Fitness centra

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Fitness centra

#1 Bericht door Herbergier » zondag 13 oktober 2019, 11:07

Hier in Buriram schieten op het ogenblik de fitness centra (gym) meestal in een nieuw duur pand uit de grond, vooral jonge ondernemers denken hiermee het goud te hebben gevonden, maar als ik 's morgens of 's avonds om een uur of zeven daar langs loop, dat moeten toch de piekuren zijn, zie ik in een meestal veel dure apparaten staan en worden ze hooguit door een man/vrouw of vier gebruikt, ik hoop dat ze het redden maar ik heb zo mijn twijfels.

Wel zie je hier op veel plaatsen in het begin van de avond hele groepen gratis aerobics dansen, op een stevige beat met een voordanseres, meestal staan daar ook nog wat van die gele verroeste gratis te gebruiken fitnesstoestellen omheen.

Afbeelding

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Fitness centra

#2 Bericht door jumbo » maandag 14 oktober 2019, 00:35

Ik ga met regelmaat naar fitness centra
Het valt me op dat er overdag veel meer, voornamelijk dames, aanwezig zijn dan mannen en dat groeps lessen zoals Yoga, Zumba etc veel dames aantrekken
Ook een goede mix tussen jong en oud en om een of andere reden komt 'niet werkend oud' op tijden dat 'werkend jong' er ook zit
De rustige tijd is tussen 13.00 en 17.00 of 06.00 tot 07.00
Als oudje kies ik die tijden uit...
En die tendens heb ik in meerdere centra meegemaakt...

In Nederland was de tendens veel meer op namiddag en vroege avond, dat zie je hier nauwelijks
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Fitness centra

#3 Bericht door stevenl » maandag 14 oktober 2019, 05:32

Hier op Phuket schoten ze een paar jaar geleden o0ok als paddestoelen uit de grond. Inmiddels zijn er slechts enkele overgebleven, en die waren er al voor al die nieuwe. Ik denk dat daar hetzelfde gaat gebeuren.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Fitness centra

#4 Bericht door Joep » maandag 14 oktober 2019, 05:55

Ook bij ons in de buurt zag je ze overal uit de grond schieten.
De één nog mooier een groter dan de ander.
Maar het grootste probleem volgens mij is dat de mensen die het kunnen betalen meestal in de hun eigen moo baan een zwembad met fitness hebben en dus niet buiten gaan.
Velen staan er inderdaad verlaten bij.

Valt me trouwens bij veel grote en mooie zaken op.
Geen klandizie, althans ik zie nooit iemand, en toch blijven ze gewoon open. Jaar in jaar uit.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Fitness centra

#5 Bericht door driver » maandag 14 oktober 2019, 16:56

Die geel blauwe apparaten staan ook in de Moo Baan bij een zus van Sukanya.
Als ik er ben worden ze amper gebruikt wat ik zo zie maar op het grasveld erbij met wat tafels wordt wel veel recreatief en buren onder elkaar gedaan. Lees.. Eten 🍲 en drinken en kletsen met elkaar en wat jeugd aangevuld met wat ouderen zie ik wel voetballen maar verder eigenlijk niks.
Er is ook een klein zwembad iets verderop en een kleine vecht school. Dat schooltje is redelijk bezet zag ik een paar keer met veelal jeugd. Het zwembad zag ik amper Thai in zwemmen. Maar ik was er in de middag dus misschien komen er wat meer na schooltijd en in de vakantie periodes.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Fitness centra

#6 Bericht door Joep » dinsdag 15 oktober 2019, 07:13

Die bedoelde ik eigenlijk niet Driver, bij de wat duurdere moo baans zit meestal een compleet uitgerust fitnesscentrum, vaak ook bij de wat grote condominiums zoals Lumpini.
Bij ons is het ook niet echt druk bij de fitness, maar het zwembad is zo rond 17 uur toch wel vol met spelende kinderen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Fitness centra

#7 Bericht door driver » dinsdag 15 oktober 2019, 15:31

Joep schreef: dinsdag 15 oktober 2019, 07:13 Die bedoelde ik eigenlijk niet Driver, bij de wat duurdere moo baans zit meestal een compleet uitgerust fitnesscentrum, vaak ook bij de wat grote condominiums zoals Lumpini.
Bij ons is het ook niet echt druk bij de fitness, maar het zwembad is zo rond 17 uur toch wel vol met spelende kinderen.
Herbergier poste vlgs mij over de oude fitness toestellen in de Moo Baan. Daar reageerde ik eigenlijk op ;)

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”