Gezocht econoom vorr tekst en uitleg.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Gezocht econoom vorr tekst en uitleg.

#1 Bericht door stille » dinsdag 02 juli 2019, 04:13

Gaat de Bath nu dalen,zodat we meer krijgen voor onze euro,s.

https://www.bangkokpost.com/business/17 ... n#cxrecs_s

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Gezocht econoom vorr tekst en uitleg.

#2 Bericht door Thaimax » dinsdag 02 juli 2019, 05:14

Nee we krijgen steeds minder voor de euro baht stijgt nu dagelijks dus steeds minder leuk
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Gezocht econoom vorr tekst en uitleg.

#3 Bericht door stille » dinsdag 02 juli 2019, 05:32

Zie ik het soms verkeerd wat in de bangkokpost staat.
Thamax
ze willen de bath in toom houden,d.m.v. de obligatie deze maand verlagen ,de banken.

De Bank of Thailand verlaagt 60 miljard baht van de uitgifte in juli van drie-, zes- en 12-maandsobligaties, in een beweging die waarschijnlijk gericht is op het beteugelen van hot money en de snelle winst van de baht.

Kasikorn Research Center zei dat het aanbod aan kortetermijnobligaties van de Bank of Thailand een van de eerste maatregelen zou kunnen zijn om de baht te temmen en de centrale bank moet toezicht blijven houden op kapitaalverplaatsingen op korte termijn.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Gezocht econoom vorr tekst en uitleg.

#4 Bericht door Thaimax » dinsdag 02 juli 2019, 05:45

stille schreef: dinsdag 02 juli 2019, 05:32 Zie ik het soms verkeerd wat in de bangkokpost staat.
Thamax
ze willen de bath in toom houden,d.m.v. de obligatie deze maand verlagen ,de banken.

De Bank of Thailand verlaagt 60 miljard baht van de uitgifte in juli van drie-, zes- en 12-maandsobligaties, in een beweging die waarschijnlijk gericht is op het beteugelen van hot money en de snelle winst van de baht.

Kasikorn Research Center zei dat het aanbod aan kortetermijnobligaties van de Bank of Thailand een van de eerste maatregelen zou kunnen zijn om de baht te temmen en de centrale bank moet toezicht blijven houden op kapitaalverplaatsingen op korte termijn.
60 miljard baht is niet veel zelfs als het dollars waren...
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Gezocht econoom vorr tekst en uitleg.

#5 Bericht door stille » dinsdag 02 juli 2019, 05:51

Hoeft niet veel te zijn,als we maar meer krijgen voor de euros ten opzichte van de th.b ben ik tevreden, dan wacht ik nog even met wisselen.
En niet minder want dan moet ik nu wisselen
Thamax

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gezocht econoom vorr tekst en uitleg.

#6 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 02 juli 2019, 06:29

Die 60 miljard, als het al waar is, is helemaal niets in het valutaverhaal. Men grijpt pas echt in als de export helemaal naar de haaien dreigt te gaan want dan komt werkloosheid en dat geeft onrust in het hele land en daar zitten de uniformen niet op te wachten.

Niemand heeft een glazen bol. Als jij krap komt met bahtjes dan moet je wisselen. Je kunt niets dwingen, Hans. Over de koers van baht en neuro hebben wij als burgers niets in te brengen.

Zelfs Ome Sam en zijn baas Trump moeten nu al bakzeil halen in de handelsoorlog met China en Vietnam, en ook India maakt problemen.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Gezocht econoom vorr tekst en uitleg.

#7 Bericht door stille » dinsdag 02 juli 2019, 06:37

Erik
Dat doe ik ook,heb voor deze maand nog Batjes ,wacht nog even wisselen met euro,
Op deze dagen worden ze geveild,moet wel omstreeks, 23 wisselen.
De drie- en zesmaandelijkse bankbiljetten worden geveild op 2, 9, 15, 23 en 30 juli.
Ben benieuwd,deze week,superrich in de gaten houden
Maar ik doe niet mee aan veiling,haha

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Gezocht econoom vorr tekst en uitleg.

#8 Bericht door foppo » dinsdag 02 juli 2019, 07:23

erik-kuijpers schreef: dinsdag 02 juli 2019, 06:29 Men grijpt pas echt in als de export helemaal naar de haaien dreigt te gaan want dan komt werkloosheid en dat geeft onrust in het hele land en daar zitten de uniformen niet op te wachten.
Dan hoeven we echt niet lang meer te wachten.
Zelfs export contracten die op dagprijs valuta moeten worden betaald komen nu ernstig onder druk te staan dus gewoon een kwestie van tijd....

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gezocht econoom vorr tekst en uitleg.

#9 Bericht door jumbo » woensdag 03 juli 2019, 01:10

foppo schreef: dinsdag 02 juli 2019, 07:23
erik-kuijpers schreef: dinsdag 02 juli 2019, 06:29 Men grijpt pas echt in als de export helemaal naar de haaien dreigt te gaan want dan komt werkloosheid en dat geeft onrust in het hele land en daar zitten de uniformen niet op te wachten.
Dan hoeven we echt niet lang meer te wachten.
Zelfs export contracten die op dagprijs valuta moeten worden betaald komen nu ernstig onder druk te staan dus gewoon een kwestie van tijd....
een beetje multinational heeft valuta risico afgedekt met bijvoorbeeld forward coverage
Vergeet niet dat een hoge thb tov de us en euro ook voordelen heeft voor de Thaise markt
Veel zaken, pakweg +60% van alle gefabriceerde goederen (de materialen) worden (regionaal en internationaal) in US$ aangekocht...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

janvanonderen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2018, 06:15

Re: Gezocht econoom vorr tekst en uitleg.

#10 Bericht door janvanonderen » maandag 08 juli 2019, 17:18

Er is gevraagd om een econoom en kijk wie er reageren. :cheesy:
Ik ga binnenkort een nieuw zwembad bouwen en weet nu al wie ik om raad ga vragen.
Er zijn er hier die schrijfkramp hebben omdat ze overal verstand van hebben.
Geweldig forum...

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gezocht econoom vorr tekst en uitleg.

#11 Bericht door erik-kuijpers » maandag 08 juli 2019, 21:55

janvanonderen schreef: maandag 08 juli 2019, 17:18 Er is gevraagd om een econoom en kijk wie er reageren. :cheesy: Ik ga binnenkort een nieuw zwembad bouwen en weet nu al wie ik om raad ga vragen. Er zijn er hier die schrijfkramp hebben omdat ze overal verstand van hebben. Geweldig forum...
Jouw waardevolle inbreng hebben we helaas gemist!

Enne, wat dat nieuw zwembad betreft, is het oude zo slecht gebouwd dat het weg moet?

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Gezocht econoom vorr tekst en uitleg.

#12 Bericht door Thaimax » dinsdag 09 juli 2019, 02:16

erik-kuijpers schreef: maandag 08 juli 2019, 21:55
janvanonderen schreef: maandag 08 juli 2019, 17:18 Er is gevraagd om een econoom en kijk wie er reageren. :cheesy: Ik ga binnenkort een nieuw zwembad bouwen en weet nu al wie ik om raad ga vragen. Er zijn er hier die schrijfkramp hebben omdat ze overal verstand van hebben. Geweldig forum...
Jouw waardevolle inbreng hebben we helaas gemist!

Enne, wat dat nieuw zwembad betreft, is het oude zo slecht gebouwd dat het weg moet?
Janvanonderen van boven schijnbaar leeg 😂
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Gezocht econoom vorr tekst en uitleg.

#13 Bericht door Herbergier » dinsdag 09 juli 2019, 04:06

janvanonderen schreef: maandag 08 juli 2019, 17:18 Er is gevraagd om een econoom en kijk wie er reageren. :cheesy:
Ik ga binnenkort een nieuw zwembad bouwen en weet nu al wie ik om raad ga vragen.
Er zijn er hier die schrijfkramp hebben omdat ze overal verstand van hebben.
Geweldig forum...
Ik wilde pas geleden een 2e hands ingebouwd stenen zwembad op Phuket kopen, maar het verplaatsen naar Buriram was toch een te groot probleem en ik had mij ook een beetje vergist in de maten, heb het uiteindelijk moeten annuleren, nu doe ik het maar met een opblaas zwembadje, daar heb ik wel ruimte genoeg voor, dus je kan mij gerust om raad vragen ik heb al ervaring. :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Economen hebben volgens mij allemaal vrijwel de zelfde cursus economie gestudeerd, maar in hun meningen over de economie van tegenwoordig zit dikwijls een wereld van verschil, er hoeft ergens in de wereld maar iets onvoorspelbaars te gebeuren en bij de meeste economen komen hun verwachtingen dan niet meer uit, de gelukkigen die toevallig wel goed gegokt hebben slaan zich dan op de borst.

Het is net als bij de voorspellingen van de weermannen/vrouwen (meteorologen), er hoeft maar iets onvoorspelbaars in de atmosfeer te gebeuren en ook heel hun verwachtingen komen niet meer uit.

Daarom hebben ze het ook meestal over wat zij verwachten en geven ze nooit zekerheid, net als bij de rekenkamers of planbureaus die hebben het ook altijd over wat zij berekend hebben en die moeten zichzelf later ook meestal corrigeren.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Gezocht econoom vorr tekst en uitleg.

#14 Bericht door De Beweerder » dinsdag 09 juli 2019, 04:18

:cheesy: hou mij er even buiten ja ! :cheesy:
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Gezocht econoom vorr tekst en uitleg.

#15 Bericht door driver » dinsdag 09 juli 2019, 06:53

De Beweerder schreef: dinsdag 09 juli 2019, 04:18 :cheesy: hou mij er even buiten ja ! :cheesy:
😊

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”