Nieuwe Thaise Bankrekening openen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#1 Bericht door Martin57 » zondag 01 december 2019, 16:51

Vorige keer heb ik geprobeerd bij Kasikorn om een rekening te openen ...tevergeefs
Aangezien de regels voor het openen van een bankrekeing zijn aangescherpt
Toch wil ik een (andere) Thaise bankrekeing openen..wellicht Krung Si of dergelijke
Kortom..waar is het gemakkelijk voor een farang om een rekening te openen zonder teveel poespas

Thanks
Martin

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#2 Bericht door erik-kuijpers » zondag 01 december 2019, 18:03

Een andere Kasikorn in een grote plaats. En neem een Thai mee om het belang van die rekening voor de Immigration te verklaren. Af en toe moet je een beetje duwen in dit land.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#3 Bericht door jumbo » maandag 02 december 2019, 01:00

Als je een Non-'X" Visa hebt dan zou het geen probleem moeten zijn
Met een toerist visa is het moeilijker, Bangkok Bank schijnt het makkelijkst te gaan
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#4 Bericht door Joep » maandag 02 december 2019, 05:30

Zoek eens bij Facebook op "Bangkok helper"

Heb er geen ervaring mee, maar zie vaak voorbij komen

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#5 Bericht door Herbergier » maandag 02 december 2019, 05:52

Vorig jaar heb ik hier in Buriram nog een bankrekening bij de Bangkok Bank geopend, die had ik nodig om wat dingen te regelen hier, maar ik moest wel een getuige meebrengen die voor de Thaise government werkt, dat is voor mij geen probleem mijn vrouw werkt voor de government, dus na alle bankformulieren en kopieën van mijn paspoort en haar ID getekend te hebben, had ik er weer een bankrekening bij, nu zoek ik nog naar een hoop geld om er op te zetten.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 762
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#6 Bericht door pjotter » maandag 02 december 2019, 11:49

Idd Erik, gewoon een ander kantoor van dezelfde bank proberen.
Met Thai zijn/haar blauwe huisboek erbij helpt zeker !
Voor mijn Bangkokbank rekening had ik de lokale poejai baan nodig.
erik-kuijpers schreef: zondag 01 december 2019, 18:03 Een andere Kasikorn in een grote plaats. En neem een Thai mee om het belang van die rekening voor de Immigration te verklaren. Af en toe moet je een beetje duwen in dit land.

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#7 Bericht door johnny013 » maandag 02 december 2019, 15:32

Twee maanden geleden was ik er op vakantie en bij de Bangkok bank geprobeerd een rekening te openen... was niet mogelijk zonder visum in je paspoort.

Aangegeven dat ik per 1 januari a.s. met visum in Jomtien woonachtig ben, werd mij verteld dat ik dan maar terug moest komen... zonder visum niet mogelijk, aldus de overigens vriendelijke dame.
Het is zoals het is...

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#8 Bericht door stevenl » dinsdag 03 december 2019, 07:58

Hangt van de filialen af, dus gewoon verschillende proberen.

In zijn algemeenheid lijken Kasikorn en Bangkok Bank het makkelijkste voor buitenlanders.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#9 Bericht door pong » zondag 22 december 2019, 06:17

KLeine waarschuwing voor dit, net gelezen in ander forum:
1.vrijwel elke bank rekent ook in Th nu geld voor aanhouden/administreren van een rekening, dat wordt ook zonder jouw expliciete toestemming er maandelijks vanaf gehaald. Tenminste 20 bt/mnd, maar kan meer zijn. Iemand berichtte dat een achtergelaten saldo van 500 bt na 9 mnd geheel was weggevreten. Is het op en zou je in het rood komen dan wordt de rekening ook opgeheven.
2.Thaise banken hebben ook het recht en doen dat ook om ogenschijnlijk niet gebruikte rekeningen met heel laag saldo al vrij snel opgeheven kunnen worden en je dan kan fluiten naar je geld. Schijnt al na 6 mnd zonder enkele transactie mogelijk te zijn. Dus check ook eens voor de zekerheid je slapende rekeningen als je er meer hebt uitstaan. In NL moeten ze dat geld minstens 20 of 30 jaar bewaren en zelfs overnemen als ze een andere bank opkopen en kan je claimen ook zonder nog het originale bankboek oid te hebben. Dito voor allerlei inmiddels tot peanuts geschrompelde overlijdensverzekeringen e.d. (heb ik zelf-werd voor me als kind afgesloten voor 400 GULDEN-dus nu < 200 eur-misschien net genoeg voor een kopje cf na de dienst voor de treurige nabestaanden.

Avrammeir
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 28
Lid geworden op: vrijdag 01 november 2019, 17:47

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#10 Bericht door Avrammeir » woensdag 25 december 2019, 01:50

Een van mijn rekeningen bij BangkokBank werd jaren geleden geopend in Chonburi Province. Tot voor kort had ik daar een residentie waar ik regelmatig verbleef en fin. transacties verrichte. Na verkoop van die eigendom werd die rekening langzaam aan leeggehaald tot op een 0 saldo. In juni werd nog 0,01 baht rente bijgeschreven. Een tijdje geleden ontving ik nog een schrijven van hun headoffice dat wegens onvoldoende saldo kosten zouden worden aangerekend en gedebiteerd van die rekening. Het exacte bedrag weet ik niet meer maar dat was toch enkele honderden baht.
Nooit op gereageerd!
Een maand of zo geleden heeft bkb uit arren moede die resterende 0,01 Baht geconfiskeerd.
Succes ermee!
My Word is my Sword

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 762
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#11 Bericht door pjotter » woensdag 25 december 2019, 03:36

En DAT is misschien een reden dat Thaise banken NOG voorzichtiger zijn geworden met een Farang ?
Avrammeir schreef: woensdag 25 december 2019, 01:50 Een van mijn rekeningen bij BangkokBank werd jaren geleden geopend in Chonburi Province. Tot voor kort had ik daar een residentie waar ik regelmatig verbleef en fin. transacties verrichte. Na verkoop van die eigendom werd die rekening langzaam aan leeggehaald tot op een 0 saldo. In juni werd nog 0,01 baht rente bijgeschreven. Een tijdje geleden ontving ik nog een schrijven van hun headoffice dat wegens onvoldoende saldo kosten zouden worden aangerekend en gedebiteerd van die rekening. Het exacte bedrag weet ik niet meer maar dat was toch enkele honderden baht.
Nooit op gereageerd!
Een maand of zo geleden heeft bkb uit arren moede die resterende 0,01 Baht geconfiskeerd.
Succes ermee!

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#12 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 25 december 2019, 08:01

Dat geldt ook in Nederland; een rekening kost geld ook als er geen mutaties zijn. Ik heb om die reden mijn rekeningen in Thailand (3) opgeheven. De 'rente' wordt dan bijgeschreven tot de dag van het opheffen en het boekje wordt ingenomen. Dan ben je er vanaf.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#13 Bericht door foppo » woensdag 25 december 2019, 10:44

Vandaag bij Kasikorn een rekening geopend met ATM kaart en E-Banking.
De rekening staat alleen op mijn naam.
Morgen krijg ik de SMS met password en inlogcode.
Zaak was binnen een uurtje klaar.
Wel met behulp van mijn Thaise echtgenote die het woord deed.
Geholpen door een oogverblindend mooi dametje die heel goed wist wat ze deed en de hele aanvraag via hoofdkantoor Bangkok (voor de goedkeuring) snel afhandelde.

Avrammeir
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 28
Lid geworden op: vrijdag 01 november 2019, 17:47

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#14 Bericht door Avrammeir » woensdag 25 december 2019, 11:48

pjotter schreef: woensdag 25 december 2019, 03:36 En DAT is misschien een reden dat Thaise banken NOG voorzichtiger zijn geworden met een Farang ?
Avrammeir schreef: woensdag 25 december 2019, 01:50 Een van mijn rekeningen bij BangkokBank werd jaren geleden geopend in Chonburi Province. Tot voor kort had ik daar een residentie waar ik regelmatig verbleef en fin. transacties verrichte. Na verkoop van die eigendom werd die rekening langzaam aan leeggehaald tot op een 0 saldo. In juni werd nog 0,01 baht rente bijgeschreven. Een tijdje geleden ontving ik nog een schrijven van hun headoffice dat wegens onvoldoende saldo kosten zouden worden aangerekend en gedebiteerd van die rekening. Het exacte bedrag weet ik niet meer maar dat was toch enkele honderden baht.
Nooit op gereageerd!
Een maand of zo geleden heeft bkb uit arren moede die resterende 0,01 Baht geconfiskeerd.
Succes ermee!
Graag een woordje uitleg over je "DAT".
Ook hoop ik dat je uit mijn post begreep dat ik nog andere rekeningen lopen heb bij BKB.
My Word is my Sword

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Nieuwe Thaise Bankrekening openen

#15 Bericht door robin33 » woensdag 25 december 2019, 12:59

foppo schreef:Vandaag bij Kasikorn een rekening geopend met ATM kaart en E-Banking.
De rekening staat alleen op mijn naam.
Morgen krijg ik de SMS met password en inlogcode.
Zaak was binnen een uurtje klaar.
Wel met behulp van mijn Thaise echtgenote die het woord deed.
Geholpen door een oogverblindend mooi dametje die heel goed wist wat ze deed en de hele aanvraag via hoofdkantoor Bangkok (voor de goedkeuring) snel afhandelde.
Foto. Or id did not happen (van de dame natuurlijk). [emoji23][emoji1787][emoji23][emoji1787][emoji23][emoji1787][emoji106]

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk


Plaats reactie

Terug naar “Diversen”