Naar de tandarts in Buriram

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Naar de tandarts in Buriram

#1 Bericht door Herbergier » donderdag 17 oktober 2019, 06:41

Gisteravond bij het eten van wat pinda's is er bij mij een flink stuk van een kies afgebroken, dus moet ik vandaag een afspraak maken voor het bezoek aan de tandarts, nu is mij dat een aantal jaren geleden ook al eens gebeurt dus ik weet waar ik aan toe ben.

De vorige keer dat ik daar was voor het zelfde vroeg hij mij, getooid in witte jas met een mondkapje en plastic handschoenen met naast hem een assistente ook met mondkapje en handschoenen, wat het probleem was, hij stelde mij daarna voor om een kroon te laten zetten, maar gezien mijn leeftijd en de prijs van een kroon zie ik dat niet meer zitten, dus dat wimpelde ik af en zei tegen hem dat hij maar iets moest metselen, toen zei hij tegen mij achterover in de stoel te gaan liggen, daar kreeg ik gelijk een handdoek over mijn gezicht gelegd waar op de plaats van mijn mond een gat in zat, dus zien kon ik niets meer alleen horen, daarna werden er allerlei klemmen, verbandrolletjes en een speekselzuiger in mijn mond geplaatst en werd er aan een langdurig boorproces begonnen, om de nog uitstekende stukjes kies weg te slijpen, afijn toen hij uiteindelijk klaar was met boren en slijpen werd er een nieuw stuk op de kies gemetseld waarna ik verschillende keren moest happen zodat hij de kies op maat kon slijpen.

Dit alles heeft zeker een half uur geduurd en nadat ik de rekening van 1000 baht had betaald kon ik zeer opgelucht weer gaan.

Hier een zelfde tandartsen praktijk als die ik bezoek, alleen hier krijg je geen handdoek met gat over je gezicht en kan je gewoon wat rondkijken.

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Naar de tandarts in Buriram

#2 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 17 oktober 2019, 08:40

Ik heb begrepen dat juist die zorg in TH wel op orde is, ook lokaal. Ziet er allemaal gelikt uit op die foto.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Naar de tandarts in Buriram

#3 Bericht door Herbergier » donderdag 17 oktober 2019, 10:14

erik-kuijpers schreef: donderdag 17 oktober 2019, 08:40 Ik heb begrepen dat juist die zorg in TH wel op orde is, ook lokaal. Ziet er allemaal gelikt uit op die foto.
Die is ook goed op orde, daar kan ik niets van zeggen, maar ik zit toch liever in de stoel van de barbier, waar ze zelfs (als ik dat wil) mijn oren schoonmaken. [$)


Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Naar de tandarts in Buriram

#4 Bericht door godzilla » vrijdag 18 oktober 2019, 08:41

ik ook juist naar barbier geweest, haar knippen en scheren 150 bath.
Maar als die tandarts er zo uitziet als de laatste foto, mag ze mij eens aan mijn tand trekken....
:giggle:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Naar de tandarts in Buriram

#5 Bericht door Herbergier » vrijdag 18 oktober 2019, 11:58

godzilla schreef: vrijdag 18 oktober 2019, 08:41 ik ook juist naar barbier geweest, haar knippen en scheren 150 bath.
Maar als die tandarts er zo uitziet als de laatste foto, mag ze mij eens aan mijn tand trekken....
:giggle:
Het vrouwtje op de laatste foto werkt bij de kapper en zij maakt de oren schoon, van de tandarts assistentes zie ik alleen hun ogen vanwege het mondkapje en haarkapje, de tandarts zelf had daarbij ook nog een plastickap voor zijn gezicht, het leek wel of hij asbest moest verwijderen.

Hij heeft trouwens weinig voor mij kunnen doen, heel de bovenkant van mijn achterste onderkaak-kies is verdwenen, hij kon daar niets meer opzetten, zelfs trekken was moeilijk, dus ik heb de kies maar een beetje bij laten slijpen, de scherpe puntjes eraf, verder heb ik er weinig last van, ik ben na het bezoek maar gauw een lekker koud biertje met ijsklontjes gaan pakken en later ging warm eten ook goed, ik moet die kant alleen een tijdje ontzien, de kosten van het tandarts bezoek was 200 baht, dus dat viel ook mee.
Alles van waarde is weerloos.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Naar de tandarts in Buriram

#6 Bericht door pong » woensdag 30 oktober 2019, 13:43

ga al jaren voor jaarlijkse controle naar dezelfde tandarts in BKK, betaal daar zo'n 7/800 (dus voorheen net 20 euries, nu meer) voor wat hier in NL in totaal al ruim 100 zou kosten. Krijg soms wel/soms niet zo'n lap over gezicht-hangt ervan af wat ie doet (gewoon inspecteren niet, bij cleanen met waterspuit wel). Opvallend-hij heeft altijd een stageaire van de opleiding en altijd een heel mooi meisje, waarmee hij soms in rap Thai converseert, en dan niet enkel over het ''leerproces''. neemt ook ruim 30/40 min. in totaal hiervoor.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”