereerd hier aan kan worden,kreeg als antwoord medich is het nu verantwoord,maar wacht even.
Moest wel een bril dragen,met haar recept naat de optient, bril gekocht van 26000 bath,gedeclareerd bij VGZ kreeg terug op mijn rekening 732 euro.
voor de zekerheid navraag gedaan bij VGZ, ja omdat het op recept is van de oogarts,was ik gelijk naar de optient gegaan kreeg ik 150 euro vergoed.
Alle behandelingenen medicijnen krijgt ik van het RAM hospitaal,de verzekering stuurd een bankgarantie daar naar toe.
In 2013 moest ik ook naar het bangkok hostpitaal in Bangkok omdat het toen hier nog niet in gebruik is,voor een CT PET SCAN,ook daar naar toe ging een bankgarantie.
Het enigste wat ik voor moet schieten en later declareren is vliegtuig Changmai- bangkok en terug en mijn bril

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Nieuw ZKV regels 2020 althans bij VGZ.

#7 Bericht door Thaimax » woensdag 04 december 2019, 12:13

stille schreef: woensdag 04 december 2019, 11:43 Ben vanaf 2009 uitgeschreven
In 2009 had ik mijn ZKV bij Unive Universeel compleet met als woonland Thailand,betaalde toen 300+ euro.
2017 is Unive gestop met die verzekering en heeft mij ovegeheveld naar VGZ Universeel Compleet,met als woonland Thailand.
Sinds 2018 neem VGZ geen nieuwe mensen meer aan,degene die het hebben mogen blijven.
Dit jaar betaald ik nog 600 euro p.m, volgend jaar 620 euro p.m.
2010 prostaat kanker,2013 darmkanker + nabehandelingen o.a chemo,s scans kijkoperaties ,hier in het RAM hospitaal changmai geho;pen
2018 in Leeuwarden hersens beroerte gehad, tijden de rit in ambulance naar het MCL in leeuwarden hebben ze in mijn tasje mijn sofi nummer al door gegeven.
Heb daar 5 dagen gelegen = daarna nacontrole,hier met het medisch rapport van het MCL hier mij gemeld bij de neuroloog. en verder behandeld.
2019 toen ik voor mijn thaise rijbewijs wou hebben afgekeurd voor mijn ogen.
Ben na de oogarts gegaan in het RAM hospitaal Changmai,het bleek dat ik Glaucoom had,kunnen ze niets aan doen alleen medicijnen,maar ook het begint van staar,vroeg aan haar of ik geopereerd hier aan kan worden,kreeg als antwoord medich is het nu verantwoord,maar wacht even.
Moest wel een bril dragen,met haar recept naat de optient, bril gekocht van 26000 bath,gedeclareerd bij VGZ kreeg terug op mijn rekening 732 euro.
voor de zekerheid navraag gedaan bij VGZ, ja omdat het op recept is van de oogarts,was ik gelijk naar de optient gegaan kreeg ik 150 euro vergoed.
Alle behandelingenen medicijnen krijgt ik van het RAM hospitaal,de verzekering stuurd een bankgarantie daar naar toe.
In 2013 moest ik ook naar het bangkok hostpitaal in Bangkok omdat het toen hier nog niet in gebruik is,voor een CT PET SCAN,ook daar naar toe ging een bankgarantie.
Het enigste wat ik voor moet schieten en later declareren is vliegtuig Changmai- bangkok en terug en mijn bril
OK duidelijk sterkte!
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”