Volgens mij willen ze ons echt weg hebben uit Thailand.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Volgens mij willen ze ons echt weg hebben uit Thailand.

#1 Bericht door stille » woensdag 04 september 2019, 15:30

Nu mogen de openbare ziekenhuizen voor ons ook meer rekenen.
Wil dit verwijderen,maar weet niet hoe het moet.
Staat al op bij het nieuws
https://thethaiger.com/hot-news/expats/ ... -hospitals
Laatst gewijzigd door stille op woensdag 04 september 2019, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Volgens mij willen ze ons echt weg hebben uit Thailand.

#2 Bericht door ron » woensdag 04 september 2019, 15:55

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Volgens mij willen ze ons echt weg hebben uit Thailand.

#3 Bericht door driver » woensdag 04 september 2019, 16:18

Als de thb blijft zakken verdwijnen er vanzelf wel wat auslanders.. ;)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Volgens mij willen ze ons echt weg hebben uit Thailand.

#4 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 04 september 2019, 21:39

Stille, als er reacties zijn kun je niet meer verwijderen. Dat kan alleen Chang. De hogere pricing is er al jaren dus meld je bij een staatsziekenhuis als je geen polis hebt.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Volgens mij willen ze ons echt weg hebben uit Thailand.

#5 Bericht door jumbo » donderdag 05 september 2019, 01:06

Naar mijn mening is het niet zo dat ze ons weg willen hebben, om welke reden dan ook
Nu is 'ons' al een vrij ruim begrip, maar zelfs als je het in categorien indeelt dan is er voor elke groep wel iets te zeggen
Van werk en dus een bijdrage aan de economie, tot het ondersteunen van partner en vrouw en vaak nog wel een paar van de familie, gewild of ongewild
Ook retirees dragen hun steentje bij, hun uitgaven hier zijn allemaal ondersteuning van partner en/of economie

De gedachte die de OP oppert is veel meer een gespreks onderwerp aangedragen door de urine drinkende barkruk bezetters uit een bepaald engelstalig forum
die, omdat ze het zelf niet meer redden kwa sterke thb, dan ook maar niemand het genot willen geven van een prachtig leven in Thailand.

Als alle buitenlanders, inclusief werkenden en dus mezelf, 'weg zouden moeten' dan is de economie binnen de korste keren naar de gallemiezen.
Buitenlandse investeerders hebben graag buitenlanders op sleutelposities...daarnaast zijn deze expats vaak de grootverdieners en dus steunen de economie ook nog
eens op die manier, dubbelop dus. Investeringen worden afgebouwd en het is gebeurd met de koopman, letterlijk en figuurlijk.
Check de historie van de Fillipijnen als je wilt weten hoe dat werkt...graaf je graf en val er zelf in politiek
En dan weten de Thaise bobo's net zo goed als wij dat zouden kunnen weten.

Dat de regering de touwtjes aantrekt middels ziektekosten verzekeringen en adres meldingen is hun goed recht en zeker als het gaat om het terugdraaien van
verliesposten of het monitoren van wie waar verblijft op welk moment.
De melding waar zoveel ophef over wordt gemaakt is in wezen een fluitje van een cent zeker voor mensen die meegegaan zijn naar de 21eeuw en hun gif graag
via de PC/laptop spuiten maar als het om een simpele melding gaat plots een forse aanval van korzakov ondergaan en niets meer kunnen.
Daarnaast wordt het graag uit zijn verband getrokken en wordt er niet goed gelezen voor welke gevallen het nou eigenlijk geldt of niet.
En toegevoegd, hoeveel van bijvoorbeeld onze leden gaan er regelmatig of zelfs 1 keer per jaar naar het buitenland??
Het merendeel niet en dat geldt ook voor de TV forumleden die er zo een heisa over maken, ik ken een paar van die gasten, reizen nooit maar wel de
olie bij de hand om waar nodig het vuur aan te wakkeren....en dat met bij voorkeur elk topic... stel een normale vraag en je wordt afgebrand...

Persoonlijk heb ik mezelf nog nooit als overtallig gevoeld, of een gevoel van 'we moeten hier weg' gehad, ook nog nooit onveilig gevoeld.

Prayut en zijn rebellenclub zijn geen politici en zeker geen zakenlieden, dus ze handelen vaak op een onverwachte manier, de TM30 PLUS de 90 dagen melding
is gewoon een beetje teveel van het goede, maar ja, terugdraaien zou voor mij kwa gezichtsverlies op het hoogste nivo, een verrassing zijn.
Al doende leert men???
Laatst gewijzigd door jumbo op donderdag 05 september 2019, 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Volgens mij willen ze ons echt weg hebben uit Thailand.

#6 Bericht door Thaimax » donderdag 05 september 2019, 01:11

Geen probleem Ik en ook mijn vrouw gaan niet naar een staats hospitaal we hebben beiden een verzekering bij Aetna voorheen Bupa
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Volgens mij willen ze ons echt weg hebben uit Thailand.

#7 Bericht door jumbo » donderdag 05 september 2019, 01:21

Thaimax schreef: donderdag 05 september 2019, 01:11 Geen probleem Ik en ook mijn vrouw gaan niet naar een staats hospitaal we hebben beiden een verzekering bij Aetna voorheen Bupa
Uiteindelijk word je als het gaat tellen, leeftijd over 70 dacht ik, er daar ook uitgeknikkerd.
Er zijn gelijkwaardige alternatieven waar, als je leeftijd het toelaat, je jezelf voor het leven kan inschrijven
Als je geinteresseerd bent kan ik het wel voor je opzoeken....
Ik neem aan dat de Thaise mij-en bij je bekend zijn...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Volgens mij willen ze ons echt weg hebben uit Thailand.

#8 Bericht door Thaimax » donderdag 05 september 2019, 01:29

jumbo schreef: donderdag 05 september 2019, 01:21
Thaimax schreef: donderdag 05 september 2019, 01:11 Geen probleem Ik en ook mijn vrouw gaan niet naar een staats hospitaal we hebben beiden een verzekering bij Aetna voorheen Bupa
Uiteindelijk word je als het gaat tellen, leeftijd over 70 dacht ik, er daar ook uitgeknikkerd.
Er zijn gelijkwaardige alternatieven waar, als je leeftijd het toelaat, je jezelf voor het leven kan inschrijven
Als je geinteresseerd bent kan ik het wel voor je opzoeken....
Ik neem aan dat de Thaise mij-en bij je bekend zijn...
Ik ben 73 bijna 74en op mijn vraag of ik er uit moet was het antwoord nee verzekerden die reeds jaren en jaren verzekerd zijn worden niet uitgeknikkerd
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Volgens mij willen ze ons echt weg hebben uit Thailand.

#9 Bericht door jumbo » donderdag 05 september 2019, 01:52

Thaimax schreef: donderdag 05 september 2019, 01:29
jumbo schreef: donderdag 05 september 2019, 01:21
Thaimax schreef: donderdag 05 september 2019, 01:11 Geen probleem Ik en ook mijn vrouw gaan niet naar een staats hospitaal we hebben beiden een verzekering bij Aetna voorheen Bupa
Uiteindelijk word je als het gaat tellen, leeftijd over 70 dacht ik, er daar ook uitgeknikkerd.
Er zijn gelijkwaardige alternatieven waar, als je leeftijd het toelaat, je jezelf voor het leven kan inschrijven
Als je geinteresseerd bent kan ik het wel voor je opzoeken....
Ik neem aan dat de Thaise mij-en bij je bekend zijn...
Ik ben 73 bijna 74en op mijn vraag of ik er uit moet was het antwoord nee verzekerden die reeds jaren en jaren verzekerd zijn worden niet uitgeknikkerd
Perfect Max!!!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Avrammeir
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 28
Lid geworden op: vrijdag 01 november 2019, 17:47

Re: Volgens mij willen ze ons echt weg hebben uit Thailand.

#10 Bericht door Avrammeir » dinsdag 19 november 2019, 03:32

Thaimax schreef: donderdag 05 september 2019, 01:29
jumbo schreef: donderdag 05 september 2019, 01:21
Thaimax schreef: donderdag 05 september 2019, 01:11 Geen probleem Ik en ook mijn vrouw gaan niet naar een staats hospitaal we hebben beiden een verzekering bij Aetna voorheen Bupa
Uiteindelijk word je als het gaat tellen, leeftijd over 70 dacht ik, er daar ook uitgeknikkerd.
Er zijn gelijkwaardige alternatieven waar, als je leeftijd het toelaat, je jezelf voor het leven kan inschrijven
Als je geinteresseerd bent kan ik het wel voor je opzoeken....
Ik neem aan dat de Thaise mij-en bij je bekend zijn...
Ik ben 73 bijna 74en op mijn vraag of ik er uit moet was het antwoord nee verzekerden die reeds jaren en jaren verzekerd zijn worden niet uitgeknikkerd
Dat zal wel kloppen ... maar ... vergeet niet dat elke maatschappij na regeling van een schadegeval je zonder meer kan opzeggen.
Daar sta je dan met hun mooie woorden!
My Word is my Sword

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”