Volgend jaar geen indexatie

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Volgend jaar geen indexatie

#1 Bericht door Thaimax » donderdag 28 november 2019, 06:32

Kans op verlaging aanzienlijk verkleind

ABP kan de pensioenen helaas ook dit jaar niet laten meegroeien met de gemiddelde prijsontwikkeling (indexeren). Uw pensioenbedrag kan in 2020 dus niet worden verhoogd.

En blij dat we zijn .... :cheesy:
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Volgend jaar geen indexatie

#2 Bericht door sjeng » donderdag 28 november 2019, 06:43

Thaimax schreef: donderdag 28 november 2019, 06:32 Kans op verlaging aanzienlijk verkleind

ABP kan de pensioenen helaas ook dit jaar niet laten meegroeien met de gemiddelde prijsontwikkeling (indexeren). Uw pensioenbedrag kan in 2020 dus niet worden verhoogd.

En blij dat we zijn .... :cheesy:
Soms zit het mee en soms zit het tegen.
Kreeg een spontane brief van het ABP dat ik heffingskorting heb aangevraagd (bij mij onbekend).
Ze zullen deze per december 2019 weer toepassen en een betaalspecificatie sturen.
Ik wacht vol spanning op wat komen gaat en als de korting komt is dat beter dan de indexatie :cheesy:
Het ABP is schijnbaar de draad kwijt.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Volgend jaar geen indexatie

#3 Bericht door Thaimax » donderdag 28 november 2019, 06:58

sjeng schreef: donderdag 28 november 2019, 06:43
Thaimax schreef: donderdag 28 november 2019, 06:32 Kans op verlaging aanzienlijk verkleind

ABP kan de pensioenen helaas ook dit jaar niet laten meegroeien met de gemiddelde prijsontwikkeling (indexeren). Uw pensioenbedrag kan in 2020 dus niet worden verhoogd.

En blij dat we zijn .... :cheesy:
Soms zit het mee en soms zit het tegen.
Kreeg een spontane brief van het ABP dat ik heffingskorting heb aangevraagd (bij mij onbekend).
Ze zullen deze per december 2019 weer toepassen en een betaalspecificatie sturen.
Ik wacht vol spanning op wat komen gaat en als de korting komt is dat beter dan de indexatie :cheesy:
Het ABP is schijnbaar de draad kwijt.
Ben benieuwd indien waar zal ik het ook aanvragen houd ons op de hoogte
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Volgend jaar geen indexatie

#4 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 28 november 2019, 07:40

Als je na emigratie in TH woont heb je geen recht op hef. korting. Dus ik zou dat maar herstellen want je komt aan het terugbetalen.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Volgend jaar geen indexatie

#5 Bericht door sjeng » vrijdag 29 november 2019, 02:49

erik-kuijpers schreef: donderdag 28 november 2019, 07:40 Als je na emigratie in TH woont heb je geen recht op hef. korting. Dus ik zou dat maar herstellen want je komt aan het terugbetalen.
Dat is bekend, heb het ook niet aangevraagd maar spontaan gekregen, moet nog afwachten of het ook inderdaad wordt toegepast in december of dat het ABP terugkomt op hun fout.
Wacht rustig af en als de belastingdienst na 10 jaar wakker wordt dan betaal ik het gewoon terug, uiteraard in gepaste termijnen :clap:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Volgend jaar geen indexatie

#6 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 29 november 2019, 07:43

Maak je nou niet blij, de dienst schrikt wakker zodra jij je aangifte 2019 indient. En dan is het kassa voor het Rijk!

Ik heb mijn toeslag al aangevraagd voor 2020. Zorgtoeslag 90 neuro per maand. Het inkomen 2020 stond al in 'mijn toeslagen' met een afwijking van 5 neuro en dat laat ik maar zo. Van mijn M-aanslag 2018 nog geen spoor, ingediend rond dezelfde datum als die van Printen44 en die heeft hem volgens mij ook nog niet binnen. Ik moet wat tientjes betalen dus laat hem nog maar even weg blijven...... Tja, of ik vind hem volgende week in mijn schoen......

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Volgend jaar geen indexatie

#7 Bericht door sjeng » vrijdag 29 november 2019, 11:39

erik-kuijpers schreef: vrijdag 29 november 2019, 07:43 Maak je nou niet blij, de dienst schrikt wakker zodra jij je aangifte 2019 indient. En dan is het kassa voor het Rijk!

Ik heb mijn toeslag al aangevraagd voor 2020. Zorgtoeslag 90 neuro per maand. Het inkomen 2020 stond al in 'mijn toeslagen' met een afwijking van 5 neuro en dat laat ik maar zo. Van mijn M-aanslag 2018 nog geen spoor, ingediend rond dezelfde datum als die van Printen44 en die heeft hem volgens mij ook nog niet binnen. Ik moet wat tientjes betalen dus laat hem nog maar even weg blijven...... Tja, of ik vind hem volgende week in mijn schoen......
[/quoie]

AANGIFTE???
Heb in 2008 door een belastongadviseur een D? formulier ingedient (Buitenlands belastingplichtige) en daarna nooit meer iets van Heerlen of Roermond vernomen EN HOPENLIJK BLIJFT DAT ZO :crazy:
Betaal of liever wordt wel elke maand loonheffing ingehouden (+/-9 % ) op mijn AOW en Pensioen van het ABP en aangezien er voor ons expads geen toeslagen te halen zijn of aftrekposten van toepassing zijn, heb ik daar vrede mee. Leuker kunnen we het niet maken.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Volgend jaar geen indexatie

#8 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 29 november 2019, 13:39

Ik woon in NL dus krijg wel een aangifte. En hef. korting. Zo leuk heb je het nu in NL..... :giggle:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Volgend jaar geen indexatie

#9 Bericht door wanadee » vrijdag 29 november 2019, 13:48

erik-kuijpers schreef: vrijdag 29 november 2019, 13:39 Ik woon in NL dus krijg wel een aangifte. En hef. korting. Zo leuk heb je het nu in NL..... :giggle:
Koud he :giggle:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”